Jump to content
Guest jdarek

Przekładnia kierownicza, maglownica, problem, wymiana

Recommended Posts

Kręci się jak zawsze, przyjemnie z oporem.

Na allegro jest trochę używek od jakichś 700 do 1300. Kwestia aby nie trafić takiej samej dobrej jak moja.

Może w sobotę trochę to skręcę chyba bardziej nie popsuję.

Zerknę też w ASO na ceny.

Dam Wam znaka.

A na razie wielkie dzięki jesteście jak zwykle wielcy :kumple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim przekładnie "lecą" od gwałtownych przyspieszeń na skręconych kołach.

 

Koła w lewo, prawo i bucik. Każda przekładnia prędzej czy później poleci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem taką przekładnie w Seacie Altea 2.0 TDI.Nowa w serwisie ok 5.000 zł.Przekładnia jest w komplecie z silnikiem elektrycznym.W przekładni mieści się również czujnik kąta skrętu kierownicy.Po wymianie trzeba za pomocą kompa skalibrować koło kierownicy,czujnik.Przynajmniej u mnie tak robiono w serwisie Bosch-a bo ASO Seata nie mogło opanować problemu prze 3 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do każdego passata b6 po 2006 jest taka sama przekładnia??

słyszałem ze są różne typy montowane w różnych rocznikach.

Dziękuje za fachową podpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites
... nie znam sie na tym ale po wyjeciu przekładni można wyregulowac srube maglownicy i wtedy nie bedzie ci juz tak stukac. Ja to zrobiłem u siebie

stukot zmniejszyl sie dosc znacznie, nie jest juz tak uciazliwy.

Czy do dokręcenia tej śruby konieczne jest wyjęcie maglownicy i czy możesz wskazać ,która to śruba wg Etki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konieczne jest wyjęcie maglownicy

Jest to śruba którą dokręcona jest listwa magla - tak mi powiedział mechanik

Na dokręceniu tej śruby polegała regulacja

jednak ten zabieg nie do końca sie sprawdził...

Na dzień dzisiejszy luz się powiększył tego stopnia że jest znów "mocno" odczuwalny i słychać stukot z kolumny

Podjąłem decyzję o wymianie przekałdni na nową...

Tylko nie wiem czy każda będzie pasowała do mojego passata b6 bo słyszałem że są różne rodzaje do tego modelu - nie wiem czy to prawda

Będę wdzięczny za pomoc...

Edited by pablocbr

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO widzę ,że masz podobne autko do mojego,nawet w tym samym kolorze :luka

Co do maglownicy wg Etki - 1K1 423 055 F

A załapałeś się na akcje serwisową 13D8 z pompą oleju?

Bez tytu.jpg

Edited by mgboczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie wiem o żadnej akcji. Byłem 2 miesiące temu na serwisie ale nic nie mówili...

zapytam jak bede niedlugo u nich

Share this post


Link to post
Share on other sites

... więc po próbach regeneracji podjąłem decyzję o wymianie przekładni na nową TRW. Koszt takiej to ok. 2000 zł po mega rabatach w autolandzie- zabieraja stara.

Po tej wymianie mam zupełnie inny samochód:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto po VIN sprawdzi nr. mojej przekładni i silnika do niej bo muszę podjąć próbę likwidacji luzu, mechanik musi ją wyjąć i dopiero na stole zweryfikuje czy się da a gdy luz będzie znaczny to pozostanie wymiana na inną i chce się rozejrzeć za używaną tylko muszę mieć nr. wcześniej :taksobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem w różnych mozliwych serwisach z autoryzowanymi włącznie i do passata od 2006 do 2009 idzie ta sama przekładnia (możesz wziąć numer z postu powyżej) Nie ma różnych modeli przekładni... od 2009 wprowadzono jakaś zmiane ale nie konstrukcyjna tylko dołożono jakis kabelek do silnika;)

Co do decyzji o likwidacji luzu... ja osobiscie odradzam, podam ci kilka powodów które niestety mnie trochę kosztowały. Ta przekładnia ma także silnik elektryczny który w dużej mierze przyczyniał się do luzu. Regenerowanie polega na dokręceniu śruby na listwie której to teoretycznie w serwisie uważa się za nieregulacyjną. W moim przypadku wykonywał to podobno najlepszy zakład w Polsce... po tyg było to samo a nawet gorzej. Możesz wymieniać też silnik który nie występuje jako element wymienny - ewentualnie kombinacja z jakiejś używki.

Kupno używanej przekładni to koszt ok 6000- 1500 na allegro - jaką masz gwarancję że kupisz coś dobrego i czy za 3 miesiące nie będziesz miał tego samego?

Kupując nową - zwracając starą otrzymujesz produkt TRW z 2 letnią gwarancją - koszt po moich rabatach 1900 normalnie 2700 brutto

To jest oczywiście moje zdanie ale przez cały okres kiedy jeździłem z tą przekładnią po próbach regulacji zastanawiałem się skoro znowu są luzy i stuki to czy na jakimś zakręcie nie pojadę prosto...dlatego moja decyzja była taka... wydatek bolesny ale nie żałuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za podpowiedz ale ja zaryzykuję na używkę, bo za tą kwotę to będę miał 2 szt. a nie spiesząc się znajdę coś przyzwoitego, sprawdzą ją fachowcy wyspecjalizowani w regeneracji przekładni i zawieszenia z doświadczeniem

 

http://www.tencar.com.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś mi nie pasuje, w/g diagnozy wychodzi że elektronika w moim siedzi o nr. 1K1 909 144 L - to dotyczy silnika wspomagania a jaki nr. będzie na przekładni bo zapewne w stylu 3C1

Edited by s27

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponawiam Prośbę o sprawdzenie w/g ETKI mojej przekładni ???

 

siedziałem dzisiaj w kanale i udało się odczytać nr. ale ostatnich liter nie bardzo bo przeszkadza drążek stabilizatora

 

3C1 423 051 ... następna widoczna to 5 lub S ???

 

podobno podejdzie przekładnia z nr. 1K1 ........ bo elektronika jest taka jak w moim tylko kwestia adaptacji

 

jeżeli możliwe to na jakie nr. zamienia się ???

Edited by s27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł, Witam. Mam ten sam problem w B6 z 2007 r przejechane 142.000. chcialem zapytac czemu odradzasz warsztat z Lodzi? jak klikam na maglownice w internecie to pojawiaja sie tylko oni z calej polski? Dalej czy w serwisie powiedzieli Ci ze przekladnie zf nie mozna zastapic Trw ? i koszt niestety od 4tys do gory? gdzie moge dostac taka maglownice nowa po numerze vin dowiedzialem sie ze mam zf;dzieki za odp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy