Skocz do zawartości
Carrey

Praca jakby na 3 garach i jakby wypadające zapłony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako że nie mogłem znaleźć w 100% odpowiadającego mi tematu założyłem nowy.

Mianowicie: jak po nocy lub po dłuższym czasie odpalam auto to zaskoczy od razu - bez problemu ale zaraz zaczyna kuleć jakby chodził na 3 gary, obroty spadają do ok.500 po czym po ok 3-4 sekundach zaczynają wzrastać i jest OK.

Ponadto po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi (nie ważne jak długi) jak siedzę w aucie np na światłach to czuję lekki falowanie obrotów - bardzo delikatne - tak jakby lekko wypadały zapłony. Na obrotomierzu widać tylko nie znaczny ruch wskazówki o ok 2-4mm.

Teraz pytanie co mozna sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co wymienić przy takich objawach??? Dodam że tydzień temu zmieniałem olej+filtry i przy okazji świece (NGK), kable zapłonowe (BERU) i fajki od cewki do świec(BOSCH).

 

Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm co by tutaj moze coisk nie styka na przewodach wysokiego. Albo cosik z podawaniem paliwa sprawdz wszystkie polaczenia, bo rozumie ze problem powsatal po wymiaie opisanych elementow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm co by tutaj moze coisk nie styka na przewodach wysokiego. Albo cosik z podawaniem paliwa sprawdz wszystkie polaczenia, bo rozumie ze problem powsatal po wymiaie opisanych elementow.

 

Faktycznie nie napisałem ....

rpblem ten pojawiał się wcześniej (dlatego wymiana świec i kabli) jednak wczesniej zauważalne to było wyraźnie słabiej ... teraz po wymianie ww elementów jakby troszkę bardziej to czuć ... .szczególnie po ostrzejszej jeździe, jak stoję na światłach to czuję jakby wypadały zapłony a wskazówka obrotomierzsa drga minimalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nikt nie potrafi mnie naprowadzić na kierunek w którym mógłbym szukać przyczynytakiego zachowania?

Najbardziej irytujące jest to iż jak jest jest zimny to po odpaleniu strasznie kuleje przez kilka chwil.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Carrey a czy podłączałeś VAGa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Carrey a czy podłączałeś VAGa?

Podpiąłem i miałem tylko sporadyczne błędy ... jeden cos o lambdzie, drugi o niby przestawionym wału rozrządu (chyba podczas wymiany nie skasowali) i coś tam mniej znaczącego .... nic co mogłoby się wiązać z tymi objawami nie znalazłem ...

Teraz czekam i za dwa dni znów się podepnę i zobaczę czy tamte błędy znów nie wlazły....

Mam jakiegoś kiepskiego VAG'a i jak tylko uda mi się znaleźć free VAG-COM 409.1pl to spróbuję odczyty wartości zrobić...

może to ta lamda głupieje :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpiąłem i miałem tylko sporadyczne błędy ... jeden cos o lambdzie, drugi o niby przestawionym wału rozrządu (chyba podczas wymiany nie skasowali) i coś tam mniej znaczącego .... nic co mogłoby się wiązać z tymi objawami nie znalazłem ...

Teraz czekam i za dwa dni znów się podepnę i zobaczę czy tamte błędy znów nie wlazły....

Mam jakiegoś kiepskiego VAG'a i jak tylko uda mi się znaleźć free VAG-COM 409.1pl to spróbuję odczyty wartości zrobić...

może to ta lamda głupieje :-/

 

Może to faktycznie lambda , a może cewka zapłonowa ''sieje''?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może to faktycznie lambda , a może cewka zapłonowa ''sieje''?

 

Właśnie zastanawiałem się czy to nie wina cewki - ostatnio jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą i odkręciłem cewkę to z jednej strony (tej bliżesz szyby) widziałem pod spodem jakiś żółtawy proszek :-/ - coś jakby kamień z wody odparowany. Czy jest możliwość żęby VAG pokazał uszkodzenie cewki ?

Co oznacza ze cewka "sieje"?

Jaki może być koszt nowej cewki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie zastanawiałem się czy to nie wina cewki - ostatnio jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą i odkręciłem cewkę to z jednej strony (tej bliżesz szyby) widziałem pod spodem jakiś żółtawy proszek :-/ - coś jakby kamień z wody odparowany. Czy jest możliwość żęby VAG pokazał uszkodzenie cewki ?

Co oznacza ze cewka "sieje"?

Jaki może być koszt nowej cewki ??

 

" Sianiem " nazwałem takie uszkodzenie elementu elektrycznego lub elektronicznego które powoduję daną niesprawność obwodu elektrycznego lecz po chwili zachowuje sie tek jakby była 100% sprawna : dlatego jest trudna do zlokalizowania.:)

Cena nowej cewki 253 €

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności