Martyn Zgłoś #1 Napisano 17 Kwietnia 2008 Witam panowie starałem się coś znaleźć na mój temat ale nic zbytnio konkretnego nie znalazłem . Zastanawia mnie spalanie jak w temacie a mianowicie w czasie jazdy spalanie utrzymuje się w normie ale gdy stanę na parkingu (na biegu jałowym) wzrasta bardzo szybko i nie zatrzymuje sie na jakiejś określonej cyferce tylko non stop do góry, potrzymałem go raz tak do ok 30 L ale szkoda tylko paliwa by tak to obserwować (do tego jak opada wskazówka ilości paliwa w zbiorniku). Moje pytanie czy może być winna tego, zawieszająca się sonda (bogata mieszanka na wolnych obrotach) A może ktoś ma inny pomysł lub powód takiego zachowania PS Aż strach stawać na skrzyżowaniu i światłach bo zacznie kotłować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2008 No jak dla mnie, jeżeli nie ma innych oznak to sonda pewnie walnięta. Można podjechać do jakiegoś mechaniora to podłączy oscyloskop albo co tam ma i sprawdzi czy sonda daje odpowiedni sygnał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2008 Wszystko w normie Spalanie jest podawane w l/100 km A jeżeli stoisz to km nie lecą i średnie spalanie rośnie :D:D Nie masz pokazanego chwilowego spalania, tylko średnie na 100 km!! Tak więc dojdzie nawet do 99.9 jak będziesz dostatecznie długo stał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2008 LOL, a tu chodziło o wskaźnik MFA? To przecież zawze jest tak, że jak stoisz to Ci rośnie na wskaźniku, bo nie pokonujesz kilometrów. To tak samo jak przy odpaleniu, gdzie od razu masz napisane 30L/100km ale to nie oznacza że w tej jednej sekundzie tyle Ci wypił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #5 Napisano 17 Kwietnia 2008 Jeśli pokazuje takie spalanie to faktycznie może to sonda lambda, albo czujnik temperatury sterujacy dawkowaniem paliwa. Po podłączeniu do VAG'a powinno wszystko wyjść... Spróbuj ewentualnie przełączyć MFA w tryb awaryjny i przełącz na spalanie chwilowe. Jeśli pokaże normalną wartość to faktycznie wysokie spalanie na postoju bedzie wynikiem stosunku nie zmieniajacego się dystansu do spalania średniego na 100km. Pozdrawiam:vw: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2008 A jeżeli stoisz to km nie lecą i średnie spalanie rośnieNie masz pokazanego chwilowego spalania, tylko średnie na 100 km!! Spalanie jest podawane w l/100 kmA jeżeli stoisz to km nie lecą i średnie spalanie rośnie Nie masz pokazanego chwilowego spalania, tylko średnie na 100 km!! Dokładnie tak jak piszecie tylko z tą różnicą że w baku robi się pusto a to już nie jest przekłamanie Po podłączeniu do VAG'a powinno wszystko wyjść... Niestety tego rocznika nie da się podpiąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #7 Napisano 18 Kwietnia 2008 Dokładnie tak jak piszecie tylko z tą różnicą że w baku robi się pusto a to już nie jest przekłamanie Nie jestem pewien czy Ty mnie jednak zrozumiałeś... Te 30 litrów to jest średnie spalanie, i będzie Ci rosło do 99,9 (jeżeli będziesz cały czas stał) chociaż w rzeczywistości silnik będzie spalał jakąś tam niewielką ilość paliwa ( nie wiem dokładnie, ale np. 2 l/h ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2008 Nie jestem pewien czy Ty mnie jednak zrozumiałeś...Te 30 litrów to jest średnie spalanie, i będzie Ci rosło do 99,9 (jeżeli będziesz cały czas stał) chociaż w rzeczywistości silnik będzie spalał jakąś tam niewielką ilość paliwa ( nie wiem dokładnie, ale np. 2 l/h ). Nie ok zaskoczyłem twoją wypowiedz ale tak jak napisałem mi powiedzmy na postoju nie bierze 2 l tylko w baku robi się wir i tu jest problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2008 Jaki wir?? Jak Ci podczas postoju spala te 2 l/h to jest to praktycznie niezauważalne !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2008 Chodzi o to, że jak kolega Martyn zostawi auto odpalone to powiedzmy po 30 minutach ubywa mu z baku 10 litrów paliwa, a powinno ubyc koło jednego litra powiedzmy. Nie mówimy o wskaźniku MFA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2008 No chyba że tak... Ale w takim przypadku to Coperfield - bo nie wiem w jaki sposób to mogłoby się dziać. Chyba że ma jak Blckbird - uszczelnia się dopiero w ruchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goofer00 Zgłoś #12 Napisano 24 Kwietnia 2008 musisz sprawdzic to jadac na komputer inaczej nie sprawdzisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #13 Napisano 17 Stycznia 2013 Uwaga odkopanie starego tematu, proszę nie klnąć, ale nie zamierzam nowego takiego samego wystawiać A więc, np jak pokazuje po odpaleniu nie w średnich a w chwilowym na mfa spalaniu ciągle 15-16 to jest ok ? szkoda, bo to troche wnerwia i średnie spalanie rośnie bez sensu bardzo wysoko wtedy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2013 Jak bys odkopał dobry temat to i dobrzy ludzie by pomogli czytaj i pisz o problemach swego auta w swoim dziale szybciej ci pomogą. I OD "A WIĘC..."zdania się nie zaczyna nie uczyli w szkole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2013 I OD "A WIĘC..."zdania się nie zaczyna nie uczyli w szkole. Sylwester jaki Ty złośliwy się zrobiłeś jak ja kiedyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AleksanderGP Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2013 Podłączam się do tematu bo niektórzy już o tym wspomnieli. Powiedzcie mi jak wprowadzić MFA w tryb awaryjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucyk Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Nie pamiętam na 100% ale wciskasz przełącznik zmiany funkcji (MFA) i trzymasz cały czas. Następnie przekręcasz kluczyk w pozycje zapłon trzymając cały czas MFA wciśnięte. Cofasz na zero ,przekręcasz jeszcze raz na zapłon, puszczasz przycisk zmiany funkcji MFA i masz tryb serwisowy. W zależności w kturej pozycji masz przełącznik masz inne opcje ale koleiności i cooznacza nie pamietam wszystkich. Wujek google prawde Ci powie.... Edytowane 17 Stycznia 2013 przez kucyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2013 Aleksander, http://forum.vw-passat.pl/threads/19499-MFA-opis - tutaj masz dokładny opis MFA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AleksanderGP Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2013 Dzięki bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2013 Sylwester jaki Ty złośliwy się zrobiłeś jak ja kiedyś Ja a gdzie tam bardzo spokojny człowiek jestem:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach