Skocz do zawartości
Gość L4ska

Jakie sprężyny - firmy, ceny.

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy pytanie:

Sprężyny jakiej firmy będą komfortowe, a zarazem

nie usiądą niżej niż fabryczne?

 

 

Bardzo proszę o pomoc!

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam mam pytanko Zamierzam zabrać sie za wymianę wahaczy i amorków. Mam już przejechane 210tys km i myślę czy nie zmienić sobie również sprężyn. Czy jest jakiś wyznacznik kiedy nalezy wymienic sprężyny na nowe, czy jeśli sa cale nie ruszać ich??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby wymieniać sprężyn jeśli samochód

stoi na odpowiedniej wysokości.

 

Jeśli sprężyny nie są mocno pordzewiałe to nie wymieniaj :)

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a jeśli już samochód "stoi" na owej niższej wysokości to jakie sprężyny go podniosą najlepiej ? Mile widziane linki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zostają tylko sprężyny LESJOFORS (koszt około 140zł/szt.)

 

Podobno Lesjoforsy trzymają auto na fabrycznej

wysokości, ale to tylko zasłyszane opinie...

 

 

Sam zmieniłem na oryginalne używane sprężyny

i wszystko jest tak jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na ebay są springi FK nie obnizające ale utwardzone i podobno miło sie na tym jeździ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzisiaj podczas jazdy ulamało się i odpadło jedno "ogniwo" od tylniej lewej sprężyny - jakie najlepiej kupować, czy poszukać na szrotach czy nowe i czy wymieniać obie czy tą pękniętą?? Z góry dzięki za pomoc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, dzisiaj podczas jazdy ulamało się i odpadło jedno "ogniwo" od tylniej lewej sprężyny - jakie najlepiej kupować, czy poszukać na szrotach czy nowe i czy wymieniać obie czy tą pękniętą?

 

 

Polecam wymienić obie sprężyny, ponieważ

druga jest podobnie zużyta jak ta która pękła.

 

Druga sprawa to dobór identycznie ułożonej sprężyny - ciężko będzie coś znaleźć...

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem w domu juz mam kilka kompletów spręzyn nowe i uzywane ale efekt ten sam za mieki orginał ma pret 14 fi jednolita całej gróbosci ja kupiłem z opla omegi 2.8 l i tam sa 20 fi i są wzmacniane srodkiem teraz jest bajka podobno jeszcze pasują z BMW podsyłam link jak wygladają http://www.allegro.pl/item1057010652_sprezyny_tyl_bmw_e36_316i_sedan.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w domu juz mam kilka kompletów sprężyn nowe i używane, ale efekt ten sam - za miękki

 

 

Wilkun nic nie wspominał, że chce twarde sprężyny...

Zastanawia się po prostu czy kupować jakieś zamienniki czy użyć oryginalnych sprężyn.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie zależy mi na twardych bo i nic nie ciągam na haku a z tyłu to przeważnie tylko córa w foteliku jeździ więc "standardy" stykną :D

jutro mam mieć jakieś nówki od znajomego, zobaczę co to za ustrojstwo i jak będą ok to założę i napiszę co i jak :) A tymczasem: DARZ BÓR :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze i wtopiłem. Wcześniej sie zastanawiałem nad wymiana sprężyn ale wstrzymałem sie. Wymieniłem wahacze, amortyzatory a dzisiaj okazało sie ze lewa strona bardziej siedzi. Wina - sprężyna nie trzyma - różnica 2cm. Jakis czas temu zastanawiałem sie czemu lekko znosi samochód na prawa stronę teraz juz wiem. Czeka mnie znowu rozbiórka i jednak wymiana tych sprężyn. Przymierzam sie do LESJOFORS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przymierzam sie do LESJOFORS

 

Poszukaj jeszcze o tych sprezynach bo nigdzie nie

ma konkretnego info jak te lesjoforsy się zachowują. Ja przymierzałem się po zakupie za niskich KYB właśnie do Lesjoforsow, ale nie

chciałem już ryzykować i kupiłem używki oryginały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdyby któryś z kolegów napisał jak sprawuje się jego samochód po czasie z nowymi sprężynami lesjofors czy kayaba lub K+F. Nie wiem co robić bo nie mogę się na nic zdecydować. Oryginalne były specjalnie dobierane do modelu samochodu, silnika a tu sprzedają jakby uniwersalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wymieniałem na lesjoforsy koszta całkowity u mojego mechanika to 340 zł (80 zł praca i po 130 zł za sprężynkę). Z racji, że obydwie poprzednie sprężyny miałem pęknięte różnica jak dla mnie kolosalna tj. pasio już nie wygląda jakby był przyczajony tylko wysoko i dumnie stoi :) Jeśli chodzi o prowadzenie stabilniejszy na zakrętach i hamowanie lepsze tyle zauważyłem po pierwszym dniu. Ogólnie sprężyny firmy lesjofors godne polecenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jaką długość/wysokość powinna mieć oryginalna sprężyna tylna do B5 1,8T?

Ja osobiście zamówię KYB wersję HD jakoś mam zaufanie do tej firmy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto mój na Kayaba RH1021 przód, tył jeszcze na MTS. Przód siadł ok. 1,5cm niżej niż wcześniej było na oryginałach. Podobno przód na RH1020 jest 3cm niżej niż na oryginałach i takie by mi najbardziej pasowały... Ma ktoś fotki tyłu na sprężynach Kayaby (w katalogu podają oznaczenie RX5013)??? Bo MTS- y są zbyt twarde (będę je sprzedawał), a Kayaby mimo że ciut niższe od oryginału są miękkie i komfortowe, więc chcę i na tył je założyć.

Zdj?cie0532.jpg

Zdj?cie0533.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RX 5013 są to standardowe a RX 6346 wzmacniane.Ja te drugie oczywiście mam w kombiaku i nie wiem czy do sedana te same podejdą.

Fotkę mogę zapodać jutro, bo nie chce mi się już z garażu wyjeżdżać;)

Ale jak zapodasz wszystkie od KYB to powinno byc :ok

 

---------- Post added at 21:14 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

 

Ja dziś założyłem do tyłu KYB RX 6346 HD i poszedł w górę o 1,2cm;)A sprężyna teoretycznie o wysokości seryjnej.

Tylko, że ja miałem springi oryginał od nowości więc mogły juz troszkę być ugniecione;)

Teraz od gleby do dolnej krawędzi błotnika mam 68,7cm przy stanadardowym ogumieniu 195/65 R15

Przód tez zapodam KYB!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz od gleby do dolnej krawędzi błotnika mam 68,7cm przy stanadardowym ogumieniu 195/65 R15

 

Ja bym to określił, że do górnej krawędzi masz 68cm...

To znaczy do krawędzi, która zaczyna się tuż nad kołem

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w każdym razie skumałeś o co mi chodzi...:-D W zasadzie błotnik kończy się pod szybą;)

A zaczyna przy progu więc kompromisowo "dolna krawędź nad kołem pośrodku łuku biegnącego od progu do zderzaka":lol powinno dość jasno zobrazować o co mi chodzi:D

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności