Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytalem jeszcze o firmie MEYLE, jednak nie ma jednoznacznych informacji dotyczących jakości tej firmy. Jedni bardzo polecają jaką niemiecką dobrze wykonaną inni narzekają że firma robi bardzo niedokładnie (mechanik kupił 5 pomp wody, tylko jedna szczelna).

Jeżeli ktoś miał tutaj doczynienia z przegubami tej firmy to proszę o wypowiedzenie się, pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecilem poloske od skrzyni 6 srub typu torx skrecenie kol maksymanie i poloska wraz z przegobem wychodzi

 

 

wyciągałeś półoś by zmienić przegub ? :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z zdjęcie przegubu z półosi. Próbowałem wkręcić śrubę mocującą przegub do końca ale przegub nie wyskoczył, a na końcu śruby zerwało gwint (ok 5mm). Próbowałem szarpnąć przegub przytrzymując półoś ale też bez sukcesu. Może macie jakieś sugestie? Ewentualnie czy jest jakiś sposób aby odblokować zabezpieczenie? Czy można wepchnąć przegub mocniej usuwając podkładnki w stronę skrzyni?

Edytowane przez rybak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam problem z zdjęcie przegubu z półosi. Próbowałem wkręcić śrubę mocującą przegub do końca ale przegub nie wyskoczył, a na końcu śruby zerwało gwint (ok 5mm). Próbowałem szarpnąć przegub przytrzymując półoś ale też bez sukcesu. Może macie jakieś sugestie? Ewentualnie czy jest jakiś sposób aby odblokować zabezpieczenie? Czy można wepchnąć przegub mocniej usuwając podkładnki w stronę skrzyni?

jak nie szedł przez śrubę to tylko szczypce w dłoń i zabawa w wybijanie przegubu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam problem z zdjęcie przegubu z półosi. Próbowałem wkręcić śrubę mocującą przegub do końca ale przegub nie wyskoczył, a na końcu śruby zerwało gwint (ok 5mm). Próbowałem szarpnąć przegub przytrzymując półoś ale też bez sukcesu. Może macie jakieś sugestie? Ewentualnie czy jest jakiś sposób aby odblokować zabezpieczenie? Czy można wepchnąć przegub mocniej usuwając podkładnki w stronę skrzyni?

 

Zobacz czy półoś jest pełna czy rura, u mnie była pełna i też śruba nie starczała wsadziłem pod śrubę długą nasadkę 9mm (krótka nasadka jest za krótka :) wpadnie do przegubu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread...24#post1103724

Próbowałem opisanych sposobów. Nie moge wykorzystać rady ze zniszczeniem przegubu bo mam tylko do wymiany samą osłonę a nie przegub

Edytowane przez rybak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprubój odkrecić całą półoś od skrzyni i wyjąć całość i łatwiej bedzie Ci zbić. tam jest chyba 8 śrób na torx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem to samo,też zerwało gwint,ale u mnie przegub się poddał,poprostu wkręcałem srubę i jak poczułem opór to młotkiem w przegub,pózniej znowu dokręciłem śrubę i znowu raz młotkiem i poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego miałem to samo,też zerwało gwint,ale u mnie przegub się poddał,poprostu wkręcałem srubę i jak poczułem opór to młotkiem w przegub,pózniej znowu dokręciłem śrubę i znowu raz młotkiem i poszło.

 

Uderzałeś w bok przegubu, tył czy może w samą śrubę?

 

Co do zdjęcia półosi to odpada nie mam kanału (ogólnie brak miejsca)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego naturalnie w tył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to jest jeszcze inny sposób, ja włożyłem śrubę z mniejszym gwintem tak aby się oparła na końcu gwintu wewnątrz półosi a potem wkręcić normalną śrubę od przegubu i w ten sposób go ściągnąć. Niestety w większości przypadków następuje ścięcie zapinki zabezpieczającej.

 

Walenia młotkiem w przegub nie polecam ... no chyba że planujecie jego rychłą wymianę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak podniesiesz samochód lewarkiem i położysz sie pod nim to też spokojnie odkrecisz półośke i masz wszystko na miejscu. Ja też nie mogłem zdjąć przegubu i musiałem go rozciąć(i tak był do wywalenia) okazało się ze ten pierścien zabezpieczający sie rozszedł i blokował zbicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz czy półoś jest pełna czy rura, u mnie była pełna i też śruba nie starczała wsadziłem pod śrubę długą nasadkę 9mm (krótka nasadka jest za krótka wpadnie do przegubu)

Wymiana skończona. Posłużyłem się radą i wykorzystałem nasadkę długą 8mm. Po wkręceniu śruby od przegubu pierścień zabezpieczający pękł. Szkoda że nasadka już do wyrzucenia. Następnym razem wykorzystam kawałek drutu 12mm i długości ok 6cm.

Edytowane przez rybak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda że nasadka już do wyrzucenia.

było dać 9...mocniejsza :)

Następnym razem wykorzystam kawałek drutu

Ja właśnie zrobiłem sobie taki przyrząd (na przyszłość) przyspawałem kawałek drutu do starej śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko jakim środkiem najlepiej wyczyscic przegub,i jak założyc te opaski chodzi mi jak je sciągnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naftą, ropą. Opaski musisz najpierw "zapiąć", muszą wejść te zatrzaski a później zaciskasz tą "główkę" zwykłymi cęgami.

clamp.jpg

Edytowane przez smentek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis własnie wymieniłem osłone,nic nie rozkrecałem zadnych wachaczy ani drazków poprostu odkreciłem śrube od przegubu podlozyłem drewniany klocek pod dolny wachacz i opusciłem auto przegub prawie sam wyskoczył,a opaski zacisnołem specjalnymi cążkami pozyczonymi od kolegi mechanika:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gac77

ja jednak odkręciłem dolny tylny i nic więcej. łatwa robota 20-30 min. pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności