kiarka Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2008 Otóż moj samochód z silnikiem AEB nigdy nie brał oleju..ma teraz 193tys.km i pewnego dnia wsiadam i probuję go odpalić a on nie moze zaskoczyć...tylko jakby się bendiks ślizgał....wiem ze to nie bendiks bo go ostatnio wymieniałem..pomyslałem ze to akumulator bo ostatnio były juz z nim problemu.Polecialem do sklepu zakupilem sztukę nówkę, włożyłem i ...to samo....coś mnie tknęło i sprawdziłem stan oleju......zero..poprostu bagnet się nie maczał....jeżdzę na Mobilu 5W50 syntetyk. Dolałem 1 litr i stan zrobil się normalny..prawie full. W końcu samochód zaskoczył po małym kaszelku i teraz odpala normalnie. Ale zuważyłem ze z rury leci biały dym(napewno nie para) i przedmuch po zdjęciu korka jest gigantyczny jak z drugiej strony odkurzacza.Dodam ze żadnych wycieków oleju nie ma oprócz małego pod uszelką pokrywy klawiatury ale mam go od zawsze...Zadzwoniłem do mojego mechanika ale ma czas dopiero w połowie maja...wstępnie powiedział ze mogę tak jedzić i dolewać albo remont silnika...załamka.Czy ktoś spotkał się z czym podobnym i co to może tak na oko być. Jest dla mnie dziwnę ze skoro samochód nie bierze oleju wcale a tu nagle spija cały olej.....jezeli silnik jest wyeksploatowany to oleju raczej ubywa stopniowo a nie nagle. Wniosek moze jest taki ze nagle padła jakaś uszczelka może. Bardzo proszę o konstruktywne wnioski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2008 koleszka ma audi a4 1,8t miał podobny problem.przebieg 150tys.silniczek ładnie zawsze chodził zero wycieków okazało sie ze turbina zaczeła spijac olej i poszła do regeneracji i sie uspokojiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2008 a przedmuch?od turbiny?no i jak turbina padła to pewnie olej poszedł w wydech i do katalizatora..wiec chyba po katalizatorze....choć przy tech latach jakie ma samochód to pewnie juz i tak dawno nie funkcjonuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2008 Postanowiłem sam sprawdzić w jakim stanie jest moja turbina no i ją dziś wymontowałem. Troche się zdziwiłem bo na tabliczce znamionowej jest napis K04..!!!!Czy to oznacza ze mam mocniejsza turbinę niz standard, czylo K03?Łopatki turbiny są wg mnie ok ale są dziwne dwa pękniecia obudowy które widać na zdjęciach. Czy mam się bać? Czy jak turbina padła to po jej wymontowaniu da się zauważyć ślady oleju..u mnie jest suchutko choć wiem ze turbina sie mocno nagrzewa i olej moze się spalac bez śladu..co sądzicie?A może mam regenerowaną turbinę i tylko obudowę od K04 bo chyba są takie same...?Moja turbina ma 8 łopatek a K03 chyba 12.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glowka Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2008 PANIE KIERKA Turbo wyjęte zerknij w katalizator co tam zobaczysz. Rys to nie widu ---zaznacz na foto. Jaszcze jedno mam TEN SAM silnik ale moja turbina ma 12 ŁOPATEK na foto naliczyłem 8 (na100%nie jestem pewny ) TO znaczy że 8łopatek torbo normalne a12 to jakaś sportowa Jeszcze jedno z turbo do fachowca i sprawdzi i tak już wyjęta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2008 Proszę zajrzeć tu.. http://home.comcast.net/~hhong4/k04install.htm Są tu fotki obu turbin.Moja wygląda jak K04... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2008 si... wygląda jak K04-015, czyli ten rodzynek, o którym marzą wszyscy posiadacze 1.8T co by sobie tanim kosztem podnieść moc do 220-230 koni tylko się popsuła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2008 Wydaje się ze ma luzy poprzeczne i wzdłużne....i biały nalot od strony tłumika...sugeruje to podobno spalanie oleju...czyli przecieki w turbinie na uszczelniaczach....naprawdę bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem ze mam K04....:-)somochód zwasze był żwawy ale chyba mam 150 koni bez zadnego moda.....trzebaby na hamownie skoczyć ale teraz to rogrzebany grat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2008 jak chcesz, to mam K03 do sprzedania Bez luzów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2008 Zobaczymy co powiedzą o mojej suszarce w firmie regenerującej...jak juz mam K04 to warto dalej miec taką ;-)A ile byś chciał zo K03 i co to za turbina...moze napisz na priva... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2008 to żadna tajemnica moja ubiegła suszarka, AWT 2001r, 115 kkm przebiegu praktycznie tylko po trasie, zero luzu wzdłużnego czy poprzecznego, oleju mi nigdy nie ubyło, ale zmieniałem co 9-10 tys, więc mogłem nie zauważyć ... nawet foty były, tylko moderatorowi się coś nie podobało wystawiłem ją za 700zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2008 Podobno K04 kosztuje nowa 4000-4500zł i dopiero produkcja rusza w lipcu..co tez nie jest pewne..spróbuje naprawić swoją bo to rodzyneczek jak sam powiedziałeś...nawet nie wiedziałem ze moj passat miał ze 200 koni...:-)albo taki potencjał co wystarczyło wydobyć odpowiednim programem....bo miał turbodziurę..dało sie zauważyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2008 bo miał turbodziurę..dało sie zauważyć. oj, to bym powiedział, że miał nieźle dobitą turbinę... bo turbodziury na K03/K04 nie doświadczysz... te turbinki pompują maxa już od 1900 obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2008 oj jest turbodzira w każdym 1,8T...;-)i wcale nie śwadczy to o zużyciu turbiny...poprostu taki urok....nieważne bo nie o to tu chodzi. Około wtorku powiem jaka jest diagnoza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2008 Turbina jest juz po regeneracji...padły łożyska i uszczelniacze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobek_1987 Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2008 Turbina jest juz po regeneracji...padły łożyska i uszczelniacze... ile zapłaciłeś za taką regeneracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #17 Napisano 30 Kwietnia 2008 zapłaciłem 900zł netto...cena została obniżona z 1050zł bo moj kolega ma firmę która zajmuje się regeneracją. Wymieniono łozyska i uszczelniacze i popękane było żeliwo-trzeba było spawać....zniknęły luzy wzdłużne i poprzeczne....w piątek lub w sobotę będę montował...a tu fotki po regeneracji. Okazało się ze moja turbina jest większa niż K03-ma większe koło kompresji-czyli trafiło się ślepej kurze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #18 Napisano 30 Kwietnia 2008 Czy to jest cena ogólno krajowa ? I ile one potrafia wytrzymac do pierwszej regeneracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #19 Napisano 30 Kwietnia 2008 siema. No kolego jak masz takie cacko to dbaj teraz o niego to troche posłuży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #20 Napisano 30 Kwietnia 2008 wytrzymała 193 tys.km...uwazam ze nieźle bez zbytniego studzenia..owszem zawsze kiedy zbliżam się do domu jade spokonie i po długiej jezdzie za 2 minuty samochód chodzi na biegu jałowym ale wszystko ma swoją żywotnośc...czy cena jest ogolno krajowa?Mhm tego nie wiem...mogę tylko polecić http://www.motoarena.pl/ zakład gdzie robiłem swoją turbawkę. Wszystko zależy co trzeba naprawić....ale tym zajmuja się juz Panowie z Moto-Remo. Ogólnie procedura wygląda tak ze wysyła sie turbinę DHL'em w moim przypadku do Iławy i po diagnozie firma dzwoni i informuje o kosztach i zakresie naprawy. Jeżeli się zgadzamy to naprawiajai na drugi dzień lub za dwa mamy u siebie zregenerowana turbinkę lub odsyłaja nam nienaprawioną bez dodatkowych kosztów za diagnozę. Jak zalożę turbinkę to jadę na hamownię stwierdzić ile jest w tej chwili koni mechanicznych pod maską. Tunning tego sprzętu to nie jest prosta sprawa jak się dowiedziałem i niewiele firm w Polsce moze zrobic to dobrze. Łatwiej jest zapodać typowy soft do 1,8T z K03 niż tunningować 1,8T+K04. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach