Skocz do zawartości
shel82

ECM2001 - obrabianie map?

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, a czy inni to potwierdzają?

 

jest to prawda ...

 

Znam passata (AFN) który ma zrobione trzy różne softy na 150, 189, 218ps. Jest mozliwość zmiany mapy przy pomocy vagcoma. Wiadomo gośc jeździ na najmocniejszej.

 

zmiana miedzy wersjami softu za pomocą Vag'a to nic innego jak zmiana kodowania ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialbym to zobaczyc w praktyce... w edc15 sa 2 komplety map tyle ze jedna to manual a druga to automat... przelaczenie na automat w aucie na manualu zaskutkuje milionem bledow (obstawiam) + ciekawe czy rozrusznik zadziala (brak przeciez sygnalu ze skrzynia jest w trybie N lub P)

Nie wiem, nie widzialem wiec niedowierzam

Jest za to inny sposob - sa epromy po prostu 2x wieksze i daja sie wysterowac by widziane byly jako polowka A albo B (z kabiny wtedy przelacznik mamy) - cos jakby "przelaczanie bankow'

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcialbym to zobaczyc w praktyce... w edc15 sa 2 komplety map tyle ze jedna to manual a druga to automat... przelaczenie na automat w aucie na manualu zaskutkuje milionem bledow (obstawiam) + ciekawe czy rozrusznik zadziala (brak przeciez sygnalu ze skrzynia jest w trybie N lub P)

Nie wiem, nie widzialem wiec niedowierzam

 

nie tyle 2 co nawet 3 bloki map ;) ... kiedys zrobilem dla zabawy taki patent u siebie w sterowniku co by testowac kilka wersji softu za jednym razem , trzeba troszke pozmieniac w sofcie ale jest to jak najbardziej wykonalne i nie sypie zadnymi bledami ...

 

oczywiscie patent z przelacznikiem na desce i zmiana map [np.lekka/agresywna] tez jest jak najbardziej do zrobienia ... tylko po co w cywilnym aucie ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzelaczenie na automat w aucie na manualu zaskutkuje milionem bledow (obstawiam) + ciekawe czy rozrusznik zadziala (brak przeciez sygnalu ze skrzynia jest w trybie N lub P)

Nie wiem, nie widzialem wiec niedowierzam

bawiłem się tym i skutek to tylko błąd 01315 w ECU natomiast autem nie jeździłem i nie wiem np. czy działa wtedy poprawnie abs/esp. Ale myślę że byłoby wszystko OK. Auto normalnie odpalało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bawiłem się tym i skutek to tylko błąd 01315 w ECU natomiast autem nie jeździłem

a czy w Twoim aucie szla rownolegle (zakladam, ze masz manuala) automatyczna skrzynia biegow z wlasnym komputerem komunikujacym sie z reszta auta miedzy innymi po CANie, majacym funkcjonalnosc szacowania momentu obrotowego itp ? - bo jezeli nie to zaloze sie, ze jakby w takim aucie to zrobic (czyli juz nawet tiptronici 5hp19) i ecu silnika nie zobaczylby ecu skrzyni to "po zawodach"

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było to moje auto, to był B5 1.9 TDI po przekładce z automata na manual ze złym kodowaniem komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy byl to passat po przekladce z TIPTRONICA 5 lub 6 BIEGOWEGO? czy moze starsza skrzynia 4 biegowa....

Pytam bo do tej pory nie znalazlem nikogo kto mial swapa z tipa (nie zwykly automat, nie multitronic) na manuala - nikt tego ogarnac elektronicznie nie potrafil o jeden gosc co do tematu podchodzil musial rozrusznik startowac osobnym guzikiem:)

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz takie pytank... Jak bym ecu z manual zaadaptowal?? ewentualnie calą zawartość epromu przegral??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie tyle 2 co nawet 3 bloki map ... kiedys zrobilem dla zabawy taki patent u siebie w sterowniku co by testowac kilka wersji softu za jednym razem , trzeba troszke pozmieniac w sofcie ale jest to jak najbardziej wykonalne i nie sypie zadnymi bledami ...

 

oczywiscie patent z przelacznikiem na desce i zmiana map [np.lekka/agresywna] tez jest jak najbardziej do zrobienia ... tylko po co w cywilnym aucie ...

 

Jakie są kodowania dla ATJ?

00001 - automat - sypie błędami na skrzyni manualnej.

00002 - skrzynia manualna

0000x - ? ...

 

Pytam, bo adresy map zaczynają się na 5xxxx, 6xxxx i 7xxxx. Te od 5 to manual, od 7 to chyba automat, a od 6 to chyba to trzecie kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naped 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
naped 4x4

 

Czyli kodowanie 00003.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytam bo do tej pory nie znalazlem nikogo kto mial swapa z tipa (nie zwykly automat, nie multitronic) na manuala - nikt tego ogarnac elektronicznie nie potrafil o jeden gosc co do tematu podchodzil musial rozrusznik startowac osobnym guzikiem
ja to już dawno ogarnąłem i normalnie zapalam z kluczyka. przekładałem najpierw swojego TIPA na 6-manual, później 4-automat na 5-manual i zero problemów. w tipie tylko inny przekaźnik się mostkuje aby zapalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem... zaadoptowałem sterownik edc15p+ z golfa 130ps, prócz błędu pompy wstępnej jest czysty... Problem polega na tym że na vagu prędkość samochodu jest wyższa o około 20km/h przy 100km/h niż na liczniku. Nie bardzo wiem Jak to zniwelować.. Może jeżeli podmienię czujnik w skrzyni?? Proszę o pomoc...

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności