Skocz do zawartości
kiarka

1,8T brak oleju i co dalej?Demontaż turbiny K04-015

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż moj samochód z silnikiem AEB nigdy nie brał oleju..ma teraz 193tys.km i pewnego dnia wsiadam i probuję go odpalić a on nie moze zaskoczyć...tylko jakby się bendiks ślizgał....wiem ze to nie bendiks bo go ostatnio wymieniałem..pomyslałem ze to akumulator bo ostatnio były juz z nim problemu.Polecialem do sklepu zakupilem sztukę nówkę, włożyłem i ...to samo....coś mnie tknęło i sprawdziłem stan oleju......zero..poprostu bagnet się nie maczał....jeżdzę na Mobilu 5W50 syntetyk. Dolałem 1 litr i stan zrobil się normalny..prawie full. W końcu samochód zaskoczył po małym kaszelku i teraz odpala normalnie. Ale zuważyłem ze z rury leci biały dym(napewno nie para) i przedmuch po zdjęciu korka jest gigantyczny jak z drugiej strony odkurzacza.Dodam ze żadnych wycieków oleju nie ma oprócz małego pod uszelką pokrywy klawiatury ale mam go od zawsze...Zadzwoniłem do mojego mechanika ale ma czas dopiero w połowie maja...wstępnie powiedział ze mogę tak jedzić i dolewać albo remont silnika...załamka.Czy ktoś spotkał się z czym podobnym i co to może tak na oko być. Jest dla mnie dziwnę ze skoro samochód nie bierze oleju wcale a tu nagle spija cały olej.....jezeli silnik jest wyeksploatowany to oleju raczej ubywa stopniowo a nie nagle. Wniosek moze jest taki ze nagle padła jakaś uszczelka może. Bardzo proszę o konstruktywne wnioski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koleszka ma audi a4 1,8t miał podobny problem.przebieg 150tys.silniczek ładnie zawsze chodził zero wycieków okazało sie ze turbina zaczeła spijac olej i poszła do regeneracji i sie uspokojiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przedmuch?od turbiny?no i jak turbina padła to pewnie olej poszedł w wydech i do katalizatora..wiec chyba po katalizatorze....choć przy tech latach jakie ma samochód to pewnie juz i tak dawno nie funkcjonuje ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sam sprawdzić w jakim stanie jest moja turbina no i ją dziś wymontowałem. Troche się zdziwiłem bo na tabliczce znamionowej jest napis K04..!!!!Czy to oznacza ze mam mocniejsza turbinę niz standard, czylo K03?Łopatki turbiny są wg mnie ok ale są dziwne dwa pękniecia obudowy które widać na zdjęciach. Czy mam się bać? ;-) Czy jak turbina padła to po jej wymontowaniu da się zauważyć ślady oleju..u mnie jest suchutko choć wiem ze turbina sie mocno nagrzewa i olej moze się spalac bez śladu..co sądzicie?A może mam regenerowaną turbinę i tylko obudowę od K04 bo chyba są takie same...?Moja turbina ma 8 łopatek a K03 chyba 12....

DSC_9270 (Large).JPG

DSC_9261 (Large).jpg

DSC_9272 (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANIE KIERKA

Turbo wyjęte zerknij w katalizator co tam zobaczysz.

Rys to nie widu ---zaznacz na foto.

Jaszcze jedno mam TEN SAM silnik ale moja turbina ma 12 ŁOPATEK na foto naliczyłem 8

 

(na100%nie jestem pewny )

TO znaczy że 8łopatek torbo normalne a12 to jakaś sportowa

 

Jeszcze jedno z turbo do fachowca i sprawdzi i tak już wyjęta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

si... wygląda jak K04-015, czyli ten rodzynek, o którym marzą wszyscy posiadacze 1.8T co by sobie tanim kosztem podnieść moc do 220-230 koni ;)

 

tylko się popsuła? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się ze ma luzy poprzeczne i wzdłużne....i biały nalot od strony tłumika...sugeruje to podobno spalanie oleju...czyli przecieki w turbinie na uszczelniaczach....naprawdę bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem ze mam K04....:-)somochód zwasze był żwawy ale chyba mam 150 koni bez zadnego moda.....trzebaby na hamownie skoczyć ale teraz to rogrzebany grat ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz, to mam K03 do sprzedania ;) Bez luzów... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co powiedzą o mojej suszarce w firmie regenerującej...jak juz mam K04 to warto dalej miec taką ;-)A ile byś chciał zo K03 i co to za turbina...moze napisz na priva...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to żadna tajemnica ;)

 

moja ubiegła suszarka, AWT 2001r, 115 kkm przebiegu praktycznie tylko po trasie, zero luzu wzdłużnego czy poprzecznego, oleju mi nigdy nie ubyło, ale zmieniałem co 9-10 tys, więc mogłem nie zauważyć :P... nawet foty były, tylko moderatorowi się coś nie podobało :[ wystawiłem ją za 700zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno K04 kosztuje nowa 4000-4500zł i dopiero produkcja rusza w lipcu..co tez nie jest pewne..spróbuje naprawić swoją bo to rodzyneczek jak sam powiedziałeś...nawet nie wiedziałem ze moj passat miał ze 200 koni...:-)albo taki potencjał co wystarczyło wydobyć odpowiednim programem....bo miał turbodziurę..dało sie zauważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo miał turbodziurę..dało sie zauważyć.

oj, to bym powiedział, że miał nieźle dobitą turbinę... bo turbodziury na K03/K04 nie doświadczysz... te turbinki pompują maxa już od 1900 obr/min ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj jest turbodzira w każdym 1,8T...;-)i wcale nie śwadczy to o zużyciu turbiny...poprostu taki urok....nieważne bo nie o to tu chodzi. Około wtorku powiem jaka jest diagnoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest juz po regeneracji...padły łożyska i uszczelniacze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina jest juz po regeneracji...padły łożyska i uszczelniacze...

 

 

ile zapłaciłeś za taką regeneracje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapłaciłem 900zł netto...cena została obniżona z 1050zł bo moj kolega ma firmę która zajmuje się regeneracją. Wymieniono łozyska i uszczelniacze i popękane było żeliwo-trzeba było spawać....zniknęły luzy wzdłużne i poprzeczne....w piątek lub w sobotę będę montował...a tu fotki po regeneracji. Okazało się ze moja turbina jest większa niż K03-ma większe koło kompresji-czyli trafiło się ślepej kurze ;-)

DSC_9487 (Large).jpg

DSC_9490 (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest cena ogólno krajowa ? I ile one potrafia wytrzymac do pierwszej regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema. No kolego jak masz takie cacko to dbaj teraz o niego to troche posłuży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wytrzymała 193 tys.km...uwazam ze nieźle bez zbytniego studzenia..owszem zawsze kiedy zbliżam się do domu jade spokonie i po długiej jezdzie za 2 minuty samochód chodzi na biegu jałowym ale wszystko ma swoją żywotnośc...czy cena jest ogolno krajowa?Mhm tego nie wiem...mogę tylko polecić http://www.motoarena.pl/ zakład gdzie robiłem swoją turbawkę. Wszystko zależy co trzeba naprawić....ale tym zajmuja się juz Panowie z Moto-Remo. Ogólnie procedura wygląda tak ze wysyła sie turbinę DHL'em w moim przypadku do Iławy i po diagnozie firma dzwoni i informuje o kosztach i zakresie naprawy. Jeżeli się zgadzamy to naprawiajai na drugi dzień lub za dwa mamy u siebie zregenerowana turbinkę lub odsyłaja nam nienaprawioną bez dodatkowych kosztów za diagnozę. Jak zalożę turbinkę to jadę na hamownię stwierdzić ile jest w tej chwili koni mechanicznych pod maską. Tunning tego sprzętu to nie jest prosta sprawa jak się dowiedziałem i niewiele firm w Polsce moze zrobic to dobrze. Łatwiej jest zapodać typowy soft do 1,8T z K03 niż tunningować 1,8T+K04.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności