Skocz do zawartości
Gość Kear

Brak mocy na rozgrzanym silniku / VAG: 00513 / Czujnik położenia wału

Rekomendowane odpowiedzi

WItam wszystkich.

Z racji że jestem nowym użytkownikiem nie chcę zakładać nowego postu. Przeszukując to forum i wiele innych ten wątek jest najbardziej zbliżony do mojego problemu. Mianowicie ogólnie problem podobny wrażenie że samochód chodzi na trzy gary, ale nie cały czas. Po odpaleniu autko chodzi normalnie moge jechać beż przerwy i cały czas chodzi normalnie ale gdy tylko zatrzymam się np. na światłach silnik pracując na biegu jałowym ma dosłownie chwilowe zaburzenie do niższych obrotów i po tym traci moc jakby miał moc tylko 3 garów lecz chodzi płynie i wkręci sie na nawet wysokie obroty, żeby moc wróciła muszę wyłączyć silnik zapalić i to pierwsze zapalanie po stracie mocy trwa dosyć długo jak u kolegi może nawet do 5sek, auto odpala i dalej nie ma mocy, jednak po drugim wyłączeniu silnik odpala jakby nigdy nic i chodzi normalni. problem się chyba nasila bo ostatnio stracił moc podczas jazdy. Czy to może być też ten czujnik o którym piszecie? Wiem ze też jest czujnik na głowicy może jednak to jest ten? może miał ktoś taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Podłączę się pod temat odnośnie tego czujnika G-28.Mam takie pytanie .Czy to że pojawia się błąd sporadyczny oznacza nadchodzący koniec jego żywota? Zapytuję, bo dziś go wyciągnąłem wyczyściłem i sprawdziłem optycznie i nie ma oznak uszkodzeń Wykasowałem błąd vagiem i jak narazie jest ok.Czy to ok jest złudne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy znajdzie się ktoś życzliwy kto udzieli odpowiedzi na moje zapytnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cze

Tak będzie do wymiany ja miałem to samo długo nie wiedziałem co to może być po zakupie nowego byłem w szoku że taka pierdułka tyle problemu robiła. Nie wiem czy masz już jakieś objawy ale jak nie to będziesz miał. Niektóre z nich to gasnący silnik po czym następuje długie kręcenie rozrusznikiem aby odpalić, przechodzenie silnika w tryb awaryjny, falujące obroty na biegu jałowym to było u mnie po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Polecam Bosha ok 200-250 zł nie wiem jak z tańszymi, natomiast orginł w servisie około 800zł osobiście nie sprawdzałem servisu ale gdzieś tak wyczytałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżam temat, czy czujnik obrotów g28 i czujnik położenia wału to ten sam czujnik?

Zamierzam wymienić to coś i znalazłem czujnik który się znajduje koło filtra oleju, na forum znalazłem, że to czujnik położenia wału. Błąd 00513 to czujnik g28 obrotów silnika.

 

Zdecydowałem się na wymianę tego czujnika i teraz chodzi jak trzeba :)

Może kiedyś komuś się przyda:

 

CZUJNIK:

9dd6a66d1c5942d8.jpg

Ja kupiłem jakiś made in Italy - cena 140zł. Bosch był za 200zł i jakaś chińska podróba za 80zł.

 

Na początek odkręcamy pojemnik z płynem G12, jest na 3 śrubkach. Odchylamy go w stronę zderzaka.

Odsłaniają się nam 2 wtyczki.

e2f25ad31c6bc1d6.jpg

 

Na powyższej fotce zaznaczona szara wtyczka to właśnie ten kabelek rozłączamy i idziemy po nim w poszukiwaniu złośliwego czujnika.

Dochodzimy do niego (znajduje się za filtrem oleju patrząc z perspektywy zbiornika na G12).

7cce6963bf7adc1a.jpg

 

Wybieramy się uzbrojeni w imbus i wykręcamy jedyną śrubkę, która go trzyma:

9c772bc59d60f797.jpg

 

Nie ma problemu z wyjęciem czujnika, jednak trzeba nim troszkę poruszać i możemy zajrzeć do środka :D

19ffb2112fd1553e.jpg

 

Nowy czujnik smarujemy cienko świeżym olejem i wsuwamy. Wkręcamy śrubkę :)

e5e12715946c4160.jpg

 

Wciskamy szarą wtyczkę za pojemnikiem na G12 i przykręcamy pojemnik na swoje miejsce.

 

Kasujemy błąd przez kabelek i w drogę.

 

po 6latach mi się powinno przydać :-) mam te same objawy co miał kolega i na dniach zabiorę się za ten czujnik :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z Passatem B5 traci moc na ciepłym silniku. Wymieniłem przewody, świece ,czujnik temperatury,przepływomierz i przepustnice i niema efektu czy ten czujnik położenia wału może mieć coś z tym wspólnego ?? bo czytałem troszke i kolega miał taki problem ale czy w takim aucie jak ja? Objawy są takie że ciężko zapala i po ujechaniu kilku km aż sie zagrzeje traci moc jak by go coś trzymało przy ok 2000 szarpie i na małym gazie jakoś jeszcze jedzie ale na większym już nie może się zebrać aż strach ominąć inny samochód.

Proszę o jakąś rade bo już tyle kasy do niego dołożyłem że tragedia. A mechanicy nie mogą rozpoznać co może być przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy taki czujnik znajduje się także w silniku 1.9 AFN 100KM ? Mam problem z odpaleniem silnika.

Edytowane przez broki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim Passatem 5fl 2.0 bezyna+gaz , kłopotam sie juz z pół roku z tym ze w pewnych momentach traci moc zwłaszcza jak sie rozgrzeje był robiony silnik, przepływka wymieniona, świece nowe ,przewody tez,wszystkie doloty szczelne ,podłączyłem pod komputer ale nic nie wykazało 0 błędów ,mechanicy już rozkładają ręce a ja już nie wiem co mam zrobić proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego mam to samo jak sie zagrzeje traci moc a przy ok 2 tys obrotów szarpie . już nie mam pojecia ale mi wyskoczył błąd 1243 Zawor przełączający kolektora ssacego -N156 ale niewiem co on znaczy i gdzie tego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się i zadam pytanie?

Miesiąc temu kupiłem Passata B5 FL 1.9 TDI 131KM 2004R. AUTOMAT.

Wymieniłem olej i wszystkie filrty i pojechałem w dłuższą trasę 2tyś km. W połowie drogi zauważyłem czarny dym wydobywający się z rury oraz lekkie przerywania, szarpania autem. Po jakimś czasie auto straciło moc i nie było słychać turbiny. Przejechałem tak ok 100km i zjechałem na stacje. Po ponownym zapaleniu silnika było słychać turbine po ok 1km znowu zabrakło mocy i nie było słychać już turbiny. Dodam że turbina nie była nigdy regenerowana a auto przejechane ma 225tyś km. Przejechałem tak 600km. Dzisiaj uruchamiam silnik i znowu słyszę turbine ale pewnie znowu po 1km zabraknie mocy. Co to może być?

Proszę o pomoc gdyż się nie znam.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też podepnę się pod temat. Kupiłem niedawno Passata i zostałem uprzedzony o błędzie z czujnikiem. Nie widziałem, że problem właściwie uniemożliwi mi normalne korzystanie z auta.

Silnik po nagrzaniu się szarpie a potem nagle gaśnie i trzeba zjechać na pobocze. Po odczekaniu chwili i długim kręceniu rozrusznikiem zapala z powrotem, ale wystarczy przejechać kilka minut z normalną prędkością i problem powtarza się. Zamówiłem już na jutro czujnik i świece, będę wymieniał i dam znać co wyszło. Dzięki kolego @Kear za instrukcję wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update: wymiana czujnika położenia wału nic nie dała. Okazało się, że po zgaśnięciu silnika cewka zapłonowa nie daje iskry na kablu. Po wymianie całej cewki na nową (NGK) auto pali i jeździ normalnie. Zobaczymy co będzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności