RobertW Zgłoś #1 Napisano 20 Kwietnia 2008 Witam wszystkich. Mam pewien problem związany z wyciekiem oleju. O ile w górnej częsci silnika wszystko jest ok to w dolnej wokół miski olejowej widać wyraźne ślady oleju. Kilka razy już umyłem cały spód silnika, aby zdiagnozować problem , jednakże po przejechaniu już kilkunastu kilometrów widać wokół kołnierza miski olej. Początkowo myślałem że jest to przedni uszczelniacz wału korbowego, a sciekający olej pędem powietrza jest rozdmuchiwany do tyłu (wokół miski), jednakże ostatnio zauważyłem że przód miski jest jakgdyby mnie zaolejony, a więcej oleju znajduje się w jej części środkowej. Według licznika mój przebieg to 180 tys km, jednkaże samochód był sprowadzony więć ma chyba większy przebieg. Mój mechanik twierdzi że wyciek mógł powstać na wskutek zużycia silnika, powstają przedmuchy do skrzyni korbowej, wzrasta ciśnienie i czasami lubią się rozszczelnić uszczelki. Wydaje mi się że gdyby silnik był zużyty brał by olej, a ja jeżdżąc raczej spokojnie (2 do 3 tys obrotów) nie dolewałem oleju między wymianami(Mobil 10w40 co 10tys. km) Czy miał ktoś podobny problem proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 20 Kwietnia 2008 Te uszczelki pastowe bardzo rzadko przepuszczają olej. Umuj to raz jeszcze i sprawdź po jakim niewielkim przebiegu gdzie najpierw pojawia sie olej na łaczeniu miski. Może to wyciska olej z drugiego uszczelniacza a możę z gniazda bagnetu a może rzeczywiście leci z tej uszczelki. Gdyby to była uszczelka miski to kupić na 50zł w ASO nową pastę i pojechać zrobić nowe uszczelnienie. Jednak zrobiłbym to tylko przy wymianie oleju na nowy. Sprawdź kiedy masz przeglad i wymianę oleju i wtedy to zrób. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #3 Napisano 20 Kwietnia 2008 Witaj , ja wczoraj przerabiałem ten sam problem. A miejsce wycieku oleju to wpadło mi w oko dopiero jak silnik leżał na ziemi. Otóż w moim przypatku była pęknięta rura odpowietrzająca głowice. Na rysunku zaznaczyłem miejsce pęknięcia i tam wywalało olej, a podczas jazdy rozchodził się po całym silniku. Podobno często pękają w tym miejscu. Oczywiście przy okazji wymieniłem uszczelkę pod miską olejową (bez wyjęcia silnika nie da rady, marny dostęp do 2 ostatnich śrubek od misy przy kole zamachowym) no i sprawdziłem zuźycie tarczy sprzęgłowej, docisku i łożyska oporowego..U Ciebie pewnie będzie ta z tym filterkiem, ale dla pewności sprawdź może nie będziesz musiał wymieniać tej uszczelki . Powodzenia . I jak kolego zdiagnozowałeś ten wyciek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawh Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam wszystkich. Mam pewien problem związany z wyciekiem oleju. O ile w górnej częsci silnika wszystko jest ok to w dolnej wokół miski olejowej widać wyraźne ślady oleju. Kilka razy już umyłem cały spód silnika, aby zdiagnozować problem , jednakże po przejechaniu już kilkunastu kilometrów widać wokół kołnierza miski olej. Początkowo myślałem że jest to przedni uszczelniacz wału korbowego, a sciekający olej pędem powietrza jest rozdmuchiwany do tyłu (wokół miski), jednakże ostatnio zauważyłem że przód miski jest jakgdyby mnie zaolejony, a więcej oleju znajduje się w jej części środkowej. Według licznika mój przebieg to 180 tys km, jednkaże samochód był sprowadzony więć ma chyba większy przebieg. Mój mechanik twierdzi że wyciek mógł powstać na wskutek zużycia silnika, powstają przedmuchy do skrzyni korbowej, wzrasta ciśnienie i czasami lubią się rozszczelnić uszczelki. Wydaje mi się że gdyby silnik był zużyty brał by olej, a ja jeżdżąc raczej spokojnie (2 do 3 tys obrotów) nie dolewałem oleju między wymianami(Mobil 10w40 co 10tys. km) Czy miał ktoś podobny problem proszę o pomoc. Witam Miałem to samo, sprawdź plastikową rurę "odmę" a konkretnie jej połączenie z blokiem silnika. Może być popękana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobertW Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2008 Dziękuje wszystkim za pomoc. Dokręciłem śruby miski olejowej o jakieś 1/4 - 1/2 obrotu, jednocześnie wymieniłem plastikową rurę odpowierzenia skrzyni korbowej która była pęknięta w okolicach mocowania do silnika (tam też się lało). Narazie wszystko jest w porządku nie widzę żadnych wycieków. Jeszcze jakiś czas nie będę zakładał dolnej osłony silnika i obserowował czy nie wycieka olej. Jakbym coś "interesującego" wykrył to oczywiście podzielę się tą wiedzą. Pozdrawiam Robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #6 Napisano 28 Czerwca 2011 kapie mi olej ,chyba z przed miski olejowej , wczesniej myślałem że to turbo miwywala olej i miałem nie do końca szczelne połączenia z Int Coolerem. Wymieniłem IT i połączyłem wszystko dokładnie i chyba jest sucho. Popatrzcie na fotki , pytam tu bo nawet nie wiem do jakiego działu to się nadaje , acha ... czy te śruby po prawej stronie nie są niżej niż te po lewej ? . Cała ta część (nie wiem jak to się nazywa przed miską), jest mokra od oleju i ta okładzina też , czy może to być wina korka od miski olejowej ? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz18280 Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam, też mi cieknie olej bodajże z półosi jestem ciemny jak nie wiem w tym temacie.Samochód kupiłem całkiem niedawno i przed wymianą oleju chyba tak nie leciał, dodam,że olej lałem mobile 10/40 połsyntetyk a nie wiedziałem jaki był poprzedni, wg mnie to chyba ze skrzyni, ale może cos doradzicie jak zaprzestać temu wyciekowi:) http://imageshack.us/photo/my-images/148/20110628142.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/641/20110628147.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #8 Napisano 28 Czerwca 2011 kapie mi olej ,chyba z przed miski olejowej , wczesniej myślałem że to turbo miwywala olej i miałem nie do końca szczelne połączenia z Int Coolerem. Wymieniłem IT i połączyłem wszystko dokładnie i chyba jest sucho. Popatrzcie na fotki , pytam tu bo nawet nie wiem do jakiego działu to się nadaje , acha ... czy te śruby po prawej stronie nie są niżej niż te po lewej ? . Cała ta część (nie wiem jak to się nazywa przed miską), jest mokra od oleju i ta okładzina też , czy może to być wina korka od miski olejowej ?Z góry dzięki za pomoc U mnie pojawiły się idento wycieki kiedy wjechałem do wielkiej i głębokiej kałuży podczas ulewy w mieście. Mechanik stwierdził, że padła uszczelka ( nie znam fachowej nazwy ) na wałku koła pasowego. W sobotę będę rozbierał z nim przód i ewentualnie wymieniał to uszczelnienie. Wcześniej jeszcze będę chciał przejrzeć w miarę możliwości te rurę o której piszą koledzy wyżej ( o ile też jest w moim motorze ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdmario Zgłoś #9 Napisano 28 Czerwca 2011 Według mnie i z pierwszego zdjęcia obstawiał bym końcówkę rurki odpowietrzającej głowicę. Masz ją zaznaczoną na rysunku zamieszczonym wyżej. Kiedyś też wojowałem z zaolejoną dolna częścią silnika. Jeździłem do mechaników. Jeden wymienił mi uszczelnienie miski olejowej (brak efektu). Drugi stwierdził że niby to przez jakąś śrubkę przy podstawie filtra oleju (też brak efektu). Później niby właśnie coś robił przy tej końcówce, też bez efektu. Za każdym razem zostały wydane pieniądze i nic z tego. Aż pewnego wieczoru wystarczyło pół godziny na wykręcenie, następnego dnia wizyta w serwisie po tą rurkę i kolejne 30 minut na skręcenie wszystkiego. Od razu jak ręką odjął. Ponad rok już jeżdżę i zero jakiegokolwiek wycieku oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2011 Według mnie i z pierwszego zdjęcia obstawiał bym końcówkę rurki odpowietrzającej głowicę. Masz ją zaznaczoną na rysunku zamieszczonym wyżej. Kiedyś też wojowałem z zaolejoną dolna częścią silnika. Jeździłem do mechaników. Jeden wymienił mi uszczelnienie miski olejowej (brak efektu). Drugi stwierdził że niby to przez jakąś śrubkę przy podstawie filtra oleju (też brak efektu). Później niby właśnie coś robił przy tej końcówce, też bez efektu. Za każdym razem zostały wydane pieniądze i nic z tego. Aż pewnego wieczoru wystarczyło pół godziny na wykręcenie, następnego dnia wizyta w serwisie po tą rurkę i kolejne 30 minut na skręcenie wszystkiego. Od razu jak ręką odjął. Ponad rok już jeżdżę i zero jakiegokolwiek wycieku oleju. Kolego masz jakąś fotkę ? albo napisz czy muszę wywalić zderzak , odkręcić wzmocnienie i tą centralną dużą gumową poduchę która trzyma przód miski olejowej? - krótko- gdzie jest ta cholerna rurka ? - pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdmario Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2011 Nic nie musisz odkręcać. Znajduję się ona niedaleko filtra oleju. Dodaję zdjęcia. Na pierwszym zdjęciu będzie widoczna z widoku po otwarciu maski. U mnie dodatkowo jest przedzielona jakimś białym pojemnikiem. Na drugim zdjęciu jest owa końcówka tej rurki. Do odkręcenia potrzebowałem jedynie grzechotki, przedłużki i imbusa. Rozmiaru imbusa niestety nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2011 Nic nie musisz odkręcać. Znajduję się ona niedaleko filtra oleju. Dodaję zdjęcia. Na pierwszym zdjęciu będzie widoczna z widoku po otwarciu maski. U mnie dodatkowo jest przedzielona jakimś białym pojemnikiem. Na drugim zdjęciu jest owa końcówka tej rurki. Do odkręcenia potrzebowałem jedynie grzechotki, przedłużki i imbusa. Rozmiaru imbusa niestety nie pamiętam. Super zdjecie zwlaszcza to drugie , zrobione jest od spodu auta ? od przodu ? Pytam bo nie mam auta ''przed oczami'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdmario Zgłoś #13 Napisano 29 Czerwca 2011 Te drugie zdjęcie musisz obrócić w prawo i wtedy będzie prawidłowo. Nie wiem dlaczego uległo ono zmianie orientacji. Zdjęcie zostało wykonane z przodu auta z prawej strony od filtra oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #14 Napisano 29 Czerwca 2011 Te drugie zdjęcie musisz obrócić w prawo i wtedy będzie prawidłowo. Nie wiem dlaczego uległo ono zmianie orientacji. Zdjęcie zostało wykonane z przodu auta z prawej strony od filtra oleju. Dzieki za info , jutro rozbieram i zobacze co i jak , i napewno dam znac - pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2011 hm no ale kolego przecież masz inny silnik, u nas tej rurki nie ma. JA dziś rzucałem się pod autem i nic nowego nie zobaczyłem. W sobotę zrzucam przód i będę szukał tego wycieku. PS. kristofero1 zobacz czy nie masz śladów oleju pod obudową rozrządu ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2011 (edytowane) hm no ale kolego przecież masz inny silnik, u nas tej rurki nie ma. JA dziś rzucałem się pod autem i nic nowego nie zobaczyłem. W sobotę zrzucam przód i będę szukał tego wycieku. PS. kristofero1 zobacz czy nie masz śladów oleju pod obudową rozrządu ! Cześć , ta rurka jest - odpowietrznik skrzyni korbowej (odma) ,ale tam jest sucho ,zdjąłem pokrywę rozrządu i też jest sucho - przynajmniej od góry ,nie wiem jak dół ale dowiem się w sobotę bo też wywalam zderzak i cały przód , zrobiłem nowe foty: Na wszystkich fotach miska olejowa jest po prawej stronie , na pierwszych 3 zdjęciach widać koło pasowe to co jest na samym dole , co wy na to ? Paweł jak możesz to w sobotę dawaj na bieżąco ja będę na necie , inni użytkownicy - wszelkie sugestie mile widziane - pozdrawiam Edytowane 30 Czerwca 2011 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2011 Cześć , ta rurka jest - odpowietrznik skrzyni korbowej (odma) ,ale tam jest sucho ,zdjąłem pokrywę rozrządu i też jest sucho - przynajmniej od góry ,nie wiem jak dół ale dowiem się w sobotę bo też wywalam zderzak i cały przód , zrobiłem nowe foty: wygląda to na uszczelkę pod michą lub simering na wale korbowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #18 Napisano 30 Czerwca 2011 wygląda to na uszczelkę pod michą lub simering na wale korbowym Ok , pewno masz racje , ostatnie pytanie (mam nadzieje) czy musze zdjac chlodnice i czy mozesz sprawdzic symbole tych uszczelek ? , albo jakies foto ? z gory dzieki i pozdrawiam:hyhy: Ps. Przydalo by sie jak bym musial kupic nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 30 Czerwca 2011 Ok , pewno masz racje , ostatnie pytanie (mam nadzieje) czy musze zdjac chlodnice i czy mozesz sprawdzic symbole tych uszczelek ? , albo jakies foto ? z gory dzieki i pozdrawiam:hyhy: Ps. Przydalo by sie jak bym musial kupic nowe chłodnicy nie ruszasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #20 Napisano 30 Czerwca 2011 chłodnicy nie ruszasz chłodnicy nie ruszaszZałączone Pliki File Type: pdf AWX.pdf (250.6 KB, 1 wyświetleń) No kolego :dobrze , teraz mam jak na dloni , zastanawiam sie czy dam rade , najpierw sie tam dostane (zdejme przod) a potem zobacze ,zdam relacje w sobote . Dzieki jeszcze raz i pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach