Carrey Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2008 Witam, jako że nie mogłem znaleźć w 100% odpowiadającego mi tematu założyłem nowy. Mianowicie: jak po nocy lub po dłuższym czasie odpalam auto to zaskoczy od razu - bez problemu ale zaraz zaczyna kuleć jakby chodził na 3 gary, obroty spadają do ok.500 po czym po ok 3-4 sekundach zaczynają wzrastać i jest OK. Ponadto po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi (nie ważne jak długi) jak siedzę w aucie np na światłach to czuję lekki falowanie obrotów - bardzo delikatne - tak jakby lekko wypadały zapłony. Na obrotomierzu widać tylko nie znaczny ruch wskazówki o ok 2-4mm. Teraz pytanie co mozna sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co wymienić przy takich objawach??? Dodam że tydzień temu zmieniałem olej+filtry i przy okazji świece (NGK), kable zapłonowe (BERU) i fajki od cewki do świec(BOSCH). Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #2 Napisano 12 Maja 2008 Hmm co by tutaj moze coisk nie styka na przewodach wysokiego. Albo cosik z podawaniem paliwa sprawdz wszystkie polaczenia, bo rozumie ze problem powsatal po wymiaie opisanych elementow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carrey Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2008 Hmm co by tutaj moze coisk nie styka na przewodach wysokiego. Albo cosik z podawaniem paliwa sprawdz wszystkie polaczenia, bo rozumie ze problem powsatal po wymiaie opisanych elementow. Faktycznie nie napisałem .... rpblem ten pojawiał się wcześniej (dlatego wymiana świec i kabli) jednak wczesniej zauważalne to było wyraźnie słabiej ... teraz po wymianie ww elementów jakby troszkę bardziej to czuć ... .szczególnie po ostrzejszej jeździe, jak stoję na światłach to czuję jakby wypadały zapłony a wskazówka obrotomierzsa drga minimalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carrey Zgłoś #4 Napisano 19 Maja 2008 Czy naprawdę nikt nie potrafi mnie naprowadzić na kierunek w którym mógłbym szukać przyczynytakiego zachowania? Najbardziej irytujące jest to iż jak jest jest zimny to po odpaleniu strasznie kuleje przez kilka chwil. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2008 Carrey a czy podłączałeś VAGa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carrey Zgłoś #6 Napisano 19 Maja 2008 Carrey a czy podłączałeś VAGa? Podpiąłem i miałem tylko sporadyczne błędy ... jeden cos o lambdzie, drugi o niby przestawionym wału rozrządu (chyba podczas wymiany nie skasowali) i coś tam mniej znaczącego .... nic co mogłoby się wiązać z tymi objawami nie znalazłem ... Teraz czekam i za dwa dni znów się podepnę i zobaczę czy tamte błędy znów nie wlazły.... Mam jakiegoś kiepskiego VAG'a i jak tylko uda mi się znaleźć free VAG-COM 409.1pl to spróbuję odczyty wartości zrobić... może to ta lamda głupieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 19 Maja 2008 Podpiąłem i miałem tylko sporadyczne błędy ... jeden cos o lambdzie, drugi o niby przestawionym wału rozrządu (chyba podczas wymiany nie skasowali) i coś tam mniej znaczącego .... nic co mogłoby się wiązać z tymi objawami nie znalazłem ... Teraz czekam i za dwa dni znów się podepnę i zobaczę czy tamte błędy znów nie wlazły.... Mam jakiegoś kiepskiego VAG'a i jak tylko uda mi się znaleźć free VAG-COM 409.1pl to spróbuję odczyty wartości zrobić... może to ta lamda głupieje Może to faktycznie lambda , a może cewka zapłonowa ''sieje''? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carrey Zgłoś #8 Napisano 19 Maja 2008 Może to faktycznie lambda , a może cewka zapłonowa ''sieje''? Właśnie zastanawiałem się czy to nie wina cewki - ostatnio jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą i odkręciłem cewkę to z jednej strony (tej bliżesz szyby) widziałem pod spodem jakiś żółtawy proszek - coś jakby kamień z wody odparowany. Czy jest możliwość żęby VAG pokazał uszkodzenie cewki ? Co oznacza ze cewka "sieje"? Jaki może być koszt nowej cewki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2008 Właśnie zastanawiałem się czy to nie wina cewki - ostatnio jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą i odkręciłem cewkę to z jednej strony (tej bliżesz szyby) widziałem pod spodem jakiś żółtawy proszek - coś jakby kamień z wody odparowany. Czy jest możliwość żęby VAG pokazał uszkodzenie cewki ? Co oznacza ze cewka "sieje"? Jaki może być koszt nowej cewki ?? " Sianiem " nazwałem takie uszkodzenie elementu elektrycznego lub elektronicznego które powoduję daną niesprawność obwodu elektrycznego lecz po chwili zachowuje sie tek jakby była 100% sprawna : dlatego jest trudna do zlokalizowania. Cena nowej cewki 253 € Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach