memus Zgłoś #41 Napisano 15 Stycznia 2011 przez dołożenie opornika 2.4 Ohm do drugiego obwodu powinieneś oszukać kompa i błąd poduszek skasujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #42 Napisano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Rozumiem, mozna sie tez wpiąć wcześniej niż na samym końcu układu w kierze,bo końcem jest juz wyjście z modułu z pod kiery. Cały czas tak myślałem ze wystarczy rezystor, tylko ze pojawił sie teraz(czyt.wyzej) nowy wątek ze jesli mam modul z pod kiery przeznaczony tylko pod jedną poduche w kierze to nawet jak tak zrobie to sterownik air bag nie będzie sie mógł przez niego połączyć z drugim nabojem.Chyba ze ktos zle napisał i każdy moduł z pod kiery jest przystosowany i przeznaczony może byc do przewodzenia sygnału z jednego lub dwóch naboi do air baga kierowcy bo tak zresztą do tej pory myślałem. Napisz jamal jaki masz moduł z pod kiery to sie może wyjaśni,bo jesli masz na przyklad taki co jest tylko w wersjach z jednonabojowymi AH(ja taki mam) i wpięcie opornika wystarczyło to znaczy że moduł mimo iż z poduchy jednonabojowej jest przystosowany takze do dwu. Wczoraj przerabiałem temat u siebie - tzn. przejście na kierkę z 2 ładunków na jeden (z modułu E na moduł AJ). W nowym module (AJ) tak jak wcześniej pisałem brakuje pinów wychodzących do gniazda taśmy do drugiego ładunku, natomiast ścieżki na płytce modułu oraz piny na drugim końcu (żółta wtyczka) są. Najszybszą, najbardziej estetyczną formą dołożenia opornika symulującego drugi ładunek jest przylutowanie opornika do nóżek gniazda przy żółtej wtyczce. Wystarczy wyjąć płytkę z obudowy modułu, odpowiednio przyciąć nóżki opornika, lutownica i gotowe. Ja wsadziłem opornik 2,2 Ohm i jest ok. Na pierwszy rzut oka nie widać ingerencji:-) Pozdrawiam. W Edytowane 2 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zwierzak Zgłoś #43 Napisano 2 Lutego 2011 chlopaki zakupilem taka kierownice co ma do niej jeszcze dokupic zeby zamontowac ja w passku ?? i wszystko funkcjonowało?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #44 Napisano 2 Lutego 2011 chlopaki zakupilem taka kierownice co ma do niej jeszcze dokupic zeby zamontowac ja w passku ?? i wszystko funkcjonowało?? To zależy jaki masz moduł pod kierownicą, jakiego masz gateway, przydało by się zapodać jeszcze licznik z CC do kompletu. A moduł pod kierownicę to najnowszy z końcówką AH, gateway np z końcówką L w górę, jak nie będziesz miał białych liczników to wszystkie przyciski z kiery nie będą działały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #45 Napisano 3 Lutego 2011 To zależy jaki masz moduł pod kierownicą, jakiego masz gateway, przydało by się zapodać jeszcze licznik z CC do kompletu. A moduł pod kierownicę to najnowszy z końcówką AH, gateway np z końcówką L w górę, jak nie będziesz miał białych liczników to wszystkie przyciski z kiery nie będą działały. Bimbasz, wszystkie przyciski nie będą działać czy tylko niektóre ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #46 Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) nie będą działać 4 przyciski z 12. Nie przeszkadza to w funkcjonalności kierownicy. Obsługujesz wszystko, tak jak "starą" 8-mio przyciskową. Otwórz moduł i zobacz czy w gnieździe do strony taśmy są piny do dwóch ładunków czy do jednego, czyli czy są 2 czy 4 piny (bez otwierania też widać - porównaj ze starym moduelm). Nie wiem, czy ten moduł K nie jest przystosowany do jednego ładunku. Jeśli się okaże, że to prawda (do jednego), wtedy nie ma problemu - należy ze starego modułu, który wcześniej miałeś i Ci działał przelutować dwa piny wychodzące do taśmy. W nowym module wszystko jest (tzn. piny przy żółtej wtyczce oraz ścieżki do niej prowadzące), brakuje tylko pinów wychodzących do taśmy. Około 10 min. roboty i po wszystkim. ps po otwarciu modułu nie ma 2 pinów moze wystarczy tam wlutowac opór zamiast w kierownicy jeśli w to puste miejsce gdzie brakuje pinów zmieści się opornik, to można właśnie tam go przylutować. Ale wydaje mi się, że będzie kolidował z obudową modułu. Tego problemu nie ma po drugiej stronie modułu, koło żółtej wtyczki - można przylutować do jej nóżek (pisałem o tym wcześniej). Jeśli dobrze zrozumiałem, na chwilę obecną założyłeś tylko kierownice i poduszke od CC, pozostawiając starą wiązkę w kierownicy i stary moduł kolumny kierownicy, dlatego też umieszczenie opornika w drugiej pustej wtyczce od poduszki załatwiło sprawę. Ale jak chcesz aby wszystko działało to oprócz modułu trzeba zmienić nową wiązkę kierownicy - było o tym w tym wątku. Edytowane 2 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #47 Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) podobno gateway mi podejdzie bo ma C na koncu a jak nie to to L Ja też oryginalnie gateway miałem C ale nie chciał współpracować z takim zestawem jak zamontowałeś u siebie i wymieniłem na L na którym wszytko bezproblemowo działa Jedni maja kombinacje z wymianą kiery i np zegarów z CC inni np ja mają łatwiej bo u mnie oryginalnie była poducha jedno nabojowa, wiec wymiana tylko modułu pod kierownicą, samej kierownicy i kodowanie aby wszystko zagrało z brakiem błędu poduszki. W innym przypadku trzeba kombinować z opornikami i zabawą lutownicą. dax6 to masz czerwone liczniki, kierownicę 12 przyciskową i chcesz aby działało 12 przycisków? Przy takiej konfiguracji działa tylko 8 przycisków, 8 przycisków działa również jak masz białe zegary, kiere 12 przyciskową i aktywną prawą manetkę. Wyłączasz manetkę i masz 12 aktywnych przycisków na kierownicy. Wiem to bo testowałem różne ustawienia u mnie. Z tymi przyciskami na kierownicy przy aktywnej manetce dzieje się tak, ponieważ priorytet pierwszeństwa dla kompa ma właśnie manetka jak jest aktywna, przez co zabiera część przycisków z kierownicy. Dlatego trzeba dać znać kompowi że się manetki nie ma, wtedy dopiero uaktywniają się przyciski na kierownicy. Edytowane 2 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dax6 Zgłoś #48 Napisano 17 Marca 2011 wylaczenie manetki - czyli ostatnia pozycja CODE 0XXXXX1 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #49 Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) a nie masz tylnej wycieraczki? jak nie to ma być 1 na końcu ja mam zakodowane 0000712 Edytowane 2 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #50 Napisano 18 Marca 2011 Jeśli masz auto z 2006 roku i miało fabrycznie multifunkcję (8 przycisków) to mimo wszystko do kierownicy nowego typu (12 przycisków) musisz zmienić moduł na nowszy np. z końcówką AJ. Ja najpierw nie miałem multifunkcji, później założyłem 8 przyciskową (musiałem zmienić moduł), następnie zmieniłem na 12 przyciskową i poraz kolejny musiałem zmienić moduł:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #51 Napisano 19 Marca 2011 czyli najpewniej jednak wymienic na ten AH zeby miec spokoj gdyby cos bylo nie tak, zastanawiam sie czy te 12 przyciskow bedzie dzialac przy aucie ktore wlasnie mialo 8 przyciskow. Wymień na AH to najnowszy moduł, ale 12 przycisków nie będzie działać jak masz czerwone zegary, 12 tylko działa z białymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #52 Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Bimbasz pisałem ze pomyliłem posty i prosze o wyrozumienie oto rysunek przykładowy zaslepienia jednej z poduch jesli sie miało poduche 2 ładunkową jest to moduł pod kierownicą symbol AK z passata cc wlutowany opór 2.7 oma po wlutowaniu wcisnieciu oporu w szczeline zamykamy moduł i montujemy i kodujemy g85 potem kodujemy moduł a wiec jaka skrzynia czy jest tempomat itp i jest oki Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez romeo9999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aj27 Zgłoś #53 Napisano 25 Kwietnia 2011 mam problem.po zmianie kierownicy vag wywala mi błąd esp(trzeba przeprowadzic adaptacje skrętu ale za nic nie moge tego zrobic).mialem moduł z koncówką j,kupilem ak i ok.multi funkcja zadziałała,pojawił się klakson i wszystko było by ok gdyby nie brak wspomagania i swiecące kontrolki "kierownicy" i "esp".przejechałem się ale nie mogę się dostać do adaptacji abs.kod security access code 40168 nie działa(pisze że nie właściwy kod) i koniec.rozebrałem to ponownie,wsadziłem stary moduł z koncówką j ale błąd nie zniknął i kaplica.szukam kogoś z okolic zabrza który by mi pomógł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #54 Napisano 25 Kwietnia 2011 Jeżeli masz starą kierownicę na 8 guzików to nie dokodujesz jej do tego modułu, ponieważ moduły z dwoma literami obsługują już tylko jeden nabój w Airbag, a stara ma dwa naboje. Ja przy wymianie na multifunkcje kupiłem taki moduł i za cholerę nie szło zakodować G85 i airbag. Dopiero jak wymieniłem na moduł z końcówką E to wszystko ładnie poszło. Kodowałem zgodnie z tą instrukcją i wszystko chodzi (zresztą nie ma innej instrukcji). Do kodowania trzeba zapalić silnik. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Brake_Electronics Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #55 Napisano 30 Kwietnia 2011 mam problem z przekładką na kierownice CC Po włożeniu modułu z końcówką AJ i zakodowaniu kierownica działa, przyciski. Natomiast nie działa mi zamykanie z kluczyka samochodu. Po chwili po włożeniu kluczyka do stacyjki, wogule już nic nie działa tzn. wkładam kluczyk i nic żadna z kontrolek nie działa, samochodu odpalić nie mogę ! Wyskakuje tylko na FIsie informacja "Imobilizier Active". Po włożeniu starego modułu wszystko wraca do normy. O co tu chodzi ? Przed kodowaniem kiedy wkładam moduł AJ to wszystko działa. Wszystko zaczyna się po zakodowaniu kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #56 Napisano 30 Kwietnia 2011 Modul kupilem drugi i jest to samo co na poprzednim A to całkowicie zmienia postać rzeczy. Wiesz zawsze jest taka możliwość że się ma pecha i drugi też jest skopany. Ale tutaj bym szukał innej przyczyny. Na razie nic mi nie przychodzi do głowy. A masz dokładnie taki sam moduł jak poprzednio AJ, może poszukaj AH, ja taki mam i nie ma żadnych problemów. A też przed kupnem chciałem kupić AJ bo tak mnie namawiali chyba goście z X-Car. Ale jakoś mnie nie przekonali że będzie OK wiec kupiłem AH i jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #57 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) A jak ma byc. Zakladając nowy moduł musisz zrobic adaptacje ESP , G85, G200 itp. Znane od wieków Ross tech ma tego mase . http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01423 Edytowane 2 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #58 Napisano 15 Maja 2011 Do wymiany kierownicy na nową potrzebna jest oczywiście kierownica, poduszka, nowy moduł pod kierownicę (dwu literowy AJ, AH..). Po wymianie trzeba zakodować nowy moduł, nie trzeba wymieniać wiązki poduszki. Generalnie każdy może zrobić bez większych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #59 Napisano 21 Maja 2011 (edytowane) no to przeciez kiedys juz pisalem ze mam taka kierownice i pytalem jaki modul kupic to wszyscy mi pisali kupuj AH bo bedzie dzialac na 100% to jak jest z tym w koncu, ktos moglby mi madrze odpowiedziec Nie wiem dlaczego szukasz winnego złego zakupu, ale ja od samego początku mówię i wciąż powtarzam 3C0 953 549 AJ. Ale kierując się komunikatem brak komunikacji obstawiam uszkodzenie modułu. Ale jak byś podał dokładnie jakie masz kodowanie i co wypluwa vcds było by łatwiej. Znane sa również przypadki kiedy moduł kiery zaczyna poprawnie gadać po kilkunastu minutach od wygaszenia magistrali can. Edytowane 21 Maja 2011 przez api13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #60 Napisano 13 Czerwca 2011 kto mi powie gdzie znajde gateway? bo widocznie mam za stary do wymienionej kiery i modulu wiec musze sprawdzic chyba już gdzieś pisałem gdzie jest gateway, ale nie pamiętam gdzie. Wiec jeszcze raz. Jest on po lewej stronie tunela środkowego. Jak masz radio to jest po lewej stronie tak jakby z boku. Musisz rozebrać dolną lewą osłonę tunela środkowego. Ten taki długi dolny plastik co idzie trochę za siedzenie kierowcy. A najlepiej widać gateway jak się położy na dywaniku kierowcy, jest jakby z tyłu radia/navi na takiej blaszce zwmocnieniowej deski, wciśnięty na dwa plastikowe wrzaski. Radia nie należy wyjmować, bo dostęp jest od strony kierowcy. Należy też zdjąć osłoną nad nogami kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach