Skocz do zawartości
Gość lapka

piszczy przy wlaczeniu klimatyzacji

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość lapka

    Witam wszystkich. Mam problem kiedy zrobilo sie cieplo od jakis 4 dni gdy samochod sie mocno nagrzeje i kiedy go odpala i wlaczam klimatyzajce ( manualna ) z pod klapy wydobywa sie dziwy swist kiedy wylacze klimatyzacje odrazu przestaje. Po kilku minutach jazdy kiedy silnik sie juz nagrzeje przy wlaczonej klimatyzacji piszczenia juz nie ma. Wie moze ktos co to moze być ???? Z gory dziekuje i pozdrawiam.

     

    passat b5 1,9tdi 98r.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    pasek sprężarki do wymiany, lub może wystarczy go naprężyć.

    byle nie sprzęgiełko w sprężarce :(

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG 4x4
    Rok prod: 2014

    pasek klinowy klimatyzacji do naciagniecia- wymiany.

    pozdro.

    watpie, ze to sprzegielko na alternatorze, poniewaz piski bylyby slyszalne ciagle a nie tylko po wlaczeniu klimy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
    Rok prod: 1999

    Sprawdź drugi wentylator przy chłodnicy - u mnie on piszczał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość lapka

    dzieki chlopaki to byl pasek wymienilem go. :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Troszkę odgrzeje starego kotleta bo problem ten sam.

     

    Piszczał mi pasek przy załączaniu klimy na zimnym silniku. Upewniłem się że to ten od klimy ściągając drugi pasek, odpalając silnik i załączając klimę.

     

    Naciągnąłem go tzn napinacz przesunąłem tak z 1cm w dół i cisza.

     

    Pytanie moje czy nie jest to za duże napięcie, czy może mieć to jakiś negatywny wpływ na cokolwiek (np. sprężarkę)?

     

    Nie wiem jak mocno był naciągnięty - robił to mechanik jakieś 14tyś km (2 lata) temu i do tej pory nie piszczał - czy może od razu go wymienić?

     

    W "sam naprawiam B5" jest napisane aby naciągać go kluczem dynamometrycznym ale nie posiadam.

     

    Jak się upewnić że jest napięty odpowiednio tzn: nie za mocno, nie za słabo?

     

    Pasek contitech.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Witajcie mam podobny problem z piszczącą klimatyzacją tylko dodatkowa na wolnych obrotach przy wyłączonej klimatyzacji na ECON silnik ładnie pracuje, a ja włączę AUTO brzmi jak V8 czy może to być od sprzęgła alternatora?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności