Skocz do zawartości
Gość krzysieksa

Korozja w 3B i 3BG - czy występuje??

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie nawet zamieniły się w proch w jednej z lampek,kiepski patent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rdza pod tylną szybą jaką dzisiaj ujrzałem po pracy:padaka

20130523140504.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rdza pod tylną szybą jaką dzisiaj ujrzałem po pracy

nie ma tragedii widziałem 3B w gorszym stanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sebastian to prawda passat B5 i B5 fl ma nadwozie ocynkowane ale niepełne bo tylna klapa jest nieocynkowana zarówne w sedanie jak i kombi dlatego ruda lubi się tam pojawiać najczęściej dlatego przed zakupem najbardziej zwóćmy uwage na tylną klape a reszta jeśli nie była ruszona niebyło otarć powinna spokojnie długo nam służyć niestety moja stara 80tka B4 miała najlepszą blache pełny ocynk obustronny ci co się znaja wiedza o co kamann Pozdro
Robcyk: B5 przed liftem jest w pełni ocynkowana to jest 100% wiadomość a po lifcie nie jest przednia maska i tylna klapa.

 

---------- Dodano o 15:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ----------

 

cytat: "ja wiem z innego źródła (strona niemiecka) ze Passat B5, Bora, Golf 4 już są ocynkowane w pełni więc od rocznika 97/98 gdzieś VW zaczął dawać pełny ocynk, a jak gdzieś wychodzi rdza to takie auto musiała dotykać ręka Pana Miecia w pseudo zakładzie blacharsko-lakierniczym" także nie tylko podwozie b5 ma ocynk lecz cała blacharka

Ja mam inne informacje od kolegi z serwisu ASO VW który wymieniał także w swoim b5 tylna klapę i on mówił mi o tym że vw tylne klapy montował nieocynkowane w B5 .
b5 pełen ocynk!!
audi i vw mają pełen ocynk, poczytaj sobie trochę na ten temat.

 

I tu was zaskoczę bo:

- B5 z przed liftu był ocynkowany dwustronnie (od zewnątrz nadwozia i od wewnątrz w profilach) bez ocynku były tylko klapy bagażnika,

- B5 FL jest ocynk jednostronny od strony zewnętrznej nadwozia, na 100% nie są w ocynku klapy bagażnika (dotyczy sedana jak i kombi), maska silnika oraz.... co najdziwniejsze dach. Seba1988 Audi fakt ocynk ma w 100% na wszystkich elementach karoserii i jest to ocynk dwustronny (czyli od strony zewnętrznej nadwozia i wewnętrznej).

 

Info z infolinii serwisowej VW Polska dla niedowiarków mogę podać nr telefonu i sobie pogadacie na temat autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma tragedii widziałem 3B w gorszym stanie...

 

to chyba ja mało widziałem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dach pod relingami rdzewieje i tylna klapa.Tylny błotnik po otwarciu drzwi też ma purchel !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie dach pod relingami rdzewieje i tylna klapa.Tylny błotnik po otwarciu drzwi też ma purchel !!!

tu winna jest uszczelka drzwi, która wyciera lakier ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rdze na tylnej reperaturce blotnika (ten waski pasek), może nie jest to nic wielkiego ale widac pod lakierem zgrubienie i ognisko rudej. No i spore (juz naprawde porządnie zgnite)okolice lampki oswietlenie tylnej tablicy. Nie widać tego dopoki sie nie otworzy klapy ale gnije tam mocno. Mozna być troche rozczarowanym bo auto w oryginalne nigdy nie malowane, rocznik 2003 a widuje paski z 97r bez sladow rdzy. Te po lifcie sa gorsze, nie da sie ukryć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam klapę w oryginale i ostatnio bardzo dokładnie ja oglądałem przy okazji wymiany oświetlenia tablicy. Nie mam najmniejszego śladu jakiejkolwiek korozji, ani przy lampkach ani pod szybą, oczywiście buda kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu was zaskoczę bo:

- B5 z przed liftu był ocynkowany dwustronnie (od zewnątrz nadwozia i od wewnątrz w profilach) bez ocynku były tylko klapy bagażnika,

- B5 FL jest ocynk jednostronny od strony zewnętrznej nadwozia, na 100% nie są w ocynku klapy bagażnika (dotyczy sedana jak i kombi), maska silnika oraz.... co najdziwniejsze dach. Seba1988 Audi fakt ocynk ma w 100% na wszystkich elementach karoserii i jest to ocynk dwustronny (czyli od strony zewnętrznej nadwozia i wewnętrznej).

 

Info z infolinii serwisowej VW Polska dla niedowiarków mogę podać nr telefonu i sobie pogadacie na temat autka.

 

Wychodzi że miałem racje ,dzięki Tomasz :) vw i nietylko schodzi na psybo teraz auta robi się na 5lat i na złom czym bedziemy jeżdzić za kilka lat niewiem, masakra szkoda że niema aut na długie lata tak jak moje pierwsze autko audi 80 B4 np.które jeśli niemaja przygód blacharskich do dzisiaj jeżdzą i swietnie sie mają:) Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym bedziemy jeżdzić za kilka lat niewiem

 

co raz bardziej przekonuje się do "Starszych" samochodów . Im nowszy tym większy problem ...

 

teraz auta robi się na 5lat i na złom

 

Kolego , nie na złom tylko SERWIS. Aktualnie koncerny rywalizują o klienta cenami nowych fur , promocjami itd itp. Na prawdę mało zarabiają na nowych furach. Cały biznes się kręci wokół serwisu. Gwarancja 5-7 lat ? TAAAK ale jak serwisujesz autko :) a ceny w serwisach każdy zna :)

 

które jeśli niemaja przygód blacharskich do dzisiaj jeżdzą i swietnie sie mają

 

mój staruszek jeździ polonezem z '99 roku. I jak znajdziesz u niego rdzę oddam Ci passka :) A w naszych VW , MASAKRA . Dach , klapa , nadkola .... wszystko do roboty/wymiany po 5 latach ...

Edytowane przez Rosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Przeprowadziłem dzisiaj generalne mycie mojego Passata i zauważyłem, że przy przedniej szybie, pod gumowymi bocznymi zaślepkami mam ogniska rdzy. Czy warto się tym przejmować? Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej to zabezpieczyć?

 

Samochód przez cały rok stoi na zewnątrz pod blokiem (kupiłem go we wrześniu 2012, poprzednio był garażowany). W szczelinach obok przedniej szyby gromadzi się mnóstwo organicznych substancji, które po pewnym czasie zaczynają gnić. Dodatkowo, kilka miesięcy temu wymieniałem przednią szybę, bo rozbiłem ją nieopatrznie przy wymianie wycieraczek.

 

Martwią mnie te ogniska rdzy. Nadwozie mojego Paska, mimo 11 lat wygląda prawie jakby wyjechało z salonu. Chciałbym korzystać z tego samochodu jeszcze przez wiele lat.

 

20130601_113909.jpg

20130601_113935.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej to zabezpieczyć?

 

Prosta sprawa. Wycinasz szybę, czyścisz, dajesz podkład reaktywny, a potem zgodnie ze sztuką po prostu lakierujesz.

Te śmieci i wilgoć pod bocznymi listwami nie mają większego znaczenia. Po prostu ktoś kiedyś wycinał szybę i uszkodził blachę podczas ścinania starego kleju i w tych miejscach wyszła ruda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Waszym zdaniem wycięcie szyby jest na prawdę konieczne?

Prosta sprawa. Wycinasz szybę, czyścisz, dajesz podkład reaktywny, a potem zgodnie ze sztuką po prostu lakierujesz.

Te śmieci i wilgoć pod bocznymi listwami nie mają większego znaczenia. Po prostu ktoś kiedyś wycinał szybę i uszkodził blachę podczas ścinania starego kleju i w tych miejscach wyszła ruda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć niewiele widać. Jeżeli korozja podchodzi pod szybę to pasowałoby to wyczyścic, więc nie widze innego wyjścia. Jeżeli tylko obok a pod klejem jest zdrowa blacha to nie ma potrzeby.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy Waszym zdaniem wycięcie szyby jest na prawdę konieczne?

 

Pytałeś co można z tym zrobić, więc odpowiedziałem. To tylko mały purchelek, możesz go sobie tam zostawić żeby utleniał się dalej.

Jakbyś chciał coś tam zrobić, to bez wycięcia szyby przecież nic nie zdziałasz. Ja bym się nie przejmował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMAG1444.jpg

U mnie powstała dziura w miejscu łączenia tylnego nadkola i progu. Już sie z tym uporałem 500 zl u blacharza. Niewykluczone ze był bity lekko w tym miejscu, a może po prostu wilgoć czy woda zostawały miedzy plastikiem i blachą i to wystarczyło do rozszerzania się korozji.

Tak czy inaczej warto zajrzeć pod plastiki i wtrysnąć coś w profile zamknięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co miałeś na tym nadkolu to ewidentny efekt kiepskiej naprawy blacharskiej. Coś tam kiedyś widocznie się działo i ktoś naprawił po kosztach.

 

Ostatnio zwaliłem u siebie te nakładki na drogi i drzwi. Generalnie w tych miejscach nie powinno być korozji, bo lakier nie jest narażony na odpryski, a w otwory na kołki wchodzi gumowy kapturek który nie wyciera lakieru.

Warto jednak zwrócić uwagę na sam spód progów, czyli najniższą ich część. Nie wiem jak normalnie, ale ja mam lekką glebę i przez ciągłe zahaczanie krawężników zdarłem z nich cały lakier i trochę tam zaczęło podgryzać. Jest to gruba blacha i pewnie przez jeszcze 10 lat nic się tam nie stanie, ale na wszelki wypadek porządnie sobie zabezpieczyłem.

 

Co do profili zamkniętych to się zgadzam, kupić dwie puszki Fluidolu i dobrze potraktować wszelkie zakamarki, wnętrze drzwi, boczne schowki w bagażniku i tego typu miejsca.

 

Polecam też bardzo pewną czynność. Generalnie konserwację podłogi ogranicza się zazwyczaj do pomalowania jej od spodu samochodu. Ja po zakupie auta zawsze robię coś jeszcze. Otóż wywalam fotele, plastiki na podłodze i wyciągam całą wykładzinę z podłogi, razem z piankowym wygłuszeniem.

Po pierwsze jak wiemy, w B5 zdarzają się przecieki więc można w ten sposób sprawdzić czy mamy szczelne auto. Po drugie przez każdą zimę podłoga chłonie wilgoć. Normalnie pod wykładziną producent umieszcza takie woreczki z proszkiem który chłonie wilgoć, ale po tylu latach to już nie działa.

Dlatego wykładzinę możemy sobie elegancko wysuszyć na słoneczku, ew. nawet dokładnie wyprać, zaś podłogę zakonserwować. B5 mają pełny ocynk, więc dużo korozji tam nie ma, ale po tylu latach zawsze na jakimś łączeniu wyjdzie trochę rudej, czasem gdzieś odejdzie ocynk. Wtedy podkład reaktywny, jakikolwiek lakier i jazda. W dodatku po wyciągnięciu tejże wykładziny mamy super dojście do zamkniętych profili i progów. Bardzo dobrze jest tam zaaplikować jakiś konserwant.

Oczywiście VW jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, po tylu latach ma pełne prawo gdzieś się utleniać, a takie działania mają sens tylko jeśli chcemy jeździć Paskiem przez 35 lat :P Ale jeśli ma się trochę wolnego czasu, to warto dla spokoju umysłu :D

Edytowane przez Phil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po przywiezieniu z niemiec oczywiście miałem wrzody pod uszczelką na klapie. Szyba wycięta, wszystko bardzo dobrze usunięte do gołej blachy, grubo podkładu i jak na razie od 3 lat nic nie widać.

 

Co do przedniej szyby to niestety w przyszłym tygodniu muszę wycinać bo ruda już się pojawiła na rancie dachu i widać że pod szybę też podchodzi bo była wymieniana. Pod relingami rdzy nie widać, wywaliłem już dawno gąbki i dałem uszczelkę w płynie bo mi została z uszczelnienia miski.

 

Ale za to kilka purchli znalazłem pod listwami ozdobnymi tymi które idą wzdłuż dachu czyli czeka mnie malowanie całego dachu.

 

Na masce 2 wrzody małe po odbiciach od kamieni, na błotniku miałem zakrzywiony nosek na kierunkiem po przywiezieniu, do tej pory goła blacha nie pomalowana i ruda nic nie atakuje więc tragedii nie ma z tą rdzą jak na 14 lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szczęście nic nie widać jeszcze. Przednia szyba, tylnia szyba , klapa tył nigdzie nie ma rdzy. Ale jak sprowadziłem auto to zakonserwowałem sobie całą klapę od wewnątrz tak asekuracyjnie :) Dodatkowo poleruje auto ręcznie 4 razy do roku + detailer praktycznie po każdym myciu. Oczywiście auto w zimie jak tylko jest po trasie z soli jedzie na myjnie bo to własnie ta sól pozostawiona na aucie najbardziej dobija naszą blacharkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności