Gość czesław Zgłoś #21 Napisano 16 Listopada 2007 masz pewnie rację ,lecz gdzie jest ten czujnik temperatury zewnetrznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #22 Napisano 16 Listopada 2007 czesław, przed pasażerem na podszybiu (oczywiście od strony komory silnika). W okolicach kratki wlotu powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #23 Napisano 17 Listopada 2007 Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #24 Napisano 17 Listopada 2007 Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł w atrapie zderzaka po stronie pasażera jest taki okrągły otwór i w nim powinien być czujnik temperatury zewnętrznej, nieraz wyłamie sie jedna z trzech nóżek tego czujnika i czujnik wypada z otworu i sobie dynda na przewodach , ja za swój w serwisie dałem 80zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #25 Napisano 18 Listopada 2007 Ale nie zawsze. Ja mam podobno w zderzaku, już rok go szukam gdzie polazł To termometr temperatury zewnętrznej. Powinien się rzeczywiście znajdować w zderzaku. czesław, przed pasażerem na podszybiu (oczywiście od strony komory silnika). W okolicach kratki wlotu powietrza. A tu pisałem o czujniku temperatury odłączającym sprężarkę, gdy jest za zimno. To dwa różne czujniki, termometr zmienia rezystancję w zależności od temperatury (termistor NTC) dla potrzeb tylko MFA a czujnik dla klimy działa podobnie jak bimetal (hmm.. może to bimetal? ) - jak jest za zimno rozłącza obwód, jak ciepło załącza. Taki specyficzny bezpiecznik termiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #26 Napisano 18 Listopada 2007 Panowie, w b4 są dwa czujniki temperatury, ten w zderzaku jest do mfa, a ten w podszybiu jest do climatronika. W b3 jest trochę inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #27 Napisano 18 Listopada 2007 Niestety na podszybiu przy filtrze kabinowym nie mam tego czujnika widziałem go tylko na fotkach z forum może to dlatego że climatronik ma gdzieś indziej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #28 Napisano 18 Listopada 2007 Czujnik temp do climatronika jest w podszybiu, we wlocie powietrza po filtrem, taka cienka czarna rurka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #29 Napisano 18 Listopada 2007 Czujnik temp do climatronika jest w podszybiu, we wlocie powietrza po filtrem, taka cienka czarna rurka a w moim jest w atrapie zderzaka ale widziałem też paska który miał właśnie koło filtra p.p. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #30 Napisano 19 Listopada 2007 waldek40, a jak zdejmiesz ten czujnik w zderzaku, to mfa dalej pokazuje tobie temp na zewnątrz?? i jak wtedy pokazuje climatronik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #31 Napisano 19 Listopada 2007 są dwa sposoby uruchomiania sprężarki 1 można zastosować przełącznik który by załączał sprężarkę zimą oraz odłączał np jesienią kiedy nie chcemy aby chodziła 2 można zastosować przełącznik który będzie zmieniał oporność czujnika i wtedy może załączać klimę co do pierwszego sposobu to dla sterownika starszego bez przycisku econ można wstawić przełącznik na przewodzie z wtyczki czerwonej styk nr 15 kolor przewodu biały zasilanie klimy można zasilić z przewodu 16 dla pasków do rocznika 07 1995 jest to przewód zasilający przekaźnik wentylatora kabiny natomiast czujnik temperatury zewnętrznej jest podłączony pod styki czerwona kostka styk 6 i 1 tak mam na schemacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #32 Napisano 19 Listopada 2007 waldek40, a jak zdejmiesz ten czujnik w zderzaku, to mfa dalej pokazuje tobie temp na zewnątrz?? i jak wtedy pokazuje climatronik? nie wiem co to jest mfa jeśli chodzi tobie może o drugi wyświetlacz na zegarach to nie mam takowego mam z jednym wyświetlaczem, jak nie miałem tego czujnika to na climatroniku wyskakiwały jakieś głupie temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #33 Napisano 19 Listopada 2007 waldek40, zapytałem ponieważ nie działa mi wskaźnik temp w mfa, jak zdejmę czujnik w zderzaku, to nic się nie zmienia, climatronik pokazuje ok, a w liczniku mfa pokazuje cały czas 50stopni Może ktoś coś wie jak i gdzie szukać? Dodam że czujnik jest ok, kupiłem cały drugi licznik i się okazało że na darmo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #34 Napisano 20 Listopada 2007 monter, Monter, szukaj zwarcia na przewodach idących do czujnika temperatury od MFA. Czujnikiem jest termistor NTC o wartości 2,7kΩ w temperaturze odniesienia 25°C (przynajmniej w B3), nie wiem jednak jaki ma współczynnik temperaturowy. Anyway, termistor ten działa tak, że ze wzrostem temperatury maleje mu rezystancja. Jak u siebie robiłem testy (bo nie miałem tego czujnika) to po zwarciu styków wyświetlał właśnie 50°C. Przy rozwartym całkowicie obwodzie (uszkodzony czujnik lub połączenia) MFA pomija wskazanie temperatury zewnętrznej. Jako ciekawostkę podam, że zamiast czujnika wrzuciłem termistor "sklepowy" 2.7kΩ za 1.2zł, pierwszy jaki udało mi się znaleźć, bo ciężko taki w ogóle dostać i całkiem dobrze mierzy, z dokładnością ±1°C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #35 Napisano 20 Listopada 2007 -uki-, już wiem więcej Przewody z czujnika w zderzaku idą najpierw w sterownik climatronika i z tego sterownika wychodzą innymi przewodami dopiero w licznik... Sam czujnik jest ok, zmienia rezystancję. Licznik mfa też jest ok, nadciąłem przewód nr 19(sygnał+ czujnika) i temp w mfa znikła, pojawiły się kreski. Co ciekawe, ten sterownik ma swój drugi czujnik temp, we wlocie nawiewu powietrza i temp w climatroniku pokazuje dobrze. Odłączając czujnik w zderzaku nic się nie zmienia, ale robiąc zwarcie przy zderzaku, w climatroniku pokazuje -51st, a w mfa nadal 50st. Wygląda na to że ten sterownik robi zwarcie na wyjściu sygnału do licznika, ale tylko na włączonym zapłonie.... Na wyłączonym zapłonie ten sygnałowy przewód nie ma przejścia w stronę zderzaka... Pomysły mi się skończyły, chyba muszę poszukać sterownika klimy. Dodam też że ze strony volkswagen.msk.ru nie pasuje żaden schemat do mojego auta (pełna opcja bez szybra). Gdzieś też wyczytałem że tempomat się nie włączy przy ujemnych temperaturach, nie wiem ile w tym prawdy, ale mam nadzieję że ten sterownik klimy jest przyczyną martwego tempomatu u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #36 Napisano 20 Listopada 2007 monter, no niestety wygląda na uszkodzenie modułu. A zwarcie przy włączonym zapłonie to dlatego, że prawdopodobnie na wyjściu modułu jest zastosowany jakiś prosty obwód na tranzystorku jako separatorze i gdy jest ten tranzystor jest sterowany odpowiednim sygnałem przez procesor modułu, zachowuje się jak rezystancja czujnika (z punktu widzenia licznika). Ale jeśli procesor na stałe włącza tranzystor (nie podając przebiegu zmiennego) to robi on zwarcie do masy co już wiesz czym się objawia - 50 stopni na MFA. Oczywiście aby tranzystor się załączył, potrzebne jest zasilanie modułu, stąd dzieje się tak tylko przy przekręconym zapłonie. Tak to na oko wygląda - zastrzegam, ze nie rozbierałem nigdy takiego modułu, ale z opisu zachowania tak to mniej więcej wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adam.z1 Zgłoś #37 Napisano 22 Listopada 2008 cześć. W moim pasku sprężarka nie załącza się poniżej +4 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #38 Napisano 23 Listopada 2008 Prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pentel Zgłoś #39 Napisano 1 Lipca 2010 Witam, zdaje się że zaczynają sie problemy z klimą. Pisze narazie na "świerzo" żeby wiedzieć czego mniej więcej się spodziewać. Otóż wczoraj byłem w trasie, zatrzymałem się żeby zapytać o droge - szybka w dół klima włączona "przepraszam którędy na..." i słysze piski w komorze silnika... mówie pasek ale piski nie były charakterystyczne dla ślizgającego się paska... co sekunde piszczało przez ok sekunde (lol napewno kogoś rozbawie). Wyłączyłem klime przestało... możę sprzęgiełko na sprężarce .. hym... <myśli> Co jeszcze mnie denerwowało... słabo klima dmucha... Akurat sie złożyło że byłem umówiony na wymiane przegubu to i klime nabiłem... było 300 ... cholera teraz czego ? ml gazu? Powinno być 750 - nabiłem klime. Po ok 3 godzinach przestał piszczeć pasek na włączonej klimie... pytanie - czy piszczenie było spowodowane niskim stanem nabicia układu co przełożyło się na obciązenie sprężarki czy mam sie zacząc szykować na wymiane czegoś... usterka tj. piszczenie samo z siebie nie znika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #40 Napisano 1 Lipca 2010 Mozesz się szykować na zmianę działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach