karolgr Zgłoś #61 Napisano 24 Lutego 2011 Rozbiórka masakra.Nie jest tak źle. Przed chwilą skończyłem zabawę z V71. Wyjęcie i włożenie go w skali trudności od 1 (bułka z masłem) do 10 (masakra) oceniam na jakieś 4. Więcej zachodu i zdecydowanie gorsze podejście jest z V68. Aczkolwiek też bez dramatu. Czeka mnie jeszcze V85 a ten chyba jest jeszcze gorszy Tak czy inaczej czyszczenie już pomogło w dwóch przypadkach. Po zamontowaniu wszystkiego i samodiagnozie klimy zniknęły błędy w V71 i V68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #62 Napisano 21 Kwietnia 2011 (edytowane) Nie jest tak źle. Przed chwilą skończyłem zabawę z V71. Wyjęcie i włożenie go w skali trudności od 1 (bułka z masłem) do 10 (masakra) oceniam na jakieś 4. A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś? Bo mam ten sam problem... (przy wyższych prędkościach >130km/h ta klapa mi po prostu świruje) Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #63 Napisano 23 Kwietnia 2011 A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś?Wykręć schowek i nurkujesz pod niego patrząc do góry głową jak najbliżej ściany grodziowej. Zobaczysz silniczek z białym plastikiem. Bierzesz torxa (nie pamiętam jakiego) na jakimś dłuższym kiju i wykręcasz. Nie ma jednej recepty. Musisz pokombinować żeby wykręcić ale to żadna fizyka kwantowa, po prostu trzeba popatrzeć i pomyśleć. Silniczek wykręcasz razem z tym białym plastikiem i mając całość w ręce dopiero rozdzielasz jedno od drugiego. Powodzenia w operacji. Daj znać jak poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #64 Napisano 27 Czerwca 2011 (edytowane) A czy mógłbyś kolego podać instrukcję jak to zrobiłeś? Skończyłem zabawę z silniczkiem V71 - Może się komuś przyda. Demontaż schowka oczywisty (strasznie kruchy ) Bardzo dużo dają klucze - gdyż za ich pomocą da się odkręcić śruby (Chyba, że ktoś ma ręce jak szufle to musi poprosić kogoś o pomoc bo miejsca jest niewiele) Dwie śruby odkręca się "bez problemu" chodź "po 1/4 obrotu" po 2 całych obrotach idą palcami. Trzecia śruba wymaga gimnastyki - złączyłem sobie dwa klucze taśmą izolacyjną by troche przedłuzyć rączkę i poszło. Po odkręceniu oczywistą sprawą wielokrotnie opisywaną na forum jest otwarcie silniczka: Oraz wyczyszczenie - w moim przypadku część oporowa potencjometru nie była aż tak brudna o tyle były dogięte styki zasilania, co powodowało że rezystancja potencjometru szła skokowo ( powinna iść płynnie - polecam sprawdzić przed i po wyczyszczeniu) Po wykasowaniu błędu wszystko pracuje jak należy Pozostałe dane silniczka klapy obiegu zamkniętego nadrukowane: 0132 801 148 VW: 8D1 820 511 E BOSH: 70.002.569.3F00 210 600 2 Made in Spain Edytowane 27 Czerwca 2011 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snakelimit Zgłoś #65 Napisano 21 Marca 2012 Dokleję to tutaj, bo tu o tym najwięcej. Błąd - 01274 - czyli - Silnik nastawczy klapy spiętrzania powietrza (V71) 37-00 - Uszkodzony Mam anglika. Wymieniłem go na nowego bez rozbierania całej klimy. Było tak: - Zdjąłem "schowek" później nurkowanie gdzie i jak odkręcić. po zdjęciu dmuchawy nic nie pomogło niema dojścia czyli nie trzeba ale jest to trochę pomocne przy wkładaniu silniczka. - wyrwałem gumę wygłuszającą która jest za silniczkiem na słupku - innego wyjścia niema.( silniczek jest zamontowany na lewym końcu tego plastikowego pudła tuż przy słupku. - później trzeba odłączyć kabel od silniczka, taki płaski z 5 przewodami. najlepiej jest użyć takiego małego lustereczka do obczajenia co gdzie. - następnie odkręciłem 2 śrubki na kluczyk 6mm po uprzednim wyprostowaniu końcówki oczkowej. naprawdę jest to trudne. w książce napraw "heys'a" napisali ze te śrubki są na gwiazdkowy śrubokręt jeżeli tak to będzie to jeszcze trudniejsze i może niemożliwe, ale do odważnych świat należy. - wyciągnąłem silniczek, jak później sie okazało, tam gdzie końcówka silniczka wchodzi w otwór komory tam gdzie łączy sie z klapką jest taka plastikowa biała rurka którą można zdjąć z części białego plastiku silniczka i włożyć ja spowrotem w ten otwór będzie więcej miejsca. jeden koniec tej rurki wchodzi tam gdzie klapka a drugi jest zakończony tak jak by plastikową nakrętką tylko ze to nie jest nakrętka a część tej właśnie rurki. łączenie rurki z ramieniem silniczka to wielowypust który powinien sie dać wyciągnąć. Jeżeli nie to tak jak pisałem wcześniej jest możliwość wyciągnięcia silniczka bez zdejmowania rurki. - numer części w moim przypadku to 1J2907511A koszt nowego w vw 90£ nowy silniczek jest bez rurki wiec uważajcie żeby jej nie uszkodzić Składanie ; - włożyć rurkę w otwór tak żeby była na swoim miejscu klapka ma ruszać sie tak jak powinna razem z rurką - włożyć silniczek tak aby pasował w wielowypust rurki nie przesuwajcie ramion silniczka na sile ja nie przesuwałem ich w ogóle i raczej nie radze może to uszkodzić te 90£ złodzieje, klapka po zamontowaniu silniczka była podniesiona do góry czyli zamykała dopł.powietrza do środka auta. - później zakręcamy śrubki wkładamy kabel (sprawdźcie czy kabelki przypadkiem nie wyszły z kostki jest ona bardzo delikatna i mała nie trzyma dobrze kabli) - zakładamy gumę wygłuszającą i resztę tych badziewi.... - kasujemy błąd i po sprawie teraz już możemy zamknąć sie w środku ze swoimi własnymi smrodami. witam tez mam anglika i to nie wyglada tak latwo dmuchawe mam na 4 sruby gdzie ta czwarta jest zaslonieta blacha.... wyrwalem gume z lewej strony i jakos wcisnelem reke ale z odkrecenie to ju zinna bajka udlao mi sie odlaczyc konczowke (WOW) i jak narazne mam spokuj i wiem co poszlo patrz video ticka nawet jak klima wylaczona...jak tylko przekrece staczyjke teraz tylko jak tam wywalczyc aby ten silinik wycaignac ? i co sie stanie jak wugulet go nie bede uzywal/zmienial/naprawial? mialem tez drugi blad 306 czujnik temp w zderzaku... ale chyba sobie daruje wymiane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyk Zgłoś #66 Napisano 30 Sierpnia 2012 Witam..panowie. Tez mnie czeka demontaz silniczka v71,zastanawiam sie czy numery tego silnika sa takie same dla B5 przed liftem,jak i do B5fl po lifcie...?Pewnie dowiem sie jak zdemontuje go...heheheh:PCzy czyszczenie silniczka daje rade czy lepiej wymienic na sprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #67 Napisano 30 Sierpnia 2012 Są takie same. Rozbierz, wyczyść, przesmaruj kontakt PR i będzie grał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyk Zgłoś #68 Napisano 16 Września 2012 (edytowane) Są takie same. Rozbierz, wyczyść, przesmaruj kontakt PR i będzie grał. no i zrobione V71-silnik sterujacy klapy przepływu powietrza 8D1 820 511E .Duzo gimnastyki ale da sie zrobic...V68 tez wymienialem,tam jest luzik w porownaniu z V71!!!Pozdrawiam wszystkich co beda to robic... Jezeli ma ktos jakies pytania co do rozbiorki..pisac-pomoge.:DNiestety fotek nie robilem... Edytowane 21 Września 2012 przez andyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Me.how Zgłoś #69 Napisano 26 Października 2012 u mnie sprawa wyglada podobnie, tzn, ustawiam nadmuch na 1 kreske a po chwili wieje na maksa i znowu sie uspokaja,słychac jakby ocieranie plastiku, po podpieciu VAga sa takie błedy : V71 , 4FA, F129, V71- juz doczytalem moze pomoze czysczenie ,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Me.how Zgłoś #70 Napisano 2 Listopada 2012 u mnie ten silniczek wyglada tak, ten niebieski element da się ściagnąć ? probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontaż ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyk Zgłoś #71 Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) u mnie sprawa wyglada podobnie, tzn, ustawiam nadmuch na 1 kreske a po chwili wieje na maksa i znowu sie uspokaja,słychac jakby ocieranie plastiku, po podpieciu VAga sa takie błedy : V71 , 4FA, F129, V71- juz doczytalem moze pomoze czysczenie ,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ? Wyglada na to ze walniety,czyszczenie w wiekszosci przypadkach pomaga jak nie to wymiana na nowy(troche kosztuje) ,co do bledu F-129 to nie wiem ja nie mialem tego:dupablada ---------- Dodano o 23:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- [ATTACH=CONFIG]91554[/ATTACH] u mnie ten silniczek wyglada tak, ten niebieski element da się ściagnąć ? probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontaż ? poczytaj tutaj...!http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?highlight=naprawa silniczka Edytowane 2 Listopada 2012 przez andyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #72 Napisano 4 Listopada 2012 ,natomiast F129 ? jakis Spec wie co to moze byc ? http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic?p=1324570&viewfull=1#post1324570 Regeneracja "silniczka", a właściwie serwomotoru, polega na zaaplikowaniu preparatu do potencjometrów pod to czarne kółko. Tam właśnie znajduje się potencjometr. Nie zostawiajcie go w stanie "suchym" (czyszczenie) ! ---------- Dodano o 00:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:42 ---------- probowałęm ale to czarne kołko już mi pękło i nie chce tego zepsuc, jest jakiś sposób na demontażKółko wystarczy podważyć(nie ściągać) i zaaplikować preparat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartqpol Zgłoś #73 Napisano 22 Listopada 2012 Witam. Ja mam troche inny problem z moim climatroniciem i osprzetem. Sytuacja wyglada nastepujaco. Po podlaczeniu do vaga, ten sam blad V71 1274. Ale inny dokuczliwy problem. Ogrzewanie raz dziala raz nie dziala. Nie ma na to reguły. Głownie zimne powietrze leci z kratek lecz czasami jak buchnie gorącem to sauna sie robi. Wymiana czy da sie vagiem to zresetować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #74 Napisano 24 Maja 2013 czy trudo jest zdemontować ten silniczek bo też mam ten błąd 1247 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #75 Napisano 25 Maja 2013 Głownie zimne powietrze leci z kratek lecz czasami jak buchnie gorącem to sauna sie robi. Za to odpowiada klapa mieszająca powietrze. Przeczytaj ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68/page5 Masz tam napisane o wszystkich silniczkach i metodach ich reanimacji, oraz demontażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #76 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam.Pomozcie jak mozecie.Moj klimatronik grzeje goraco nawet gdy ustawie 18 stopni. zawsze daje goracym.Dopiero gdy ustawie na lo czyli na nazimniejszy to daje jak z lodowki. moje bledy- 603 silownik klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 . Nastepny- 1271 silnik sterujacy klapy temperatury-V68,brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem-BLAD SPORADYCZNY. Nastepny- 1274 silnik sterujacy klapy przeplywu powietrza-V71,brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem. A jak wejde w licznik to pokazuje- 476 Nie znany kod bledu magistrala can,brak sygnalu.Niewiem czy ta magistrala ma zwiazek z klima.Szukalem wpisow i jest tego pelno.Jedni pisza ze te silniczki trzeba sprawdzic,inni ze inna rzecz.A ja bym chcial trafna podpowiedz.Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #77 Napisano 26 Stycznia 2015 naprawione.zamykam moj przypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #78 Napisano 28 Stycznia 2015 Witam wszystkich. Jestem użytkownikiem forum już od jakiegoś czasu, jednak nigdy jeszcze nie umieszczałem na nim zapytania, do tej pory posiłkowałem się - i w zupełności wystarczyły mi odpowiedzi i porady których udzielali szanowni koledzy. Jednak od jakiegoś tygodnia walczę z problemem i nie mogę sobie z nim zupełnie poradzić. Otóż od niedawna posiadam Passat z 2000 roku TDI AHU. Od jakiegoś tygodnia (przynajmniej wcześniej nie zauważyłem) na panelu climatronica oraz na fisie wyświetla się zła temperatura. To znaczy wrażanie jest takie jakby podana wartość się zacinała, kiedy rano zapalam samochód pojawia się wartość (załóżmy) 2.5 stopnia i tak stoi cały dzień niezależnie od tego czy auto stoi w ogrzewanym garażu czy na dworze temperatura się nie zmienia. Vag nie wskazuje błędów, diagnostyka climatronica również, pomaga odłączenie klemy z aku. Po ponownym podłączeniu auto łapie właściwą temperaturę i zacina się znowu. Dziś przeczyściłem czujnik temperatury z przednim zderzakiem, jednak brak efektu. Zostawiłem dziś auto na noc w grzanym garażu gdy go zgasiłem FIS i panel climatronika wskazywał temperaturę 1.5 po 10 minutach postoju w nagrzanym do 15 stopni garażu. Ratujcie proszę nie mam już pomysłów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #79 Napisano 29 Stycznia 2015 Ratujcie proszę nie mam już pomysłów. Zamontuj inny czujnik temp. zew. Twój chyba ma dość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #80 Napisano 29 Stycznia 2015 Zamontuj inny czujnik temp. zew. Twój chyba ma dość Chyba tak zrobię, dodam jeszcze, że kiedy wczoraj odpiłem czujnik, klimatronik wywalił mi błąd. Mam jeszcze takie pytanie, czy spsób montowania czujnika ma jakieś znaczenie. Pytam ponieważ kiedy wczoraj wyjąłem atrapę w celu dostania się do czujnika, zauważyłem iż nie jest on zamontowany w pierwotnym miejscu, jest ponadto zamontowany niżej niż chłodnica przy samym zderzaku i jest zwrócony przodem do chłodnicy (tym zatrzaskiem który wskakuje w to kółko w stronę chłodnicy). Przypomniało mi się że mam uszkodzony wentylator klimatyzacji tzn. chyba mam do wymiany szczotki, bo gdy kiedy go uderzę wentylator rusza, ale tylko ca chwilę a w środku się iskrzy (tak było ostatnio przynajmniej), czy może mieć to związek ze złymi odczytami temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach