zarembaz Zgłoś #61 Napisano 11 Czerwca 2014 też miałem problemy ze zgrzytem przy włączaniu z 1 na 2. Potem wymieniłem sprzęgło z dwumasem i olejem w skrzyni. Było gorzej bo nawet przy włączaniu 3 i 4 zgrzytało. Teraz wymieniłem dwumas bo się rozsypał i nie mam już problemów z zgrzytaniem. Dwumas nie dawał żadnych znaków zużycia tylko przy okazji zdjęcia skrzyni okazało się że to złom tu widać w jakim stanie był dwumas. Nie wierzyłem że to ten sam na którym jeździłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #62 Napisano 11 Czerwca 2014 no mam nadzieję że u mnie tylko za mało oleju było, to dziwne że po 12000 km Ci się dwumas rozsypał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biolly Zgłoś #63 Napisano 11 Czerwca 2014 W moim passacie b6 z 6 biegową skrzynią łożysko wałka głównego było na wykończeniu i biegi czasami nie wchodziły jak i zgrzytnęło czasami na 5. Po rozbiórce łożysko było w stanie gorszym niż złym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #64 Napisano 11 Czerwca 2014 Od początku dziwnie chodził tzn sprzęgło dziwnie pracowało, dziwnie brało przy ruszaniu i co mechanik to inna teoria, ale nikt nie powiedział że to dwumas. Jeden nawet powiedział że tarcza sprzęgłowa jest odwrotnie założona :doh, ten co mi wymieniał sprzęgło stwierdził że on by z tym jeździł i olać to. Ale najważniejsze że jest już dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #65 Napisano 11 Czerwca 2014 Od początku dziwnie chodził tzn sprzęgło dziwnie pracowało, dziwnie brało przy ruszaniu i co mechanik to inna teoria, ale nikt nie powiedział że to dwumas. Jeden nawet powiedział że tarcza sprzęgłowa jest odwrotnie założona :doh, ten co mi wymieniał sprzęgło stwierdził że on by z tym jeździł i olać to. Ale najważniejsze że jest już dobrze jest dobrze ale jakim kosztem... po 12000 km znów wywaliłeś sporo kasy (pewnie około 2 tys zł) na tą samą naprawę, dłuższy okres żywotności ma filtr powietrza niż Twoja dwumasa. Nie reklamowałeś tego u producenta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #66 Napisano 11 Czerwca 2014 kupowałem cały komplet ze sprzęgłem i dociskiem, aby zareklamować musiałbym wszystko wysłać i kupuć drugi komplet aby mieć czym jeździć i niewiadomo jaki efekt reklamacji. Nowy dwumas po rabacie w intercarsie 1000zł. sumasumarum jestem 300zł do tyłu. Bo komplet kosztował mnie 1700, a w intercarsie bym dał 2400. Więc na tę chwilę na sprzęgło i 2 dwumasy wydałem 2700zł, ale jeszcze coś z tego odzyskam, ale to nie temat na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #67 Napisano 11 Czerwca 2014 jakiej firmy miales te dwumase wadliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #68 Napisano 11 Czerwca 2014 Oryginalnie siedział Luk, włożyłem-wadliwego Luk-a i teraz jeżdżę na bezproblemowym Luk-u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #69 Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Kolego Zarembaz a czy na zgaszonym silniku jak zmieniałeś biegi "na sucho" to czy swobodnie się zmieniały czy z oporem? podczas oględzin cięgien skrzyni biegów zainteresowała mnie jedna sprawa a mianowicie wzajemne przesunięcie elementów poduszki lewej skrzyni biegów, widać że wcześniej położenie tych elementów było inne. czy nie może to być przyczyną że biegi wchodzą z oporem, może skrzynia stoi lekko pod innym kątem (chłopaki pisali wcześniej że poduszki mogą być zmęczone i skrzynia inaczej się ustawia) Edytowane 13 Czerwca 2014 przez DarekTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #70 Napisano 17 Czerwca 2014 Kolego Zarembaz a czy na zgaszonym silniku jak zmieniałeś biegi "na sucho" to czy swobodnie się zmieniały czy z oporem? podczas oględzin cięgien skrzyni biegów zainteresowała mnie jedna sprawa a mianowicie wzajemne przesunięcie elementów poduszki lewej skrzyni biegów, widać że wcześniej położenie tych elementów było inne. czy nie może to być przyczyną że biegi wchodzą z oporem, może skrzynia stoi lekko pod innym kątem (chłopaki pisali wcześniej że poduszki mogą być zmęczone i skrzynia inaczej się ustawia) [ATTACH=CONFIG]120257[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120258[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120259[/ATTACH] Miałem zajoba na punkcie biegów, wymieniłem pompkę sprzęgła, wszystkie poduszki silnika, dopiero po wymianie dwumasy się poprawiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #71 Napisano 18 Czerwca 2014 Miałem zajoba na punkcie biegów, wymieniłem pompkę sprzęgła, wszystkie poduszki silnika, dopiero po wymianie dwumasy się poprawiło. Po zmianie oleju skrzynia jak nowa. 700 km i biegi jak w masło. 1, 6 litra weszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukasz Zgłoś #72 Napisano 28 Maja 2015 Witam, Mam podobny problem jak w temacie. 5 bieg ma problem przy wbijaniu z 4 tudzież 6. Mam B5 po lifcie i 1.9 130KM. Nie dzieje się to od razu, ale po kilku przejechanych kilometrach jak auto się trochę nagrzeje. Przy szybkim/normalnym wrzuceniu jest zgrzyt, mogę tego uniknąć ale muszę wrzucać 5 bardzo wolno i z wyczuciem i obchodzić się jak z jajkiem. Myślicie że to synchronizator? Na sucho jak auto stoi i zmieniam biegi nie zgrzyta. Do tego zaczyna mnie martwić, że trochę trzęsie w fotelu gdy auto stoi i chodzi na wolnym biegu. :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukasz Zgłoś #73 Napisano 29 Maja 2015 Koledzy podpowiedzcie w mojej sprawie, bo zadałem pytanie w dziale B6-B7 a ja mam B5 i się zastanawiam czy skrzynie i problemy w tych autach podobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arenia24 Zgłoś #74 Napisano 29 Maja 2015 Witam, może ktoś wie jak to naprawić mam passat b6 z automatyczną skrzynią biegów. Podczas przyspieszania nie zmienia hodzi do 3000 obrotów i zaczyna szarpać. Dopiero jak delikatnie zwolnie, biegi się zmieniają. Mogę także tylko rozpędzić się do 120 km / h poczym można wyczuć że samochód zwalnia i nie można więcej przyspieszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RadekZ Zgłoś #75 Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie ten sam problem przy zmianie biegów z 1 na 2. Przy niższych obrotach nie ma problemu ale przy 2000 czy 2500 jest zgrzyt, choć nie zawsze. Mówicie, że wymiana oleju w wielu przypadkach pomogła, a jest ktoś komu nie pomogła i trzeba było działać coś więcej? Ja planuje wymianę oleju. Powiedzcie mi czy ten będzie dobry... http://allegro.pl/oryginalny-olej-przekladniowy-audi-vw-g052171a2-i5182226173.html a może inne propozycje? I czy 2 litry starczą? Bo czytałem różne opinie. Moje autko to VW Passat B6 2.0 FSI (150KM), skrzynia manualna (jest gdzieś jakieś oznaczenie skrzyni?) Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez RadekZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RadekZ Zgłoś #76 Napisano 31 Października 2015 Napiszę tylko, że po wymianie oleju w skrzyni zgrzytanie ustało. Nawet na wysokich obrotach zmieniając z jedynki na dwójkę nic niepokojącego się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach