Skocz do zawartości
maciek-s

Zmiana turbiny i kolektora ssącego.

Rekomendowane odpowiedzi

oryginalna została u mnie tylko rura gumowa "S" wychodząca z turbo, dalej ten metalowy profil na przodzie auta i jedna gumowa rura wchodząca do Intercoolera. Zmieniłem:

 

- rura gumowa za intercoolerem na szybkozłączki AWX,

- plastikowa rura AWX

- map sensor AWX,

- kolanko gumowe łączące rurę plastikową i EGR,

- EGR z AWXa

- kolektor, nowa uszczelka

 

Rurki metalowej którą idą spaliny do EGR nie podłączałem bo zapomniałem jej kupić :D Po wyczyszczeniu EGR został on zaślepiony, wylot z kolektora wydechowego też (blachą 5mm, dodatkowo uszczelka jak na wydech) Podciśnienie od sterowania EGRem zaślepione, zostawiłem tylko sterowanie klapą gaszącą.

 

Jakie odczucia po zamontowaniu tych gratów? Raczej pozytywne :D Cały dolot wyczyszczony tak, że można było z niego jeść, auto delikatniej gaśnie(wcześniej na starym EGRrze jakby zatelepało nim mocniej)

 

p.s. rura gumowa za IC z AVB jest zamienna na tą z AWX bez problemu, wypinasz starą, wpinasz nową i już masz na szykozłączki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nim wcześniej telepało to klapa gasząca mogła być uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasyfiony był strasznie ;) i ciężko klapa chodziła.

 

"Nowy" kolektor jak kupiłem też nie wyglądał w środku najlepiej i powiem Wam, że do czyszczenia go środki do mycia silników i innych elementów usyfionych smarami, olejami itd. wymiękają. Tzn. wierzchnią warstwę usuniesz, ale zostanie taka lepka maź na powierzchni. I tą maź usunąłem Karcherem + płukanie Kretem i szorowanie takim jakby druciakiem do naczyń. Powiem Wam, że czasu zeszło przy tym na prawdę sporo, ale warto było :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo fajnie Hansin wszystko opisałes bo napewno się przyda ;)

Powiedz nam tylko czy turbo masz oryginalne czy wsadzales coś mocniejszego ??? A jak program masz tam coś ???

Bo powiem szczerze ze ten zabieg co zrobiłeś chodzi mi po głowie tylko czy nie lepiej zostawić te ori graty od dolotu a zastosować Fmic ten chiński zamiiennik i wezami 50 mm go podłączyć bo jak się orientuje to powinno pasować do tego gumowego węża za ickiem z map sensem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w ATJ jestem już po zmianie kolektora ssącego na AWX. Wymieniłem: kolektor ssący AWX, zawór EGR AWX, pierwsze kolanko na szybkozłączkę AWX, uszczelkę atermiczną pod kolektor z teflonu.

Dodatkowo zawór EGR poddałem modyfikacji aby mieć spokój z poceniem się olejem. Wyciąłem ze środka cały mechanizm zaworu, i zaślepiłem od dołu dojście spalin. Z zewnątrz wygląda jak oryginał, klapa gasząca spełnia swoje zadanie, rurka do kolektora wydechowego wywalona. Kolanko gumowe mimo że trochę inaczej wyprofilowane i dłuższe ale dało nasunąć się na starą rure plastikową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo roi siedzi jeszcze, ale trochę cię poci więc w ciągu miesiąca-dwóch jak urlop bedę miał wstawiam BRD + skrzynia 6+ sprzęgło mocniejsze. Na Ori turbinie zrobiłem sam pond 100kk km, z tego co wiem siedzi od nowości, a auto ma już 350kk przelatane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hansin a Weno podrzuc jak z tym map sensem jest ??? Zmieniales coś w programie czy jest jakaś różnica ??? Bo on podobno zawyza dawkę co oklamuje kompa i czy do zmiany w programie można jezdzic bo juz prawie wszystko wiem tylko to mnie jeszcze interesuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie zmieniałem w programie, czy zauważam jakąś różnicę w jeździe - hmm, jeśli jest to niewielka.

 

Nie wiem jak tam z moimi planami co do mocy będzie dokładnie, bo BRD mam na wyciągnięcie ręki ;), gorzej ze skrzynią i sprzęgłem. No chyba, że na razie ogarnę samo turbo + program (taki na luzie, bez "batorego")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli jeździsz z map sensorem od awx na ori gratach czyli pompki i turbo i mówisz ze różnica nie wielka ciekawe czy to map sens czy to ze kolektor trochę większy i wiecej powietrza idzie

Ja mam usiebie pompki BA turbo hybryde ARL i program. Kat out i egr off. Daje to ok 170 km 380 nm

Sprzęglo ori nawet nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał ale daje rade narazie

Chce Fmic na przyszły sezon skompletowac i tak zbieram info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat bo mam pytanie do do osób które się na tym znają, ja niestety się nie znam :D Mam u siebie włożoną turbinę od AWX, zaślepiony EGR i wywalonego kata, jestem jeszcze przed programem i dlatego chcę spytać czy warto zmieniać kolektor u mnie na ten z AWX? Znaczy czy jest to powiedzmy wymagane i daje jakieś lepsze efekty przy strojeniu czy nie ma to aż tak wielkiego znaczenia? I co musiałbym zmienić dodatkowo jeśli chciałbym zamontować ten kolektor u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolek pasuje do głowicy P&P, musisz kupić albo redukcję zamiast ori EGRa albo ori EGR z klapą gaszącą... Poza tym ma dużo większe kanały więc na pewno coś da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolektor musiałby być z egr tak? A jeśli mam tubro awx przerobione tak żeby pasowało p&p bez tej redukcji na węża od turbo to też podejdzie? Znalazłem kolektor z egr od AWX za 120zł, dobra cena?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Noszę się z zamiarem wymiany w moim bolidzie kolektora ssącego i mam takie pytanie odnośnie różnicy pomiędzy kolektorami 038129713AJ z AWX 130KM i 038129713AG z AUY 115KM, bo wszyscy piszą tylko o tym z AWX, a o tym z AUY wiele się naszukałem i nigdzie nic o nim nie piszą? Na moje oko to różnią się tylko uchwytem od pokrywy silnika, bo jest w innym miejscu i jakby AUY miał nieco bardziej skręcone/pochylone mocowanie EGR w stronę silnika, czyli po zamontowaniu AUY, EGR byłby lekko pochylony na silnik a w AWX EGR stałby prosto, no i czy miał ktoś z Was może obydwa te kolektory w ręku żeby mógł coś o nich powiedzieć?

Głównie chodzi mi o średnice kanałów, bo patrząc na fotki to wydają się być takie same, tylko AWX ma takie jakby spłaszczenie/wgłębienie na przedniej części i czy to nie zwęża lekko kanałów? AUY tego zagłębienia nie ma.

A oto przykładowe aukcje z alegro: AWX i to widoczne zagłębienie na przedniej części http://allegro.pl/audi-vw-skoda-1-9-tdi-kolektor-ssacy-038129713aj-i5435682376.html

i AUY bez tego zagłębienia http://allegro.pl/sharan-1-9tdi-115ps-kolektor-ssacy-038129713-ag-i5106520845.html

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i z góry Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności