Skocz do zawartości
Gość Marcin1e

[B5] AVB 101KM+chip+turbo = 174 KM?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Jeśli jeszcze ktoś mógłby pomoc z informacja, czy ten ruch i wydatek jest zasadny.

 

maikpl: widzę, ze tez robiłeś jako ślubowoz :D dopadła mnie retrospekcja i mam wreszcie avatar, dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem przy tym IC będzie problem z halogenami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie FMICA było tu już wiele napisane, jedni twierdzą, że przy takich mocach to bez sensu, inni że warto w każdym wypadku. Ja uważam, że warto i mimo skromnych 140 koników jestem zadowolony, bo każde ostre ruszenie daje mi pełną moc, a nie jak wcześniej było, że za trzecim ostrzejszym przyspieszeniem pod rząd, auto traciło sporo werwy. Zrobiłem, też test pomiaru temperatury w dolocie siostry audi A6 awx z fabrycznym smicem i fabryczną mocą i na tej samej drodze, w takich samych warunkach swoim, juz z fmicem-różnica temperatur w dolotach wyszła spora-A6 średnio miała dwa razy wyższą temperaturę aniżeli mój. W moim max to było trzydzieści kilka stopni, audi osiągnęło 60 stopni max, z tym, że raz jak doszło do 40 tak już poniżej nie schodziło, w moim, 30 się pokazało przy najostrzejszej jeździe, ale jak tylko odejmowałem nogę z gazu to temp od razu spadała i średnio było 20. Temperatura na dworze była 7 stopni, bez opadów.

Także dla mnie montaż był jak najbardziej opłacalny, zwłaszcza, że zrobiłem to niskim kosztem. Nie mam halogenów, ale tam gdzie mam miejsca montażowe w zderzaku, zostało sporo miejsca i wydaję mi się, że halogeny spokojnie bym zmieścił. Niestety nie mam, więc nie mogę przymierzyć, ale to wszystko kwestia jak długi jest cooler i jak wyprowadzimy rury.

 

---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:23 ----------

 

Co do lepszego w miejsce fabrycznego, to Aligator z Dynosoft Tychy robił takie, ale koszt był sporawy i lepiej wychodziło założyć fmica, bo można taniej, albo za te same pieniądze, a efekt lepszy.

 

---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:24 ----------

 

Tu masz link do coolera jak mój:

http://allegro.pl/fiat-grande-punto-1-9-intercooler-i1200738131.html

A w moim podpisie znajdziesz opis mojego montażu i zdjęcia-jak widać miejsca na halogeny sporo zostaje.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej mam paska z 2001r 101km. czipnołem go o 25 koni i fajnie chodził a teraz spadła mu jakby moc, wnioskuje że turbo siada bo ginie mi olej i cieknie mi z recykulatora spalin. słyszałem że zaślepienie powrotu spalin do kolektora ssącego podnosi noment obrotowy i zmniejsza spalanie, no i dodaje pare koni:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaślepienie powrotu spalin do kolektora ssącego podnosi noment obrotowy i zmniejsza spalanie, no i dodaje pare koni

Dużo nie zyskasz, a na pewno nie będzie to odczuwalne;) Zaślepić warto bo będzie czyściej w kolektorze ssącym, a jak już jest trochę zabity sadzą i olejem to wyczyść bo to z kolei już może wpływać na spadek mocy i większe zadymienie jeżeli takie się pojawiło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wróciłem od Patryka z Bielska po zrobieniu korekty. Jak kupiłem go (passata)1.5 roku temu była seria 101 KM. Potem nastąpiła zmiana turbinki na regenerowaną ale znów od AVB ( tu błąd, gdyż trzeba było od razu od AWX'a zakładać ). Wszystko było w porządku, ale mułowaty się wydawał więc zapadła decyzja o nowym programie. Chłopaki z forum polecili Comsport toteż udałem się do Krakowa, tam coś pogrzebali i zrobiło się wreszcie normalne auto. Kilka miesięcy pośmigałem,ale....no właśnie ale, dmuchawka zaczęła puszczać olej i stwierdziłem, że czas na jej wymianę tylko, że na AWX'a. Rozebrałem węże, rurki i inne pierdoły na ssącej stronie, wyczyściłem, poskładałem. Patryk zrobił program no i pojechali na test, ale zdechło sprzęgło. W drodze do domu coś tam pośmigałem tylko jak nie ma tarczy sprzęgła to fajnie śmiga, ale obrotomierz. Już przed samym domem przytrzymałem go na obrotach koło 2000/min i pełen ogień na trójce. No trzeba przyznać chłopaki pięknie się spisali bo to co pasek zap............la to głowa mała. A jak długo tak polata to się okaże. Patryk mówił, że powinno być koło 160 KM i 340 Nm. Nawet jak nie ma tyle to i tak efekt jest mega fajny. Tak więc polecam dłubanie AVB bo można z niego ( oczywiście zdrowego egzemplarza ) wyciągnąć całkiem dobry wynik.

Edytowane przez bifu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie AVB + turbo z AVF + wycięty kat + soft by Tune-Up = 161km/364Nm

K9Z6J.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie AVB + turbo z AVF + wycięty kat + soft by Tune-Up = 161km/364Nm

 

A pompki zostały seryjne? Jesteś w stanie odpowiedzieć jak spalanie wzrosło po takim zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mogę potwierdzić że po programie spalanie minimalne spadło a maksymalne wzrosło. Choć tego drugiego nigdy nie miałem okazji sprawdzić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pompki zostały seryjne? Jesteś w stanie odpowiedzieć jak spalanie wzrosło po takim zabiegu?

tak seryjne pompki

spalanie nie wzrosło przy normalnej jeździe w mieście

choć na trasie (jeśli tak można nazwać 7) darłem 160-180km/h i więcej niż 6-6,5l nie pokazało, czyli wg mnie też nie wzrosło...........jestem zadowolony.Polecam taki zabieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalanie nie wzrosło przy normalnej jeździe

 

No właśnie przy normalnej jeździe. Ale kilka czy kilkanaście dni po nowym programie ciężko jest jeździć normalnie. U mnie nie wiem jak spalanie minimalne, ale maksymalne to poooooooooszło w górę. Skądś te kunie się brać muszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że po zimie passiu dostanie nową turbinę od AWX i chipa u Aligatora, co prawda liczę na jakieś 140-150 koni, ale to powinno wystarczyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtam!

Koledzy mam pytanie.

Czy do AVB podejdzie turbina z kolektorem i wtryskami z seta leona 20 tdi fr ? Turbina BMN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w leonie silnik jest poprzecznie więc raczej nie spasi

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem rozszerzyć temat o moim AVB (z racji niemożności założenia nowego ).

Mam już upatrzona turbawke z AWX i będę się ustawiał w kolejkę do chipa.

 

Ta modyfikacja pozwoli na uzyskanie ok 160 KM, co w zupełności mnie zadowoli. Zwiększenie sprawności spalania możemy jeszcze uzyskać dzięki intercoolerowi. Stad 2 pytania w chłodniczym temacie:

- wiem ze lepiej schłodzone powietrze pozwala na lepsze jego spalanie. mniemam ze latem jadąc na wakacje będzie lepiej się zbierał Ale czy montowanie go ma sens, jeśli nie chcę zbyt żyłować silnika? Jak napisałem nie potrzebuje wyciskać z tego silnika więcej niz 160 KM

- z racji tego, iż nie chcę rezygnować z przeciwmgielnych chciałbym wykonać możliwie mało inwazyjną wymianę. Czy ktoś spotkał się może z intercoolerem, który mieściłby się w miejscu fabrycznego, ale byłby od niego wydajnieszy?

Kolego zerknij ten temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=725210#post725210 odnośnie samego montarzu FMIC'a a miejsca na halogeny (zwłaszcza ostatnie foto)

A co do pierwszego pytania to myślę, że każdy IC jeśli jest większy będzie lepiej spełniał swoją funkcję, tym bardziej że SMIC'i w naszych passatach to porażka. Moim zdaniem nie robiłbym FMIC'a tylko po samym programie, ale skoro wymieniasz już turbo na większe i będzie z tego +/- 160 KM to warto byłoby zrobić FMIC bo w cieplejsze dni będzie mu naprawdę "gorąco" . Pozdrawiam :)

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym sie podpiac do tematu... do wymiany mam 2 pompowtryskiwacze i turbo, turbo zakładam wieksze od 130 do swojej 101... kwestia pompowtryskiwaczy(kompletu) moge kupic tez od 130 i sie ku temu przychylam ale nie znalazłem konkretnie czy bede mogł normalnie na tym jezdzic bez zmiany programu do wiosny gdyz mam ograniczone fundusze na chwile obecna i nie bedzie mnie stac i tu pytanie do forumowiczów czy ktoś może mi na to pytanie odpowiedziec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z pompkami może być problem tzn silnik może kopcić-pompki zmieniałbym przed korektą softu....ale z turbo od 130'tki to bez problemu możesz śmigać wiem bo sam jakieś 3 tygodnie jeździłem bez korekty softu (po prostu nie wykorzystasz jej potencjału)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Czy jakiekolwiek podnoszenie mocy serducha autka:) wplywa na jego zywotnosc?

 

 

poczytaj na forum albo w sieci // Majcin

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności