Nuttie Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2008 Witam Jak zapewne część z was wie, walcze ze swoim pasacikiem już od dawna, ale nie zamierzam przegrać tej walki . Dzisiaj chodzi o układ podciśnienia, chciałbym żeby ktoś mi napisał co jest do sprawdzenia i ewentualnie jak to zrobić w silniku 1.8 ABS. Sprawa wygląda następująco, z dolnej części przepustnicy (od strony ściany grodziowej) wychodzą dwa węże. Jeden (grubszy) idzie w kierunku filtra powietrza gdzie napotyka "elektrozaworek". Drugi (cieńszy) idzie do góry, do czarnej gruszki - obudowy górnej układu wtrysku. Z czarnej gruszki (logo VW) idzie cienki kabel (wąż) do podstawy przy filtrze powietrza, gdzie jest przytwierdzony do takiej jakby okrągłej części filtra powietrza. Po wyjęciu filtra powietrza ukazane są dwa wloty (jeden wlot drugi wylot ) między nimi jest plastikowa klapka, która standardowo zatyka otwór idący z grubej rury (tej od kolektora). Prawdopodobnie ta cienka linka (domniemywam że w środku węża (plastikowej obudowy) znajduje się standardowa stalowa linka) steruje pracą tej klapki, jeżeli jest wszystko w porządku to ona się uchyla we właściwym momencie. Mógłby ktoś wyjaśnić zasadę działania tej klapki i linki i tej grubej rury w kolektorze? Co natomiast dzieje się po przekroczeniu przez grubszy wąż elektrozaworu. Dokąd prowadzi drugi koniec węża zaczynającego się z drugiej strony (na wylocie) elektrozaworu? Czy jest jeszcze coś pod tą całą obudową filtra powietrza? Ponadto jak sprawdzić ten elektrozawór i jakie są objawy jego padnięcia? Jest jeszcze coś takiego jak przewód do serwa hamulców, którędy on biegnie (początek i koniec) i gdzie wchodzi do serwa? Samochód ma abs. Czy jest też jakiś elektrozawór w układzie podciśnienia od klimatyzacji (auto ma klime), który też należałoby sprawdzić? Jeżeli jest jeszcze coś czego nie wymieniłem w tym układzie to proszę napisać, tak by komuś na przyszłość było łatwiej coś naprawić. Pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2008 Jedyne co kiedyś mi się obiło o uszy, to że ta klapka kieruje ciepłe powietrze z komory silnika kiedy silnik jest zimny, a jak się już rozgrzeje to powinien łapac chłodne z zewnątrz auta. Tak na marginesie w wakacje też mam zamiar ostro wziąśc się za ten silnik więc będziemy mogli porównac wszystkie nasze "pomiary dochodzeniowe" czy się zgadza i tak samo jest u nas... bo też mam jeszcze trochę pytań i chcę to wszystko dokładnie rozszyfrowac, pomierzyc wszystkie rezystancje czujników czy wszystko gra, ipt. itd., a tu coś w końcu rozszyfrowałes? Bo nie odpowiedziałeś na moje pytanie ? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2008 Sprawa wygląda następująco, z dolnej części przepustnicy (od strony ściany grodziowej) wychodzą dwa węże. Jeden (grubszy) idzie w kierunku filtra powietrza gdzie napotyka "elektrozaworek". Drugi (cieńszy) idzie do góry, do czarnej gruszki - obudowy górnej układu wtrysku. Z czarnej gruszki (logo VW) idzie cienki kabel (wąż) do podstawy przy filtrze powietrza, gdzie jest przytwierdzony do takiej jakby okrągłej części filtra powietrza. Czy taki sam powinien być układ w RP RP i ABS aż tak bardzo sie nie róznią, a Ja właśnie mam z tym lekki bałagan. Na tej gruszcze z logo VW wystają dwa metalowe krućce, ale nic do nich nie jest podłączone. U mnie wężyk podciśnienia idzie prosto do obudowy filtra powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borysiątko Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2008 Właściwie jaka jest różnica między silnikiem RP a ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #5 Napisano 20 Kwietnia 2008 Witam, Nuttie w tym wężyku co idzie od obudowy wtrysku (ze znaczkiem VW) nie ma linki stalowej, ten wężyk steruje klapką w obudowie filtra pow. właśnie za pomocą podciśnienia (jak ją odepniesz to poczujesz "ssanie" na zimnym). Jeśli chodzi o ten elektrozaworek to nie mam pojęcia co i jak. powodzenia w dalszych rozważaniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2008 Podbiję trochę temat do góry bo to dość ważne, nie tylko dla mnie bo wiem że jest wiele osób które muszą sprawdzić sobie układ podciśnienia. Ten wężyk z gruszki rozumiem w takim razie, że zasysa końcówkę klapki tak by ją otworzyć? No ale dalej co z tym elektrozaworkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2008 Tak,ten wężyk zasysa powietrze i ta klapka się podnosi, oczywiście w miarę wzrostu temperaruty silnika,owe zasysanie jest słabsze, wtedy klapka opada i powietrze do filtra brane jest zimne świeże powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 23 Kwietnia 2008 jak już mowa o tej klapce w obudowie filtra, to gazownicy przy zakładaniu LPG zablokowali ją śrubą i u mnie się wogóle nie rusza. czy tak ma byc w przypdaku posiadania LPG I potwierdzcie mi: węzyk od podciśnienia wychodzi z krućca pod zespołem wtryskowym, idzie do tej gruszki z logo VW i wychodzi z niej drugim krućcem i idzie do obudowy filtra pow; czy tak ma być Mam z tym lekki problem i domyślam się, że to gazownicy zrobili taki burdel pod maską jak zakładali LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam czy tak ma byc w przypdaku posiadania LPGPodejrzewam ze zablokowali tak ze łapie cieple powietrze z kolektora ? Takie blokowanie to jeden ze sposobów na unikniecie problemów z gaśnieciem auta na gazie po wcisnieciu sprzegła ( np dojazd do skrzyzowania itp ) . U mnie tez tak zrobili ale ja to wywaliłem i klapka chodzi jak trzeba , za to zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do filtra w miejscu gdzie sie łaczy z tym plastikowym elementem za atrapą (zaznaczone na obrazku ). I potwierdzcie mi: węzyk od podciśnienia wychodzi z krućca pod zespołem wtryskowym, idzie do tej gruszki z logo VW i wychodzi z niej drugim krućcem i idzie do obudowy filtra pow; czy tak ma być Tak ma byc . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość komodore Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2008 U mnie na kolektorze ssącym od strony kierowcy jest podłączony przewód podciśnienia z trójnikiem zaraz za kolektorem. Jedno odgałęzienie nie jest podłączone (nawet nie jest zaślepione), a drugie idzie do elektrozaworu przy lewym reflektorze. Stamtąd wraca i ginie w bałaganie przewodów na ścianie grodziowej. Jak to powinno być podłączone i co to za elektrozawór? Proszę o pomoc bo wydaje mi się, że przez te podciśnienia za dużo mi pali (do 17l/100km). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2008 Czyli Ja tak nie mam. u mnie wężyk idzie bezpośrednio do puszki z filtrem, omija gruszke, nie mam pojęcia dlaczego Musze kupić kawałek węzyka i to poprawić. Jutro wywale ta śrube w puszce i sprawdze efekty. Występje u mnie też takie coś, ze jak jade np. 160, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, silnik schodzi z obrotów, ale w pewnym momencie gasnie. Czy zdjęcie tego elementu co zaznaczyles na obrazku powinno pomóc w tym wypadku Dzieje się tak tylko jak jade na LPG. I jeszcze jedna prośba, dokąd idzie wężyk od filtra węglowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam Jutro wywale ta śrube w puszce i sprawdze efekty. Występje u mnie też takie coś, ze jak jade np. 160, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, silnik schodzi z obrotów, ale w pewnym momencie gasnie. Czy zdjęcie tego elementu co zaznaczyles na obrazku powinno pomóc w tym wypadku Tzn ze zablokowali Ci w polozeniu "zimne powietrze " ? Tak powinno pomoc . To gasniecie wywolane jest zubożeniem mieszanki na skutek spadku podcisnienia w układzie ssącym ( powietrze jest wdmuchiwane przez ten chwyt w znaczku i spada podcisnienie , a wiec i ilosc zasysanego gazu .. no i motor gasnie ) . I jeszcze jedna prośba, dokąd idzie wężyk od filtra węglowegoZ jednej strony do zbiornika , a z drugiej przez jakis elektrozawór do podstawy wtrysku . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam Tzn ze zablokowali Ci w polozeniu "zimne powietrze " ? Tak powinno pomoc . To gasniecie wywolane jest zubożeniem mieszanki na skutek spadku podcisnienia w układzie ssącym ( powietrze jest wdmuchiwane przez ten chwyt w znaczku i spada podcisnienie , a wiec i ilosc zasysanego gazu .. no i motor gasnie ) . Z jednej strony do zbiornika , a z drugiej przez jakis elektrozawór do podstawy wtrysku . herflik-00 Z tego co pamiętam to tak, jest ona tak zblokowana, że prawie zamyka dopływ powietrza przez ten wąż od strony kolektora. A z filtrem weglowym to dam sobie na razie spokój, bo tu chyba panuje jeszcze większy burdel. Z rysunku, który załączyłeś wynika tylko to, ze albo ja jestem ślepy i tego nie widze lub nie mam żadnego elektrozaworku no i nie widze tam żadnego miejsca w które mógłbym wpiąć ten wężyk ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baca121 Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2008 Witam, jestem nowy na forum mam problem z passkiem 1,8 rp +gaz gdy jade 120/h i zaczynam hamowac auto gasnie na gazie a na bezynie nie czym to jest spowodowane dodam ze mam urwana klapke w od podcisnienia w obudowie filtra powietrza ale zaslanilem rure wlotu powietrza ale jest to samo co to morze być..Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #15 Napisano 6 Lipca 2008 Silniki o oznaczeniu RP miały 3 typy sterowania: Mono-Jetronic A2.2 oraz MA1.2.1 i Mono-Mot MA1.2.1, dotyczy to i gażnika elektronicznego jak i wtrysku jednopunktowego, wszystkie o mocy 66(90)5400obr. Zaworek o którym piszecie (filtr węglowy) to zawór EVAP- odpowietrzania zbiornika z oparów paliwa, zasilany bezpośrednio z linii 30 czyli z przed zapłonem z przewodu zasilającego ECU na pinie Nr2. Steruje tym zaworkiem ECU na pinie Nr 17 podając mu masę. Otwarcie zaworka powoduje odsysanie zalegających oparów w pojemniku z węglem poprzez podciśnienie jakie panuje kolektorze ssącym ale już poza przepustnicą, stąd awaria - fizyczne zacięcie zaworka w pozycji otwarte powoduje falowanie obrotów, zubożenie mieszanki a co za tym idzie spadek mocy, zacięcie w pozycji zamknięty po dłuższym czasie może spowodować problemy z zasilaniem na wskutek zbyt wysokiego podciśnienia w zbiorniku. Co do aut zasilanych LPG to wlot powietrza nie może być narażony na nadciśnienie powodowane wdmuchiwaniem powietrza będące następstwem ruchu pojazdu, zwykle zakłada się na wlot peszla skierowanego stroną ssącą w przeciwnym kierunku do ruchu pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #16 Napisano 7 Lipca 2008 Nuttie tak jak koledzy pisali ten zaworek przy obudowie filtra steruje powietrzem jak silniczek zimny to dostaje ciepłe z kolektora, a jak sie nagrzeje to zimne z dolotu ja nie dość że miałem zablokowaną klapkę by powietrze z dolotu nie dochodziło to jeszcze rura dolotowa nie brała w pełni tego powietrza. Autko o dziwo dobrze leciało na gazie i na benzynie a spalanie w trasie 8 litra gazu. Teraz odblokowałem klapkę i poprawiłem dolot i jak koledzy piszą autko mi gaśnie na gazie przy prędkości powyżej 20km/h jak wcisnę sprzęgło. Z drugiej strony według mnie auto powinno dostawać odpowiednią ilość powietrza aby mieszanka była ok. spalanie o 0.5 litra mniejsze a autko żwawsze stało sie na benzynce ale na gazie to mi go rwie jak przejedzie ciężarówka bo jeszcze więcej powietrza (pewnie kwestia regulacji). Tylko nie jestem pewien czy ta klapka przez podcisnienie rzeczywiście jest odciągana i otwiera dolot ciepłego powietrza bede musiał to sprawdzić bo nie mam na razie rury łączącej kolektor z obudową, a musi być blokada bo w korku szczególnie teraz latem też by chciał pobierać podciśnieniowo powietrze i co ciepłe dodatkowo silnik by dostawał???. Aha Nuttie dzięki takiej operacji tzn. dopuszczenia powietrza nie zwieszają mi się obroty a auto lepiej hamuje silnikiem, na gazie jest super. Jeśli chodzi o paliwko to obroty mi sie nie zwieszały jak wymieniłem filtr paliwa. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #17 Napisano 17 Lipca 2008 Dobra panowie może ktoś zobrazować (zdjęcie silnika z zaznaczeniem) którędy biegnie wąż podciśnienia do serwa hamulców w moim silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew780 Zgłoś #18 Napisano 18 Lipca 2008 Witam, ja mam niejasnosc co do działania tej klapki bo u mnie jak silnik jest juz ciepły to ona nie zamyka wlotu ciepłego powietrza tylko oscyluje gdzies chyba posrodku.Chyba mam walniety termostat ktory jest z ta klapka w filtrze. Czy morze to byc przyczyna spalania 15 l lpg podczas jazdy na autostradzie w mrozna noc, gdy zrobiło sie ciepło spalnie wruciło do normy czyli jakies 10 l. Dodam ze paliwo nie było raczej złej jakosci bo zawsze tankuje na tych samych stacjach wzdłuż A2 w niemczech i zawsze było ok. Chyba włoze srube w to podcisnienie zeby mi cały czas brało swieze i zimne powietrze!!! Co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eeemil Zgłoś #19 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam. Ostatnio wymieniłem przyspieszacz podciśnieniowy przy rozdzielaczu zapłonu, poprzedni był dziurawy co powodowało szarpanie silnika przy dodawaniu gazu. Po założeniu nowego aparatu wzrosły obroty jałowe. Sprawdziłem instalacje podciśnienia i generalnie był tam jakiś Sajgon. Po podłączałem według tego rysunku : Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Obroty jałowe na początku są ok ale po przejechaniu kawałka wzrastają i są wysokie, dopóki nie zdejmę na chwilę wężyka przyspieszacza, wtedy wracają do normy. Czyli w przyspieszaczu na obrotach jałowych panuje podciśnienie które te obroty zwiększa. Podejrzewam źle ustawiony zapłon, ale chciałbym się dowiedzieć: - co to za element (elektrozawór ?) oznaczony na rysunku numerem 2 ? - czy jeden z króćców tego elementu powinien być zaślepiony - 9A na rysunku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #20 Napisano 19 Stycznia 2009 kolego juz mialem takie pytanie na forum zeby ktos sprawdzil opornosc na tym elektrozaworze ale nikt tego nie zrobil. ja mam u siebie 0.32 oma.sprawdz u siebie jaka masz. podcisnienie z tego co widzialem w serwisowce do silnika RP powinno zaczac dzialac od 3000 tys.obr. u ciebie wyglada ze od samego poczatku podcisnienie jest dostarczane do aparatu zaplonowego. u mnie tez tak jest tylko u mnie jest na tyle jeszcze male ze obroty nie sa wysokie. a jak ma wyzsze obroty to wydaje mi sie ze mam za duze podcisnienie dostarczane i wydaje mi sie ze to wina u mnie jak i u ciebie tego elektrozaworu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach