Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

przez dołożenie opornika 2.4 Ohm do drugiego obwodu powinieneś oszukać kompa i błąd poduszek skasujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, mozna sie tez wpiąć wcześniej niż na samym końcu układu w kierze,bo końcem jest juz wyjście z modułu z pod kiery. Cały czas tak myślałem ze wystarczy rezystor, tylko ze pojawił sie teraz(czyt.wyzej) nowy wątek ze jesli mam modul z pod kiery przeznaczony tylko pod jedną poduche w kierze to nawet jak tak zrobie to sterownik air bag nie będzie sie mógł przez niego połączyć z drugim nabojem.Chyba ze ktos zle napisał i każdy moduł z pod kiery jest przystosowany i przeznaczony może byc do przewodzenia sygnału z jednego lub dwóch naboi do air baga kierowcy bo tak zresztą do tej pory myślałem. Napisz jamal jaki masz moduł z pod kiery to sie może wyjaśni,bo jesli masz na przyklad taki co jest tylko w wersjach z jednonabojowymi AH(ja taki mam) i wpięcie opornika wystarczyło to znaczy że moduł mimo iż z poduchy jednonabojowej jest przystosowany takze do dwu.

 

Wczoraj przerabiałem temat u siebie - tzn. przejście na kierkę z 2 ładunków na jeden (z modułu E na moduł AJ). W nowym module (AJ) tak jak wcześniej pisałem brakuje pinów wychodzących do gniazda taśmy do drugiego ładunku, natomiast ścieżki na płytce modułu oraz piny na drugim końcu (żółta wtyczka) są. Najszybszą, najbardziej estetyczną formą dołożenia opornika symulującego drugi ładunek jest przylutowanie opornika do nóżek gniazda przy żółtej wtyczce. Wystarczy wyjąć płytkę z obudowy modułu, odpowiednio przyciąć nóżki opornika, lutownica i gotowe. Ja wsadziłem opornik 2,2 Ohm i jest ok. Na pierwszy rzut oka nie widać ingerencji:-)

Pozdrawiam.

W

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopaki zakupilem taka kierownice co ma do niej jeszcze dokupic zeby zamontowac ja w passku ?? i wszystko funkcjonowało??

Zdj?cie0060.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chlopaki zakupilem taka kierownice co ma do niej jeszcze dokupic zeby zamontowac ja w passku ?? i wszystko funkcjonowało??

 

To zależy jaki masz moduł pod kierownicą, jakiego masz gateway, przydało by się zapodać jeszcze licznik z CC do kompletu. A moduł pod kierownicę to najnowszy z końcówką AH, gateway np z końcówką L w górę, jak nie będziesz miał białych liczników to wszystkie przyciski z kiery nie będą działały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zależy jaki masz moduł pod kierownicą, jakiego masz gateway, przydało by się zapodać jeszcze licznik z CC do kompletu. A moduł pod kierownicę to najnowszy z końcówką AH, gateway np z końcówką L w górę, jak nie będziesz miał białych liczników to wszystkie przyciski z kiery nie będą działały.

 

Bimbasz, wszystkie przyciski nie będą działać czy tylko niektóre ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będą działać 4 przyciski z 12.

Nie przeszkadza to w funkcjonalności kierownicy.

Obsługujesz wszystko, tak jak "starą" 8-mio przyciskową.

 

Otwórz moduł i zobacz czy w gnieździe do strony taśmy są piny do dwóch ładunków czy do jednego, czyli czy są 2 czy 4 piny (bez otwierania też widać - porównaj ze starym moduelm). Nie wiem, czy ten moduł K nie jest przystosowany do jednego ładunku. Jeśli się okaże, że to prawda (do jednego), wtedy nie ma problemu - należy ze starego modułu, który wcześniej miałeś i Ci działał przelutować dwa piny wychodzące do taśmy. W nowym module wszystko jest (tzn. piny przy żółtej wtyczce oraz ścieżki do niej prowadzące), brakuje tylko pinów wychodzących do taśmy.

Około 10 min. roboty i po wszystkim.

 

ps po otwarciu modułu nie ma 2 pinów moze wystarczy tam wlutowac opór zamiast w kierownicy

jeśli w to puste miejsce gdzie brakuje pinów zmieści się opornik, to można właśnie tam go przylutować. Ale wydaje mi się, że będzie kolidował z obudową modułu. Tego problemu nie ma po drugiej stronie modułu, koło żółtej wtyczki - można przylutować do jej nóżek (pisałem o tym wcześniej).

Jeśli dobrze zrozumiałem, na chwilę obecną założyłeś tylko kierownice i poduszke od CC, pozostawiając starą wiązkę w kierownicy i stary moduł kolumny kierownicy, dlatego też umieszczenie opornika w drugiej pustej wtyczce od poduszki załatwiło sprawę. Ale jak chcesz aby wszystko działało to oprócz modułu trzeba zmienić nową wiązkę kierownicy - było o tym w tym wątku.

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno gateway mi podejdzie bo ma C na koncu a jak nie to to L

 

Ja też oryginalnie gateway miałem C ale nie chciał współpracować z takim zestawem jak zamontowałeś u siebie i wymieniłem na L na którym wszytko bezproblemowo działa

 

Jedni maja kombinacje z wymianą kiery i np zegarów z CC inni np ja mają łatwiej bo u mnie oryginalnie była poducha jedno nabojowa, wiec wymiana tylko modułu pod kierownicą, samej kierownicy i kodowanie aby wszystko zagrało z brakiem błędu poduszki. W innym przypadku trzeba kombinować z opornikami i zabawą lutownicą.

 

dax6 to masz czerwone liczniki, kierownicę 12 przyciskową i chcesz aby działało 12 przycisków? Przy takiej konfiguracji działa tylko 8 przycisków, 8 przycisków działa również jak masz białe zegary, kiere 12 przyciskową i aktywną prawą manetkę. Wyłączasz manetkę i masz 12 aktywnych przycisków na kierownicy. Wiem to bo testowałem różne ustawienia u mnie.

 

Z tymi przyciskami na kierownicy przy aktywnej manetce dzieje się tak, ponieważ priorytet pierwszeństwa dla kompa ma właśnie manetka jak jest aktywna, przez co zabiera część przycisków z kierownicy. Dlatego trzeba dać znać kompowi że się manetki nie ma, wtedy dopiero uaktywniają się przyciski na kierownicy.

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wylaczenie manetki - czyli ostatnia pozycja CODE 0XXXXX1 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie masz tylnej wycieraczki? jak nie to ma być 1 na końcu

ja mam zakodowane 0000712

 

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz auto z 2006 roku i miało fabrycznie multifunkcję (8 przycisków) to mimo wszystko do kierownicy nowego typu (12 przycisków) musisz zmienić moduł na nowszy np. z końcówką AJ.

Ja najpierw nie miałem multifunkcji, później założyłem 8 przyciskową (musiałem zmienić moduł), następnie zmieniłem na 12 przyciskową i poraz kolejny musiałem zmienić moduł:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli najpewniej jednak wymienic na ten AH zeby miec spokoj gdyby cos bylo nie tak, zastanawiam sie czy te 12 przyciskow bedzie dzialac przy aucie ktore wlasnie mialo 8 przyciskow.

 

Wymień na AH to najnowszy moduł, ale 12 przycisków nie będzie działać jak masz czerwone zegary, 12 tylko działa z białymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bimbasz pisałem ze pomyliłem posty i prosze o wyrozumienie

 

oto rysunek przykładowy zaslepienia jednej z poduch jesli sie miało poduche 2 ładunkową

jest to moduł pod kierownicą symbol AK z passata cc wlutowany opór 2.7 oma po wlutowaniu wcisnieciu oporu w szczeline zamykamy moduł i montujemy i kodujemy g85 potem kodujemy moduł a wiec jaka skrzynia czy jest tempomat itp i jest oki

 

nowe2auto004.th.jpg

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem.po zmianie kierownicy vag wywala mi błąd esp(trzeba przeprowadzic adaptacje skrętu ale za nic nie moge tego zrobic).mialem moduł z koncówką j,kupilem ak i ok.multi funkcja zadziałała,pojawił się klakson i wszystko było by ok gdyby nie brak wspomagania i swiecące kontrolki "kierownicy" i "esp".przejechałem się ale nie mogę się dostać do adaptacji abs.kod security access code 40168 nie działa(pisze że nie właściwy kod) i koniec.rozebrałem to ponownie,wsadziłem stary moduł z koncówką j ale błąd nie zniknął i kaplica.szukam kogoś z okolic zabrza który by mi pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz starą kierownicę na 8 guzików to nie dokodujesz jej do tego modułu, ponieważ moduły z dwoma literami obsługują już tylko jeden nabój w Airbag, a stara ma dwa naboje. Ja przy wymianie na multifunkcje kupiłem taki moduł i za cholerę nie szło zakodować G85 i airbag. Dopiero jak wymieniłem na moduł z końcówką E to wszystko ładnie poszło. Kodowałem zgodnie z tą instrukcją i wszystko chodzi (zresztą nie ma innej instrukcji). Do kodowania trzeba zapalić silnik.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Brake_Electronics

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z przekładką na kierownice CC

Po włożeniu modułu z końcówką AJ i zakodowaniu kierownica działa, przyciski.

Natomiast nie działa mi zamykanie z kluczyka samochodu. Po chwili po włożeniu kluczyka do stacyjki, wogule już nic nie działa tzn. wkładam kluczyk i nic żadna z kontrolek nie działa, samochodu odpalić nie mogę !

Wyskakuje tylko na FIsie informacja "Imobilizier Active". Po włożeniu starego modułu wszystko wraca do normy.

O co tu chodzi ?

 

Przed kodowaniem kiedy wkładam moduł AJ to wszystko działa. Wszystko zaczyna się po zakodowaniu kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Modul kupilem drugi i jest to samo co na poprzednim

 

A to całkowicie zmienia postać rzeczy. Wiesz zawsze jest taka możliwość że się ma pecha i drugi też jest skopany. Ale tutaj bym szukał innej przyczyny. Na razie nic mi nie przychodzi do głowy. A masz dokładnie taki sam moduł jak poprzednio AJ, może poszukaj AH, ja taki mam i nie ma żadnych problemów. A też przed kupnem chciałem kupić AJ bo tak mnie namawiali chyba goście z X-Car. Ale jakoś mnie nie przekonali że będzie OK wiec kupiłem AH i jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ma byc. Zakladając nowy moduł musisz zrobic adaptacje ESP , G85, G200 itp. Znane od wieków ;)

 

Ross tech ma tego mase .

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01423

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany kierownicy na nową potrzebna jest oczywiście kierownica, poduszka, nowy moduł pod kierownicę (dwu literowy AJ, AH..). Po wymianie trzeba zakodować nowy moduł, nie trzeba wymieniać wiązki poduszki. Generalnie każdy może zrobić bez większych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to przeciez kiedys juz pisalem ze mam taka kierownice i pytalem jaki modul kupic to wszyscy mi pisali kupuj AH bo bedzie dzialac na 100% to jak jest z tym w koncu, ktos moglby mi madrze odpowiedziec

 

Nie wiem dlaczego szukasz winnego złego zakupu, ale ja od samego początku mówię i wciąż powtarzam 3C0 953 549 AJ.

Ale kierując się komunikatem brak komunikacji obstawiam uszkodzenie modułu.

 

Ale jak byś podał dokładnie jakie masz kodowanie i co wypluwa vcds było by łatwiej.

 

Znane sa również przypadki kiedy moduł kiery zaczyna poprawnie gadać po kilkunastu minutach od wygaszenia magistrali can.

Edytowane przez api13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kto mi powie gdzie znajde gateway? bo widocznie mam za stary do wymienionej kiery i modulu wiec musze sprawdzic

 

chyba już gdzieś pisałem gdzie jest gateway, ale nie pamiętam gdzie. Wiec jeszcze raz. Jest on po lewej stronie tunela środkowego. Jak masz radio to jest po lewej stronie tak jakby z boku. Musisz rozebrać dolną lewą osłonę tunela środkowego. Ten taki długi dolny plastik co idzie trochę za siedzenie kierowcy. A najlepiej widać gateway jak się położy na dywaniku kierowcy, jest jakby z tyłu radia/navi na takiej blaszce zwmocnieniowej deski, wciśnięty na dwa plastikowe wrzaski. Radia nie należy wyjmować, bo dostęp jest od strony kierowcy. Należy też zdjąć osłoną nad nogami kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności