Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

ależ ty jesteś oszczędny w słowach ,  jednak rozumiem i szanuję to ...,kupiłem ten AS,  zobaczymy - czy masz może od razu gotowe, odpowiednie kodowanie dla mojego auta, z góry dziękuję i pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, arturjasion napisał:

gotowe, odpowiednie kodowanie

To, które podałem wcześniej + bit od blokady, czyli: 0192210000. 

Co do reszty twoich wątpliwości to możesz przeglądać temat Stacja multimedialna - radio Android/WinCE

Myślę, że brak współpracy radia i kierownicy leży po stronie radia, więc wskazany temat będzie odpowiedni. Napisz tam jakie konkretnie masz radio i w jaki sposób podłączone... 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a podejdzie bez przeróbek  kiera trójramienna bez multi zamiast czteroramiennej tez bez multi ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, o ile liczba nabojów poduszki będzie się zgadzała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz auto takie jak w podpisie to nie musisz. Masz 2 naboje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat ciekawy ale trzeba poczytać i być może skuszę się na wymianę kiery zwykłej na multi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jestem po wymianie kiery , z cztery ramiennej na trzyramienna , i mam problem gdyż nowa kierownica obciera o plastik kolumny kierowniczej , w czym może być problem ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Passat B6, liczniki czerwone, pełen FIS, komputer z manetki, kierownica 3 ramienna bez MF jedno nabojowa,tempomat,  moduł kierownicy 3C0 953 549 AD, nowa kierownica z Golfa 6 z poduszką kompletna z MF - jak na zdjęciach.

Teraz pytanie:

- Wiem że na pewno muszę wymienić moduł i teraz tak jak pisał kolega bimbasz kiedyś - AH, AJ, AK są słabo dostępne przy tych modułach jest jeszcze info o  sofcie (SW0025 lub 0030) czy w moim przypadku (żeby działał komputer, tempomat, klakson itp.) wystarczy jakikolwiek moduł z dopiskiem Highline ? Bo tego AJ nigdzie nie ma - jeśli któryś z kolegów dysponuje na sprzedaż takim, lub innym żeby mi działało proszę o info.

- Rozumiem, że ta kierownica według nazewnictwa to 12 przyciskowa? I pytanie czy są moduły Highline które obsługują tylko 8 a np. 12 nie ? żebym nie popełnił wtopy. PS. czy moduł AE obsłuży moją konfiguracje?

- i czy muszę wymienić wiązkę miedzy kierownicą i modułem ? - jeśli tak to o jakim nr ?

- czy muszę wymienić ten zwijak czy jak go zwał z kolumny kierowniczej - jeśli tak to o jakim nr ?

Żeby nie było, przeczytałem tu  wszystkie wątki na temat tej wymiany i czym więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie co z czym będzie działać bez problemów. Jeśli możecie to proszę o info, ponieważ nie chce kupować na "pałę" i wymieniać na zasadzie, a może się uda.

Z góry koledzy dziękuje.IMG_9518.thumb.JPG.e112437c629424c4eafda46cecff4421.JPG

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, stiepa napisał:

Rozumiem, że ta kierownica według nazewnictwa to 12 przyciskowa? I pytanie czy są moduły Highline które obsługują tylko 8 a np. 12 nie ? żebym nie popełnił wtopy. PS. czy moduł AE obsłuży moją konfiguracje?

Tak to kiera 12p dlatego potrzebujesz modułu, który obsługuje LIN2.0 czyli tylko te wersje, które podałeś na początku. 

Moduły high z LIN1.3 działają tylko z kierownicą 8p.

23 godziny temu, stiepa napisał:

czy muszę wymienić wiązkę miedzy kierownicą i modułem ? - jeśli tak to o jakim nr ?

Tak, musisz. Numer zależy od tego w którym miejscu masz moduł od guzików w samej kierownicy. 

23 godziny temu, stiepa napisał:

czy muszę wymienić ten zwijak

To zależy jaki masz. Jeśli z końcówką "B" to jest OK. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2019 o 11:52, stiepa napisał:

nowa kierownica z Golfa 6 z poduszką kompletna z MF

cześć,

a gdzie i za ile się kupuje taką kierę? :) w moim B6 zastanawiałem się żeby wymienić bo jest starta na obręczy. W ASO powiedzieli 3300...

Edytowane przez ravenpoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby się piwa napić nie trzeba kupować browaru :) . Daj obszyć wydasz 200-250 a efekt będzie o niebo lepszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. może źle się wyraziłem, nowa jako że nowa dla mnie, natomiast kierownica używana ale w bardzo dobrym stanie - ponieważ jeszcze jest w trakcie wysyłki, natomiast  na zdjęciach przesłanych mi wcześniej wygląda jak nowa. Cena z poduszką, oraz taśmą - 520 zł więc bardzo dobra przynajmniej dla mnie. Dla twojej wiadomości porządne obszycie kierownicy to około 350 zł można i za 150 zł ale nie polecam, miałem te 2 opcje cenowe i tej za 350 nie odróżniłbyś od oryginału - nawet skórę mogą ci dobarwić jeśli potrzeba i zalakierować/zabezpieczyć. W naszych paskach zwykle czarna jak afroamerykanin ,więc nie ma problemu -ale jak robiłem w swoim Volvo w kolorze beige to naprawdę ma znaczenie. Bardziej zdziwiły mnie ceny tych modułów, większość  sprzedających wie o co chodzi i ceny są mało atrakcyjne, zbliżają się do ceny nowych/zamienników z Aliexp.

Ale jak jesteś z Poznania to na giełdzie sądzę że możesz kupić w dowolnej cenie i stanie, a jak nie to zamówić?

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kierownicę multifunkcyjna , w moim samochodzie obecni znajduje się kierownica 3ramienna bez multifunkcji . Pytanie mam takie , czy zamieniając kierownicę miejscami i nie konfigurując nic czy nadal będzie działał poduszka powietrzna i nie pokaze żadnych błędów  ? Wiem że przyciski nie będą działały ale wszystko co potrzebne do tego by działała kupię w innym terminie . Teraz chce tylko zamienić kierownicę miejscami żeby tylko jeździć z nową kierownica i mieć sprawna jak dotąd (tylko ładniejsza) 

Edytowane przez Atrix91
Błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Panowie kolejne pytanie,

mam już tą kierownicę z Golfa VI MF 12, z poduszką i oryginalną wiązką, dokupiłem cały komplet (manetki, moduł o oznaczeniu AJ i zwijak - z passata CC) który pracował z taką samą kierownicą - MF12. 

- i teraz te kable które są poodcinane (zdjęcie) to rozumiem, że wystarczą te moje aktualne ? - może głupie pytanie ale nie rozbierałem obudowy kierownicy i nie wiem co  jak leci kablowo - a  przed wymianą chce mieć komplet, żeby auto na jak najkrócej uziemić.

- jeśli ten moduł latał w pasku z taką samą kierownicą to trzeba coś jeszcze konfigurować/adoptować itp?

IMG_3929.thumb.jpg.24c5058d08b3f0514ba3fdd115cae25b.jpgIMG_3931.thumb.jpg.7a3588bafe3685fa0d2a6dd385967bfe.jpg

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, stiepa napisał:

te kable które są poodcinane

Usuń te "kikuty". W te miejsca podłączysz kostki z twojego auta.

10 minut temu, stiepa napisał:

trzeba coś jeszcze konfigurować/adoptować itp?

Tak. Po wymianie modułu kierownicy trzeba robić adaptację czujnika kąta skrętu G85 (potrzebny VCDS) i kalibrację wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, założyłem moduł AJ od Paska CC , kierownicę MF 12 połączyłem - zrobiona adaptacja G85 oraz wspomaganie.

Kodowanie aktualne kierownicy to 0000512 ? możecie sprawdzić czy dobrze zrobiłem, zakładając auto z tempomatem, kombi z wycieraczką, manual itp

2105004183_Aktualnekodowanie.jpg.4203d2bd0251348cdf3c5bb10c01d407.jpg

kody.thumb.jpg.b7bb734fdefd9d54a81c717268d6766d.jpg

361166757_aktualnybad.jpg.670c925beecf9dfb9e39bc4d5a56a641.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ok. Błąd pewnie zniknie jak założysz manetkę wycieraczek, bez sterowania komputerem, albo przynajmniej wypniesz wiązkę tego przycisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno - ostatnie pytanie :) Moja poducha miała standardowe mocowanie (klamra metalowa - którą należy zsunąć śrubokrętem z zatrzasku) natomiast ta ma jakiś plastik z drutem i zapadki/zatrzask - jak się ją demontuje ???, ponieważ zatrzasnąłem a muszę przekręcić o jeden może 2 ząbki. Oglądałem na YT i te z golfa 6/passata - MF12 mają standardowe zapięcia tak jak moja stara, a nie chce popsuć tego wynalazku ponieważ wygląda delikatniej niż stare rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności