Doc Zgłoś #1 Napisano 14 Kwietnia 2008 Cześć. Panowie, wymieniłem komplet wahaczy LEM wraz z łącznikami stabilizatora tymi w kształcie literki U. Końcówki drążków są podobno ok, nie wymagają wymiany, choć zasugerowałem ją mechanikowi w ciemno. Ruszając kierownicą lewo prawo dynamicznie nie słyszę stuków w środku auta. Jadąc po tarce przed światłami, lub innych szybkich, krótkich nierównościach słyszę głuche, dość głośne stukanie jakby kartofle wsypywać do drewnianej skrzynki. Co sugerujecie ? Amortyzatory ? W aucie mam sprężyny H&R z 30 mm glebą. Jakie są amory, jakiej firmy, ile mają czasu - nie wiem. Z Niemiec przyprowadziłem takiego. Na przeglądzie pierwszym do amortyzatorów diagnosta nie przyczepił się, więc teoretycznie trzymają, ale czy mają jakiś luz poprzeczny, nie wiem. Co jeszcze wymieniać i sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 14 Kwietnia 2008 Na początek zapytaj czy dokręcił śruby trzymające tuleje metalowo-gumowe na wewnętrznej stronie wahaczy. Całkiem spora część mechaników nie dokręca tych śrub po opuszczeniu auta. Nie wiem poprostu zapomina albo co? Dalej to już tylko pozostają gumowe elementy kolumny amortyzatora, gumy stabilizatora ale na 80% wątpię no i drązki kierownicze osiowe i ich końcówki. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2008 hha, jestem w stanie sam sprawdzić dokręcenie nie posiadając kanału ? Możesz przybliżyć sprawę o które śruby chodzi, może jakąś fotkę ? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2008 hha, jestem w stanie sam sprawdzić dokręcenie nie posiadając kanału ? Możesz przybliżyć sprawę o które śruby chodzi, może jakąś fotkę ? Dzięki. Tak, dwie szesnastki (16) i sprawdź stan dokręcenia. Łatwo nie bedzie bo przy opuszczonym aucie nie ma zbyt wiele miejsca ale da sie oczywiście. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2008 Mam podobny problem u siebie,wahacze luzow nie maja.Wertujac forum A4 i passata doszedlem do wnisoku ze stukac moga amortyzatory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2008 nie wiem może się mylę ale może to byc też przekładnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2008 Wertujac forum A4 i passata doszedlem do wnisoku ze stukac moga amortyzatory.Podobną sytuacje miałem w Audi B4.W końcu postanowiłem kupić amorki, choć stare były niby sprawne. Niestety nic to nie zmieniło Boje się znowu w ciemno kupować amorki. Niestety mechanicy których znam tradycyjnie mówią jedno ... nie wiem, albo, że szukam kwadratowych jaj. Sprawdzę jeszcze to o czym pisał HHA, ale wątpliwa sprawa, aby to było to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2008 W b4 sa jeszcze poduszki z lozyskami one stukaja czesto.Na forum A4,koles wymianial wszystko po kolei u jakis mechaniorow i wyszlo na amory gdzie stare byly sprawne w 70%,u mnie cos puka na zimnym stawiam wiec na amory,olej w amorach sie rozgrzewa i pukanie ustepuje ale nie do konca.Wkrotce bede je wymianial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2008 W b4 sa jeszcze poduszki z lozyskami one stukaja czesto. Zgadza sie, tez je wymieniałem U mnie stuka niezależnie czy zimne czy ciepłe, ale stukało chyba tak samo przed wymianą kompletu wahaczy, zatem to nie one były sprawcą tego odgłosu. Ustąpiły inne stuki, tradycyjne dla dolnych wahaczy, auto prowadzi się wyśmienicie, nie ściąga, kierownica prosto choć była delikatnie przekoszona, ponieważ jeden z wahaczy byl krzywy, a to gołym okiem nie było widoczne. Auto nie jest rozlazłe na drodze, a było wcześniej. Generalnie wymiana wahaczy była jak najbardziej wskazana, teraz jeździ się świetnie, ale chciałbym jeszcze wyeliminować te drobne, głuche stukanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 14 Kwietnia 2008 Doc może przyczyną stuków są łączniki stabilizatora lub łożyska gumowe na drążku stabilizatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #11 Napisano 14 Kwietnia 2008 Witam! Podłączę się do tematu gdyż też szukam czegoś co mi stuka w zawieszeniu. U mnie problem występuje z tyłu i tylko na niewielkich nierównościach o dużej częstotliwości (tak jak u kolegi na tarce przed światłami przy przecinaniu skrzyżowania). Wymieniłem amortyzatory (Sahs) bo już im się należało. Był delikatny luz na silentblokach - też wymieniłem na lemfordera. Trochę się poprawiło ale to nadal nie to. Co jeszcze może stukać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 14 Kwietnia 2008 Mówisz o silentblokach tylnej belki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #13 Napisano 15 Kwietnia 2008 marewel, kiedy planujesz wymianę amorów ? Ciekawi mnie, czy to to jest powodem głuchych stuków. Sprawdziłem wahacze, są dokręcone. Nie wiem czy wybierać się na szarpaki, czy co z tym fantem robić. W ciemno wymieniać nie ma sensu. U mnie ten dźwięk przypomina mi sypanie kartofli w drewnianą skrzynkę z większej wysokości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 16 Kwietnia 2008 Nie wiem jeszcze kiedy,sprawność mam na lewym 67% na prawym 72%,przy czym lewy mi puka.Chyba ze zdecyduje sie na wymiane tylko jednego,a jak to zrobie to dam znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #15 Napisano 16 Kwietnia 2008 Końcówki drążków są podobno ok, nie wymagają wymiany, choć zasugerowałem ją mechanikowi w ciemno. Ruszając kierownicą lewo prawo dynamicznie nie słyszę stuków w środku auta. ? nie da sie sprawdzic czy koncowki drazka sa ok bez wykrecenia ich ze zwrotnicy, ja tez ruszalem kierownica, i mechanik ruszal i mowil ze ok, ale podkusilo mnie wykrecic koncowke przy okazji zmiany kol no i padaka, luz jak nie wiem:eek:....a koncowki tez potrafia stukac, ale najpierw sprawdz czy nie ma luzow na nowych wahaczach co ci mechanik wymienil, warunek nie podnos auta tylko wjedz na kanal i wtedy sprawdzaj luzy..:6:57:. Drastyczny przypadek jest taki ze ci mechanior nic nie zmienil , ja zostawilem kiedys auto na wymiane 2 przednich, gosciu dal mi paragonik po wymianie na febi, spieszylem sie wiec wyjechalem z warsztatu bez sprawdzania, a tu puk i puk, pojechalem za jakichs czas na kanal a tu ani pol febiego nie mam zamontowanego tylko stare LMR... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #16 Napisano 21 Kwietnia 2008 Byłem u innego mechanika. Macał, machał kierownicą, bujał autem, cudował, nic nie znalazł. Twierdzi, że to może być kwestia amortyzatorów. Niestety przy sportowym zawiasie H&R nie można włożyc ręki między koło a błotnik z zewnątrz, nie można nic pomacać bez podnoszenia auta. Z kanału sprawdzał co mógł gdy auto stało na kołach. Nowy komplet wahaczy siedzi, są dokręcone prawidłowo, są nowe i sprawne w 100 %. Te stuki były równiez przed wymianą wahaczy. gdy jadę po bruku wolno tj normalnie jak na taką drogę nic nie stuka. gdy jadę szybko tj 60, 70 lub więcej km/h po drodze połatanej z wiekszymi nalewkami, dokłami, uskokami wówczas głucho pukai z jednej i drugiej, ale z prawej bardziej. Koncówki sprawdzało mi dwóch mechaników co prawda metodą ruszania kierownicą. Obaj twierdzą, żę są ok. Sprawdzali, macali, kombinowali ok 40 minut. Ponieważ stuki pojawiają się gdy koło leci do dołu tj zjezdzając z jakiegoś szybkiego uskoku, garba przy większej prędkości, stawia on na amortyzatory. Zamówiłem komplet sprężyny KF seria i amortyzatory sachsa. Wymienie w tym tygodniu, ale to kolejne ok 1200 zł niestety. Mam nadzieje, że polepszy się. Sportowe zawieszenie będę sprzedawał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #17 Napisano 21 Kwietnia 2008 Przecież łączniki stabilizatora wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2008 Przecież łączniki stabilizatora wymieniłmowa o tych w kształcie litery U ? Tak, wymieniłem. Zamelduję czy zmieni się coś po wymianie amorów i sprężyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sikor Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2008 U mnie na kostce z bruku tez zawieszenie tłukło się bardzo Panowie - prosty test Poszukać górki z kostki lub z nierównościami. Pierwszy raz zjechać aby upewnić się że zawieszenie tłucze przy otwartych szybach Drugi raz powtórzyć zjazd - i lekko naciskać hamulec nożny. Jesli stukanie ustaje to sprawa jest BANALNA Sprężyna dociskowa kolcka hamulcowego do wymiany-KWESTIA TYLKO KTÓRA Skąd taka diagnoza? mejgo Paska ogladał mechanik , robono testy zawieszenia i NIC. Zostałem sam z tym problemem ale udało się TERAZ JAK JADĘ PO BRUKU TO RADIO WYŁACZAM ABY DELEKTOWEAĆ SIĘ CICHO PRACUJĄCYM ZAWIESZENIEM Pochwalcie się swoimi testami. Czasami na banalne-najprostsze rozwiązania najtrudniej jest wpaść POWODZENIA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2008 Doc i jak tam po wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach