OuTcAsTno1 Zgłoś #61 Napisano 14 Marca 2012 Witam Mam pytanie odnosnie sprezyn moj passek taki jak w opisie, ostatnio kilku juz mechanikow zwrocilo mi uwage ze mam jakies dziwne sprezyny z tylu bo sa po dwie z kazdej strony mala i duza. Czy ktos wie czy to ori czy jakies mody ktos robil?? Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #62 Napisano 19 Marca 2012 Panowie nie chcę zakładać nowego tematu,czy może się ktoś orientuje czy spręży od Passata B5FL sedana pasują do A6 C5 sedana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasek_fan Zgłoś #63 Napisano 21 Marca 2012 Panowie nie chcę zakładać nowego tematu,czy może się ktoś orientuje czy spręży od Passata B5FL sedana pasują do A6 C5 sedana mamy podobne autka, wydaje mi się, że nie - do B5 1.8 T pasują np takie sprężyny i wg katalogów tylko do Passka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hucker100 Zgłoś #64 Napisano 26 Września 2012 Koledzy czy możecie mi podpowiedzieć czy sprężyny od Passata B5Fl w automacie będą pasowały do Passata B5FL z manualną skrzynią 6 - 1,9 TDI 130 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #65 Napisano 26 Września 2012 będą pasowały , ale przód pójdzie wyżej ... automat dużo cięższy od manuala ... ja tak mam po wymianie automat manual o 2 cm przód podskoczył do góry ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #66 Napisano 27 Września 2012 Poniewarz ostatnie posty sa o passatach nowszych niz moje tdi , postanowilem zapytac ile przecietnie moge lub powinienem przejechac na oryginalnych sprezynach?? , dodam ze mam przejechane 235 tys i jeszcze nie mam zamiaru tego zmieniac , jednak moja ciekawosc zadaje to pytanie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #67 Napisano 26 Stycznia 2013 (edytowane) Poniewarz ostatnie posty sa o passatach nowszych niz moje tdi , postanowilem zapytac ile przecietnie moge lub powinienem przejechac na oryginalnych sprezynach?? , dodam ze mam przejechane 235 tys i jeszcze nie mam zamiaru tego zmieniac , jednak moja ciekawosc zadaje to pytanie ?? Powinno się wymieniać co 80tys. Hejka, sam ostatnio doświadczyłem pęknięcia sprężyny lewy przód, zawieszenie w oryginale 192tys przebiegu i 10lat no i nadszedł koniec sprężyny po demontażu okazało się że amorki sachs oryginał ledwo dyszały po prostu strasznie wolno wstawały(prawdopodobnie brak gazu) i to jest najczęstsza przyczyna pęknięć sprężyn, zawieszenie pracuje praktycznie na samej sprężynie no i przychodzi zmęczenie materiału, a że teraz temp. ujemna to pękła i autko przechyliło się na lewą stronę Zakupiłem sprężyny nowe LESJÖFORS LS4095056 140zł szt., oczywiście jak wymieniamy to obie , tak samo nowe amorki KAYABA KYB341844 250zł szt. (na oryginały mnie nie stać, tym bardziej, że autkiem jeszcze ze dwa lata pośmigam, a później będzie zmiana na b6 Z opinii wyczytanych dzięki wujkowi google stwierdziłem że będzie to dobre rozwiązanie, tyle teorii życie zweryfikuje. Edytowane 26 Stycznia 2013 przez arczipass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #68 Napisano 12 Marca 2013 I jak się sprawdziły sprężyny Lesjofors? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hucker100 Zgłoś #69 Napisano 12 Marca 2013 Ja powiem tak. Wsadziłem sprężyny K+F oraz amortyzatory Sachs przód + tył. Trochę kosztowało ale nie żałuje . Jeżdze już ponad 6 miesięcy i nic się nie dzieje. Auto jak z fabryki. Naprawdę polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszg112 Zgłoś #70 Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Witam.Mam problem z nowymi lesjoforsami ponieważ po wymianie u mechanika auto szoruje po niewielkich nawet śniegowych koleinach(66 cm od ziemi do nadkola).Szlak mnie trafia bo przed wymianą pękniętej (3*brąz,1*biały)tego nie było.Kupowałem je w sklepie w mojej miejscowości i tak się zastanawiam: po 1. czy przypadkiem sprzedawca coś nie poknocił i nie sprzedał od innej wersji,pudełko niestety mechanik wywalił i zostaje mi tylko numer na sprężynie 742(5albo6)4 T351584 po 2-może to podróbka jest lub mechanik złodziej i wsadził jakieś chinole bo wszędzie na necie podają fabryczny numer np.LS4004254 ale nie wiem jaki biją na sprężynie. po 3-ten numer na mojej sprężynie podobny jest do tego co podałem wyżej a szukając po necie znalazłem ls4095037 i czy to nie te powinny być u mnie zamontowane. Już zgupiałem,ale pewnie się domyślicie o co mi chodzi. Jeśli to zły wątek to przepraszam i proszę przeniesienie. Edit: Właśnie wróciłem ze sklepu gdzie kupowałem te ls-y i sprzedawca sprawdził na kompie jakie mi wtedy sprzedał,to były ls4095037 więc odpowiednie do mojego modelu.Co ciekawe to podał mi wymiary (fi 145,wys 280,drut 13.25),wziąłem metrówkę i mierzę starą a tu wys.340-6 cm różnicy !!! Numerów tych z mojego springa nie ma jak sprawdzić,ale wydają mu się podejrzane. Będę jeszcze mailował do jakiegoś przedstawiciela LS żeby się upewnić czy mechanik nie wywinął numeru. Edytowane 18 Marca 2013 przez lukaszg112 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_LUB Zgłoś #71 Napisano 31 Grudnia 2013 Witam, Właśnie wymieniłem przednie sprężyny (w AFN kombi aut.skrzynia) na LS4095037 i względem oryginałów samochód stoi niżej o ok 5-6mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
85-bartek Zgłoś #72 Napisano 22 Stycznia 2014 Jeżeli sprężyny są całe (bez pęknięć) tylko za krótkie, to można zastosować podkładkę dystansową pod dolny kielich 8D0 412 133. W przypadku pęknięcia którejś sprężyny lub różnicy w długości, trzeba je wymienić. Witam Mam pytanie o ów podkładke 8D0 412 133. Zakupilem, ale z tego co przymierzalem do amorka to nie jest mozlliwe zamontowanie tej podkladki pod podstawą spreżyny (8d0412066f) ponieważ obudowa amorka ma fi 46.5, a fi wewnętrzne podkladki ma 24. Jedynym miejscem gdzie pasuje to przy wypuście tloczyska/rdzenia pod osłoną (4d0412127), ale pytanie co to da, bo moim zdaniem wlaśnie nic Jaka wogóle jest funkcja tej podkładki bo to, że przenaczona jest do samochodow z wyposażeniem do jazdy po złych drogach to juz wiem. No i gdzie ją zamontowac, jakis rysunek ze wskazowka by sie przydał Pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Comendante Zgłoś #73 Napisano 12 Maja 2015 Cześć. Mam do Was parę pytań. W najbliższym czasie zamierzam wymienić komplet amortyzatorów w moim pasacie. Trochę już nim buja. Mam taki pomysł, żeby razem z przednimi amortyzatorami wymienić i sprężyny. Auto ma już prawie 14 lat a pewnie nie były wcześniej wymieniane. Poza tym szkoda potem znowu pieniędzy na kolejne rozbieranie zawieszenia. I tutaj moje pytanie. Wymieniać również sprężyny z tyłu? Na razie chciałem tego uniknąć ale zastanawiam się jeszcze. Dodam, że jadąc w 5 osób z zapakowanym bagażnikiem samochód przysiadał tylko trochę. I moje drugie pytanie. Jakie sprężyny polecacie? Chciałbym zachować seryjną wysokość. Mogą być w miarę sztywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wyczol Zgłoś #74 Napisano 12 Lipca 2015 Witam, mam pytanie odnośnie kolorów "kropek" na sprężynach. W moim pasku B6 z tyłu mam kolory żółty, żółty, fiolet, biel w zwiazku z tym ze jedna z nich mi pękła zmuszony jestem do ich wymiany. Znajomy ma dla mnie sprężyny z oznaczeniem żółty, fiolet, biały i tu nasuwa się pytanie, jaka jest różnica? oczywiście oprócz różnicy w kolorach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelspeed Zgłoś #75 Napisano 24 Stycznia 2016 Witam. Może ktoś poradzi bo ja już siły nie mam. Zderzak urywam regularnie a i prześliźnięcie przez garby to jak by porsche jechać -.- Do rzeczy: pasek b5 1,9 tdi klima+automat Zmienione kiedys byly i zaczely sie problemy a teraz nie wiem co warto kupic aby bylo jak powinno aby brzucha nie rysować -.- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #76 Napisano 24 Stycznia 2016 Ja rozglądam się za Lesjofors wzmacniane na tył a na przód zwykłe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #77 Napisano 24 Stycznia 2016 Ja zakładałem Lesjoforsa na przód zwykłe gdyz stara oryginalna od nowosci pekła. Jezdze na nich dwa lata i spisuja sie rewelacyjnie. Kosztowała 110 zł szt Kolego zakładasz wzmacniane na tył to chyba duze ciezary z tyłu wozisz, bo jesli nie to nie ma sensu naprawde zakładac wzmacnianych bo zwykłe daja spokojnie sobie rade i wcale nie siada na seryjnych Lesjoforsach nisko samochod, u mnie na zwykłych Lesjoforsach z przodu dosc wysoko stoi przód i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #78 Napisano 24 Stycznia 2016 Wiesz, ogólnie często zbiorniki PB i LPG na full zatankowane, często przyczepka z tyłu załadowana oraz dość często zahaczam o próg zwalniający hakiem z tyłu. A tył jak Ci stoi na tych sprężynach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #79 Napisano 24 Stycznia 2016 hmm no skoro czesto przyczepka z tyłu to moze i wzmacniane jest sens dac na tył bo zbiornik tez w sumie troche dociaza a z tyłu własnie nie zmieniałem sprezyn mam stare oryginalne od nowosci jeszcze bo były ok przód tylko mi pekł na prawej stronie dlatego załozyłem nowe własnie Lesjoforsa wiec nie moge powiedziec jak tył stoi na tych sprezynach, a na starych stoi w miare tzn nie jest za wysoko i nie jest za nisko ale reasumujac przód stoi wyzej na nowych zwykłych Lesjoforsach niz tył, tył na pewno nizej siedzi ale sa juz pewnie troche wygniecnione wiec wiadomo wiem ze jak z tyłu siedza 3 osoby to na takich wiekszych koleinach nierównym asfalcie moze troszke przytrze gdzies ale nie jezdze nigdy załadowanym na maxa tyl zawsze wolny prawie jest. ale jak kolego przyczepke ciagasz to mozesz w sumei dac wzmacniane, chociaz nowe zwykłe lesjoforsy tez powinny go podniesc i powinien stac w miare wysoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #80 Napisano 24 Stycznia 2016 Zobaczę jeszcze jak będzie wychodziło cenowo. Dzięki za poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach