Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czesław

masz pewnie rację ,lecz gdzie jest ten czujnik temperatury zewnetrznej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

czesław, przed pasażerem na podszybiu (oczywiście od strony komory silnika). W okolicach kratki wlotu powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł :D

 

w atrapie zderzaka po stronie pasażera jest taki okrągły otwór i w nim powinien być czujnik temperatury zewnętrznej, nieraz wyłamie sie jedna z trzech nóżek tego czujnika i czujnik wypada z otworu i sobie dynda na przewodach , ja za swój w serwisie dałem 80zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-
Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł :D

To termometr temperatury zewnętrznej. Powinien się rzeczywiście znajdować w zderzaku.

czesław, przed pasażerem na podszybiu (oczywiście od strony komory silnika). W okolicach kratki wlotu powietrza.

A tu pisałem o czujniku temperatury odłączającym sprężarkę, gdy jest za zimno.

To dwa różne czujniki, termometr zmienia rezystancję w zależności od temperatury (termistor NTC) dla potrzeb tylko MFA a czujnik dla klimy działa podobnie jak bimetal (hmm.. może to bimetal? :D ) - jak jest za zimno rozłącza obwód, jak ciepło załącza. Taki specyficzny bezpiecznik termiczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w b4 są dwa czujniki temperatury, ten w zderzaku jest do mfa, a ten w podszybiu jest do climatronika.

W b3 jest trochę inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety na podszybiu przy filtrze kabinowym nie mam tego czujnika widziałem go tylko na fotkach z forum może to dlatego że climatronik ma gdzieś indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp do climatronika jest w podszybiu, we wlocie powietrza po filtrem, taka cienka czarna rurka :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temp do climatronika jest w podszybiu, we wlocie powietrza po filtrem, taka cienka czarna rurka :cisza:

 

a w moim jest w atrapie zderzaka :D ale widziałem też paska który miał właśnie koło filtra p.p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldek40, a jak zdejmiesz ten czujnik w zderzaku, to mfa dalej pokazuje tobie temp na zewnątrz?? i jak wtedy pokazuje climatronik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są dwa sposoby uruchomiania sprężarki

1 można zastosować przełącznik który by załączał sprężarkę zimą oraz odłączał np jesienią kiedy nie chcemy aby chodziła

2 można zastosować przełącznik który będzie zmieniał oporność czujnika i wtedy może załączać klimę

co do pierwszego sposobu to dla sterownika starszego bez przycisku econ można wstawić przełącznik na przewodzie z wtyczki czerwonej styk nr 15 kolor przewodu biały

zasilanie klimy można zasilić z przewodu 16 dla pasków do rocznika 07 1995 jest to przewód zasilający przekaźnik wentylatora kabiny

natomiast czujnik temperatury zewnętrznej jest podłączony pod styki czerwona kostka styk 6 i 1 tak mam na schemacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waldek40, a jak zdejmiesz ten czujnik w zderzaku, to mfa dalej pokazuje tobie temp na zewnątrz?? i jak wtedy pokazuje climatronik?

 

nie wiem co to jest mfa jeśli chodzi tobie może o drugi wyświetlacz na zegarach to nie mam takowego mam z jednym wyświetlaczem, jak nie miałem tego czujnika to na climatroniku wyskakiwały jakieś głupie temperatury :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldek40, zapytałem ponieważ nie działa mi wskaźnik temp w mfa, jak zdejmę czujnik w zderzaku, to nic się nie zmienia, climatronik pokazuje ok, a w liczniku mfa pokazuje cały czas 50stopni :znudzony:

Może ktoś coś wie jak i gdzie szukać? Dodam że czujnik jest ok, kupiłem cały drugi licznik i się okazało że na darmo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

monter, Monter, szukaj zwarcia na przewodach idących do czujnika temperatury od MFA. Czujnikiem jest termistor NTC o wartości 2,7kΩ w temperaturze odniesienia 25°C (przynajmniej w B3), nie wiem jednak jaki ma współczynnik temperaturowy.

Anyway, termistor ten działa tak, że ze wzrostem temperatury maleje mu rezystancja. Jak u siebie robiłem testy (bo nie miałem tego czujnika) to po zwarciu styków wyświetlał właśnie 50°C. Przy rozwartym całkowicie obwodzie (uszkodzony czujnik lub połączenia) MFA pomija wskazanie temperatury zewnętrznej.

Jako ciekawostkę podam, że zamiast czujnika wrzuciłem termistor "sklepowy" 2.7kΩ za 1.2zł, pierwszy jaki udało mi się znaleźć, bo ciężko taki w ogóle dostać i całkiem dobrze mierzy, z dokładnością ±1°C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-uki-, już wiem więcej :znudzony: Przewody z czujnika w zderzaku idą najpierw w sterownik climatronika i z tego sterownika wychodzą innymi przewodami dopiero w licznik... :kwasny: Sam czujnik jest ok, zmienia rezystancję. Licznik mfa też jest ok, nadciąłem przewód nr 19(sygnał+ czujnika) i temp w mfa znikła, pojawiły się kreski.

Co ciekawe, ten sterownik ma swój drugi czujnik temp, we wlocie nawiewu powietrza i temp w climatroniku pokazuje dobrze. Odłączając czujnik w zderzaku nic się nie zmienia, ale robiąc zwarcie przy zderzaku, w climatroniku pokazuje -51st, a w mfa nadal 50st. Wygląda na to że ten sterownik robi zwarcie na wyjściu sygnału do licznika, ale tylko na włączonym zapłonie.... Na wyłączonym zapłonie ten sygnałowy przewód nie ma przejścia w stronę zderzaka... Pomysły mi się skończyły, chyba muszę poszukać sterownika klimy.

Dodam też że ze strony volkswagen.msk.ru nie pasuje żaden schemat do mojego auta

(pełna opcja bez szybra). Gdzieś też wyczytałem że tempomat się nie włączy przy ujemnych temperaturach, nie wiem ile w tym prawdy, ale mam nadzieję że ten sterownik klimy jest przyczyną martwego tempomatu u mnie :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

monter, no niestety wygląda na uszkodzenie modułu.

A zwarcie przy włączonym zapłonie to dlatego, że prawdopodobnie na wyjściu modułu jest zastosowany jakiś prosty obwód na tranzystorku jako separatorze i gdy jest ten tranzystor jest sterowany odpowiednim sygnałem przez procesor modułu, zachowuje się jak rezystancja czujnika (z punktu widzenia licznika).

Ale jeśli procesor na stałe włącza tranzystor (nie podając przebiegu zmiennego) to robi on zwarcie do masy co już wiesz czym się objawia - 50 stopni na MFA. Oczywiście aby tranzystor się załączył, potrzebne jest zasilanie modułu, stąd dzieje się tak tylko przy przekręconym zapłonie. Tak to na oko wygląda - zastrzegam, ze nie rozbierałem nigdy takiego modułu, ale z opisu zachowania tak to mniej więcej wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam.z1

cześć. W moim pasku sprężarka nie załącza się poniżej +4 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zdaje się że zaczynają sie problemy z klimą. Pisze narazie na "świerzo" żeby wiedzieć czego mniej więcej się spodziewać.

Otóż wczoraj byłem w trasie, zatrzymałem się żeby zapytać o droge - szybka w dół klima włączona "przepraszam którędy na..." i słysze piski w komorze silnika... mówie pasek ale piski nie były charakterystyczne dla ślizgającego się paska... co sekunde piszczało przez ok sekunde (lol :) napewno kogoś rozbawie). Wyłączyłem klime przestało... możę sprzęgiełko na sprężarce .. hym... <myśli> Co jeszcze mnie denerwowało... słabo klima dmucha... Akurat sie złożyło że byłem umówiony na wymiane przegubu to i klime nabiłem... było 300 ... cholera teraz czego ? ml gazu? Powinno być 750 - nabiłem klime. Po ok 3 godzinach przestał piszczeć pasek na włączonej klimie... pytanie - czy piszczenie było spowodowane niskim stanem nabicia układu co przełożyło się na obciązenie sprężarki czy mam sie zacząc szykować na wymiane czegoś... usterka tj. piszczenie samo z siebie nie znika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz się szykować na zmianę działu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności