nTomek Zgłoś #921 Napisano 10 Czerwca 2019 8 godzin temu, Bimbasz napisał: głos + odczyt ---> 6.0 głos - odczyt ---> 7.0 gwiazdka odczyt ---> 43.0 słuchawka odczyt ---> 26.0 Kody klawiszy są poprawne więc pozostaje sprawa przekazywania informacji z magistrali komfortu do magistrali "rozrywki" gdzie jest podłączone radio. Może faktycznie coś Gateway gubi, albo nie reaguje radio. Nie masz jakiegoś RCD na podmianę? Komunikacja z radiem przez OBD oczywiście jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #922 Napisano 10 Czerwca 2019 Komunikacja jest przez 37 navi czy przez 56 radio jest nie pamiętam. Co do rns315 to jestem pewien ze działa poprawnie ponieważ siedział w innym aucie i tam było ok, tylko ze tam była kiera 12 przyciskowa a auto z 2015. Passat jest z 2008, może gateway za niski. Tylko że na E chodziło wszystko. Co do podmiany to nie mam żadnego RCD, jedynie RNS510 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #923 Napisano 10 Czerwca 2019 Ogólnie kody klawiszy dla tych samych funkcji (jak np. głośność) są takie same w kierownicy 8p i 12p, aczkolwiek w takim komunikacie zawarta jest też informacja o wersji modułu MFSW, więc teoretycznie radio może "nie łykać" komunikatów innych niż te od 12p. W międzyczasie znalazłem w sieci kilka przepadków takich jak twój i konkluzja zawsze była taka, że RNS315 nie gada z kierownicą 8p. Passat-3C-RCD-310-gt-RNS-315-retrofit-Coding-challenges RNS315-MK5-issue-MFSW-and-Bluetooth-not-working Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #924 Napisano 11 Czerwca 2019 Dnia 10.06.2019 o 22:55, nTomek napisał: W międzyczasie znalazłem w sieci kilka przepadków takich jak twój i konkluzja zawsze była taka, że RNS315 nie gada z kierownicą 8p. dzięki spróbuję zamienić na rns510 jak będzie tak samo to znaczy że kiera 8P nie gada z nowymi RNS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #925 Napisano 12 Czerwca 2019 (edytowane) Ja mam kierownice MF 8 i rns510 Działała mi multifunkcja na czerwonych zegarach na gateway E. Zmieniłem na biały licznik, gateway został e - multifunkcja działa dobrze. Zmieniłem moduł gateway na L i wszystko cały czas działa dobrze Edytowane 12 Czerwca 2019 przez let_me_b3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #926 Napisano 12 Czerwca 2019 A w sumie dałoby się zrobić taki moduł, który tłumaczyłby komunikaty z kierownicy 8p na 12p. Tak samo jest możliwe (póki co teoretycznie) konwertowanie/dopasowanie nowej kierownicy 12p do starego modułu obsługującego 8p (konwerter LIN2.0 <> LIN1.3) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #927 Napisano 12 Czerwca 2019 Dnia 8.06.2019 o 07:28, Bimbasz napisał: Radio RNS 315. Licznik czerwony. Przyciski po prawej stronie działają poprawnie. Tj sterowanie fisem. Ale nie działają przyciski po lewej od sterowania radia. Tak naprawdę zalezy tylko na głośności z kierownicy. Na innych radiach (rns 310, 510, rcd 300, 310, 510) będzie działać poprawnie, ale te radia obsługują protokół DDP. Problem jest w RNS315, który obsługuje wyłącznie protokół BAP, który pojawił się w nowych (białych) licznikach. Jeśli weźmiesz RNS510 + czerwony licznik i zakodujesz go na DDP (w kodowaniu masz "Communication Instrument Cluster via Operation and Display Protocol (BAP)" - niezaznaczone; bajt 7 bit 7) - będzie działał. Jak zaznaczysz mu tą opcję (uaktywnisz BAP) - radio/nav zniknie z zegarów i przestaną działać przyciski. W RNS315 nie zakodujesz, żeby nie używał DDP, bo go po prostu nie obsługuje. Z ciekawostek - jeśli weźmiesz RNS510 i zostawisz mu DDP, ale wymienisz licznik na biały - nie wyświetli info na liczniku, ale będą działać przyciski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilalternatywny Zgłoś #928 Napisano 13 Czerwca 2019 Witam ponownie. ..moduł ogarniety multi lata powiedzmy ze jest ok...a mianowicie zegary z CC 12r. Od Anglika zmienione tarczki na km. ..i problem po podpięciu VCDS brak komunikacji z zegarami wszystko działa tylko chciałem zmienić jednostki wyświetlania z mil na km bo i prędkościomierz kręci w milach przez Mfd nie działa tylko bierzaco info z trasy. ..jakieś pomysły czy zegary do śmieci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #929 Napisano 14 Czerwca 2019 Do wymiany moduł Gateway CAN, który nie obsługuje protokołu UDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezesik18 Zgłoś #930 Napisano 20 Czerwca 2019 Walczę już od dawna z MF i już głupieję. Przeczytałem cały temat ale opowiem od początku. Pasek 2006r kombi, tempomat. Kiera 3 ramienna. Moduł kiery z końcówką 549A. Gateway C. Poduszka 2nabojowa. Kupiłem kierę 3 ramienną z MF 8 przycisków i moduł wyjąłem z tego samego auta z końcówką J. MF nie udało się uruchomić i klakson też nie działał. Na forum wyczytałem że moduł A wymienia się na h,p,af,ah - kupiłem z końcówką H - klakson jest MF nie działa - po przeczytaniu całego tematu już wiem że nie zadziała. Pytanie końcowe: Wyczytałem że te moduły obsługują MF: b,e,k,m,ac,ae,af,ah, - który z tych modułów na 100% podejdzie do mojego autka i nie będzie robił problemu z MF ani poduszką 2 nabojową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #931 Napisano 20 Czerwca 2019 6 godzin temu, prezesik18 napisał: b,e,k,m,ac,ae,af,ah, Każdy podejdzie, od modułu AE brakuje pinów dla 2 naboju, ale można piny dolutować i wszystko bangla. Jeżeli chcesz żeby podać Ci konkretny nr to kup E będzie na 100% wszystko działać z MF i 2 nabojową poduchą. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #932 Napisano 29 Czerwca 2019 Witam, przyszedł czas i na mnie. Chce założyć sobie do b6 2009r Mf z 12 przyciskami z passata b7. Mam moduł BA i białe zegary fabrycznie. Czy do kiery 12 przyciskowej na 1 nabój podejdzie moduł AE? Mam taki w okolicy za pare gr. AH, AJ, AK nie do dostania... na Allegro jest AJ za 400zl a za tyle to kupiłem kiere z poduszka w super stanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #933 Napisano 29 Czerwca 2019 No niestety tyle kosztują te moduły ja polowalem chyba 2 miesiące i niestety musiałem kupić za 400zł, i raczej tylko te trzy wchodzą w grę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #934 Napisano 29 Czerwca 2019 Znalazłem jeszcze w Szwecji jakiś mega szrot i maja 10 szt na stanie AJ. Napisałem maila czy wysyłają do pl. Cena 390 SEK za szt. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to byśmy wspólnie zamówili i była by przesyłka dużo tańsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #935 Napisano 25 Lipca 2019 (edytowane) Witajcie, mam moduł z końcówką M i poducha jeden nabój oraz kierownicę 8mf, docelowo chcę założyć kiere 12mf, ale nie chce od razu wydawać tyle kasy i nie wiem czy mogę najpierw sobie założyć sam moduł na AH, AK czy AJ mając tą kiere i czerwone zegary ? Gateway wymieniłem na Q Edytowane 25 Lipca 2019 przez boroskym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #936 Napisano 25 Lipca 2019 7 minut temu, boroskym napisał: czy mogę najpierw sobie założyć sam moduł na AH, AK czy AJ mając tą kiere i czerwone zegary ? Możesz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #937 Napisano 25 Lipca 2019 A tego to Ci akurat nie powiem. P.s. na pierwszej stronie tego wątku masz rozpiskę kodowań. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek 666 Zgłoś #938 Napisano 20 Sierpnia 2019 Panowie czy taśma zwijak 5K0-953-569 H lub AL podejdzie pod multifunkcję do passata z 2010r, tabeli z tabeli Ros-Techa wynika że mają wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #939 Napisano 21 Sierpnia 2019 Te moduły nie obsługują elektrycznej blokady kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek 666 Zgłoś #940 Napisano 21 Sierpnia 2019 Dzięki Tomek czyli muszę szukać T , AS , AB jeszcze jedno czy jak na razie wymienię samą wiązkę na wiązkę z multifunkcją , czy poduszka i sygnał będą aktywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach