Skocz do zawartości
Gość groli

zgrzytanie w skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

też miałem problemy ze zgrzytem przy włączaniu z 1 na 2. Potem wymieniłem sprzęgło z dwumasem i olejem w skrzyni. Było gorzej bo nawet przy włączaniu 3 i 4 zgrzytało. Teraz wymieniłem dwumas bo się rozsypał i nie mam już problemów z zgrzytaniem. Dwumas nie dawał żadnych znaków zużycia tylko przy okazji zdjęcia skrzyni okazało się że to złom

tu widać w jakim stanie był dwumas. Nie wierzyłem że to ten sam na którym jeździłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mam nadzieję że u mnie tylko za mało oleju było, to dziwne że po 12000 km Ci się dwumas rozsypał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passacie b6 z 6 biegową skrzynią łożysko wałka głównego było na wykończeniu i biegi czasami nie wchodziły jak i zgrzytnęło czasami na 5. Po rozbiórce łożysko było w stanie gorszym niż złym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od początku dziwnie chodził tzn sprzęgło dziwnie pracowało, dziwnie brało przy ruszaniu i co mechanik to inna teoria, ale nikt nie powiedział że to dwumas. Jeden nawet powiedział że tarcza sprzęgłowa jest odwrotnie założona :doh, ten co mi wymieniał sprzęgło stwierdził że on by z tym jeździł i olać to. Ale najważniejsze że jest już dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od początku dziwnie chodził tzn sprzęgło dziwnie pracowało, dziwnie brało przy ruszaniu i co mechanik to inna teoria, ale nikt nie powiedział że to dwumas. Jeden nawet powiedział że tarcza sprzęgłowa jest odwrotnie założona :doh, ten co mi wymieniał sprzęgło stwierdził że on by z tym jeździł i olać to. Ale najważniejsze że jest już dobrze

 

jest dobrze ale jakim kosztem... po 12000 km znów wywaliłeś sporo kasy (pewnie około 2 tys zł) na tą samą naprawę, dłuższy okres żywotności ma filtr powietrza niż Twoja dwumasa. Nie reklamowałeś tego u producenta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupowałem cały komplet ze sprzęgłem i dociskiem, aby zareklamować musiałbym wszystko wysłać i kupuć drugi komplet aby mieć czym jeździć i niewiadomo jaki efekt reklamacji. Nowy dwumas po rabacie w intercarsie 1000zł. sumasumarum jestem 300zł do tyłu. Bo komplet kosztował mnie 1700, a w intercarsie bym dał 2400. Więc na tę chwilę na sprzęgło i 2 dwumasy wydałem 2700zł, ale jeszcze coś z tego odzyskam, ale to nie temat na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie siedział Luk, włożyłem-wadliwego Luk-a i teraz jeżdżę na bezproblemowym Luk-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Zarembaz a czy na zgaszonym silniku jak zmieniałeś biegi "na sucho" to czy swobodnie się zmieniały czy z oporem?

 

podczas oględzin cięgien skrzyni biegów zainteresowała mnie jedna sprawa a mianowicie wzajemne przesunięcie elementów poduszki lewej skrzyni biegów, widać że wcześniej położenie tych elementów było inne. czy nie może to być przyczyną że biegi wchodzą z oporem, może skrzynia stoi lekko pod innym kątem (chłopaki pisali wcześniej że poduszki mogą być zmęczone i skrzynia inaczej się ustawia)

20140611_174615.jpg

20140611_174606.jpg

20140611_174611.jpg

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Zarembaz a czy na zgaszonym silniku jak zmieniałeś biegi "na sucho" to czy swobodnie się zmieniały czy z oporem?

 

podczas oględzin cięgien skrzyni biegów zainteresowała mnie jedna sprawa a mianowicie wzajemne przesunięcie elementów poduszki lewej skrzyni biegów, widać że wcześniej położenie tych elementów było inne. czy nie może to być przyczyną że biegi wchodzą z oporem, może skrzynia stoi lekko pod innym kątem (chłopaki pisali wcześniej że poduszki mogą być zmęczone i skrzynia inaczej się ustawia)

[ATTACH=CONFIG]120257[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120258[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120259[/ATTACH]

 

Miałem zajoba na punkcie biegów, wymieniłem pompkę sprzęgła, wszystkie poduszki silnika, dopiero po wymianie dwumasy się poprawiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem zajoba na punkcie biegów, wymieniłem pompkę sprzęgła, wszystkie poduszki silnika, dopiero po wymianie dwumasy się poprawiło.

 

Po zmianie oleju skrzynia jak nowa. 700 km i biegi jak w masło. 1, 6 litra weszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem jak w temacie. 5 bieg ma problem przy wbijaniu z 4 tudzież 6. Mam B5 po lifcie i 1.9 130KM.

 

Nie dzieje się to od razu, ale po kilku przejechanych kilometrach jak auto się trochę nagrzeje. Przy szybkim/normalnym wrzuceniu jest zgrzyt, mogę tego uniknąć ale muszę wrzucać 5 bardzo wolno i z wyczuciem i obchodzić się jak z jajkiem. Myślicie że to synchronizator?

 

Na sucho jak auto stoi i zmieniam biegi nie zgrzyta. Do tego zaczyna mnie martwić, że trochę trzęsie w fotelu gdy auto stoi i chodzi na wolnym biegu. :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie w mojej sprawie, bo zadałem pytanie w dziale B6-B7 a ja mam B5 i się zastanawiam czy skrzynie i problemy w tych autach podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś wie jak to naprawić

mam passat b6 z automatyczną skrzynią biegów. Podczas przyspieszania nie zmienia hodzi do 3000 obrotów i zaczyna szarpać. Dopiero jak delikatnie zwolnie, biegi się zmieniają.

Mogę także tylko rozpędzić się do 120 km / h poczym można wyczuć że samochód zwalnia i nie można więcej przyspieszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem przy zmianie biegów z 1 na 2. Przy niższych obrotach nie ma problemu ale przy 2000 czy 2500 jest zgrzyt, choć nie zawsze. Mówicie, że wymiana oleju w wielu przypadkach pomogła, a jest ktoś komu nie pomogła i trzeba było działać coś więcej?

Ja planuje wymianę oleju. Powiedzcie mi czy ten będzie dobry...

http://allegro.pl/oryginalny-olej-przekladniowy-audi-vw-g052171a2-i5182226173.html

a może inne propozycje? I czy 2 litry starczą? Bo czytałem różne opinie.

Moje autko to VW Passat B6 2.0 FSI (150KM), skrzynia manualna (jest gdzieś jakieś oznaczenie skrzyni?)

Edytowane przez RadekZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tylko, że po wymianie oleju w skrzyni zgrzytanie ustało. Nawet na wysokich obrotach zmieniając z jedynki na dwójkę nic niepokojącego się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności