koksik997 Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam koledzy. Mam Passka B3, 2E i taki problemik...( klimatyzacja manualna) Otóż, klime nabijałem w poprzednim sezonie, po zimie uruchamiam klimatyzacje a tu.... zonk... jakoś dziwnie sie zachwouje. Problem w tym że jak włącze przycisk normaly lub max-malny w klimatyzacji to wiatraki sie załanczają ale nie chłodzi nic... nie słychać tego typowego pstryknięcia z chwilą włączenia się obiegu klimy... Kiedy schodze przykładowo z biegu 3,4 na 0 wtedy wwłasnie w momencie wejścia na 0, a więc wyłączania sie nawiewów pojawia sie wtedy własnie to pstryknięcie jakie powinno być zaraz po naciśnięciu przycisków na panelu. Pstryknięcie jest ale w momencie kiedy schodze z najwyzszych biegów nadmuchu na 0. Byc moze temat się pojawił... używałem opcji szukaj i nie wyczaiłem nic... aby odpowiedziało na moje zagadnienie. Moze nie jasno opisałem sytuacje...?-Postaram sie opisać jaśniej... jak coś Gdzie szukać ewentualnej przyczyny? Proszę o jakieś porady... ciepło idzie:D trochę małymi kroczkami...no ale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozarz Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2008 Witam! Sprawdz ilosc czynnika w ukladzie-to podstawa. Jak nabijales klime to sprawdzili ci szczelnosc ukladu azotem? Jezeli nie to mozesz znowu nie miec czynnika. Jezeli ci raz ,uciekl, czynnik to jest nieszczelnosc w ukladzie i trzeba ja znalezc i usunac. Ubytek czynnika to 80% przypadkow uszkodzen ukladu chlodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2008 Witam, całkiem prawdopodobnie ze czynnik chłodzący uciekł do atmosfery... Zrobiłem dziś mały przegląd, sądziłem początkowo ze wina lezy gdzies po stronie włączników, systemu elektrycznego. Podpinając na "krótko" omijając pewne układy, spręzarka działa wszystko jest ok tylko w oczku nie widać jakiego kolwiek płynu/gazu ani oczek oznaczających obecność czynnika, tak jak to było w poprzednim sezonie. Jeszcze mam dodatkowe pytanie, klima jest fabryczna... i czy układ wyposażony jest w jakiś czujnik czy coś w tym rodzaju zabezpieczający reszte układu przed zatarciem w chwili keidy brakuje czynnika? PozdraVWiam, Mateusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2008 nie ma żadnego zabezpieczenia po prosty nie bedzie chłodzić i tyle aha powiedz czy jak włączysz klime przyciskiem to zapala się w nim światełko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam własnie ze nie zapala się swiatełko... Obszedłem to w inny sposób: zwierając z tyłu na tej kostce co idzie własnie do przycisków min/max do klimy i swiatełko się świeci, pstrykają zaworki pod maską... puźniej jeden był tam drugi w samochodzie i spręzarka się załancza w chwili kiedy zewre na "krutko" kabelkami. Wie ktoś o co chodzi? Raz juz tak miałem poźniej sie samo naprawilo... działało bez niczego.. teraz wyraźnie samo sie nie chce przeprosić. Gdzie szukać przyczyny. KOlego "ziewal" ty coś wiesz w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozarz Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam! Zabezpieczenie jest - presostat , przy niedoborze czynnika nie zalaczy sprezarki. sprawa jest prosta tak jak pisalem wyzej sprawdzic uklad azotem min.10 atm. zlikwidowac nieszczelnosc , napelnic i wszystko bedzie gralo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam własnie ze nie zapala się swiatełko...Obszedłem to w inny sposób: zwierając z tyłu na tej kostce co idzie własnie do przycisków min/max do klimy i swiatełko się świeci, pstrykają zaworki pod maską... puźniej jeden był tam drugi w samochodzie i spręzarka się załancza w chwili kiedy zewre na "krutko" kabelkami. Wie ktoś o co chodzi? Raz juz tak miałem poźniej sie samo naprawilo... działało bez niczego.. teraz wyraźnie samo sie nie chce przeprosić. Gdzie szukać przyczyny. KOlego "ziewal" ty coś wiesz w tym temacie po pierwsze przez 3 lata miałem B3 z klimą a po drugie to nic nie kombinuj z podłączaniem na krótko tylko jedź na sprawdzenie szczelnośc bo na 100% masz nieszczelność i brak czynnika w ukłazie (ja tez miałem nieszczelność i musiałem wymienić chłodnice) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam!Zabezpieczenie jest - presostat , przy niedoborze czynnika nie zalaczy sprezarki. sprawa jest prosta tak jak pisalem wyzej sprawdzic uklad azotem min.10 atm. zlikwidowac nieszczelnosc , napelnic i wszystko bedzie gralo. do końca nie wiem jak jest z tym zabezpieczeniem bo mi sie światełko we włączniku nie zapalało a sprężarka sie załączała. Po wymianie chłodnicy i zapełnieniu układu klima chłodziła aż mi gile zamarazły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozarz Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2008 Trzeba by bylo popatrzec na shemacie. We wszystkich samochodach ktore napelnialem byly presostaty(B3 mi sie do naprawy nie trafilonie trafilo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2008 OK już wiem wszystko... Malo czynnika, sprawdzić szczelność, nabić, zapłacić i cieszyć sie zimnem w chwili gdy za oknem uhhhh jak gorąco:D Dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bubu_24 Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2008 Witam wszystkich. Chciałbym podłączyć się do tematu. B3 ,9A czynnik R12. Czy konieczna jest przeróbka układu na R134, jak to się robi, czy potrzebna jest zmiana pompy..? Ma ktoś pojęcie i chęci aby mi odpowiedzieć na te pytania? Wszędzie gdzie pojadę w okolice Piły mówią mi EE jeśli chodzi o uruchomienie klimatyzacji. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2008 stosowanie R12 jest już w Polsce jak i w europie zabronione a co do przeróbki to w Gdańsku słyszałem taka przyjemnośc 400 zł i wsio ok będzie. Weiss w radiu ZET jakiś czas temu prowadził audycje na temat stosowania R12 i tam ludzie dzwonili i mówili że czasem napełniaja nielegalnie i najczęściej gdzies w małym zakładzie w małym mieście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi19803 Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2011 clopaki mam pytanko moja klima ma ok 4 lat byla wkladana nowa w serisie i nigdu nie mialem z nia problemow kiedys nawet kolega mi ja sprawdzal i bylo ok lecz wczoraj bylem z rodzinka na przejazdzce i po wlaczeniu klimy mialem wrazenie ze w silniku nie ma oleju tak to glosno chodzilo i jak przyspieszalem to masakra czy w pompie klimy jest jakis olej i czy to sie wogole jakos sprawdza ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 6 Czerwca 2011 Zastał się kompresor potłucze się i ucichnie ale na cuda nie licz, trzeba było w zimie włączać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi19803 Zgłoś #15 Napisano 6 Czerwca 2011 dzieki JACU6X6, bede o tym pamietac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach