Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Bimbasz napisał:

głos + odczyt ---> 6.0

głos - odczyt ---> 7.0

gwiazdka odczyt ---> 43.0

słuchawka odczyt ---> 26.0

Kody klawiszy są poprawne więc pozostaje sprawa przekazywania informacji z magistrali komfortu do magistrali "rozrywki" gdzie jest podłączone radio.

Może faktycznie coś Gateway gubi, albo nie reaguje radio. Nie masz jakiegoś RCD na podmianę? Komunikacja z radiem przez OBD oczywiście jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komunikacja jest przez 37 navi czy przez 56 radio jest nie pamiętam. Co do rns315 to jestem pewien ze działa poprawnie ponieważ siedział w innym aucie i tam było ok, tylko ze tam była kiera 12 przyciskowa a auto z 2015. Passat jest z 2008, może gateway za niski. Tylko że na E chodziło wszystko. Co do podmiany to nie mam żadnego RCD, jedynie RNS510

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kody klawiszy dla tych samych funkcji (jak np. głośność) są takie same w kierownicy 8p i 12p, aczkolwiek w takim komunikacie zawarta jest też informacja o wersji modułu MFSW, więc teoretycznie radio może "nie łykać" komunikatów innych niż te od 12p.

W międzyczasie znalazłem w sieci kilka przepadków takich jak twój i konkluzja zawsze była taka, że RNS315 nie gada z kierownicą 8p.

Passat-3C-RCD-310-gt-RNS-315-retrofit-Coding-challenges

RNS315-MK5-issue-MFSW-and-Bluetooth-not-working

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2019 o 22:55, nTomek napisał:

W międzyczasie znalazłem w sieci kilka przepadków takich jak twój i konkluzja zawsze była taka, że RNS315 nie gada z kierownicą 8p.

 

dzięki

spróbuję zamienić na rns510 jak będzie tak samo to znaczy że kiera 8P nie gada z nowymi RNS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kierownice MF 8 i rns510

Działała mi multifunkcja na czerwonych zegarach na gateway E.

Zmieniłem na biały licznik, gateway został e - multifunkcja działa dobrze.

Zmieniłem moduł gateway na L  i wszystko cały czas działa dobrze

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w sumie dałoby się zrobić taki moduł, który tłumaczyłby komunikaty z kierownicy 8p na 12p.

Tak samo jest możliwe (póki co teoretycznie) konwertowanie/dopasowanie nowej kierownicy 12p do starego modułu obsługującego 8p (konwerter LIN2.0 <> LIN1.3) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.06.2019 o 07:28, Bimbasz napisał:

Radio RNS 315. Licznik czerwony.

Przyciski po prawej stronie działają poprawnie. Tj sterowanie fisem. Ale nie działają przyciski po lewej od sterowania radia. Tak naprawdę zalezy tylko na głośności z kierownicy.

Na innych radiach (rns 310, 510, rcd 300, 310, 510) będzie działać poprawnie, ale te radia obsługują protokół DDP. Problem jest w RNS315, który obsługuje wyłącznie protokół BAP, który pojawił się w nowych (białych) licznikach. Jeśli weźmiesz RNS510 + czerwony licznik i zakodujesz go na DDP (w kodowaniu masz "Communication Instrument Cluster via Operation and Display Protocol (BAP)" - niezaznaczone; bajt 7 bit 7) - będzie działał. Jak zaznaczysz mu tą opcję (uaktywnisz BAP) - radio/nav zniknie z zegarów i przestaną działać przyciski. W RNS315 nie zakodujesz, żeby nie używał DDP, bo go po prostu nie obsługuje.

Z ciekawostek - jeśli weźmiesz RNS510 i zostawisz mu DDP, ale wymienisz licznik na biały - nie wyświetli info na liczniku, ale będą działać przyciski ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. ..moduł ogarniety multi lata powiedzmy ze jest ok...a mianowicie zegary z CC 12r. Od Anglika zmienione tarczki na km. ..i problem po podpięciu VCDS brak komunikacji z zegarami wszystko działa tylko chciałem zmienić jednostki wyświetlania z mil na km bo i prędkościomierz kręci w milach przez Mfd nie działa tylko bierzaco info z trasy. ..jakieś pomysły czy zegary do śmieci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany moduł Gateway CAN, który nie obsługuje protokołu UDS. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walczę już od dawna z MF i już głupieję. Przeczytałem cały temat ale opowiem od początku.

Pasek 2006r kombi, tempomat. Kiera 3 ramienna. Moduł kiery z końcówką 549A. Gateway C. Poduszka 2nabojowa.

Kupiłem kierę 3 ramienną z MF 8 przycisków i moduł wyjąłem z tego samego auta z końcówką J.  MF nie udało się uruchomić i klakson też nie działał.

Na forum wyczytałem że moduł A wymienia się na h,p,af,ah   - kupiłem z końcówką H - klakson jest MF nie działa - po przeczytaniu całego tematu już wiem że nie zadziała.

Pytanie końcowe:

Wyczytałem że te moduły obsługują MF:

b,e,k,m,ac,ae,af,ah, - który z tych modułów na 100% podejdzie do mojego autka i nie będzie robił problemu z MF ani poduszką 2 nabojową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, prezesik18 napisał:

b,e,k,m,ac,ae,af,ah,

Każdy podejdzie, od modułu AE brakuje pinów dla 2 naboju, ale można piny dolutować i wszystko bangla.

Jeżeli chcesz żeby podać Ci konkretny nr to kup E będzie na 100% wszystko działać z MF i 2 nabojową poduchą.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyszedł czas i na mnie. Chce założyć sobie do b6 2009r Mf z 12 przyciskami z passata b7. Mam moduł BA i białe zegary fabrycznie. 

 

Czy do kiery 12 przyciskowej na 1 nabój podejdzie moduł AE? Mam taki w okolicy za pare gr. AH, AJ, AK nie do dostania... na Allegro jest AJ za 400zl a za tyle to kupiłem kiere z poduszka w super stanie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety tyle kosztują te moduły ja polowalem chyba 2 miesiące i niestety musiałem kupić za 400zł, i raczej tylko te trzy wchodzą  w grę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze w Szwecji jakiś mega szrot i maja 10 szt na stanie AJ. Napisałem maila czy wysyłają do pl. Cena 390 SEK za szt. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to byśmy wspólnie zamówili i była by przesyłka dużo tańsza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam moduł z końcówką M i poducha jeden nabój oraz kierownicę 8mf, docelowo chcę założyć kiere 12mf, ale nie chce od razu wydawać tyle kasy i nie wiem czy mogę najpierw sobie założyć sam moduł na AH, AK czy AJ mając tą kiere i czerwone zegary ?  Gateway wymieniłem na Q

Edytowane przez boroskym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, boroskym napisał:

czy mogę najpierw sobie założyć sam moduł na AH, AK czy AJ mając kiere i czerwone zegary ? 

Możesz.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tego to Ci akurat nie powiem.

P.s. na pierwszej stronie tego wątku masz rozpiskę kodowań.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy taśma zwijak 5K0-953-569 H lub AL podejdzie pod multifunkcję do passata z 2010r, tabeli  z tabeli Ros-Techa wynika że mają wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te moduły nie obsługują elektrycznej blokady kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek czyli muszę szukać T , AS , AB jeszcze jedno czy jak na razie  wymienię samą wiązkę na wiązkę z multifunkcją , czy poduszka i sygnał będą aktywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności