webi Zgłoś #41 Napisano 8 Grudnia 2010 Wymieniłem na K&F, jest 10mm wyżej i sztywniej niż na oryginałach. Miałem nadzieje ze będzie wyżej, więc w moim przypadku to zamiana siekierki na kijek, za 260zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zombie. Zgłoś #42 Napisano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Witam, rok temu pękła mi sprężyna... wstawiłem do mechanika... zrobił... Tylko że teraz szoruję śnieg, szlifuje krawężniki, ostatnio rozbiłem osłonę silnika zmieniając pas... wkurzyłem się i postanowiłem że wymieniam. I teraz pytanie na co... Oryginały ze szrotu czy nowe.... tylko że ja mam nowe więc jesli nowe (mechanik wymienił - napewno skasował za nie) to jakie? A jeśli ze szrotu to czy sprężyny się nie starzeją? Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Zombie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #43 Napisano 15 Grudnia 2010 Jeżeli sprężyny są całe (bez pęknięć) tylko za krótkie, to można zastosować podkładkę dystansową pod dolny kielich 8D0 412 133. W przypadku pęknięcia którejś sprężyny lub różnicy w długości, trzeba je wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zombie. Zgłoś #44 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam, sprężyny mam całe, komfort i prowadzenie OK tylko za nisko Taką podkładką o ile da rade podnieść? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni1989 Zgłoś #45 Napisano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich użytkowników Pasków. Jestem nowym użytkownikiem i passata i tego forum więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem. Jakieś 2 miesiące temu kupiłem Paska 2001 r. 1.9 tdi ( 130 km ) i w czasie jazdy bardzo często zachaczałem spodem o asfalt ( w sytuacjach gdy droga nierówna itd.). Pojechałem do mechanika i ten stwierdził że mam założone sportowe przednie sprężyny i musze je wymienić na zwykłe.Mechanik zamówił i zmienił mi sprężyny na ( K-FLEX, KYB). Niestety sytuacja wcale się nie poprawiła, Pasek w ogóle nie poszedł do góry więc mechanik stwierdził że musze zmienić także amorki. Zrobiłem to ( amorki dobrej firmy koszt 1 to 280zł) i dalej nic nie pomogło.No może podniósł się o jakieś 1cm to max. Przyszła teraz zima i cały czas ryje spodem o śnieg!!! Każda grudka bądź nierówność ryje o mój spód. Co robić? Może te sprężyny są za słabe? Jak tak to na jakie mam wymienić ? Co byście mogli mi poradzić ? Bo tak nie da się jeździć!!! Bardzo liczę na Waszą pomoc!! Za każdą pomoc z góry dziękuje Pozdrawiam Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Roni1989 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #46 Napisano 16 Grudnia 2010 Taką podkładką o ile da rade podnieść? Ona ma wymiary: 46,5x24x10 więc wychodzi na to ze podniesie o 10 mm. U mnie na K&F jest 9 cm od opony 195/65/15 do błotnika (mierzone w pionowej osi koła). ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 19:51 ---------- Pasek w ogóle nie poszedł do góry I w takich sytuacjach lepiej poszukać informacji w necie zanim się wyda pieniążki. radze nie kupowac....... u mnie po tych kayabach siedzi 30mm nizej. zreszta nie tylko u mnie. a sprezyny niby standard. procz tego ze jest nizej nie mam nic do zarzucenia, komfort super Też popełniłem błąd kupując nowe sprężyny, w moim przypadku można było zastosować tą podkładkę. Zostało by mi 200 zł w kieszeni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gawin82 Zgłoś #47 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam wszystkich użytkowników Pasków.Jestem nowym użytkownikiem i passata i tego forum więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem. Jakieś 2 miesiące temu kupiłem Paska 2001 r. 1.9 tdi ( 130 km ) i w czasie jazdy bardzo często zachaczałem spodem o asfalt ( w sytuacjach gdy droga nierówna itd.). Pojechałem do mechanika i ten stwierdził że mam założone sportowe przednie sprężyny i musze je wymienić na zwykłe.Mechanik zamówił i zmienił mi sprężyny na ( K-FLEX, KYB). Niestety sytuacja wcale się nie poprawiła, Pasek w ogóle nie poszedł do góry więc mechanik stwierdził że musze zmienić także amorki. Zrobiłem to ( amorki dobrej firmy koszt 1 to 280zł) i dalej nic nie pomogło.No może podniósł się o jakieś 1cm to max. Przyszła teraz zima i cały czas ryje spodem o śnieg!!! Każda grudka bądź nierówność ryje o mój spód. Co robić? Może te sprężyny są za słabe? Jak tak to na jakie mam wymienić ? Co byście mogli mi poradzić ? Bo tak nie da się jeździć!!! Bardzo liczę na Waszą pomoc!! Za każdą pomoc z góry dziękuje Pozdrawiam ja mam kayaby k-flex rh 1021 i one są krótsze od oryginałów o ok. 3cm i dlatego tak ryjesz...(mi takie obniżenie pasuje). proponuję kupić używane oryginały i wtedy będziesz miał wysoko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zombie. Zgłoś #48 Napisano 16 Grudnia 2010 U mnie na K&F jest 9 cm od opony 195/65/15 do błotnika (mierzone w pionowej osi koła). U mnie przy takich samych oponach 3cm... słownie trzy... znaczy ewidentnie coś mam nie tak i sama podkładka nie wystarczy Nie chce niepotrzebnie wydawać kasy na nowe szczególnie że np sprzedawcy na allegro nie rozróżniają wersji silnikowych... ani posiadania lub nie klimatyzacji.... a to na logikę też trochę waży - po prostu sprzedaja "sprężyny do b5". Czy jeśli kupie używane oryginały to powinno być OK? Czy ktoś wie jakie paski powinny być na oryginalnych sprężynach namalowane(TDi + klima)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #49 Napisano 16 Grudnia 2010 hej wlasnie mialem akcje przy 150 pekla sprezyna, auto spadlo nizej wiec zatrzymalem i okazalo sie ze urwalo dolny zwoj ale spadla na kielich wiec sie obylo bez krwi i strat... Wymienilem i pekla za kilka dni droga w dokladnie tym samym miejscu. Kupowalem z firmy smp od niemiaszkow i jest dokladnie jak ori ale za to jak sie drogi trzymaja. A kiedys slyszalem ze jak strzela jedna to sie obie zmienia jak zarowki i jak najszybciej tylne;) Tak wiec czekam juz na tylne bo oszczednosc matka glupich taksowkarzy. Co do ceny to 26 funtow z przesylka 24mce gwarancji pisemnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni1989 Zgłoś #50 Napisano 22 Grudnia 2010 ok dzięki za rady Wesołych Świąt:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolak Zgłoś #51 Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) koledzy a pasuja mts sprezyny od audi a4 b5 sedan do passat b5:>? bo mam do kupienie -4cm i nie wiem czy brac czy nie sa po jednym sezonie>? _zlydzial1 Edytowane 22 Lutego 2011 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #52 Napisano 22 Lutego 2011 Bartek B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) Zapytaj najlepiej w dziale B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekmietek Zgłoś #53 Napisano 26 Marca 2011 Witam, wiem że o sprężynach jest dużo w internecie,ale tak naprawdę to nie wiem co założyć. Mam Passata z końca 1997 roku, niby po vinie model 1998, silnik AFN 110KM, kombi. Auto pół roku temu przyjechało z Niemiec,ma obniżone zawieszenie, chciałbym powrócić w miare tanim kosztem do oryginału. Możecie mi polecić jakieś nowe tanie sprężyny lub jakieś używki (przód i tył). Jakie oznaczenia (kolory) powinny mieć sprężyny przód i tył? Proszę o odpowiedzi i ewentualnie linki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #54 Napisano 26 Marca 2011 Jak chcesz to ja mam 3 nowki przednie na stanie a i tylne moge zciagnac. Kombi czy sedan? Daj znac na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zimex007 Zgłoś #55 Napisano 27 Kwietnia 2011 http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-fl-combi-amortyzatory-sprezyny-tylne-i1581914297.html Witam , mam pytanie czy sprezyny na tej aukcji beda pasowaly oraz trzymaly oryginalny poziom przeswitu podwozia w pasku 1.8t 2001 ? Za odpowiedz z gory dziekuje. A chce wymienic swoje sprezyny bo tyl paska po 10 latach uzytkowania dosyc nisko siedzi. ---------- Post added at 23:47 ---------- Previous post was at 23:43 ---------- A tak poza tym to jakie moga byc przyczyny stukow w tylnym zawieszeniu, chodzi mi o pelny zaladunek, tak jakby cos biło przy wzlotach i spadkach podczas jazdach. Zamierzam tez wymienic tuleje tylnej belki. Amortyzatory na tyle mam 53 %. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CzAjU Zgłoś #56 Napisano 7 Grudnia 2011 witam! nie wiem w ktorym to dziale mam pisac bo w innym nikt nie odp wiec sprobuje tutaj Potrzebuje pomocy w doborze nowych sprezyn oraz amortyzatorow bo na wiosne chce wszystko wymienic za bardzo sie nie znam hehe wiec prosilbym o wyrozumialosc interesuja mnie sprezyny KYB ewentualnie jakies inne oraz amory Kyb. chcialbym aby moj passat nie siadl za bardzo bo nie chce tracic na komforcie Wiadomo o 1-2 cm nie bede sie klocil hehe Sprawdzilem te kropko-kreski na sprezynach Z przodu mam 1x biala 3x brazowa a z tylu 1x zielona i 1x brazowa podaje wlepe jeszcze jakby ktos potrzebowal [ATTACH=CONFIG]71412[/ATTACH] z gory dziekuje za pomoc !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CzAjU Zgłoś #57 Napisano 8 Grudnia 2011 ktos pomoze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adcz Zgłoś #58 Napisano 5 Marca 2012 witam! nie wiem w ktorym to dziale mam pisac bo w innym nikt nie odp wiec sprobuje tutaj Potrzebuje pomocy w doborze nowych sprezyn oraz amortyzatorow bo na wiosne chce wszystko wymienic za bardzo sie nie znam hehe wiec prosilbym o wyrozumialosc interesuja mnie sprezyny KYB ewentualnie jakies inne oraz amory Kyb. chcialbym aby moj passat nie siadl za bardzo bo nie chce tracic na komforcie Wiadomo o 1-2 cm nie bede sie klocil hehe Sprawdzilem te kropko-kreski na sprezynach Z przodu mam 1x biala 3x brazowa a z tylu 1x zielona i 1x brazowa podaje wlepe jeszcze jakby ktos potrzebowal [ATTACH=CONFIG]71412[/ATTACH] z gory dziekuje za pomoc !! Witam domyślam się że wybrałeś KYB ze wzgledu na cenę, ja mogę powiedzieć tylko, że wybrałem amortyzatory KYB (przód + tył) i żałuję, prawdopodobnie przy najbliższej okazji zdemontuję i kupię Sachs lub Bilstein. Kayaba Excel-G jes według mnie za miękka do tego typu auta (B5FL Variant), wymieniałem amorki bo auto bujało i chodziło na wszystkie strony jak bezpański pies.. po wymianie jest trochę lepiej ale bez szału. Dodam tylko, że wahacze, geometria itd wszystko sprawdzone. Teraz przymierzam się do sprężyn i na 90 % wybiorę Lesjofors Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #59 Napisano 12 Marca 2012 Witam Czy sprezyny od B5 kombi sa takie same jak w B5FL kombi? Interesują mnie sprezyny firmy MTS Technik - obnizajace o 40mm. Numer katalogowych tych sprezyn do B5 Kombi to MTS0589, a do B5FL Kombi to MTS0903, Czy one sie czyms roznią? Bo mam okazje zakupic w dobrej cenie te od B5 i chce zalozyc do B5FL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #60 Napisano 14 Marca 2012 Nikt nie wie czy sprezyny od B5 pasuja do B5FL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach