viper1986 Zgłoś #21 Napisano 6 Marca 2015 (edytowane) umyłem koła, drgania znikneły, w sumie normalne spodziewałem sie... nreszta objawów została ułożyskowanie kolumn w nadwoziu(kielichach) jak to sprawdzić bez demontażu??? mam możliwość podniesienia auta na podnośniku kolumnowym. dodam jeszcze że auto po dziurach tak "nepierlala" że po calej budzie sie niesie, a nie przejeżdża tak "mięsiście" tłumiąc... teleskopy moze nie najlepsze ale trzymają, opony też balony (195/60/15) napompowane po 2.0 więc powinien jak balia z wodą przejezdzać po wybojach Najłatwiej to sprawdzić na równej powierzchni, koła skręcone na maksa i ruszamy: jak czuć że auto przeskakuje, przesuwa się zamiast normalnie skręcać to poduszki do wymiany. Na podniesionym jak złapiesz koło z dwóch stron i zaczniesz nim skręcać także zauważysz luz w kielichu. Ciężko to tak wytłumaczyć. 2,0 to trochę za mało jak na takie opony..dał bym jednak 2,2. Przynajmniej tak podaje producent dla pojazdów z silnikiem 2E. Edytowane 6 Marca 2015 przez viper1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #22 Napisano 6 Marca 2015 to sie zgadza ze za mało, ale jeżdze po takich drogach że ......chryste panie.... i drugie tyle po asfalcie....."asfalcie" ok zobacze dziś czy wylapie e luzy a ad auto poduszki przód lemfolder po 52 szt, 64 kyb tył jak by ktos szukał. cena detaliczna dla klienta "z ulicy" jutro napisze co w harcie to kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #23 Napisano 8 Marca 2015 dziś zostałem pokonany z powodu braku klucza 21mm oczkowego takiego wygiętego, nie mam jak przytrzymać sztycy teleskopu czy to normalne??? auto stoii na kołachto te talerzyki wystają nad kielich tak z 2 cm jak auto podniosę to dotykaja do nadwozia a luz na kolumnie jest tak po 4 cm w każda stronę??? bankowo poduszki kolumn??? prawda???? no lata wszystko jak żyd po pustyni.... jutro po poudniu drugie podejście jak klucz zakupie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 8 Marca 2015 czy to normalne??? Nakrętkę najlepiej zluzować gdy auto stoi na kołach (gwałtownym szarpnięciem nakrętką), nie trzeba wtedy używać kontry. Gdy auto stoi na kołach prześwit między talerzykiem a błotnikiem to najlepiej jak nie przekracza jednego centymetra. Po podniesieniu tma prawo opaść na błotnik, zależy to od tego czy guma wgryzła sie w kielich w błotniku, wtedy też jak opadnie luz jaki powstaje działa na psychikę co jest mylące gdyż jest to normalne. Luzów szukamy na lekko podniesionej budzie gdy guma jest wciśnięta w błotnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #25 Napisano 8 Marca 2015 ok jeszcze jedno pytanie użytkownik paradoks zamieścił film jak demontować kolumne, co to za nasadka z dwoma "kłami" potrzebna do rozkręcenia łożyska???? [h=1]wklejcie w tubie: Demonataż kolumny Mcphersona i wymiana elementów passat B3 cz 1[/h] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #26 Napisano 8 Marca 2015 co to za nasadka z dwoma "kłami Pierwsza nakrętka która trzyma talerzyk widoczny pod maską to zwykła sześciokątna, potem jest druga nakrętka która ściska sprężynę i to właśnie ta druga wymaga specjalistycznego klucza który można wykonać ze starej nasadki lub rurki. Ja za każdym rozkręceniem pierwszej nakrętki musiałem dokręcać tą patentową, pod nią lubi wybić się talerz trzymający sprężynę (rozkalibrować otwór) jest to po trochu potencjalny sprawca luzów i stuków. Po 92 roku ten patent został zmieniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #27 Napisano 8 Marca 2015 dziś zostałem pokonany z powodu braku klucza 21mm oczkowego takiego wygiętego, nie mam jak przytrzymać sztycy teleskopu Uważaj bo gniazdo w teleskopie lubi się obrobić przy odkręcaniu i trzeba to wtedy "okrągłym" kluczem kontrować. Najprostszy sposób podjechać do wulkanizacji i nakrętki bez kontry udarem odkręcą albo przytrzymać czymś talerzyk i dopiero odkręcać nakrętkę bez kontrowania ampulem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #28 Napisano 8 Marca 2015 czyki jezeli dobrze to sobie wyobrazam to biore rurke, kątówke i wycinam az zostaną mi dwa zeby do tej nakrętki patentowej???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 8 Marca 2015 Dokładnie, tylko że rurka to miękki materiał i zęby się po jakimś czasie wygną a jakakolwiek stara nasadka to zawsze twardsza stal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #30 Napisano 8 Marca 2015 (edytowane) jeszcze ostatnie pytania jaka nasadka( rozmiar jaki, bo bede musiał kupić jakąś do pocięcia) jak te klucze się nzaywają może kupie po prostu. zalezy mi na tym zeby w jeden wieczór opanowac temat, przynajmniej jedną stronę Edytowane 9 Marca 2015 przez Santos666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #31 Napisano 8 Marca 2015 nie lepiej łatwiej oraz szybcjej kupić odpowiedni klucz? http://allegro.pl/klucz-do-nakretki-amortyzatorow-vw-audi-0xat4093-i5139789177.html http://allegro.pl/klucz-do-amortyzatorow-vw-audi-al010034-i5104678415.html w przypadku uszkodzenia tej gwintowanej tulejko nakrętki ratuje was tylko serwis koszt 1szt około 38zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #32 Napisano 9 Marca 2015 (edytowane) oooooooooooo medyceuszu złoty!!!!! zara dzwonie niech mie to pakujo i ślo w polskie!!:-) właśnie nie wiedziałem co wpisać zeby to wyszukać, dzęki wielkie, dopytam czy do b3 pasuje napisze jak mi poszło z tą wymianą te nakretki amortyzatora są na iparts.pl po 6 zł szt. a ten klucz oczkowy odgięty to zdaje sie 21mm bo 22 nie miesci sie w tym talerzyku pod maską Edytowane 9 Marca 2015 przez Santos666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #33 Napisano 10 Marca 2015 widocznie zaczęli zamienniki produkować tych nakrętek, jeszcze z rok temu dopytywałem w ic i brak tylko serwis, co do klucza to jeśli nie masz udarowca to pozostaje ci spreparować nasadkę 21, poligonem nie podejdzie łapie tylko z 2mm nakrętki, chyba ze znajdziesz takiego z cieńką ścianką w razie co to pisz to podeśle ci foto jak ma wyglądać ten klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #34 Napisano 11 Marca 2015 (edytowane) byłem wczoraj w leroy merlin , kupiłem pojedyńczy odgiety klucz oczkowy 21-23 mm, no nie pasuje *****any, nie daje sie nałożyc na nakrętkę, na szczęście dało sie oddać , podejzewam zeby wziąć taki klucz i go kątówka objechac to by wlazł w ten talerzyk ale wykonbinowałem tak: wziąłem klucz do świec 21mm, wyjąłem z niego gumki, pionowo włożyłem pożądny imbus, tym dłuższym końcem, imbus złapałem małymi szczypcami a nasadkę do świec ( jest dłuższa niż zwykła i ma 6kątny"korpus" i przelot przez środek) żabą do rur, udało sie poluzowac i docisnąć , jak zrobie całość do na koniec podjadę na geometrię to mi dowalą pneumatem czekam jeszcze na te nasadke z dwoma "tymi tymi do tych nakrętek" co do ic to ja nie wiem z czego oni zyja , chyba tylko z mechaników którzy naciągają nieświadomych klientów.... no jak można oferowac tłumik środkowy do mojego "bismarka" za 180 lub 210 zł kiedy kupuje nowy na sieci za 70 z wysyłką , rozumiem że na miejscu że od reki , że reklamować moge, zwrócić, ale k.... mać za 90,110 zł to rozumiem ale za dwie paki...... auto warte rynkowo góra 3tyśki z haczykiem... w białymstoku to zaopatrzenie to maja fajne na kolorowych stendach i ulotkach , przyjdzie coś ciekawego poszukać to daj Pan spokój, a ceny..... to pomijam z grzeczności.... ogarnałem te łożyska, sruby ktoś oprawiał śrubokrętem....gooopota klucz za 20 zł znaleziony przez lisek171 zalatwia sprawę doskonale. trzeba pojeździć z 2 dni zeby sie dogniotły i potem na geometrie i zbieżnośc jechać , bo kąty pouciekały, na farbkę i kreski to gooopie jest, doraźne co najwyżej ze starych to kulki poleciału przy zdejmowaniu.... miały luzu tak zdrowo ponad 0.5 cm a gumy w porównaniu z nowymi były zdeptane o jakieć 1,5 2 cm Edytowane 17 Marca 2015 przez Santos666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #35 Napisano 17 Marca 2015 ogarnałem sprawe wymieniłem te łożyska amorków, był0o warto bo kulki poleciały jak wykrecałem stare..... faktycznie auto nie tłucze tak po dziurach ale geometria i zbiezność obowiązkowo te ustawianie na farbke i kreski to tylko po to zeby od biedy dojechać na usawienie. te nakrętki tkos wczesniej oprawiał.....srubokretem.... naprawde gooopota, 20 zł za klucz znaleziony przez lisek171 to żadna sprawa i łożysko zdjęte w 3 sekundy warto pojeździć po wymienie z 2 dni zeby sie nowe poduszki dogniotły i dopiero potem na ustawienie jechac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #36 Napisano 17 Marca 2015 ogarnałem sprawe wymieniłem te łożyska amorków, był0o warto bo kulki poleciały jak wykrecałem stare..... faktycznie auto nie tłucze tak po dziurach ale geometria i zbiezność obowiązkowo te ustawianie na farbke i kreski to tylko po to zeby od biedy dojechać na usawienie. te nakrętki tkos wczesniej oprawiał.....srubokretem.... naprawde gooopota, 20 zł za klucz znaleziony przez lisek171 to żadna sprawa i łożysko zdjęte w 3 sekundy warto pojeździć po wymienie z 2 dni zeby sie nowe poduszki dogniotły i dopiero potem na ustawienie jechac. Jakiej firmy poduszki założyłeś? Czeka mnie ta sama wymiana,a a po ostatnich które założyłem ciekaw jestem jakie Tobie doradzili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #37 Napisano 17 Marca 2015 (edytowane) Ja na jedno koło laaaata temu kupiłem chyba Febi ale i tak gumę wyparskło wyżej niż oryginał na drugim kole. Na drugie kupiłem toprana i tylko wybiłem łożysko (bo idzie) i wcisnąlem w oryginalny odbój. Próbowałem odnaleźć ten pierwszy oryginalny aby tez tylko łożysko podmienić ale chyba poszedł na złom. Chyba tylko Lemforder się nie "wyparsknie". W iparts Lemforder jest za 39 zł, Sachs za 35zał.... ...najciekawsze ze topran u nich jest za 30zł. Do intercarsu nawet nie zaglądam bo coś u nich asortyment ostatnio kuleje a ceny jak z kosmosu. - - - - - aktualizacja - - - - w iparts Edytowane 17 Marca 2015 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #38 Napisano 6 Kwietnia 2015 lemfolder....sory że tak poźno...pewnie już po zawodach , ale chyba warto pouliretany wrzucić wpisz w google olkusz pouliretany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach