Skocz do zawartości
Gość rofor

Czujniki parkowania

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie mi się wydaję że nie są takie same bo jedne jak by miały tą główkę dłuższą..

 

pobrane (1).jpg

176549377_1_1000x700_czujnik-parkowania-vw-passat-b6-3c0-9191275l-nowy-milanowek (1).jpg

pobrane.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te z dłuższą główka to instalacja 10 czujników lub 12 służą do parkowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie czy w passacie B6 sedan znajduje się jakaś kostka pod tapicerką bagażnika żeby podpiąć się z zasilaniem do czujników cofania? Przeczytałem wszystkie posty i jedynie znalazłem opis do kombi, a nie wiem czy w sedanie jest analogiczna sytuacja.

 

Z góry dzięki za odp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy stwierdził,ze mam chyba zepsuty parktronik bo podchodził do czujników a nie było dźwięku,że jest przeszkoda.W żaden sposób nie mogłem podjeźdżając przodem i tyłem do przeszkód wywołać dźwięku -ostrzeźenia o przeszkodzie.Następnego dnia podpiąłem VCDS który żadnych błędów mi nie pokazał i dziś parktronik reaguje poprawnie..Dlaczego więc poprzedniego dnia nie mogłem wywołać prawidłowego zachowania parktronika?Dodam,że w czasie braku sygnału przycisk parktronika palił się światłem ciągłym.Czy ktoś zauważył w swoim aucie,że w pewnych sytuacjach(warunkach) parktronik może nie reagować sygnałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Panowie czy w passacie B6 sedan znajduje się jakaś kostka pod tapicerką bagażnika żeby podpiąć się z zasilaniem do czujników cofania? Przeczytałem wszystkie posty i jedynie znalazłem opis do kombi, a nie wiem czy w sedanie jest analogiczna sytuacja.

 

Z góry dzięki za odp :)

Zasilanie weź z lampy cofania - czujniki działają jak cofasz, jedziesz do przodu - urządzenie odpoczywa ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Znajomy stwierdził,ze mam chyba zepsuty parktronik bo podchodził do czujników a nie było dźwięku,że jest przeszkoda.W żaden sposób nie mogłem podjeźdżając przodem i tyłem do przeszkód wywołać dźwięku -ostrzeźenia o przeszkodzie.Następnego dnia podpiąłem VCDS który żadnych błędów mi nie pokazał i dziś parktronik reaguje poprawnie..Dlaczego więc poprzedniego dnia nie mogłem wywołać prawidłowego zachowania parktronika?Dodam,że w czasie braku sygnału przycisk parktronika palił się światłem ciągłym.Czy ktoś zauważył w swoim aucie,że w pewnych sytuacjach(warunkach) parktronik może nie reagować sygnałem?

następnym razem powciskaj włącznik, włącz - wyłącz, jak nie pomoże i będzie się powtarzało - masz usterkę najprawdopodobniej centralki ale to wróżenie z fusów :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasilanie weź z lampy cofania - czujniki działają jak cofasz, jedziesz do przodu - urządzenie odpoczywa ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To wiem, ale czy zasilanie muszę brać z kostki znajdującej się przy samej lampie, czy jest jakaś kostka np. za prawym boczkiem w bagażniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu umieszczona jest centralka parktronika w combi ? Czy ewentualne uszkodzenie centralki nie skutkowałoby błędem w trakcie badania VCDS?Z tego co czytałem przy załączonym wstecznym biegu powinny działać przednie i tylne czujniiki.Dziś po zatrzymaniu na wstecznym działają mi tylko tylne-a błędu VCDS nie pokazuje.Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest za prawą tapicerką bagażnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niechce zakładac nowego tematu wiec podłącze sie pod ten a mianowicie w passacie b6 mam czujniki parkowania z przodu i z tyłu i radio rns510 i czy da rade zrobic tak zeby zamist piknia albo razem z pikaniem był obraz na wyswietlaczu od radia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić bez problemu Google kłania sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy da rade zrobic tak zeby zamist piknia albo razem z pikaniem był obraz na wyswietlaczu od radia?

 

tak, należy zmienić Gateway na co najmniej wersję E oraz zmienić sterownik PDC na taki z obsługa OPS + ewentualnie oprogramowanie RNS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, należy zmienić Gateway na co najmniej wersję E oraz zmienić sterownik PDC na taki z obsługa OPS + ewentualnie oprogramowanie RNS

To jeszcze nie wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze nie wszystko

 

no tak, jeszcze modyfikacja wiązki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę i dodam coś od siebie jako ciekawostkę, bo może komuś się przyda.

W swoim Pasku z 2007 roku mam oryginalny parktronik przód-tył z 8 (4+4) czujnikami. W przedniej atrapie dwa wewnętrzne, chromowane czujniki od dawna robiły problemy, bo piszczały cały czas lub prawie cały czas. Winny oczywiście popękany i "spuchnięty" chrom. Kupiłem na Allegro dwa zamienniki po 50 zł sztuka z tym samym nr, żeby w końcu pozbyć się problemu. Rozebrałem atrapę, wymontowałem stare i zamontowałem nowe czujniki i... kiszka. Ciągłe piszczenie mimo kilkukrotnego podpinania, odpinania i zamieniania stron. No to diagnoza komputerem i... okazało się, że system nie widzi nowych czujników. Tak jak by ich w ogóle nie było. Powkurzałem się trochę i postanowiłem przyglądnąć się starym. Zdrapałem z nich resztki odchodzącego chromu, wyczyściłem dokładnie papierem ściernym najpierw grubszym, a później drobniejszym, oczyściłem benzyną ekstrakcyjną i ponownie zamontowałem nie licząc, że coś z tego będzie, tylko dlatego, żeby nie jeździć z dziurami w atrapie, bo nowe poszły do zwrotu. I tu niespodzianka. Układ ożył. Bez ciągłego piszczenia i wycia. Każdy czujnik, w tym te dwa oczyszczone działają jak trzeba i informują o przeszkodzie.

I w ten oto sposób, prawie bez kosztowo naprawiłem sobie PDC. Polecam spróbować jeśli ktoś mam podobny problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam spróbować jeśli ktoś mam podobny problem

 

Mam ten problem, tylko że mi piszczą sporadycznie. Najbardziej podczas deszczu i tuż po nim. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam ten problem, tylko że mi piszczą sporadycznie. Najbardziej podczas deszczu i tuż po nim. :D

 

No to nie problem. Mi piszczały cały czas, a teraz działają jak trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi piszczały cały czas

 

Mi generalnie też, ale do czasu aż podłączyłem VCDSa i okazało się, że jeden czujnik z przodu zgłasza brak masy (i był to ten lakierowany, a nie w atrapie). Wystarczyło dobrać odpowiedni kabelek i już. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja mam pytanie o czujniki w cc przednie srodkowe. Ostatnio dostalem odoowiedz w serwisie , ze to wada konstrukcyjna ze w czasie deszczu wyja bo fakt ,ze sa te dwa cofniete pod spodem do tylu i jak woda splywa po masce to jecza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam a ja mam pytanie o czujniki w cc przednie srodkowe.

No i gdzie to pytanie???

:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując wasze wypowiedzi i coś od siebie.

Po 1 moduł PDC może być z tyłu po prawej stronie do roku 2008 lub na przedniej belce nad CCM/BCM za tym małym schowkiem.

Po 2 wszystkie czujniki powinny mieć kapturki i sprawne uszczelki, często po dzwonie nikt do tego nie przykłada uwagi i zakłada jak leci.

Po 3 czujniki w atrapie to takie same jak przednie i tylne (poza tymi od PA - bocznymi). Jak masz problem załóż zwykłe srebrne też będzie ok.

Po 4. Wymieniając czujnik kup nową uszczelkę i ew kapturek, parę groszy w ASO.

Po 5. Wiązki raczej się nie psują, chyba, że była lutowana po dzwonie.

Po 6. Bez VCDS's ciężko zdiagnozować usterkę. Pytania co może być bo mi nie działają, nie mają sensu. Wróżbita Maciej ma urlop.

Po 7. Po 2008 roku zmieniono sposób montażu czujników co powoduje, że są mniej podatne na wodę. Mniejszy otwór, inna wlepka.

Po 8. Sprawdź czy woda nie dostaje Ci się między uchwyt od czujnika a zderzak, to jest mocowane tylko na specjalną taśmę, jak ktoś puknie stuknie lub coś robił potrafi stracić szczelność i na czujnik leje się woda.

 

Tak czy inaczej, problematyczne są tylko te z chromem dlatego w B7 już ich nie ma. Najlepsze wyjście kupić srebrne i po kłopocie. Różnica mała a spokój do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności