Skocz do zawartości
Gość ikas3

Który wybrać? 1.4 czy 1.6?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ikas3

Witam,

jestem tu nowy, to mój pierwszy post na tym forum.

Zamierzam w najbliższym czasie kupić nowego Passata, zastanawiam się nad jedną z dwóch wersji:

- z silnikiem 1.6 (102 KM)

- z silnikiem 1.4 (122 KM).

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z którymś z tych silników? Intrygujący jest zwłaszcza ten 1.4, chyba raczej mało spotykany w takim dużym samochodzie. Ciekawe, jaka jest jego żywotność, i czy wymaga jakiegoś specjalnego traktowania? Jak sobie te silniki dają radę w passku?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bvrt

Wg mnie oba wymienione przez Ciebie silniki świetnie się nadają do polo, ewentualnie max do golfa a nie do limuzyny o wadze około 2 tony. Swoją drogą nawet nie wiedziałem że wkładają takie maluch do passata.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadze około 2 tony

Nie tyle, jakies poltorej tony :]

 

bvrt - pragne przypomniec ze 1,4 to jest silnik TSI czyli- jak dobrze pamietam:

-turbo wspomagajacy góre

-kompresor wspomagajacy dół

-bezposredni wtrysk(?)

 

Oby dwa silniki wydaja sie byc slabymi, lecz 1,4 majacy 122 konie, moment 210nm i przyspieszenie rzedu 105 do setki bedzie lepiej sie sprawował w budzie passata. Myslze ze doplata okolo 2900 jest w tym przypadku zupelnie oplacalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bvrt

Tak czy inaczej limuzyna z silnikiem 1,4 to brzmi zabawnie :D no ale sie nie wypowiadam bo nie ujeżdzałem osobiście. Ciekawe jak z trwałością takiego silnika czy za bardzo go nie wyżyłowali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u nas na forum ktoś takiego ma, 1.4 TSI poszukaj i napisz do niego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! oczywiście że 1.4 bedzie lepszym rozwiazaniem . ten silnik ma parametry , których nie powstydziłby się niejeden wolnossacy silnik o pojemności 2.0, ( np. z pewnoscia auto bedzie duzo szybsze i elastyczniejsze niż passat b5 z silnikiem 2.0 8v 115 km) . jedyne czego

sie mozna obawiac to usterkowsci, bo to jednostka nowa i piekielnie skomplikowana. na pewno będzie o wiele bardzej wrażliwa na zaniedbania eksploatacyjne niz sprawdzony, stary i prosty 1.6 8v. 1.4 ma chłodzoną olejem i płynem chłodniczym turbine , kompresor , bepośredni wtrysk i łańcuch rozrzadu , co biorąc pod uwagę problemy z łancuchami w innych konstrukcjach vw moze wygenerowac przeogromne koszty powyżej 100 000 km , ale to tylko gdybanie, pożyjemy zobaczymy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że zdecyowanie 1,4; to nowoczesny silnik z dużym momentem obrotowym i mocą jak na tę pojemność, problem może pojawic się na niskich obrotach poniżej 1500/min.zwłaszcza w czasie jazdy na zakrętach gdy kompresor jeszcze nie pracuje wtedy moc będzie zbyt mała . Ja sam uzytkuję 1,8TSI, jestem zadowolony i oczywiscie taki bym Ci polecał. Nie miałem sposobności się przejechać autem z silnikiem 1,4 Zasada pracy obu silników jest taka sama na uwagę zasługuje oprócz przyspieszenia,znakomitej elastyczności także jego cicha praca, skrzynia biegów z 6 przełożeniami, spójrz do konfiguratora VW do 1,4 też chyba taką montują.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, w 1,4 TSi jest montowana 6 biegowy manual. Automatu nie przewiduje sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a lepiej bedzie jak sobie odpuscisz te male jednoscki i kupij 1.8tfsi lub 2.0 fsi, chyba ze tym passatem bedziesz jezdzil jak emeryt, druga sprawa to strach takim czyms na polskich drogach wyrpzedzac...jedyny plus to cena tego auta z tymi silnikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manu20
Nie tyle, jakies poltorej tony :]

 

bvrt - pragne przypomniec ze 1,4 to jest silnik TSI czyli- jak dobrze pamietam:

-turbo wspomagajacy góre

-kompresor wspomagajacy dół

-bezposredni wtrysk(?)

 

Oby dwa silniki wydaja sie byc slabymi, lecz 1,4 majacy 122 konie, moment 210nm i przyspieszenie rzedu 105 do setki bedzie lepiej sie sprawował w budzie passata. Myslze ze doplata okolo 2900 jest w tym przypadku zupelnie oplacalna.

 

Coś mi się obiło o uszy, że ten 122konny ma tylko jedno z tych rozwiązań ( kompresor lub turbo). A dopiero wersje 140 konne i więcej tego silnka mają więcej niż jedną( turbine/kompresor).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a lepiej bedzie jak sobie odpuscisz te male jednoscki i kupij 1.8tfsi lub 2.0 fsi, chyba ze tym passatem bedziesz jezdzil jak emeryt, druga sprawa to strach takim czyms na polskich drogach wyrpzedzac...jedyny plus to cena tego auta z tymi silnikami

 

a nie wziąłeś kolego pod uwagę że może go nie stać na tamte ?? skoro by chciał kupić te to by inaczej sformował pytanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czy inaczej dużo zależy od przebiegu jaki bedziesz robił bo przy osprzedaży takiego na kompresorze/turbo i wysokim przebiegu może być kiepsko , lub jak kolega pisał wyżej ogromne koszty mogą Ci dojść jak bedziesz duzo jezdził..

 

 

a wg mnie oba są zdecydowanie zamałe do Passata...tu nie bedzie oszczedności i podobne spalanie do wiekszej benzyny - a tam jazda na niskich obrotach a nie żyłowanie mini silniczka

 

derlysy

moze i niestać lecz przy takiej sumie do wydania to chyba nie straszne naprężenie kieszeni.

i tak kolegi decyzja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

derlysy

moze i niestać lecz przy takiej sumie do wydania to chyba nie straszne naprężenie kieszeni.

i tak kolegi decyzja ;)

 

chodziło mi bardziej o trafność porady ....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,4 TSI posiada tylko turbinę, kompresor dokładany jest od wersji 140km montowanej np. GOLF, TIGUAN. Z trwałością na pewno nie odstaje od innych podobnych (doładowanych ) silników. Na pewno nie jest przeciążony, bo istnieje wersja 170km (przeszło 120km - 1L pojemności silnika) to bardzo dobry wynik - sprzedają bez obaw. Nie będzie to rakieta, ale do jazdy pewnie i wystarczy. Od 0-100 pewnie słabo ale elastyczność powinna być w miarę przyzwoita. A co do wagi to Passat jest jednym z lżejszych w klasie. Jak musiał by być to Passat 1,6 czy 1,4 brał bym 1,4 bardziej skomplikowana konstrukcja ale może jakaś namiastka przyjemności z jazdy będzie. Chyba jeszcze nikt nie eksperymentował z 1,4 ale nie musi być tak źle. Może będzie możliwość zaczipowania go np. do 150km i będzie już bardzie niż przyzwoicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
Może będzie możliwość zaczipowania go np. do 150km

niby tak, ale głupotą jest kupowanie auta z myślą o jego chipowaniu.

 

Z trwałością na pewno nie odstaje od innych podobnych (doładowanych ) silników

 

patrząc na problemy z 2.0TDI 170PS nie byłbym taki pewny. VW zaczął wypuszczać na rynek jakieś wynalazki, które okazują się nie do końca sprawdzone.

IMHO jeśli stać cię na passata to kupuj albo 2.0TDI 140 PS lub ładuj się w sprawdzone 1.8T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie problemy ma 2.0TDI 170KM? Pytam z czystej ciekawości bo o takowych nie słyszałem a chętnie sie dowiem bo biore ten silnik pod uwage w następnym aucie.

 

Wiem że 2.0TDI 140KM miało spore problemy z pękającymi głowicami, padającymi turbinami i z czymś jeszcze... Niektórzy mówią że to tylko modele 04' i 05' ale znam przynajmniej 2 przypadki z 2006r....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrząc na problemy z 2.0TDI 170PS nie byłbym taki pewny. VW zaczął wypuszczać na rynek jakieś wynalazki, które okazują się nie do końca sprawdzone.

Problemy z silnikiem 2.0 TDI 170 KM?

Móglbyś podać przykłady?

 

pozdr,

TC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Właśnie pękające głowice, łamiące się korby, uszkodzenia pompy paliwowej itp itd.

Jest to podobno najgorszy silnik w historii VW - gorszy nawet niż 2.5TDI.

 

W B6 nie ma sprawdzonego 1.8T

 

a 1.8TSI to pies :?:

 

Na dobrą sprawę między 1.4TSI a 1.8TSI jest różnica raptem 8 tyś zł więc wybór chyba jest prosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając to forum to można sobie zadać pytanie. Dlaczego VW produkuje Passat0y z silnikami innymi niż 2.0 TDI lub 2.0 FSI ?

 

Kolega prosi o rade który z tych silników wybrać a oczywiście większość (jak zawsze) malkontentów bredzi że "za słaby", "jednosteczki" itp...

Ludzie jak by niektórych z Was posłuchać to trzeba by kupować silniki 5,0 - 500KM bo inne to "jednosteczki".

 

Najśmieszniejsze jest to że większość tych doradców NIGDY nie jechała Pasatem z silnikiem 1,4 lub 1,6.

 

Pytanie dla malkontentów, co byście wybrali Passata 1.6 115KM (nowy) czy 2,0 TDI (3 letni 150tys. km) ? Bo taką mam możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności