Jump to content
Guest fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Recommended Posts

Witam. Na  początek  chciałem  się  przywitać, jestem  Sylwek  i mieszkam koło  Łodzi. Mam  problem  z dobraniem modułu  kierownicy  do  swojego  Passata. W aucie  była  zwykła  kierownica, kupiłem  wielofunkcyjną i kupiłem  moduł 3C0 953 549 AK. Po rozkręceniu osłony kierownicy  okazało  się, że  moduł  jest  zespolony z taśmą moduł  w aucie  to  5 K0 953 569 AA. I teraz  moja  serdeczna  prośba,jakiego  modułu  muszę  szukać  z jakim  zakończeniem  literowym? Auto  ma tempomat  i ręczną  skrzynię  biegów. Z góry  dziękuję  za  pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję  za odpowiedź. Po szperałem trochę  na forum znalazłem  kilka przydatnych informacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mój Passat B6 sedan (2007r.) to bardzo duży golas 2.0 TDI bez multifunkcji tempomatu czy FISa (bez komputera) i z korbkami w tylnych drzwiach.

Jako że trafił mi on się za darmo chciałbym nieco wzbogacić jego wyposażenie. Brakuje mi najbardziej fajnego radia, skórzanej kierownicy, tempomatu i komputera pokładowego.

Obecne sterowniki:

- getawey 3C0907530C

- moduł kierownicy 3C0953549J

- licznik 3C0920852J

Chciałby więc wyposażyć się w

- radio z androidem, 

- kierownicę multifunkcyjną,

- tempomat,

- pełny FIS

Po analizie tego wątku (i innych) zamierzam więc kupić:

- radio eunavi 8 rdzeni i 4GB RAM - do tego prawdopodobnie będę potrzebował getawey 3C0907530L (już go mam w szafce) żeby nie było drenażu baterii 

- kierownicy z multifunkcją 8 przyciskową 

- poduszkę do kierownicy 3 ramiennej nr np. 1K0880201B (nr z golfa)

- wiązkę pod multifunkcje czy 1K0 971 584 C

- pająką/przełącznik zespolony z obsługą tempomatu do sedana nr chyba dowolny?

- modułu kierownicy <--- mam z nim największy problem ponieważ wg postów modół J zmienia się na P, AF, AH - tyle że takich modułów nie ma jako używane na rynku wcale, więc czy jak założę 3C0953549AE będzie dobrze?

- licznik FIS - rozumiem że obojętnie jaki nr byle był w km i do diesla?

- kabelek z pinami między ECU i manetkami do tempomatu.

Proszę osoby obeznane w temacie o sprawdzenie czy dobrze dobrałem części na tą modyfikację. 

Edited by mkiju87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc,

 

Na Aliexpress znalazłem przyciski do kierownicy,

Posiadam moduł 3C0 953 549AB czyli wg ROSS TECH - golas.

 

Czy Waszym zdaniem po wymianie modułu na:

3C0 953 549 AH

udałoby się uruchomić przyciski multimedialne po zamontowaniu ich w 3 ramiennej i zakodować tak aby działały?

przyciski na kierownice.PNG

Edited by mikromekanikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz modułu 1P0959542 (1K0959542B) potrzebna jeszcze nowa wiązka w kierownicy: 1K0971584C

obraz.jpg.546fa36d4dd9bcf70e35353a02b7bf53.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam taki błąd 

Adres 16: Koło kierownicy        Plik etykiet: 3C0-953-549-SW25.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 953 549 AH    HW: 3C0 953 549 AH
   Komponent: J0527               0030  
   Weryfikacja: 00035000    Numer seryjny: 3C0953507     
   Kodowanie: 0000711
   Kod serwisu: WSC 01723 013 12345
   VCID: 72EAE2546DAF20D1EF-8026

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 5K0 959 542 C  Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
   Komponent: E221__MFL-TAS   H31 0033  
   Kodowanie: 00000130
   Kod serwisu: WSC 00000  

Znaleziono 1 błąd:
01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo 
            000 - -

 

 

Kierownica mf12, wszystko działa każdy przycisk, tempomat działa a błąd jest :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sterowanie kompem w manetce wycieraczek masz? 

Ja dzisiaj też kierę 12 p założyłem i też jest błąd modułu kiery, ale to właśnie przez to że manetka stara została. 

Zawsze można wtyczkę w pajaku odłączyć i może błędu nie będzie. 

U mnie wygląda to tak ?

IMG_20190208_131625.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem błąd manetki tempomatu bo nie docisnąłem złącza manetki do modułu kiery. Ale już wszystko gites. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka. Mam pytanie odnośnie kiery 12p. Czy po otwarciu auta z pilota podświetlają wam się także przyciski na multifunkcji? Tak jak wszystko inne w środku? Oczywiście jak jest ciemno bo jak jest czujnik zmierzchu to różnie może być. U mnie się nie włącza podświetlenie. I nie wiem czy tak już jest, czy można gdzieś to przykodować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterowanie i podświetlenie kierownicy działa dopiero po zapłonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. To już nie będę szukał gdzie się to włącza to podświetlenie. Z drugiej strony to trochę dziwne, że dopiero po zapłonie to podświetlenie. No ale cóż. niech tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z zamontowaniem multifukkcji w b6 2010 (białe zegary i nowy panel klimatronika).

Stan zastany:

Kierownica typu patelnia z kamaza (4 ramiona bez multi)

Stan obecny:

- Kierownica 1q0419091k yrb (czyli 3 ranienna z multifunkcją zb6) na niej moduł 1p0959542 i przyciski

- wiązka poduchy 1k0971584c

- poducha 1k0880201bt 1qb

Po montażu poduszka się zgłasza normalnie (bez błędu), jest brak sygnału dźwiękowego, nie działa multifunkcja i podświetlanie. Próby kodowania nie przyniosły skutku. Auto jest z 2010 kombi i posiada moduł przełączników 3c9953501bp. W nim przełącznik z tempomatem 3c9953502c oraz taśma 5k0953569aa. Z tego co wyczytałem na forum to taśma do wymiany na t lub inną z obsługą mf.

Czy ktoś montował kierę z b6 (do b6) do tego typu modułu i jak to zrobił żeby działała? Czy wiązka poduszki jest prawidłowa do tego typu modułu a jeśli nie to jaka? Czy aby na pewno muszę zmieniać zwijak do tej konfiguracji i czy jego wymiana wystarczy?. Czy nie będzie się później coś gryzło ze względu na obsługę licznika zamontowaną w manetce wycieraczek?

Z góry dziękuję za informacje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Maciek M napisał:

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z zamontowaniem multifukkcji w b6 2010 (białe zegary i nowy panel klimatronika).

Stan zastany:

Kierownica typu patelnia z kamaza (4 ramiona bez multi)

Stan obecny:

- Kierownica 1q0419091k yrb (czyli 3 ranienna z multifunkcją zb6) na niej moduł 1p0959542 i przyciski

- wiązka poduchy 1k0971584c

- poducha 1k0880201bt 1qb

Po montażu poduszka się zgłasza normalnie (bez błędu), jest brak sygnału dźwiękowego, nie działa multifunkcja i podświetlanie. Próby kodowania nie przyniosły skutku. Auto jest z 2010 kombi i posiada moduł przełączników 3c9953501bp. W nim przełącznik z tempomatem 3c9953502c oraz taśma 5k0953569aa. Z tego co wyczytałem na forum to taśma do wymiany na t lub inną z obsługą mf.

Czy ktoś montował kierę z b6 (do b6) do tego typu modułu i jak to zrobił żeby działała? Czy wiązka poduszki jest prawidłowa do tego typu modułu a jeśli nie to jaka? Czy aby na pewno muszę zmieniać zwijak do tej konfiguracji i czy jego wymiana wystarczy?. Czy nie będzie się później coś gryzło ze względu na obsługę licznika zamontowaną w manetce wycieraczek?

Z góry dziękuję za informacje.

 

Zwijak 5k0953569ab,wiązka poduszki musi być od kierownicy z 12oma przyciskami lub przerabiasz tą starą,obsługę w manetce wyłączasz VCDSem,robisz adaptację G85 i cieszysz się kierą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, sylmicha napisał:

Zwijak 5k0953569ab,wiązka poduszki musi być od kierownicy z 12oma przyciskami

Kolega @Maciek M podał numer kierownicy która ma 8 przycisków.

Z tego wynika, że wiązka kierownicy/poduchy  1k0971584c jest pasująca, a sam zwijak musi obsługiwać MFSW w wersji LIN 1.3. Na pewno 5K0953569T da się tak zakodować. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy za pomoc i szybką odpowiedź.

Mam potwierdzoną informację od znajomego z serwisu VW że moduł z końcówką AA przechodzi w T a potem AB(z czego AA jest na pewno jest bez MFSW). Czyli najlepiej chyba będzie nabyć AB.

Co do wiązki poduszki to zgadzam się z Tomkiem, że do tego typu kiery jest przewidziana właśnie taka jaką nabyłem. Pytanie tylko czy zagra z modułem 5k0...?

Może ktoś już zakładał 8-przyciskową do auta po 2009.06 ze zintegrowanym modułem ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Maciek M napisał:

Czyli najlepiej chyba będzie nabyć AB.

Najlepiej będzie kupić T, bo na 100% obsługuje kierownicę 8 przyciskową, jest to potwierdzona informacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy