Skocz do zawartości
Nuttie

układ podciśnienia - 1.8 ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak zapewne część z was wie, walcze ze swoim pasacikiem już od dawna, ale nie zamierzam przegrać tej walki :D . Dzisiaj chodzi o układ podciśnienia, chciałbym żeby ktoś mi napisał co jest do sprawdzenia i ewentualnie jak to zrobić w silniku 1.8 ABS. Sprawa wygląda następująco, z dolnej części przepustnicy (od strony ściany grodziowej) wychodzą dwa węże. Jeden (grubszy) idzie w kierunku filtra powietrza gdzie napotyka "elektrozaworek". Drugi (cieńszy) idzie do góry, do czarnej gruszki - obudowy górnej układu wtrysku. Z czarnej gruszki (logo VW) idzie cienki kabel (wąż) do podstawy przy filtrze powietrza, gdzie jest przytwierdzony do takiej jakby okrągłej części filtra powietrza. Po wyjęciu filtra powietrza ukazane są dwa wloty (jeden wlot drugi wylot ;) ) między nimi jest plastikowa klapka, która standardowo zatyka otwór idący z grubej rury (tej od kolektora). Prawdopodobnie ta cienka linka (domniemywam że w środku węża (plastikowej obudowy) znajduje się standardowa stalowa linka) steruje pracą tej klapki, jeżeli jest wszystko w porządku to ona się uchyla we właściwym momencie. Mógłby ktoś wyjaśnić zasadę działania tej klapki i linki i tej grubej rury w kolektorze?

Co natomiast dzieje się po przekroczeniu przez grubszy wąż elektrozaworu. Dokąd prowadzi drugi koniec węża zaczynającego się z drugiej strony (na wylocie) elektrozaworu? Czy jest jeszcze coś pod tą całą obudową filtra powietrza? Ponadto jak sprawdzić ten elektrozawór i jakie są objawy jego padnięcia?

Jest jeszcze coś takiego jak przewód do serwa hamulców, którędy on biegnie (początek i koniec) i gdzie wchodzi do serwa? Samochód ma abs.

Czy jest też jakiś elektrozawór w układzie podciśnienia od klimatyzacji (auto ma klime), który też należałoby sprawdzić?

 

Jeżeli jest jeszcze coś czego nie wymieniłem w tym układzie to proszę napisać, tak by komuś na przyszłość było łatwiej coś naprawić.

 

Pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co kiedyś mi się obiło o uszy, to że ta klapka kieruje ciepłe powietrze z komory silnika kiedy silnik jest zimny, a jak się już rozgrzeje to powinien łapac chłodne z zewnątrz auta. Tak na marginesie w wakacje też mam zamiar ostro wziąśc się za ten silnik więc będziemy mogli porównac wszystkie nasze "pomiary dochodzeniowe" ;) czy się zgadza i tak samo jest u nas... bo też mam jeszcze trochę pytań i chcę to wszystko dokładnie rozszyfrowac, pomierzyc wszystkie rezystancje czujników czy wszystko gra, ipt. itd.,

 

a tu coś w końcu rozszyfrowałes? Bo nie odpowiedziałeś na moje pytanie ? :(

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawa wygląda następująco, z dolnej części przepustnicy (od strony ściany grodziowej) wychodzą dwa węże. Jeden (grubszy) idzie w kierunku filtra powietrza gdzie napotyka "elektrozaworek". Drugi (cieńszy) idzie do góry, do czarnej gruszki - obudowy górnej układu wtrysku. Z czarnej gruszki (logo VW) idzie cienki kabel (wąż) do podstawy przy filtrze powietrza, gdzie jest przytwierdzony do takiej jakby okrągłej części filtra powietrza.

 

Czy taki sam powinien być układ w RP :?:

RP i ABS aż tak bardzo sie nie róznią, a Ja właśnie mam z tym lekki bałagan. Na tej gruszcze z logo VW wystają dwa metalowe krućce, ale nic do nich nie jest podłączone. U mnie wężyk podciśnienia idzie prosto do obudowy filtra powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość borysiątko

Właściwie jaka jest różnica między silnikiem RP a ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nuttie w tym wężyku co idzie od obudowy wtrysku (ze znaczkiem VW) nie ma linki stalowej, ten wężyk steruje klapką w obudowie filtra pow. właśnie za pomocą podciśnienia (jak ją odepniesz to poczujesz "ssanie" na zimnym). Jeśli chodzi o ten elektrozaworek to nie mam pojęcia co i jak.

powodzenia w dalszych rozważaniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbiję trochę temat do góry bo to dość ważne, nie tylko dla mnie bo wiem że jest wiele osób które muszą sprawdzić sobie układ podciśnienia. Ten wężyk z gruszki rozumiem w takim razie, że zasysa końcówkę klapki tak by ją otworzyć? No ale dalej co z tym elektrozaworkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,ten wężyk zasysa powietrze i ta klapka się podnosi, oczywiście w miarę wzrostu temperaruty silnika,owe zasysanie jest słabsze, wtedy klapka opada i powietrze do filtra brane jest zimne świeże powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak już mowa o tej klapce w obudowie filtra, to gazownicy przy zakładaniu LPG zablokowali ją śrubą i u mnie się wogóle nie rusza. czy tak ma byc w przypdaku posiadania LPG :?:

I potwierdzcie mi: węzyk od podciśnienia wychodzi z krućca pod zespołem wtryskowym, idzie do tej gruszki z logo VW i wychodzi z niej drugim krućcem i idzie do obudowy filtra pow; czy tak ma być :?:

Mam z tym lekki problem i domyślam się, że to gazownicy zrobili taki burdel pod maską jak zakładali LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

czy tak ma byc w przypdaku posiadania LPG
Podejrzewam ze zablokowali tak ze łapie cieple powietrze z kolektora ?

 

Takie blokowanie to jeden ze sposobów na unikniecie problemów z gaśnieciem auta na gazie po wcisnieciu sprzegła ( np dojazd do skrzyzowania itp ) .

U mnie tez tak zrobili ale ja to wywaliłem i klapka chodzi jak trzeba , za to zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do filtra w miejscu gdzie sie łaczy z tym plastikowym elementem za atrapą (zaznaczone na obrazku ).

 

I potwierdzcie mi: węzyk od podciśnienia wychodzi z krućca pod zespołem wtryskowym, idzie do tej gruszki z logo VW i wychodzi z niej drugim krućcem i idzie do obudowy filtra pow; czy tak ma być :?:
Tak ma byc .

 

 

herflik-00

wtrysk.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość komodore

U mnie na kolektorze ssącym od strony kierowcy jest podłączony przewód podciśnienia z trójnikiem zaraz za kolektorem. Jedno odgałęzienie nie jest podłączone (nawet nie jest zaślepione), a drugie idzie do elektrozaworu przy lewym reflektorze. Stamtąd wraca i ginie w bałaganie przewodów na ścianie grodziowej.

Jak to powinno być podłączone i co to za elektrozawór?

Proszę o pomoc bo wydaje mi się, że przez te podciśnienia za dużo mi pali (do 17l/100km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Ja tak nie mam. u mnie wężyk idzie bezpośrednio do puszki z filtrem, omija gruszke, nie mam pojęcia dlaczego :/ Musze kupić kawałek węzyka i to poprawić. Jutro wywale ta śrube w puszce i sprawdze efekty. Występje u mnie też takie coś, ze jak jade np. 160, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, silnik schodzi z obrotów, ale w pewnym momencie gasnie. Czy zdjęcie tego elementu co zaznaczyles na obrazku powinno pomóc w tym wypadku :?: Dzieje się tak tylko jak jade na LPG.

I jeszcze jedna prośba, dokąd idzie wężyk od filtra węglowego :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jutro wywale ta śrube w puszce i sprawdze efekty. Występje u mnie też takie coś, ze jak jade np. 160, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, silnik schodzi z obrotów, ale w pewnym momencie gasnie. Czy zdjęcie tego elementu co zaznaczyles na obrazku powinno pomóc w tym wypadku :?:
Tzn ze zablokowali Ci w polozeniu "zimne powietrze " ?

 

Tak powinno pomoc . To gasniecie wywolane jest zubożeniem mieszanki na skutek spadku podcisnienia w układzie ssącym ( powietrze jest wdmuchiwane przez ten chwyt w znaczku i spada podcisnienie , a wiec i ilosc zasysanego gazu .. no i motor gasnie ) .

 

I jeszcze jedna prośba, dokąd idzie wężyk od filtra węglowego
Z jednej strony do zbiornika , a z drugiej przez jakis elektrozawór do podstawy wtrysku .

 

herflik-00

pod..JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Tzn ze zablokowali Ci w polozeniu "zimne powietrze " ?

 

Tak powinno pomoc . To gasniecie wywolane jest zubożeniem mieszanki na skutek spadku podcisnienia w układzie ssącym ( powietrze jest wdmuchiwane przez ten chwyt w znaczku i spada podcisnienie , a wiec i ilosc zasysanego gazu .. no i motor gasnie ) .

 

Z jednej strony do zbiornika , a z drugiej przez jakis elektrozawór do podstawy wtrysku .

 

herflik-00

 

Z tego co pamiętam to tak, jest ona tak zblokowana, że prawie zamyka dopływ powietrza przez ten wąż od strony kolektora.

 

A z filtrem weglowym to dam sobie na razie spokój, bo tu chyba panuje jeszcze większy burdel. Z rysunku, który załączyłeś wynika tylko to, ze albo ja jestem ślepy i tego nie widze lub nie mam żadnego elektrozaworku :/ no i nie widze tam żadnego miejsca w które mógłbym wpiąć ten wężyk ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum mam problem z passkiem 1,8 rp +gaz gdy jade 120/h i zaczynam hamowac auto gasnie na gazie a na bezynie nie czym to jest spowodowane dodam ze mam urwana klapke w od podcisnienia w obudowie filtra powietrza ale zaslanilem rure wlotu powietrza ale jest to samo co to morze być..Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki o oznaczeniu RP miały 3 typy sterowania:

Mono-Jetronic A2.2 oraz MA1.2.1 i Mono-Mot MA1.2.1, dotyczy to i gażnika elektronicznego jak i wtrysku jednopunktowego, wszystkie o mocy 66(90)5400obr.

Zaworek o którym piszecie (filtr węglowy) to zawór EVAP- odpowietrzania zbiornika z oparów paliwa, zasilany bezpośrednio z linii 30 czyli z przed zapłonem z przewodu zasilającego ECU na pinie Nr2. Steruje tym zaworkiem ECU na pinie Nr 17 podając mu masę. Otwarcie zaworka powoduje odsysanie zalegających oparów w pojemniku z węglem poprzez podciśnienie jakie panuje kolektorze ssącym ale już poza przepustnicą, stąd awaria - fizyczne zacięcie zaworka w pozycji otwarte powoduje falowanie obrotów, zubożenie mieszanki a co za tym idzie spadek mocy, zacięcie w pozycji zamknięty po dłuższym czasie może spowodować problemy z zasilaniem na wskutek zbyt wysokiego podciśnienia w zbiorniku.

Co do aut zasilanych LPG to wlot powietrza nie może być narażony na nadciśnienie powodowane wdmuchiwaniem powietrza będące następstwem ruchu pojazdu, zwykle zakłada się na wlot peszla skierowanego stroną ssącą w przeciwnym kierunku do ruchu pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie tak jak koledzy pisali ten zaworek przy obudowie filtra steruje powietrzem jak silniczek zimny to dostaje ciepłe z kolektora, a jak sie nagrzeje to zimne z dolotu ja nie dość że miałem zablokowaną klapkę by powietrze z dolotu nie dochodziło to jeszcze rura dolotowa nie brała w pełni tego powietrza. Autko o dziwo dobrze leciało na gazie i na benzynie a spalanie w trasie 8 litra gazu. Teraz odblokowałem klapkę i poprawiłem dolot i jak koledzy piszą autko mi gaśnie na gazie przy prędkości powyżej 20km/h jak wcisnę sprzęgło. Z drugiej strony według mnie auto powinno dostawać odpowiednią ilość powietrza aby mieszanka była ok. spalanie o 0.5 litra mniejsze a autko żwawsze stało sie na benzynce ale na gazie to mi go rwie jak przejedzie ciężarówka bo jeszcze więcej powietrza (pewnie kwestia regulacji). Tylko nie jestem pewien czy ta klapka przez podcisnienie rzeczywiście jest odciągana i otwiera dolot ciepłego powietrza bede musiał to sprawdzić bo nie mam na razie rury łączącej kolektor z obudową, a musi być blokada bo w korku szczególnie teraz latem też by chciał pobierać podciśnieniowo powietrze i co ciepłe dodatkowo silnik by dostawał???:eek:. Aha Nuttie dzięki takiej operacji tzn. dopuszczenia powietrza nie zwieszają mi się obroty a auto lepiej hamuje silnikiem, na gazie jest super. Jeśli chodzi o paliwko to obroty mi sie nie zwieszały jak wymieniłem filtr paliwa. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie może ktoś zobrazować (zdjęcie silnika z zaznaczeniem) którędy biegnie wąż podciśnienia do serwa hamulców w moim silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam niejasnosc co do działania tej klapki bo u mnie jak silnik jest juz ciepły to ona nie zamyka wlotu ciepłego powietrza tylko oscyluje gdzies chyba posrodku.Chyba mam walniety termostat ktory jest z ta klapka w filtrze. Czy morze to byc przyczyna spalania 15 l lpg podczas jazdy na autostradzie w mrozna noc, gdy zrobiło sie ciepło spalnie wruciło do normy czyli jakies 10 l.

Dodam ze paliwo nie było raczej złej jakosci bo zawsze tankuje na tych samych stacjach wzdłuż A2 w niemczech i zawsze było ok.

Chyba włoze srube w to podcisnienie zeby mi cały czas brało swieze i zimne powietrze!!!

Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio wymieniłem przyspieszacz podciśnieniowy przy rozdzielaczu zapłonu, poprzedni był dziurawy co powodowało szarpanie silnika przy dodawaniu gazu.

 

Po założeniu nowego aparatu wzrosły obroty jałowe.

Sprawdziłem instalacje podciśnienia i generalnie był tam jakiś Sajgon. Po podłączałem według tego rysunku :

 

 

Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) attachment.php?attachmentid=2176&stc=1&thumb=1&d=1208978179

 

Obroty jałowe na początku są ok ale po przejechaniu kawałka wzrastają i są wysokie, dopóki nie zdejmę na chwilę wężyka przyspieszacza, wtedy wracają do normy. Czyli w przyspieszaczu na obrotach jałowych panuje podciśnienie które te obroty zwiększa.

 

Podejrzewam źle ustawiony zapłon, ale chciałbym się dowiedzieć:

- co to za element (elektrozawór ?) oznaczony na rysunku numerem 2 ?

- czy jeden z króćców tego elementu powinien być zaślepiony - 9A na rysunku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego juz mialem takie pytanie na forum zeby ktos sprawdzil opornosc na tym elektrozaworze ale nikt tego nie zrobil. ja mam u siebie 0.32 oma.sprawdz u siebie jaka masz. podcisnienie z tego co widzialem w serwisowce do silnika RP powinno zaczac dzialac od 3000 tys.obr. u ciebie wyglada ze od samego poczatku podcisnienie jest dostarczane do aparatu zaplonowego. u mnie tez tak jest tylko u mnie jest na tyle jeszcze male ze obroty nie sa wysokie. a jak ma wyzsze obroty to wydaje mi sie ze mam za duze podcisnienie dostarczane i wydaje mi sie ze to wina u mnie jak i u ciebie tego elektrozaworu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności