Skocz do zawartości
vojtek

Hak holowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Intuicyjnie.Spróbuj ten element zamka wyciągnąć, przekręcić.Strzałki powinieneś mieć obok.Zieloną i czerwoną jak pamiętam.Pokombinuj i zaraz opanujesz.Najlepiej na haku zapiętym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wektor odpinanie i zapinanie haka mamy już opanowane a teraz mam jeszcze pytanie czy żeby przekręcić kluczyk musi on być włożony do końca tak jak na pierwszym foto czy być odstęp około 5 mm tak jak na drugim foto bo u mnie jak jest odstęp to dopiero mogę przekręcić ? na ?/?

15881781318162712571392954507610.jpg

15881781709393329902208554480641.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam.Wazne żeby działało.

Jest jeszcze pozycja,w której kluczyka się nie da wyjąć, chyba przy odpięciu.

Żebyś się nie zdziwił:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to co napisałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem cały oryginalny zestaw haka do B7 sedan. Hak zamontowany, kodowanie poszło, wszystko działa jak w oryginale - czujniki parkowania, animacje na RNS510 - tak jak powinno być. Kupiłem bagażnik Thule na 3 rowery. Wszystko działa ok (nawet pokazuje mi błędy żarówek z przyczepy na FISie) ale uchwyt bagażnika potrzebuje wejść głębiej na kule haka - wg instrukcji co najmniej 73mm. Oryginalny hak od góry do kostki 13 pinowej ma trochę mniej - coś koło 60mm. Muszę odkręcić kostkę żeby bagażnik dobrze wskoczył na hak.

Czy są jakieś dłuższe kule haka (tzn od kuli w dół do mocowania uchwytu 13 pinowego) żeby podmienić - ona tam chyba na jakiś 4 śrubach siedzi? Czy w ogóle jest możliwa taka podmiana samej kuli?

Hak oryginalny wygląda jak ten u dołu.

SmartSelect_20200612-215557_Drive.jpg

Edytowane przez user78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy hak dopinany (nie elektryczny) od Passata B6 pasuje do B7?

Zastanawiam się, bo czasami są sprzedawane tylko do B6 czy B7 a czasem do B6/B7. Może różnią się np instalacją elektryczną?

Jeżeli ktoś przerabiał temat to z góry dzięki za podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomekkula mechanicznie są kompatybilne, a w podłączeniu elektrycznym mogą się trochę różnić. Jest co najmniej 2 wersje do B6 przed i po lifcie, a różnica polega na miejscu podłączenia zasilania wiązki modułu haka (skrzynka bezpieczników) oraz pinu masy w samym module 1K0907383x. Ta poliftowa wersja B6 (listopad 2009 >>) powinna pasować do B7 1:1, a tę starszą można dopasować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Czy może ktoś u siebie zmierzyć napięcie na poszczególnych pinach w gnieździe do przyczepy? Mój problem polega na tym, że po montażu instalacji zaczęło mi rozładowywać aku. Pomierzyłem napięcia na pinach i pin 2 oraz 8 mają ok 4V a pozostałe piny z wyjątkiem masy i pinu 9 mają po ok. 0,6V. Napięcie mierzone bez kluczyka w stacyjce. Sterownik 1K0907383D - wiem, że powinien być E rocznikowo ale to nie przeszkadza bo sterowniki są kompatybilne wstecz. Auto pierwsza rejestracja 09.2009. . Kodowanie przeprowadzone zgodnie z instrukcją, Vcds nie pokazuje żadnych błędów. Dziękuję z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam. 

Edytowane przez zajonc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponawiam moje pytanie odnośnie tych dwóch małych kostek białej i czarnej z mojego postu 477 zdjęcie 6 i 7 gdzie dokładnie te kostki  podłączyć bo nie wykrywa mi haka jak podłączę kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 6 masz kabelki od CAN(dlatego Ci nie wykrywa haka pod kompem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale co gdzie muszę podłączyć i gdzie poprowadzić te kabelki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu napisałem gdzie to podłączyć. 

W twojej wiązce są nawet kostki od Bordnetz'a. Musisz je oczywiście "wyrzucić" i tylko kable przełożyć w to samo miejsce do kostek które masz przy Bordnetz'u. 

Oryginalne kable z wtyczek Bordnetz'a powinny pasować do tych małych kostek (biała i czarna) - w ten sposób powinno dać się wszystko podłączyć bez cięcia i lutowania kabli. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nTomek te kabelki co są przy kostkach oryginalnych od Bordnetz'a czyli ten kabel czarno czerwony, zielony i brązowy to dolutowalem do moich kabli w wiązce o takich samych kolorach co są w kostkach

54 minuty temu, nTomek napisał:

 

Oryginalne kable z wtyczek Bordnetz'a powinny pasować do tych małych kostek (biała i czarna) - w ten sposób powinno dać się wszystko podłączyć bez cięcia i lutowania kabli. 

 

Te kabelki mam wpiąć w te miejsca co są czerwone kropeczki na tym zdjęciu co ty pokazałeś dobrze zrozumialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, pawelvw napisał:

dolutowalem do moich kabli w wiązce

Więc już nie zrobisz wersji bez lutowania. 

23 minuty temu, pawelvw napisał:

Te kabelki mam wpiąć w te miejsca co są czerwone kropeczki

Tak. Te 3 kabelki o które pytasz mają być podłączone do wskazanych punktów, razem z istniejącymi tam kablami. 

Na przykładzie kabla czarno-czerwonego powinno było być to zrobione tak:

1. Wyjąć oryginalny kabel z kostki twojego Bordnetz'a - pin E2, a w to miejsce włożyć kabel (ten sam kolor) z wiązki od haka - to ta końcówka co jest na zdjęciu 11 w kostce, która nie jest potrzebna. 

2. Wyjęty kabel włożyć do białej kostki - zdjęcie nr 7.

Zakładam, że kabel czarno-czerwony na zdjęciu 7 i 11 to ten sam kabel. 

Podobnie zrobić z kablami pomarańczowo-zielonym (G8) i pomarańczowo-brązowym (G7). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszałem czyli te kable co są z oryginalnej wiązki haka powinny być wpięte w te miejsca gdzie ja dolutowalem do instalacji auta, a te z instalacji auta powinny być wypięte z moich kostek i wpięte do tych małych kostek od instalacji haka. I wtedy będzie wszystko działać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienię to dam znać po wizycie na kompie i dzięki za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to możesz się pozbyć tej czarnej 2-pinowej i wszystko zrobić na tej białej 3-pinowej.

W sumie to obie mają miejsce na 3 piny, tylko słabo się przyglądnąłem. 

Reasumując, jedna kostka jest zbędna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wezmę to pod uwagę tylko tak się zastanawiam czy da się same kostki wypiąć i to zrobić czy trzeba będzie znowu całość rozbierać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu osłony nad nogami kierowcy  wszystko powinno się dać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności