Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Wolfe napisał:

Jakieś konkretne ustawienia multimetra?

Pokrętło w mierniku na godzinę 6 (zakres 200 ohm).
Końcówki miernika do czarnej wtyczki 8R0973605 - między piny 1 i 4.
Dociskając jeden z tych 4 białych "dynksów" na sprężynach, powinieneś obserwować zmiany oporu z nieskończoności (1 po lewej stronie wyświetlacza) do około zera. Wspomniane blaszki powinny wtedy wędrować w kierunku tego drutu i stykać się z nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.02.2020 o 22:51, nTomek napisał:

Dociskając jeden z tych 4 białych "dynksów" na sprężynach

Naciskanie dynków nie daje żadnych efektów ;)

 

Natomiast naciskanie blaszek potwierdza to co pisałeś, więc wychodzi, poducha sprawna, wiązka też. Przed montażem kiery zwijak jeszcze przedzwoniłem z nim też było ok. Więc wychodzi że 'lewy' może być ten modulik w kierownicy(chociaż czemu reszta działa?). Czy jakbym założył poduchę na kierę na stole i spróbował naciskać poduchę, to na wtyczce żółtej dostanę jakiś opór na pinach 7,8?

image2(1).jpeg

image4(1).jpeg

image5(1).jpeg

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Wolfe napisał:

Czy jakbym założył poduchę na kierę na stole i spróbował naciskać poduchę, to na wtyczce żółtej dostanę jakiś opór na pinach 7,8?

Na żółtej nie -  tam jest transmisja cyfrowa (LIN), ale na czarnej tak. Sprawdź czy poducha założona na kierownicę zwiera te styki przy naciskaniu.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, nTomek napisał:

Sprawdź czy poducha założona na kierownicę zwiera te styki przy naciskaniu.

Sprawdziłem, założyłem poduchę i do czarnej wtyczki piny 1,4 sondy miernika i nic się nie dzieje na multimetrze. Czyli coś na styku kiera poducha jest nie tak :(

Zauważyłem że poduchę można lekko przestawić, a tak nie powinno być. Te uszy powinny się uginać? Moje są sztywne, a w ori się uginały.

image0(1).jpeg

image0(2).jpeg

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Wolfe napisał:

Te uszy powinny się uginać? Moje są sztywne, a w ori się uginały

Naciskając w miejscach gdzie są te trąbki powinno się wyczuć wyraźny "klik" - skok około 1..2mm... może więcej. Chyba pójdę zmierzyć ?

Z tego co teraz widzę to te 4 blaszki powinny być atakowane przez dno kierownicy. Coś poduszce przeszkadza, może ten moduł od multi jest źle włożony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, nTomek napisał:

Naciskając w miejscach gdzie są te trąbki powinno się wyczuć wyraźny "klik" - skok około 1..2mm... może więcej.

Mam bardziej 0.5-1mm.

image1(1).thumb.jpeg.70dc8afcdd4963350b432cce06fdfffd.jpegimage0(3).thumb.jpeg.97626197a3bffc37b50dab14dd706c56.jpeg

14 minut temu, nTomek napisał:

Z tego co teraz widzę to te 4 blaszki powinny być atakowane przez dno kierownicy.

Tak widać nawet miejsca na kierze

image0(1).thumb.jpeg.2b658730702e5b604ca24fd85ade5770.jpeg

 

15 minut temu, nTomek napisał:

Coś poduszce przeszkadza, może ten moduł od multi jest źle włożony? 

Z wyjętym modułem jest bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Wolfe napisał:

Mam bardziej 0.5-1mm.

Poszedłem pobawić się poduszką i jest nawet więcej 2..3mm. Ja mam z wyglądu podobną, ale bez moduł na środku (jest w lewych guzikach).

Jak porównuję twoje zdjęcia z moją poduszką to pozycja wyjściowa jest podobna - poduszka wystaje powyżej linii guzików od te 2..3mm, ale po naciśnięciu jest na równo z nimi.

Jak zakładasz poduchę na kierownicę to zatrzaski (druciane uszy) klikają? A żółta kostka nie przeszkadza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, nTomek napisał:

Jak zakładasz poduchę na kierownicę to zatrzaski (druciane uszy) klikają? A żółta kostka nie przeszkadza?

Klikają, wtyczka nie przeszkadza, tam pod poduchą jest dużo miejsca.

IMG_0370[1].JPG

Te metalowe uszy przy nacisku idą w dół.

 

IMG_0372[1].JPG

IMG_0373[1].JPG

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem co jeszcze. Te 4 sprzężny dają się wcisnąć kilka mm? A może za słabo naciskasz? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, nTomek napisał:

A może za słabo naciskasz?

To pewnie to, obiadu nie było :D

3 minuty temu, nTomek napisał:

Te 4 sprzężny dają się wcisnąć kilka mm?

Będzie te 3 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe Poduszka musi mocno się zatrzasnąć. Ja sam u siebie wcisnąć bardzo mocno musiałem (dosłownie wdusilem poduchę) żeby te białe zaczepy dobrze się wpasowały.

Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj

Wyjąć ja też średnio przyjemnie jest, właśnie ze względu na te białe wypustki

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, let_me_b3 napisał:

Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj

Czyli te druty są na stałe, nie uginają się?

1 godzinę temu, let_me_b3 napisał:

Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj

Już to zrobiłem, ale wcześniej rozebrałem część kierownicy, na mierniku widać że wciskając poduchę blaszki są zwierane. Wiec była ona blokowana przez srebrne elementy na kierownicy. Wystarczyło je poprzesuwać minimalnie.

1 godzinę temu, let_me_b3 napisał:

Wyjąć ja też średnio przyjemnie jest, właśnie ze względu na te białe wypustki

Coś już mogę na ten temat powiedzieć, starą wystarczyło tylko te druty odgiąć i sama wyskakiwała, tutaj pałuję się i za **** nie mogę wyjąć.

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wolfe napisał:

Coś już mogę na ten temat powiedzieć, starą wystarczyło tylko te druty odgiąć i sama wyskakiwała, tutaj pałuję się i za **** nie mogę wyjąć.

Na aucie sciagalem 2 razy. Raz zajęło mi pół godziny walki i rzucania wyzwiskami.

Drugim razem ze 3 minuty.

Trzeba sposobu.

Odbezpieczyć jedną stronę, ten drut.

Podłożyć ściągacze do tapicerki pomiędzy poduchę a kierownicę, tak żeby nie zatrzasnęła się z powrotem. Obkrecic kierownice, żeby z drugim zatrzaskiem tak sama zrobić.

No i później siły użyć, żeby dosłownie wyrwać ją... Oczywiście z wyczuciem żeby zaraz przewodów nie wyrwać od wtyczek ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, let_me_b3 napisał:

Podłożyć ściągacze do tapicerki pomiędzy poduchę a kierownicę, tak żeby nie zatrzasnęła się z powrotem. Obkrecic kierownice, żeby z drugim zatrzaskiem tak sama zrobić.

No i później siły użyć, żeby dosłownie wyrwać ją... Oczywiście z wyczuciem żeby zaraz przewodów nie wyrwać od wtyczek ?

Właśnie tak zrobiłem :D , znalazłem filmik na YT, ja jeszcze zdjąłem tą srebrną atrapę u dołu i tam wsadziłem ściągasz, zrobiłem dźwignię i poszło od razu.

 

38 minut temu, let_me_b3 napisał:

Na aucie sciagalem 2 razy. Raz zajęło mi pół godziny walki i rzucania wyzwiskami.

Drugim razem ze 3 minuty.

Mnie teraz 5minut

38 minut temu, let_me_b3 napisał:

Na aucie sciagalem 2 razy

 

Dla sportu poduchę z kiery ściągasz?

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Wolfe napisał:

Dla sportu poduchę z kiery ściągasz?

Heh, nie.

Kierownice założyłem jak na święta jechałem, żeby potestować, niestety taśmę i moduł 5k0 od CC kupiłem bo była dobra cena a tam tylnej wycieraczki brak. I zanim kupiłem manetki od kombi to jeździłem bez tylnej wycieraczki.

Żeby manetki wymienić musiałem poduchę ściągać i męczyłem się strasznie, ale się udało.

Ale ze wszystko w pośpiechu było to okazało się że wtyczki multi nie wpialem, więc znów poduchę zrzucałem ale już poszło ładnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod temat. Zakupiłem Passata B7 z niedziałającą multifunkcją. Poprzedni właściciel próbował wymienić kierę na multifunkcję, ale niestety utknął po drodze. może ktoś pomoże mi rozwiązać zagadkę niedziałających przycisków. 

Posiadam kierownicę 3C8.959.538.G ; poduchę 3C8 880 201 R ; przewód 3C8 971 584 F ; sterownik 3C9 953 591 CK.

Całość jest podłączona, niestety kierownica nie jest podświetlona, a przy próbie adaptacji wyskakuje błąd kodowania. Co według was jest nie tak? Zwijak? Manetki? jeśli tak to jaki? 

Dodam, że klakson tez nie działa.

Z góry dzięki za wszystkie sugestie

90527810_269671244035798_4076855808598474752_n.jpg

90527098_1540977472732959_3950107144690335744_n.jpg

90558161_655197208602677_1405319694457503744_n.jpg

90985029_214177963182779_4970418493196337152_n.jpg

90728467_213020219904717_7585943913060368384_n.jpg

90706985_844352092707482_8031106119260700672_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Czitos napisał:

sterownik 3C9 953 591 CK

to numer całego zestawu moduł + manetki i do tego z błędem, bo powinno być 3C9 953 501 CK, a to oznacza, że twój moduł ma oznaczenie 5K0 953 569 AQ czyli jest bez obsługi multifunkcji.

Reasumując - chcesz mieć multi to moduł kierownicy do wymiany. Jak myślisz jeszcze o tempomacie to szukaj modułu 5K0 953 569 AS albo 5K0 953 569 T.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. 

Znalazłem na allegro zarówno jeden jak i drugi w tej samej cenie. 

https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b7-przelacznik-manetki-tasma-5k0953569t-8777054091

https://allegro.pl/oferta/vw-passat-cc-tasma-airbag-5k0953569as-9044042829

lepiej kupić ode razu z manetkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te z manetkami są do sedana (patrz prawa manetka - brak tylnej wycieraczki). Jest też manetka od tempomatu. Musiałbyś pobawić się w rozkręcanie i przekładanie od swojej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi. 

Jest dostępna jeszcze jedna, do kombi, ale opcją aktywnego tempomatu. Oczywiście rozumiem, że ta opcja nie będzie działała, ale czy poza tym będzie ok? nie musiałbym się bawić z przekładką.

https://allegro.pl/oferta/vw-tasma-manetki-5k0953569t-b6-b7-cc-asystenci-acc-8713706167

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności