Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

Kierownica ma po 1.5 w obie strony, a zwijak ciut więcej bo ma mały zapas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli uszkodzone, bo jeden ma 7 pełnych obrotów, a drugi 10, dzięki Tomek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.07.2018 o 21:48, Wolfe napisał:

Czyli uszkodzone

Tego bym tak od razu nie powiedział. Może za bardzo nią kręcisz i jak rozwijasz to nie czujesz tego delikatnego momentu kiedy taśma całkowicie jest rozwinięta. Kręcąc dalej w tę samą stronę, zaczynasz ją zwijać ale już "na lewą" stronę co w sumie daje 2 razy więcej obrotów.

Jakby była zerwana to kręciła by się bez końca...

A próbowałeś w ogóle zmierzyć miernikiem czy mają "przejście" poszczególne nitki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przyszło mi coś tak oczywistego do głowy? to sprawdzę, kręcą w lewą stronę zatrzymuje się elegancko, w druga taśma zaczyna się zwijać, ciekawi mnie jak ustawić środek. Jedyny opór kręcą w prawo od oporu z lewej to ten na zdjęciu jak taśma się skręciła. W sumie racja że kręciła by się bez końca, ale dziwi mnie to, że 2 taśmy identyczne oznaczenie jedna kręci  się 10 obrotów druga 7.

IMG_4856.JPG

IMG_4858.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jedna ma 10 a druga 7? Nie wiem - może inny producent taśmy, albo jedna była skracana/naprawiana?

Sprawdź, czy są sprawne elektrycznie.

Jak ustawić środek? Zwiń taśmę całkowicie, w takim kierunku, żeby końcówki taśmy nie były mocno załamane, następnie odwiń ją o co najmniej 1.5 obrotu tak aby ustawić gniazdo na części ruchomej w pozycji "do założenia". Sprawdź czy taśma może się obracać +/- 1.5 obr.

To wszystko.

Nie masz tu czujnika kąta skrętu więc sprawa jest bardzo prosta.

Jeśli dobrze pamiętam to taśma do B7 kręciła się około 4.5 obr - oczywiście od zwinięcia do rozwinięcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam passka z 2005 roku (model 2006) z taką kierownicą:

kierownica-passat-b6-z-airbag-stan-bdb-2

 

 

Chciałbym ją zmienić na skórzaną trójramienną, nie zależy mi na mulrifunkcji.

 

11C_step11_1K0419091EQUSZ.jpg

 

Czy taka kierownica, oczywiście wraz z nową poduszką pasuje na miejsce tej mojej na zasadzie plug&play? Nie ma żadnych problemów z działaniem poduszki lub kontrolką?

Będę bardzo wdzięczny za info, pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kierownica z arteona z multifunkcją podejdzie do cc? Czy przyciski sterowania zagadają z rns? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez modyfikacji, modułów tłumaczących itp nie da rady. Jednie co to powinna pasować na kolumnę :)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z arteona nie, ale scirocco polift czy polo polift poprzedni model już tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2018 o 00:15, lysy78_03 napisał:

Czy kierownica z arteona z multifunkcją podejdzie do cc? Czy przyciski sterowania zagadają z rns? 

podejdzie, ale  potrzebny  specjalny moduł, 

Montujesz wtedy SWCM byle jaki i byle jaki slizg, by tylko przewodził  kable.

Kiera z Nowego caddy, Scirocco, Shara, Arteon, Golf 7, B8 , Touran T5, Tiguan i cała reszta 

 włącznie z obsługa  tempomatu / ACC 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... kierownica multi 8 złożona. Moduł AC. Białe zegary z PL menu. Wszystko fajnie Ale po kodowaniu modułu- kod 000123 niestety nie mogę wejść w menu komputera. Działają strzałki i ok ale przycisk menu nie. Wcześniej działał... Ale nie mogłem zrobić adaptacji kąta skrętu więc ustawiłem według instrukcji.

Ktoś pomoże?

W błędach wyskakuje błąd manetki- że nie jest właściwa. Tak jakby widział manetki do sterowania kompem których nie mam. Proszę o pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Chcę wypiąć poduszkę z kierownicy (zwykła plastikowa, 4 ramienna). Należy to zrobić z odpiętym akumulatorem żeby nie było błędu, no i jako dodatkowe zabezpieczenie przed wystrzałem poduchy. I teraz takie pytanie.. czy po odpięciu aku blokada kierownicy puści po włożeniu kluczyka? Żeby wypiąć airbag trzeba przekręcić kierownicą aby dostać się do otworów.

Dzięki za info ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Każde urządzenie elektryczne działa lepiej po podłączeniu do prądu" - czyli najpierw odblokuj kierownicę a potem zdejmij klemę. Inaczej się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokada nie włączy się znów po odpięciu akumulatora?

Sorry za takie banalne pytania, nie znam dokładnej zasady działania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie włączy się bo jest zasilana z aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.08.2018 o 02:15, Marjano94 napisał:

Panowie... kierownica multi 8 złożona. Moduł AC. Białe zegary z PL menu. Wszystko fajnie Ale po kodowaniu modułu- kod 000123 niestety nie mogę wejść w menu komputera. Działają strzałki i ok ale przycisk menu nie. Wcześniej działał... Ale nie mogłem zrobić adaptacji kąta skrętu więc ustawiłem według instrukcji.

Ktoś pomoże?

W błędach wyskakuje błąd manetki- że nie jest właściwa. Tak jakby widział manetki do sterowania kompem których nie mam. Proszę o pomoc.

 

Widzę, że wpadłeś w tą samą pułapkę co ja kiedyś. 

Jak jest multi to na starych modułach kodowanie 111 lub 112 ( CHODZI O OSTATNIĄ CYFRĘ ) JAK DASZ 113 LUB 114 TO BLOKUJESZ LICZNIK i utykasz w menu, rozwiązanie to przytrzymać strzałkę na MF lub znaleźć kogoś z kierownicą MF 12 aby odblokował ci licznik :) potem już luzik, tylko pamiętaj aby mieć u siebie poprawne kodowanie bo zaś sobie zablokujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Quote

Ok dzięki wielkie. Czy kierownicę 4 ramienną (bez multi) można zmienić bez problemu na 3 ramienną (też bez multi)? Obydwie poduszki dwunabojowe.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem poduszke dwu nabojowa wymieniłem teraz na kiere 12 przyciskowa z jednym nabojem do tego moduł AJ,zwijak, wiązka kiery i nadal jest blad poduszki oczywiście w module przylutowalem dwa brakujace piny co jeszcze musze zrobić żeby nie dawac opornika ? 

20180909_221205.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolutowanie dwóch pinów nic ci nie daje, bo sterownik poduszek uważa że poduszka powinna być dwunabojowa. Dolutowanie dwóch pinów miałoby sens gdybyś miał poduszkę dwunabojowa. Jeżeli nie chcesz wlutowywać rezystorów to pozostaje wymiana sterownika poduszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz sie na jaki numer sterownika ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności