Jump to content
Guest tymon

jak podłączyć radio?

Recommended Posts

Guest tymon

Witam

Ostatnio zmieniłem radio z fabrycznego na pioneera. Tylko że teraz za każdym razem jak wyciągne kluczyk ze stacyjki, odłącza się prąd w radiu chyba i mi się wszystko kasuje tak jakbym pierwszy raz radio włączał i musze od nowa szukać stacji i ustawiać equalizer itd. Troche mnie to wkurza i czy da się coś z tym zrobić żeby się nie kasowało wszystko?

 

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 9:42 pm ]

Wypytałem znajomych i podobno trzeba zamienić żółty z czerwonym kabelkiem. Jak się myle to prosze mnie naprostować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nippy

Mam podobnie. Przełożyłem radioodtwarzacz ze Skody do VW i kiszka. W Skodzie, jak przekręciłem kluczyk, to samo się aktywowało i w zależności od ostatnich ustawień, albo było to CD, albo radio. A teraz przekręcam kluczyk i nic. Naciskam guzik od włącznia i samoistnie, zawsze wskakuje na CD. Niby można z tym żyć ale... Na szczęście wszystkie ustawienia pozostają niezmienne. Z tego co się dowiedziałem, można zamontować specjalną kość, która wszystko "pamięta". Mój kumpel miał tak w Vektrze i kostka pomogła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też musiałem przełożyć kabelki na kostce - nie pamiętam w które miejsce, w różnych modelach radyjek są różne kostki

Ale ja sobie zrobiłem tak

 

- masa z akumulatora - masa radia

+ z akumulatora - zasilanie radia (pamięć)

+ z akumulatora - (ten kabel co szedł po stacyjce)

+ po stacyjce nie podłączony

+ podświetleni - nie podłączony

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Aspius

U mnie czerwony(zasilanie) mial dwie koncowki i zolty przewod ktory powinien byc polaczony z zoltym (podtrzymanie) po prostu polaczylem z czerwonym :) dziala

 

Pzdr

Grzesiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tymon

Zrobiłem tak jak doradził mi klega: zamieniłem czerwony z żółtym kabelkiem i działa jak trzeba :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przyszłość polecam stronę: http://www.studio24.prv.pl/

 

Serwis zawiera sporo wiedzy na temat Car Audio (w tym opisu podłączania i modyfikacji radioodbiorników kasetowych i CD). Zachęcam do lektury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Passat B5

 

Podpinam się pod temat mam problem z radiem i nie tylko. Podłonczyłem radio JVC KD-LH401 i wszytko bylo ok ale jak wyjąłem kluczyk to sie wszystko kasowalo wiec zamieniłem kable w kostce od samochodu ( w kostce od samochodu są dwa plusy co caly czas prąddochodzi kolor czerwono/niebieski i jeden co prąd dochodzi dopiero po przekręceniu kluczyka kolor czerwony) więc zamieniłem jeden czerwono/niebieski z czerwonym i wszytko było ok radio zapamiętywało wszystko, po tej czynności samochodem nie jeździłem aż do wieczora i wtedy zaczęły się problemy nacisnąłem pilota żeby otworzyć drzwi otwarły się tylko jedne i alarm zaczął wyć jak naciskalem pilot to zero reakcji otworzylem dzwi z kluczyka alarm się wyłączył wiec wsiadłem i odpaliłem samochód w czasie jazdy nie działały mi elektryczne szyby lampka w środku ledwo co się świeciła i nie działało mi podświetlenie od przycisków elektrycznych szyb i nawiewów co podłączyłem źle ???

 

Zaraz idee wyjąć radio i mam nadzieje że wszystko wróci do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśłi wyjmiesz radio i bedzie wszystko ok to zamieniles nie te kable ;) znaczy czerwony dobrze ale nie z czerwono niebieskim:) jak dobrze pamietam to podajze brazowo czerwony chyba:) na kostce ISO to jest kabelek ten obok brazowego(masa) i w rzedzie obok na 3 pozycji. tu masz zdjecie kostki http://www.aukcjoner.pl/gallery/001598218-Aukcje-internetowe%3A-darmowa-galeria-zdjec.html#I1 i przykladajac do Twojej kostki zmień kabelki (na zdjęciu to czerwony a w sumie troche rożowawy :D z żółtym) na zdjeciu czarny to masa u Ciebie brązowy jak dobrze pamiętam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie przemieniłem z powrotem i wszystko działa

 

---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 15:42 ----------

 

jeśłi wyjmiesz radio i bedzie wszystko ok to zamieniles nie te kable znaczy czerwony dobrze ale nie z czerwono niebieskim jak dobrze pamietam to podajze brazowo czerwony chyba na kostce ISO to jest kabelek ten obok brazowego(masa) i w rzedzie obok na 3 pozycji. tu masz zdjecie kostki http://www.aukcjoner.pl/gallery/0015...-zdjec.html#I1 i przykladajac do Twojej kostki zmień kabelki (na zdjęciu to czerwony a w sumie troche rożowawy z żółtym) na zdjeciu czarny to masa u Ciebie brązowy jak dobrze pamiętam

Możesz jeszcze raz mi wyjaśnić który kabel mam przemienić w kostce co idzie od samochodu ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeszcze raz
najlepiej to zrób zdjęcie swojej kostki i wrzuć tutaj to Ci powiem które masz zamienić kabelki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , panowie , moze ktos pomoze cus, kupilem do swojej Audi A4 oryginalne radio Audi chorus 2 , podlaczylem i radio dziala , tylko ze nie ma podswietlenia przyciskow i jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to radio sie nie wylancza tak jak to mialem w swoim pasku , gdzie lezy przyczyna???

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdzie lezy przyczyna

a kostka ISO którą wpinałeś była originalna? nie były któreś kable gdzies łączone? jeśli wszystko jest jakby wyjechało z fabry to nie mam pojęcia jak Ci pomoc :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załączam fotki mojej kostki:

 

a941f4cde5443d1fm.jpg

 

 

bb75bb05f607b3a0m.jpg

 

Ktory kabel mam zamienić ??

 

Czy przez to że przedtem przez chwile miałem zamienione kable to mógł się popsuć moduł komfortu, pytam się bo wczoraj wróciły objawy takie jakie były przy zamienionych kablach i nawet radio całkiem wyciągnąłem ale dalej nic nie działa ????

Edited by majorr92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka Piotr555

U mojego brata też to radio się nie wyłącza po wyjęciu kluczyka.Bratu bodajże samo się po jakimś czasie wyłącza.

A co do podświetlania klawiszy może być walnięte

:20:wkrótce:tdi:

Edited by fundil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Załączam fotki mojej kostki:

 

a941f4cde5443d1fm.jpg

 

 

bb75bb05f607b3a0m.jpg

 

Ktory kabel mam zamienić ??

 

Czy przez to że przedtem przez chwile miałem zamienione kable to mógł się popsuć moduł komfortu, pytam się bo wczoraj wróciły objawy takie jakie były przy zamienionych kablach i nawet radio całkiem wyciągnąłem ale dalej nic nie działa ????

Nie mogło ;)

Co do kabelków-jakieś niewyraźne to foto.Z radia rozumię wychodzą 2 kable zasilające:czerwony i żółty?Podłącz je na odwrót i sprawdź.Ja tak mam i działa.po włączeniu zapłonu załącza się radio a po wył.zapamiętuje wszystko.Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mogło

Co do kabelków-jakieś niewyraźne to foto.Z radia rozumię wychodzą 2 kable zasilające:czerwony i żółty?Podłącz je na odwrót i sprawdź.Ja tak mam i działa.po włączeniu zapłonu załącza się radio a po wył.zapamiętuje wszystko.Pzdr.

Miałem zamienione już te kabelki zamienione (przeczytaj post nr 7) zamieniałem kabelki w kostce którą jest na zdjęcie ona jest oryginalna i podłączyłem ją bezpośrednio do radia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktory kabel mam zamienić ??

zastanawia mnie dlaczego w kostce masz dwa takie same kable koło siebie... te czerwone z niebieskim paskiem, ciekawi mnie to. widziałem że oba są cięte, zobacz miernikiem czy na obu kablach jest stałe 12V, jesli jest to ok. jesli bedzie się coś różnić to może ktoś lutując przypadkiem je zamienił ale wątpie, jeśli co to ten ze stałym napieciem 12V ma być całkiem na brzegu(w rogu) koło brązowego, i trzeba go zamienic z tym czerwonym w kostce który nie jest jeszcze cięty.

co do uszkodzenia modulu komfortu to nie powinno mu sie nic stać ale któż to może wiedzieć ... :( mogł dostać 12V tam gdzie nie powinien i coś poszło, ale to tylko moje gdybania, najpierw zrobmy zeby radio dzialalo ;)

pozdraVWiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
zastanawia mnie dlaczego w kostce masz dwa takie same kable koło siebie... te czerwone z niebieskim paskiem, ciekawi mnie to. widziałem że oba są cięte, zobacz miernikiem czy na obu kablach jest stałe 12V, jesli jest to ok. jesli bedzie się coś różnić to może ktoś lutując przypadkiem je zamienił ale wątpie, jeśli co to ten ze stałym napieciem 12V ma być całkiem na brzegu(w rogu) koło brązowego, i trzeba go zamienic z tym czerwonym w kostce który nie jest jeszcze cięty.

co do uszkodzenia modulu komfortu to nie powinno mu sie nic stać ale któż to może wiedzieć ... mogł dostać 12V tam gdzie nie powinien i coś poszło, ale to tylko moje gdybania, najpierw zrobmy zeby radio dzialalo

pozdraVWiam

W tych dwoch kablach czerwono/niebieskim jest 12V jak i w jednym tak i w drugim. Napisałeś żebym zamienił czerwony z tym na rogu czerwono/niebieskim miałem tak zmienione i nic mi w środku nie działało zmieniłem z powrotem tak jak to widac na zdjeciu i wszystko dzialalo az do przedwczoraj wyjalem calkiem radio ale i tak nic nie pomoglo tak jakby modul komfortu padł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam problem i też za każdym razem muszę od nowa ustawiać stacje w radiu. Czytam te posty i już zgłupiałem co mam w końcu zrobić zamienić kabel czerwony z żółtym czy je raczej połączyć ze sobą?? Proszę o poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zamiana nic nie daje to trzeba pod stałe zasilanie podłączyć obydwa kable zasilające wychodzące z radia i finał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy