Skocz do zawartości
cooler

1.8T AWT:Jaka temperatura płynu na climatroniku w trybie serwisowym?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio mam wrażenie że pasek 1.8T AWT pali mi więcej niż zwykle, często jest tak z powodu różnych czujników, zająłem się też kwestią temperatury płynu chłodniczego. Ponieważ mam wrażenie że wskaźnik temp płynu w pasku oszukuje (zawsze wskazuje 90 st w różnych warunkach jazdy) więc sięgnełem po wskazana kodów climatronika: u mnie na kanale bodajże 45 (w różnych modelach climatronika jest to na różnych kanałach) climatronik wyświetla temp płynu chłodniczego. W czasie jazdy na długiej trasie (również w górach) temp. nie przekracza mi 75 st C, co wg mnie jest przymało.

Stąd pytanie: czy climatronik pokazuje prawdziwą temp płynu, jeżeli tak to jakie Wy macie wskazania i czy macie temperaturę rzędu 90 st C?

Zawsze mi się wydawało że silnik benzynowy musi mieć 90 podczas jazdy, ale może się mylę i w Pasku jest niższa temp pracy? A może climatronik nie pokazuje prawdy?

Jeżeli jednak mam zbyt niską temp to czy wymiana termostatu pomoże? Czy ciężko jest go wymienić?

W moim drugim wózku Merc 280E wymieniałem sobie sam, to było łatwe, ale w Pasku to nie wiem...

Jaki termostat ewent. polecacie? Mam już 200 tyś km więc może wymiana się już "należy"

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Problem rozwiązany:

Wymiana na termostat firmy WAHLER 3141.87D totalnie naprawiło problem temperatury! Okazało się że wbrew zapewnieniom w ASO climatronik pokazuje prawidłowo temperaturę - teraz mam cały czas w czasie jazdy równiusieńko 91-93 stC przez cały czas jazdy w różnych warunkach zewnętrznych i obciążeniem od 0stC do 25stC.

I teraz najpiękniejsze: samochód nagrzewa się od term. 9stC (termp. zewnętrzna) do 91stC już po przejechaniu 1,5-2km :) Wcześniej nie mógł dojść do swoich 70stC przez 6-10km.

Nie spada temperatura przy długotrwałym hamowaniu silnikiem jak wcześniej bywało.

Generalnie polecam wymianę - wygląda na to że orginalne termostaty są do d..py i otwierają się już po kilku latach eksploatacji zdecydowanie za wcześnie.

Edytowane przez cooler
Problem rozwiązany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.Tez ostatnio sprawdzalem Vagiem temp płynu i przy spokojnej jezdzie i na postoju jest 72 a jak dostanie w piec to 75. na desce wskazówka stoi jakiś milimetr przed 90 a czasem równo na 90 i tez nie wiem co to.czujnik który podaje temp. do kompa czy termostat.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki termostat ewent. polecacie? Mam już 200 tyś km więc może wymiana się już "należy"

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Jeśli chcesz wymieniać termostat to tylko firmy Wahler nr kat 3141.87D ( O-ring jest w komplecie ) .Koszt zależy od źródła pochodzenia ok. 30-50 zł. Jest możliwość samodzielnej wymiany.

 

wymianatermostaturb3.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20656&highlight=AWt+temperatura

 

u mnie odwrotnie było... temperatura na wyświetlaczu nie rosła, a na klimatroniku zawsze powyżej 80 stopni... na postosju 82, a jak dostał w palnik to 85-89... 90 nigdy nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
https://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20656&highlight=AWt+temperatura

 

u mnie odwrotnie było... temperatura na wyświetlaczu nie rosła, a na klimatroniku zawsze powyżej 80 stopni... na postosju 82, a jak dostał w palnik to 85-89... 90 nigdy nie widziałem.

 

A wymieniałeś termostat? Przy jakim przebiegu Ci tak pokazywał? Mam wrażenie że co by się nie działo to chyba termostat dobrze by wymienić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wymieniałeś termostat? Przy jakim przebiegu Ci tak pokazywał? Mam wrażenie że co by się nie działo to chyba termostat dobrze by wymienić...

 

nie jest to kwestią termostatu, tylko czujnika na bloku silnika, którego jeszcze nie wymieniłem... zdarzyło mi się to do tej pory tylko dwa razy i od tamtej pory spokój... chłopaki nie raz pisali, że jest to kwestią przeczyszczenia styków na czujniku... ale jak już pisałem - mój problem jest "odwrotny" ;)

 

A co do tematu - faktycznie zacząłbym od termostatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem już w tytułowym poście: Problem rozwiązany:

Wymiana na termostat firmy WAHLER 3141.87D totalnie naprawiło problem temperatury! Okazało się że wbrew zapewnieniom w ASO climatronik pokazuje prawidłowo temperaturę - teraz mam cały czas w czasie jazdy równiusieńko 91-93 stC przez cały czas jazdy w różnych warunkach zewnętrznych i obciążeniem od 0stC do 25stC.

I teraz najpiękniejsze: samochód nagrzewa się od term. 9stC (termp. zewnętrzna) do 91stC już po przejechaniu 1,5-2km Wcześniej nie mógł dojść do swoich 70stC przez 6-10km.

Nie spada temperatura przy długotrwałym hamowaniu silnikiem jak wcześniej bywało.

Generalnie polecam wymianę - wygląda na to że orginalne termostaty są do d..py i otwierają się już po kilku latach eksploatacji zdecydowanie za wcześnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak pisałem już w tytułowym poście: Problem rozwiązany:

Wymiana na termostat firmy WAHLER 3141.87D totalnie naprawiło problem temperatury! Okazało się że wbrew zapewnieniom w ASO climatronik pokazuje prawidłowo temperaturę - teraz mam cały czas w czasie jazdy równiusieńko 91-93 stC przez cały czas jazdy w różnych warunkach zewnętrznych i obciążeniem od 0stC do 25stC.

I teraz najpiękniejsze: samochód nagrzewa się od term. 9stC (termp. zewnętrzna) do 91stC już po przejechaniu 1,5-2km Wcześniej nie mógł dojść do swoich 70stC przez 6-10km.

Nie spada temperatura przy długotrwałym hamowaniu silnikiem jak wcześniej bywało.

Generalnie polecam wymianę - wygląda na to że orginalne termostaty są do d..py i otwierają się już po kilku latach eksploatacji zdecydowanie za wcześnie.

Przy walnietym termostacie o ile spalanie ci uroslo miasto/trasa?

 

Mi 1.8T tiptronic to ponizej 15l w miescie nie schodzi a jazda spokojna.

NA trasie ponad 600km autostradami, wyszlo wg kompa. 7.8L/100. Wiekoszosc predkosc 120km/h na tempomacie bez klimy. Temp na kan. 45 oscylowala przewaznie 81-83C, a w skrajnych przypadkach 76-86C.

 

 

I pytanie do pozostalych posiadaczy 1.8T. Jakiego koloru macie plyn chlodzacy. W TDi AVB mam rozowy, a w 1.8T AWT zielony.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

Płyn wlewasz tylko i wyłącznie G12.

 

Ma on zabarwienie różowe,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płyn wlewasz tylko i wyłącznie G12.

 

Ma on zabarwienie różowe,

Pytanie do nie wiadomo kogo, co u mnie robi inny kolor? ;)

W najbliszym czasie sprawdze jego temp zamarzania/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

skoro masz zielony płyn - to na moje borygo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do nie wiadomo kogo, co u mnie robi inny kolor?

Poprzedni właściciel żałował troszkę pieniążków i zamiast zalać G12 zalał borygo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprzedni właściciel żałował troszkę pieniążków i zamiast zalać G12 zalał borygo.
Z forum wynika, ze najlepszym zamiennikiem jest oryginal G12 ;)

Myslalem o Prestonie, ale chyba odpuszcze i kupie G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C.D. z temp silnika AWT.

 

Gdzie znajde czujnik podajacy wartosci temp. na zegary i climatronic (kan. 45).

Odlaczalem ten na gorze silnika blizej kabiny, ale wskazania nie ulegaly zmianie.

 

Czy silnik powinien nagrzewac sie jednostajnie, czy do jakiejs wartosci bardzo szybko, a pozniej juz duzo wolniej?

 

U mnie jest tak, ze 40C uzyskuje szybko, 60C juz wolniej, 70C jeszcze wolniej, i do 90 masakrycznie wolno.

Jadac jednostajnie ale deliktanie, gdy silnik nie jest w pelni rozgrzany, to temp. prawie nie rosnie.

 

Gdy zagrzeje sie do 90-93C wg. climatronica, to trzyma temp. w czasie jazdy. Na postoju lekko spada do ok 88C, ale to normalne przy tych temp. zewn.

 

Przy temp. zewn. nizszej niz 4C, climatronic i tak pokazuje min. 4C.

Zauwazylem u siebie, ze czasami na zimnym silniku, po calonocnym staniu climatronic pokazuje na kan. 45 127C.

Po odpaleniu po paru minutach wskazania sa juz normalne.

 

I teraz nie wiem, czy to wydluzone nagrzewanie jest OK, czy moze winny jest czujnik (tylko ktory?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz nie wiem, czy to wydluzone nagrzewanie jest OK, czy moze winny jest czujnik (tylko ktory?).
Rok temu zakupilem nowy czujnik, ori bez logo VW/Audi. Nowy okazal sie walniety, bo zanizal mi temp. Na zimnym o ok 3C, na rozgrzanym o ok 5-8C przez co VAG pokazywal, ze silnik nie osiagal wiekszej temp niz 88C. Reklamacja zostala przyjeta, a ja dalej jezdze jeszcze na fabrycznym czujniku z 2004 roku. Wydluzone nagrzewanie silnika (po wymianie termostatu) opisane post wyzej pozostalo do dzisiaj, i chyba skonczy sie na wymianie termostatu, bo nic innego do glowy mi nie przychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem u siebie, ze czasami na zimnym silniku, po calonocnym staniu climatronic pokazuje na kan. 45 127C.

Po odpaleniu po paru minutach wskazania sa juz normalne.

.

Świadczy to [127*C] o uszkodzeniu czujnika temp. cieczy na bloku silnika. Miałem to samo i po wymianie czujnika- podróbka za 25 zł,

wskazania temp. na blacie i klimatroniku wróciły do normy.

Niezależnie od czujnika może być uszkodzony termostat, ale zająłbym się najpierw czujnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności