Jump to content
marjanko

gałka zmiany biegów i wymiana mieszka

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Witam

    Był już temat jak odkręcić gałkę , ale ja mam problem jak ze zdemontowanej gałki usunąć stary mieszek i założyć nowy.

    Stary trzyma się na takim plastikowym pierścieniu , jak to rozmontować ?

    Nie chcę połamać tych plastikowych elementów.

    Czy może ktoś opisać nieinwazyjną procedurę wymiany.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    ten mieszek trzyma się gałki na takim plastiku, ja tez miałem z tym problem, ale dałem rade :D

     

    musisz pociągnąć dość mocno (na chama) to żeby to zeskoczyło, bo to jest na takim zatrzasku, ja to robiłem takim czymś jak kombinerki (tylko że ma odwrotne działanie, zamiast ściskać to rozszerza) i tym to ściągnąłem, możesz też to czymś podważyć... tylko wszystko z umiarem żebyś czegoś przypadkiem nie połamał :D

     

    a i jeszcze jedno, zanim dorwałem tych "kombinerek" to próbowałem zdjąć to zębami - też jakiś sposób :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    adams napisał już wszysto o zdjęciu mieszka - musisz próbować w moim przypadku zeszło dość lekko :637:

    Pozdrawiam !!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest bvrt

    Heh właśnie wczoraj wymieniałem mieszek, operacja trwała okoł pół godziny. Po tym jak już wykręcisz gałkę jest najgorszy moment, czyli oddzielenie gałki od skórki i trzeba to zrobić jak najbardziej siłowo, mi pomógł śrubokręt! Nie powinno pęknąć.

     

    powodzenia

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Czytam i nie wierzę oczom jak można utrudnić sobie życie. Ja do całej operacji potzebowałem tylko nażyka do tapet. Jeżeli to takie skomplikowane to opisze to w punktach :

     

    1. odkręcamy gałkę w lewą stronę i trzeba tutaj użyć męskiej siły

    2. górna część mieszka jest osadzona na plasikowej tuleji, mocno ręką chwytamy energicznie zdecydowanym ruchem ciągniemy w dół bez używania jakichkolwiek narzędzi

    3. dolna część mieszka jest osadzona na plistikowej ramce która jest osadzona metodą rozporową, podwarzamy palcem i wyjmujemy (ostrożnie bo ramka jest krucha i może się załamać i straci właściwości rozporowe.

    4. wycinamy mieszek nożykiem do tapet w miejscach zgrzewu (oryginalny mieszej jest z tworzywa i jest zgrzewany do ramki)

    5. zakładamy nowy mieszek w odwrotnej kolejności.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    P.S. Jeżeli kolega będzie miał dalej problem niech pisze to zrobie foty jak to zrobić

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    ja to się nad tym napociłem i to ostro... wcale nie było tak przyjemnie jak to opisuje glizduś :P ale dałem rade :]

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    ja to się nad tym napociłem i to ostro... wcale nie było tak przyjemnie jak to opisuje glizduś :P ale dałem rade :]

     

    Trzebabyło wpierw zapytać Glizdy !!!! Mogę Ci pokazać na Zlocie jak to się robi w 1,5 minuty !!!! :610:

    Wogóle jak ktoś ma ochotę, a nie chce się trudzić to mogę powymieniać kolegom na Zlocie w ramach czynu społecznego !! :629: :629: :629:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Pocieszyliście mnie , więc zabieram się do roboty

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    Pocieszyliście mnie , więc zabieram się do roboty

     

    Jak coś nie będziesz umiał lub nie wiedział pisz !!! Chętnie pomogę i będę obserwował ten watek !!

    Pozdrawiam - Glizda

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Zdjąłem stary mieszek , teraz problem jak założyć ten pierścień. Jest jakiś sposób ,by go nabić . U mnie wchodzi bardzo ciasno . Może skóra jest za gruba.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    A mozna z galki oderwac to plastikowe kolko z narysowanymi biegami?, zaczalem je troche odginac od galki, ale nie wiem czy jest na klej czy na jakis zatrzask. Troche mi sie to wytarlo, a galka ok. :611:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    jak założyć ten pierścień.

     

    O który pierścień Ci chodzi ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    A mozna z galki oderwac to plastikowe kolko z narysowanymi biegami?,

     

    Matko Boska Ty tam nic nie odrywaj !!!!

    Gałkę się wykręca w lewo !!!!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Ten pierścień pod który wchodzi góra mieszka. Zaciskając skórę ,musi zaskoczyć na rancie tej rurki .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Tak !! Będzie wchodzić ciasno ( posmaruj kremem do rąk ), ale tym się nie zrażaj, trochę siły z czuciem nie zaszkodzi :610:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest ra11

    Ja bardzo przepraszam że wchodze w słowo, ale niedawno wymieniałem skóre na taką którą kupiłem na allegro za 20 zł, i u mnie sie nie odkręca gałki tylko pod mieszkiem jest opaska zaciskowa a gałka wchodzi w taki wypust. Trzeba zerwać opaske zaciskowa (jest taka jednorazowego użytku) i główkapo prostu schodzi do góry. No chyba ze główka gałki jest dokręcana do tego plastiku a ten plastik dopiero nasadzany na pręt zmiany biegów. Czy coś źle zwuwazyłem? I jeszcze jedno czy zakładacie oryginalne mieszki czy równiez ktoś z was zakładał takiego skórkowego z allegro, ponieważ wydaje mi się że jest odrobine za gruby i nijak nie można założyć tego plastikowego pierścienia. Ja osobiście zamontowałem na opaske zaciskowa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    U mnie cała wymiana mieszka trwała 2 godziny. Z tym, że (tylko sie nie śmiejcie) ja sobie ten mieszek uszyłem. Po zdjęciu mieszka rozprułem go miejscach szycia i podklejenia. Następnie odrysowałem od niego formę, wyciąłem i tylko sąsiad krawiec mi przeszył. Mieszek zrobiłem z "dermoszpanki" bardzo podobnej do skóry. A na tulejkę naciągnąłem go smarując wcześniej kremem (tak jak Glizda). Ogólnie wygląda super i myśle, że jest lepszy od tych z allegro. Jak lubicie sie bawić to polecam samemu to zrobić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    u mnie sie nie odkręca gałki tylko pod mieszkiem jest opaska zaciskowa a gałka wchodzi w taki wypust.

     

    Mogę Ciebie zapewnić że już czyjeś łapki tam grasowały. Oryginalnie nie ma tam żadnej opaski zaciskowej, poprostu ktoś poszedł na łatwiznę bo być może właśnie ta tuleja mu nie wchodziła. Oryginalny mieszek jest s tworzywa typu skaj parę razy cieńszego niż skórzany z Allegro. Jest ciężko założyć tuleje, ale da się to zrobić na 100%.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy