Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

umyłem koła, drgania znikneły, w sumie normalne spodziewałem sie... nreszta objawów została

 

ułożyskowanie kolumn w nadwoziu(kielichach) jak to sprawdzić bez demontażu??? mam możliwość podniesienia auta na podnośniku kolumnowym.

 

dodam jeszcze że auto po dziurach tak "nepierlala" że po calej budzie sie niesie, a nie przejeżdża tak "mięsiście" tłumiąc... teleskopy moze nie najlepsze ale trzymają, opony też balony (195/60/15) napompowane po 2.0 więc powinien jak balia z wodą przejezdzać po wybojach

 

Najłatwiej to sprawdzić na równej powierzchni, koła skręcone na maksa i ruszamy: jak czuć że auto przeskakuje, przesuwa się zamiast normalnie skręcać to poduszki do wymiany. Na podniesionym jak złapiesz koło z dwóch stron i zaczniesz nim skręcać także zauważysz luz w kielichu. Ciężko to tak wytłumaczyć.

 

2,0 to trochę za mało jak na takie opony..dał bym jednak 2,2. Przynajmniej tak podaje producent dla pojazdów z silnikiem 2E.

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sie zgadza ze za mało, ale jeżdze po takich drogach że ......chryste panie.... i drugie tyle po asfalcie....."asfalcie"

 

ok zobacze dziś czy wylapie e luzy

 

a ad auto poduszki przód lemfolder po 52 szt, 64 kyb tył jak by ktos szukał. cena detaliczna dla klienta "z ulicy" jutro napisze co w harcie to kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś zostałem pokonany z powodu braku klucza 21mm oczkowego takiego wygiętego, nie mam jak przytrzymać sztycy teleskopu

 

 

 

czy to normalne??? auto stoii na kołachto te talerzyki wystają nad kielich tak z 2 cm jak auto podniosę to dotykaja do nadwozia a luz na kolumnie jest tak po 4 cm w każda stronę???

 

 

bankowo poduszki kolumn??? prawda???? no lata wszystko jak żyd po pustyni....

 

 

jutro po poudniu drugie podejście jak klucz zakupie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne???

Nakrętkę najlepiej zluzować gdy auto stoi na kołach (gwałtownym szarpnięciem nakrętką), nie trzeba wtedy używać kontry.

Gdy auto stoi na kołach prześwit między talerzykiem a błotnikiem to najlepiej jak nie przekracza jednego centymetra.

Po podniesieniu tma prawo opaść na błotnik, zależy to od tego czy guma wgryzła sie w kielich w błotniku, wtedy też jak opadnie luz jaki powstaje działa na psychikę co jest mylące gdyż jest to normalne.

Luzów szukamy na lekko podniesionej budzie gdy guma jest wciśnięta w błotnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jeszcze jedno pytanie użytkownik paradoks zamieścił film jak demontować kolumne, co to za nasadka z dwoma "kłami" potrzebna do rozkręcenia łożyska????

 

 

[h=1]wklejcie w tubie: Demonataż kolumny Mcphersona i wymiana elementów passat B3 cz 1[/h]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to za nasadka z dwoma "kłami

Pierwsza nakrętka która trzyma talerzyk widoczny pod maską to zwykła sześciokątna, potem jest druga nakrętka która ściska sprężynę i to właśnie ta druga wymaga specjalistycznego klucza który można wykonać ze starej nasadki lub rurki.

Ja za każdym rozkręceniem pierwszej nakrętki musiałem dokręcać tą patentową, pod nią lubi wybić się talerz trzymający sprężynę (rozkalibrować otwór) jest to po trochu potencjalny sprawca luzów i stuków.

Po 92 roku ten patent został zmieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś zostałem pokonany z powodu braku klucza 21mm oczkowego takiego wygiętego, nie mam jak przytrzymać sztycy teleskopu

 

Uważaj bo gniazdo w teleskopie lubi się obrobić przy odkręcaniu i trzeba to wtedy "okrągłym" kluczem kontrować.

Najprostszy sposób podjechać do wulkanizacji i nakrętki bez kontry udarem odkręcą albo przytrzymać czymś talerzyk i dopiero odkręcać nakrętkę bez kontrowania ampulem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyki jezeli dobrze to sobie wyobrazam to biore rurke, kątówke i wycinam az zostaną mi dwa zeby do tej nakrętki patentowej????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tylko że rurka to miękki materiał i zęby się po jakimś czasie wygną a jakakolwiek stara nasadka to zawsze twardsza stal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze ostatnie pytania

 

 

jaka nasadka( rozmiar jaki, bo bede musiał kupić jakąś do pocięcia)

 

jak te klucze się nzaywają może kupie po prostu. zalezy mi na tym zeby w jeden wieczór opanowac temat, przynajmniej jedną stronę

Edytowane przez Santos666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej łatwiej oraz szybcjej kupić odpowiedni klucz? http://allegro.pl/klucz-do-nakretki-amortyzatorow-vw-audi-0xat4093-i5139789177.html

http://allegro.pl/klucz-do-amortyzatorow-vw-audi-al010034-i5104678415.html

w przypadku uszkodzenia tej gwintowanej tulejko nakrętki ratuje was tylko serwis koszt 1szt około 38zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oooooooooooo medyceuszu złoty!!!!!

 

 

zara dzwonie niech mie to pakujo i ślo w polskie!!:-)

 

właśnie nie wiedziałem co wpisać zeby to wyszukać, dzęki wielkie, dopytam czy do b3 pasuje napisze jak mi poszło z tą wymianą

 

 

 

te nakretki amortyzatora są na iparts.pl po 6 zł szt.

 

 

a ten klucz oczkowy odgięty to zdaje sie 21mm bo 22 nie miesci sie w tym talerzyku pod maską

Edytowane przez Santos666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie zaczęli zamienniki produkować tych nakrętek, jeszcze z rok temu dopytywałem w ic i brak tylko serwis, co do klucza to jeśli nie masz udarowca to pozostaje ci spreparować nasadkę 21, poligonem nie podejdzie łapie tylko z 2mm nakrętki, chyba ze znajdziesz takiego z cieńką ścianką w razie co to pisz to podeśle ci foto jak ma wyglądać ten klucz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj w leroy merlin , kupiłem pojedyńczy odgiety klucz oczkowy 21-23 mm, no nie pasuje *****any, nie daje sie nałożyc na nakrętkę, na szczęście dało sie oddać , podejzewam zeby wziąć taki klucz i go kątówka objechac to by wlazł w ten talerzyk ale wykonbinowałem tak:

 

wziąłem klucz do świec 21mm, wyjąłem z niego gumki, pionowo włożyłem pożądny imbus, tym dłuższym końcem, imbus złapałem małymi szczypcami a nasadkę do świec ( jest dłuższa niż zwykła i ma 6kątny"korpus" i przelot przez środek) żabą do rur, udało sie poluzowac i docisnąć , jak zrobie całość do na koniec podjadę na geometrię to mi dowalą pneumatem

 

czekam jeszcze na te nasadke z dwoma "tymi tymi do tych nakrętek"

 

 

 

co do ic to ja nie wiem z czego oni zyja , chyba tylko z mechaników którzy naciągają nieświadomych klientów.... no jak można oferowac tłumik środkowy do mojego "bismarka" za 180 lub 210 zł kiedy kupuje nowy na sieci za 70 z wysyłką , rozumiem że na miejscu że od reki , że reklamować moge, zwrócić, ale k.... mać za 90,110 zł to rozumiem ale za dwie paki...... auto warte rynkowo góra 3tyśki z haczykiem... w białymstoku to zaopatrzenie to maja fajne na kolorowych stendach i ulotkach , przyjdzie coś ciekawego poszukać to daj Pan spokój, a ceny..... to pomijam z grzeczności....

 

 

 

 

 

ogarnałem te łożyska, sruby ktoś oprawiał śrubokrętem....gooopota klucz za 20 zł znaleziony przez lisek171 zalatwia sprawę doskonale.

 

 

trzeba pojeździć z 2 dni zeby sie dogniotły i potem na geometrie i zbieżnośc jechać , bo kąty pouciekały, na farbkę i kreski to gooopie jest, doraźne co najwyżej

 

 

ze starych to kulki poleciału przy zdejmowaniu.... miały luzu tak zdrowo ponad 0.5 cm a gumy w porównaniu z nowymi były zdeptane o jakieć 1,5 2 cm

Edytowane przez Santos666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogarnałem sprawe wymieniłem te łożyska amorków, był0o warto bo kulki poleciały jak wykrecałem stare..... faktycznie auto nie tłucze tak po dziurach ale geometria i zbiezność obowiązkowo te ustawianie na farbke i kreski to tylko po to zeby od biedy dojechać na usawienie.

 

 

 

te nakrętki tkos wczesniej oprawiał.....srubokretem.... naprawde gooopota, 20 zł za klucz znaleziony przez lisek171 to żadna sprawa i łożysko zdjęte w 3 sekundy

 

 

warto pojeździć po wymienie z 2 dni zeby sie nowe poduszki dogniotły i dopiero potem na ustawienie jechac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogarnałem sprawe wymieniłem te łożyska amorków, był0o warto bo kulki poleciały jak wykrecałem stare..... faktycznie auto nie tłucze tak po dziurach ale geometria i zbiezność obowiązkowo te ustawianie na farbke i kreski to tylko po to zeby od biedy dojechać na usawienie.

 

 

 

te nakrętki tkos wczesniej oprawiał.....srubokretem.... naprawde gooopota, 20 zł za klucz znaleziony przez lisek171 to żadna sprawa i łożysko zdjęte w 3 sekundy

 

 

warto pojeździć po wymienie z 2 dni zeby sie nowe poduszki dogniotły i dopiero potem na ustawienie jechac.

 

Jakiej firmy poduszki założyłeś? Czeka mnie ta sama wymiana,a a po ostatnich które założyłem ciekaw jestem jakie Tobie doradzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na jedno koło laaaata temu kupiłem chyba Febi ale i tak gumę wyparskło wyżej niż oryginał na drugim kole.

Na drugie kupiłem toprana i tylko wybiłem łożysko (bo idzie) i wcisnąlem w oryginalny odbój.

Próbowałem odnaleźć ten pierwszy oryginalny aby tez tylko łożysko podmienić ale chyba poszedł na złom.

Chyba tylko Lemforder się nie "wyparsknie".

 

W iparts Lemforder jest za 39 zł, Sachs za 35zał....

...najciekawsze ze topran u nich jest za 30zł.

Do intercarsu nawet nie zaglądam bo coś u nich asortyment ostatnio kuleje a ceny jak z kosmosu.

 

- - - - - aktualizacja - - - -

w iparts

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lemfolder....sory że tak poźno...pewnie już po zawodach , ale chyba warto pouliretany wrzucić wpisz w google olkusz pouliretany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności