Skocz do zawartości
vojtek

Hak holowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się. Na zdjęciu nie widać czy są odpowiednie konektory na końcu wiązki, ale to już groszowe sprawy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to podobny zestaw ale z kulą znalazłem gdzie lepiej widać końcówki, tylko moduł jest pęknięty i nie wiem czy to będzie przeszkadzać, z tego co mi się wydaje to moduł jest wewnątrz auta nie wystawiony na warunki zewnętrzne?
http://allegro.pl/vw-passat-b6-kombi-hak-holowniczy-komplet-i7161432417.html#thumb/1

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.Ale nie wiesz,czy wewnątrz nie ma uszkodzeń.Ja bym szukał takiego gdzie sprzedawca pisze "100% sprawny".Mimo wszystko czas montazu jest względnie dlugi,wiec po co ryzykować montaż,demontaż i montaż? Owszem ryzyko w używkach jest zawsze,ale można je minimalizować.

Godzinę temu, byradzio napisał:

Czyli coś takiego jak w tej aukcji? Oczywiście plus trzeba dokupić sam hak
http://allegro.pl/hak-holowniczy-oryginalny-odpinany-passat-b6-3c0-i7222399444.html#thumb/1

Pamiętaj że za kulę często chcą  drugie tyle.Licz,szukaj,kupuj.Juz wszystko wiesz.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

zakupiłem oryginalny hak westfalii - tej wpinany w pionie razem z modułem ale jak przyszedł okazało się, że brakuje wiązki która idzie z modułu do przodu samochodu. Czy macie informację gdzie mogę taką wiązkę kupić, bo tam gdzie dzwoniłem to proponują z całym modułem i kosztuje to 450zł. 
Druga sprawa orientuje się ktoś gdzie w okolicach Wałbrzycha/Wrocławia zamontuję ten hak tak jak się należy razem z kodowaniem i przeciągnięciem całego okablowania i ewentualnie ile trzeba za taką usługę zapłacić?

 

Dorzucam zdjęcie modułu - brakuje wiązki 12pin.

20180413_133402.jpg

20180413_133411.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załatw tylko gdzieś wtyczkę,dokup kabelki i sam sobie poradzisz.Wskazowek tu masz pełno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie dokupiłbym wtyczkę, ale nie mam pomysłu gdzie. Przeczytałem temat, ale chyba muszę to zrobić jeszcze raz, bo połowy nie zrozumiałem. Jakimi wtyczkami kończy się wiązka z drugiej strony?

 

Znalazłem takie coś: https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-b6-cc-instalacja-elektryczna-hak-wiazka-haka-CID5-IDszMeR.html#ed3b98ef0a
Trochę sobie Pan życzy za klka kabelków i wtyczkę, ale ostatecznie jeżeli nie zdobędę informacji jak samemu to złożyć to będę zmuszony to kupić :(

Edytowane przez kongo245

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz post #396 i ze 3 następne.W najgorszym razie połączyć można szybkozłaczkami,ale zaraz Cię skrytykują na forum używając słowa "druciarstwo";-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, wektor napisał:

Zobacz post #396 i ze 3 następne.W najgorszym razie połączyć można szybkozłaczkami,ale zaraz Cię skrytykują na forum używając słowa "druciarstwo";-))

Widzę, że Ciebie dotyczyła sprawa, gdzie ostatecznie zakupiłeś kostki do całego przedsięwzięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka 6Q0972883B (bez pinów) do kupienia w ASO za ~9zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kongo245 napisał:

Widzę, że Ciebie dotyczyła sprawa, gdzie ostatecznie zakupiłeś kostki do całego przedsięwzięcia?

Niezupełnie. Kostkę miałem, tylko końcówki były amputowane. Dokupiłem i po sprawie. Wpięte w bezpieczniki i do bordnetza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam hak Steinhof z prostym modułem z przekaźnikami, raczej nie był wpięty w CAN, sterowanie jest wpięty z przewodów lampy tylnej. Nie działa mi oświetlenie przyczepki. Wydaje mi się, że nie ma zasilania modułu. Poza wiązką do gniazda haka i do przewodów lampy są dwa przewody, podejrzewam, że masa i zasilanie. Ze względu na zmrok nie namierzyłem gdzie  przewód zasilający może być podpięty, włożony jest w otwór w karoserii razem z wiązką do haka poniżej lewej lampy. Gdzie to zasilanie może być podpięte? Podejrzewam, że albo skrzynka bezpieczników albo zapalniczka. Coś jeszcze brac pod uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2018 o 17:56, nTomek napisał:

Kostka 6Q0972883B (bez pinów) do kupienia w ASO za ~9zł.

Mam kostkę, ale bez konektorów. Znasz może oznaczenia konektorów tych małych i dużych? 

Ps. Z modułu wychodzi ode mnie 11 pinów -7 małych i 4 duże, a w opisie od postu #396 jest ujęte jedynie 8 kabli. Co z resztą? To miejsce na dodatkowe opcje do innych haków czy jak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to jest tam 12 pinów, ale nie wszystkie są wykorzystane. Konektory możesz kupić na allegro albo w ASO (kabelki naprawcze z konektorami).

Ta małe mają oznaczenie 000979131, większe to 000979225.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hak założony, wiązka pociągnięta i podłączona i pojawił się chyba pierwszy problem. W vcds moduł dodany, jak zmieniłem opcję parktronica żeby odłączał się jak będzie podpięta przyczepa, wyłącza się nawet jak nie jest podpięta. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że na wtyczce jest cały czas napięcie nawet na pinach od kierunkowskazów (co prawda napięcie w okolicach 9v zamiast 12v) czy u Was też tak jest? 
VCDS nie komunikuje się z modułem, więc zakładam, że gdzieś jest problem. Czy może być tak, że podłączyłem masę na 10 pinie, a nie podłączyłem na 1 (we wiązce idącej do przodu samochodu), a mam stary moduł i jednak masa powinna być na 1? 

Ps. Dzisiaj podłączę do przyczepy i zobaczę czy to w ogóle działa...

Ps2. Czy może mi ktoś podać oznaczenia konektorów do wpięcia się w skrzynkę bezpieczników? Zamówiłem te które podał ktoś tutaj w temacie, ale weszły tylko po jednej stronie (3szt.) a pozostałych trzech sztuk nie udało mi się wpiąć w skrzynkę. Możliwe, że są inne konektory na jedną nóżkę bezpiecznika i inne na drugą? Czy po prostu nie mam na tyle cierpliwości u muszę usiąść do tego jeszcze raz na spokojnie i na pewno wszystko pasuje?

Edytowane przez kongo245

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tej drugiej stronie (strona zasilania) powinny już być takie listwy ze stykami na kilka miejsc na raz. Na pewno nie masz tam nic?

Co do masy to patrząc na twój stary moduł będzie raczej na pewno na pinie 1.

Skoro nie masz podłączonej masy do modułu, a masz podłączone +12V (chyba jakoś tam masz - mimo problemu z konektorami w skrzynce) to normalne jest, że na wszystkich kablach wychodzących z "nie umasowanego" modułu, pojawia się takie dziwne napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest listwa z pociągniętymi bodajże czterema plusami, ale są tam wpięte bezpieczniki. Od tyłu tej listwy,  sc32 jest miejsce na podpięcie szybkozłączki i pociągnięcie +12V do pustych miejsc tak jak jest to podane w instrukcji Westfali. Problem miałem tylko z konektorami z jednej strony, bo nie chciały za nic tam wleźć. Dlatego pytałem czy lewa i prawa strona ma takie same konektory. 

 

Podłączę masę na pin 1 i zobaczymy czy coś się zmieni. 
Czytałem temat z 2 razy, ale nie pamiętam czy padło takie pytanie:

Zakładając, że wszystko jest dobrze podpięte i moduł jest sprawny - wystarczy, że dodam w vcds z listy poz 69 trailer i ]światła w przyczepie powinny już funkcjonować, a cała reszta to dodatki typu odłączanie czujnika esp itp? (hak potrzebny jest mi tylko pod platformę na rowery).

Edytowane przez kongo245
Uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam (czyli od strony zasilania) zwykłe konektory raczej nie wejdą (w sumie to nie próbowałem) tylko listwa, której najwidoczniej nie masz. Musisz sprawdzić jaka się tam mieści i dołożyć odpowiednią.

Tu dla przykładu masz 6 pinową, żebyśmy się zrozumieli o co chodzi:

 

fuse_.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem masę na pin 1, podłączyłem bagażnik i wszystko działa jak należy. Dodałem opcję odłączenie parktronica i RCD510 podczas cofania pokazuje na wyświetlaczu podłączoną przyczepę - także wszystko jest tak jak się należy. 

Pytanie teraz co jeszcze warto dodać w VCDS, albo co jest przydatne w podróżowaniu od czasu do czasu z przyczepą, platformą na rowery? Wiem, że gdzieś w temacie ktoś pisał co można aktywować, ale z tego co kojarzę, nie było opisane konkretne działanie tych dodatków. 

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS i silnik. Musisz tam przeszukać bo nie podam ci konkretnie gdzie to jest u ciebie. U mnie w ABS było już fabrycznie, ale w silniku musiałem zaznaczyć ptaszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

platforma na rowery to to samo co przyczepa. Moduł wie że ma coś na haku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności