Skocz do zawartości
Gość collega

Dzialanie klimatyzacj z niedzialajaca klapa v71

Rekomendowane odpowiedzi

Rozbiórka masakra.
Nie jest tak źle. Przed chwilą skończyłem zabawę z V71. Wyjęcie i włożenie go w skali trudności od 1 (bułka z masłem) do 10 (masakra) oceniam na jakieś 4. Więcej zachodu i zdecydowanie gorsze podejście jest z V68. Aczkolwiek też bez dramatu. Czeka mnie jeszcze V85 a ten chyba jest jeszcze gorszy :)

Tak czy inaczej czyszczenie już pomogło w dwóch przypadkach. Po zamontowaniu wszystkiego i samodiagnozie klimy zniknęły błędy w V71 i V68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie jest tak źle. Przed chwilą skończyłem zabawę z V71. Wyjęcie i włożenie go w skali trudności od 1 (bułka z masłem) do 10 (masakra) oceniam na jakieś 4.

 

A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś? Bo mam ten sam problem... (przy wyższych prędkościach >130km/h ta klapa mi po prostu świruje)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś?
Wykręć schowek i nurkujesz pod niego patrząc do góry głową jak najbliżej ściany grodziowej. Zobaczysz silniczek z białym plastikiem. Bierzesz torxa (nie pamiętam jakiego) na jakimś dłuższym kiju i wykręcasz. Nie ma jednej recepty. Musisz pokombinować żeby wykręcić ale to żadna fizyka kwantowa, po prostu trzeba popatrzeć i pomyśleć. Silniczek wykręcasz razem z tym białym plastikiem i mając całość w ręce dopiero rozdzielasz jedno od drugiego. Powodzenia w operacji. Daj znać jak poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś?

 

Skończyłem zabawę z silniczkiem V71 - Może się komuś przyda.

Demontaż schowka oczywisty (strasznie kruchy :P)

Bardzo dużo dają klucze - gdyż za ich pomocą da się odkręcić śruby (Chyba, że ktoś ma ręce jak szufle to musi poprosić kogoś o pomoc bo miejsca jest niewiele)

 

29322ed670881d6c.html29322ed670881d6c.html29322ed670881d6c.jpg

 

Dwie śruby odkręca się "bez problemu" chodź "po 1/4 obrotu" po 2 całych obrotach idą palcami. Trzecia śruba wymaga gimnastyki - złączyłem sobie dwa klucze taśmą izolacyjną by troche przedłuzyć rączkę i poszło.

29322ed670881d6c.html

Po odkręceniu oczywistą sprawą wielokrotnie opisywaną na forum jest otwarcie silniczka:

080ada38118a4013.html080ada38118a4013.html

080ada38118a4013.jpg

 

Oraz wyczyszczenie - w moim przypadku część oporowa potencjometru nie była aż tak brudna o tyle były dogięte styki zasilania, co powodowało że rezystancja potencjometru szła skokowo ( powinna iść płynnie - polecam sprawdzić przed i po wyczyszczeniu)

609c68978c70c040.html

609c68978c70c040.html609c68978c70c040.jpg

 

Po wykasowaniu błędu wszystko pracuje jak należy :D

 

Pozostałe dane silniczka klapy obiegu zamkniętego nadrukowane:

0132 801 148

VW: 8D1 820 511 E

BOSH: 70.002.569.3F00

210 600 2 Made in Spain

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snakelimit
Dokleję to tutaj, bo tu o tym najwięcej.

Błąd - 01274 - czyli - Silnik nastawczy klapy spiętrzania powietrza (V71)

37-00 - Uszkodzony

 

Mam anglika. Wymieniłem go na nowego bez rozbierania całej klimy.

 

Było tak:

- Zdjąłem "schowek" później nurkowanie gdzie i jak odkręcić.

po zdjęciu dmuchawy nic nie pomogło niema dojścia czyli nie trzeba ale jest to trochę pomocne przy wkładaniu silniczka.

- wyrwałem gumę wygłuszającą która jest za silniczkiem na słupku - innego wyjścia niema.( silniczek jest zamontowany na lewym końcu tego plastikowego pudła tuż przy słupku.

- później trzeba odłączyć kabel od silniczka, taki płaski z 5 przewodami. najlepiej jest użyć takiego małego lustereczka do obczajenia co gdzie.

- następnie odkręciłem 2 śrubki na kluczyk 6mm po uprzednim wyprostowaniu końcówki oczkowej. naprawdę jest to trudne. w książce napraw "heys'a" napisali ze te śrubki są na gwiazdkowy śrubokręt jeżeli tak to będzie to jeszcze trudniejsze i może niemożliwe, ale do odważnych świat należy.

- wyciągnąłem silniczek, jak później sie okazało, tam gdzie końcówka silniczka wchodzi w otwór komory tam gdzie łączy sie z klapką jest taka plastikowa biała rurka którą można zdjąć z części białego plastiku silniczka i włożyć ja spowrotem w ten otwór będzie więcej miejsca. jeden koniec tej rurki wchodzi tam gdzie klapka a drugi jest zakończony tak jak by plastikową nakrętką tylko ze to nie jest nakrętka a część tej właśnie rurki. łączenie rurki z ramieniem silniczka to wielowypust który powinien sie dać wyciągnąć. Jeżeli nie to tak jak pisałem wcześniej jest możliwość wyciągnięcia silniczka bez zdejmowania rurki.

 

- numer części w moim przypadku to 1J2907511A koszt nowego w vw 90£ nowy silniczek jest bez rurki wiec uważajcie żeby jej nie uszkodzić

 

Składanie ;

- włożyć rurkę w otwór tak żeby była na swoim miejscu klapka ma ruszać sie tak jak powinna razem z rurką

- włożyć silniczek tak aby pasował w wielowypust rurki nie przesuwajcie ramion silniczka na sile ja nie przesuwałem ich w ogóle i raczej nie radze może to uszkodzić te 90£ złodzieje, klapka po zamontowaniu silniczka była podniesiona do góry czyli zamykała dopł.powietrza do środka auta.

- później zakręcamy śrubki wkładamy kabel (sprawdźcie czy kabelki przypadkiem nie wyszły z kostki jest ona bardzo delikatna i mała nie trzyma dobrze kabli)

- zakładamy gumę wygłuszającą i resztę tych badziewi....

- kasujemy błąd i po sprawie teraz już możemy zamknąć sie w środku ze swoimi własnymi smrodami. ;-)

 

witam tez mam anglika i to nie wyglada tak latwo dmuchawe mam na 4 sruby gdzie ta czwarta jest zaslonieta blacha....

wyrwalem gume z lewej strony i jakos wcisnelem reke ale z odkrecenie to ju zinna bajka udlao mi sie odlaczyc konczowke (WOW) i jak narazne mam spokuj i wiem co poszlo patrz video

ticka nawet jak klima wylaczona...jak tylko przekrece staczyjke

teraz tylko jak tam wywalczyc aby ten silinik wycaignac ?

i co sie stanie jak wugulet go nie bede uzywal/zmienial/naprawial?

mialem tez drugi blad 306 czujnik temp w zderzaku... ale chyba sobie daruje wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..panowie. Tez mnie czeka demontaz silniczka v71,zastanawiam sie czy numery tego silnika sa takie same dla B5 przed liftem,jak i do B5fl po lifcie...?Pewnie dowiem sie jak zdemontuje go...heheheh:PCzy czyszczenie silniczka daje rade czy lepiej wymienic na sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są takie same. Rozbierz, wyczyść, przesmaruj kontakt PR i będzie grał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są takie same. Rozbierz, wyczyść, przesmaruj kontakt PR i będzie grał.

 

no i zrobione V71-silnik sterujacy klapy przepływu powietrza 8D1 820 511E .Duzo gimnastyki ale da sie zrobic...V68 tez wymienialem,tam jest luzik w porownaniu z V71!!!Pozdrawiam wszystkich co beda to robic...:D Jezeli ma ktos jakies pytania co do rozbiorki..pisac-pomoge.:DNiestety fotek nie robilem...

Edytowane przez andyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa wyglada podobnie, tzn, ustawiam nadmuch na 1 kreske a po chwili wieje na maksa i znowu sie uspokaja,słychac jakby ocieranie plastiku, po podpieciu VAga sa takie błedy : V71 , 4FA, F129, V71- juz doczytalem moze pomoze czysczenie ,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie2467.jpg u mnie ten silniczek wyglada tak, ten niebieski element da się ściagnąć ? probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontaż ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie sprawa wyglada podobnie, tzn, ustawiam nadmuch na 1 kreske a po chwili wieje na maksa i znowu sie uspokaja,słychac jakby ocieranie plastiku, po podpieciu VAga sa takie błedy : V71 , 4FA, F129, V71- juz doczytalem moze pomoze czysczenie ,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ?

Wyglada na to ze walniety,czyszczenie w wiekszosci przypadkach pomaga jak nie to wymiana na nowy(troche kosztuje) ,co do bledu F-129 to nie wiem ja nie mialem tego:dupablada

 

---------- Dodano o 23:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ----------

 

[ATTACH=CONFIG]91554[/ATTACH] u mnie ten silniczek wyglada tak, ten niebieski element da się ściagnąć ? probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontaż ?

 

poczytaj tutaj...!http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?highlight=naprawa silniczka

Edytowane przez andyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ?
http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic?p=1324570&viewfull=1#post1324570

 

 

Regeneracja "silniczka", a właściwie serwomotoru, polega na zaaplikowaniu preparatu do potencjometrów pod to czarne kółko. Tam właśnie znajduje się potencjometr.

Nie zostawiajcie go w stanie "suchym" (czyszczenie) !

 

---------- Dodano o 00:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:42 ----------

 

probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontaż
Kółko wystarczy podważyć(nie ściągać) i zaaplikować preparat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam troche inny problem z moim climatroniciem i osprzetem. Sytuacja wyglada nastepujaco. Po podlaczeniu do vaga, ten sam blad V71 1274.

Ale inny dokuczliwy problem. Ogrzewanie raz dziala raz nie dziala. Nie ma na to reguły. Głownie zimne powietrze leci z kratek lecz czasami jak buchnie gorącem to sauna sie robi.

Wymiana czy da sie vagiem to zresetować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy trudo jest zdemontować ten silniczek bo też mam ten błąd 1247

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głownie zimne powietrze leci z kratek lecz czasami jak buchnie gorącem to sauna sie robi.

Za to odpowiada klapa mieszająca powietrze.

Przeczytaj ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68/page5

Masz tam napisane o wszystkich silniczkach i metodach ich reanimacji, oraz demontażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pomozcie jak mozecie.Moj klimatronik grzeje goraco nawet gdy ustawie 18 stopni. zawsze daje goracym.Dopiero gdy ustawie na lo czyli na nazimniejszy to daje jak z lodowki. moje bledy- 603 silownik klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 . Nastepny- 1271 silnik sterujacy klapy temperatury-V68,brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem-BLAD SPORADYCZNY. Nastepny- 1274 silnik sterujacy klapy przeplywu powietrza-V71,brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem. A jak wejde w licznik to pokazuje- 476 Nie znany kod bledu magistrala can,brak sygnalu.Niewiem czy ta magistrala ma zwiazek z klima.Szukalem wpisow i jest tego pelno.Jedni pisza ze te silniczki trzeba sprawdzic,inni ze inna rzecz.A ja bym chcial trafna podpowiedz.Z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawione.zamykam moj przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem użytkownikiem forum już od jakiegoś czasu, jednak nigdy jeszcze nie umieszczałem na nim zapytania, do tej pory posiłkowałem się - i w zupełności wystarczyły mi odpowiedzi i porady których udzielali szanowni koledzy. Jednak od jakiegoś tygodnia walczę z problemem i nie mogę sobie z nim zupełnie poradzić. Otóż od niedawna posiadam Passat z 2000 roku TDI AHU. Od jakiegoś tygodnia (przynajmniej wcześniej nie zauważyłem) na panelu climatronica oraz na fisie wyświetla się zła temperatura. To znaczy wrażanie jest takie jakby podana wartość się zacinała, kiedy rano zapalam samochód pojawia się wartość (załóżmy) 2.5 stopnia i tak stoi cały dzień niezależnie od tego czy auto stoi w ogrzewanym garażu czy na dworze temperatura się nie zmienia. Vag nie wskazuje błędów, diagnostyka climatronica również, pomaga odłączenie klemy z aku. Po ponownym podłączeniu auto łapie właściwą temperaturę i zacina się znowu. Dziś przeczyściłem czujnik temperatury z przednim zderzakiem, jednak brak efektu. Zostawiłem dziś auto na noc w grzanym garażu gdy go zgasiłem FIS i panel climatronika wskazywał temperaturę 1.5 po 10 minutach postoju w nagrzanym do 15 stopni garażu. Ratujcie proszę nie mam już pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ratujcie proszę nie mam już pomysłów.

Zamontuj inny czujnik temp. zew. Twój chyba ma dość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamontuj inny czujnik temp. zew. Twój chyba ma dość

Chyba tak zrobię, dodam jeszcze, że kiedy wczoraj odpiłem czujnik, klimatronik wywalił mi błąd. Mam jeszcze takie pytanie, czy spsób montowania czujnika ma jakieś znaczenie. Pytam ponieważ kiedy wczoraj wyjąłem atrapę w celu dostania się do czujnika, zauważyłem iż nie jest on zamontowany w pierwotnym miejscu, jest ponadto zamontowany niżej niż chłodnica przy samym zderzaku i jest zwrócony przodem do chłodnicy (tym zatrzaskiem który wskakuje w to kółko w stronę chłodnicy). Przypomniało mi się że mam uszkodzony wentylator klimatyzacji tzn. chyba mam do wymiany szczotki, bo gdy kiedy go uderzę wentylator rusza, ale tylko ca chwilę a w środku się iskrzy (tak było ostatnio przynajmniej), czy może mieć to związek ze złymi odczytami temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności