souler Zgłoś #41 Napisano 25 Lutego 2013 akurat z tym korkiem w b3 to prawda. można jeździć bez i nic mu nie będzie. sprawdzone na sobie. ty masz coś nie halo z chłodzeniem. głowicę masz całą? pompę wody sprawdzić, ale może być jakieś pęknięcie do kanału wodnego i dlatego masz ciśnienie w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #42 Napisano 25 Lutego 2013 chłodnica wymieniona na nową jest sposób na sprawdzenie pompy bez jej wyciągania??? wiem, że jak by była pompa padnięta to nie było by ogrzewania w aucie a ono jest bardzo dobre a jak na otwartym zbiorniku przy gazuje to poziom płynu w zbiorniczku obniża się i jak schodzi z obrotów to wraca do pierwotnego poziomu jak by faktycznie układ był zapchany jakimś syfem to jest sposób na jego przeczyszczenie????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #43 Napisano 25 Lutego 2013 Pierwszy bieg wentylatorów powinien się wlączyć ( o ile dobrze pamietam) już przy 95 stopniach. No i zdarzają się takie rodzynki że ktoś grzebał w elektryce i wentylator zamiast zasysać powietrze to je wydmuc***e.... Obadaj elektrykę termowłącznika w chłodnicy i kierunek obrotów wentylatora. ---------- Dodano o 23:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:09 ---------- akurat z tym korkiem w b3 to prawda. można jeździć bez i nic mu nie będzie. sprawdzone na sobie. Zgodzę się jeśli temp na zegarach nie przekroczy 80 stopni. Przy 90 płyn sie zagotuje i .... troszkę go wypłynie....a to pierwszy stopień do uśmiercenia uszczelki pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #44 Napisano 26 Lutego 2013 Zgodzę się jeśli temp na zegarach nie przekroczy 80 stopni. Tez się zgadzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #45 Napisano 26 Lutego 2013 jak obadać tą termo elektrykę tego włącznika w chłodnicy???na rezystancję omomierzem???? wczoraj zostawiałem auto na postoju i dwa razy włączył się wiatrak i schładzał, wydaje mi się, że tylko na pierwszym biegu pracował, ale schłodził do 90 stopni jak sprawdzić czy działa drugi bieg??? można wypłukać układ chłodzenia jakimś BEZPIECZNYM preparatem??? co z tą pompą, można sprawdzić bez wyciągania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #46 Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) jak obadać tą termo elektrykę tego włącznika w chłodnicy? Mostkujesz piny we wtyczce włacznika, pierwszy to zasilanie drugi to pierwszy bieg trzeci pin to drugi bieg...przygotuj zapasowy bezpiecznik 30A bo zwykle sie upala podczas tej czynności. że tylko na pierwszym biegu pracował Zaobserwuj przy jakiej temp. sie włącza, z reguły na postoju jeśli układ chłodzenia jest sprawny drugi bieg sie nie właczy, pierwszy da sobie radę. Temp włączania I biegu to 92-97 stopni wyłączania to 84-91 stopni Temp włączania II biegu to 99-105 stopni wyłączania 91-98 stopni. Sprawdź kierunek obrotu wentylatora, ma dmuchać w stronę silnika. można wypłukać układ chłodzenia jakimś BEZPIECZNYM preparatem??? Ja Ci nie podpowiem, nogdy nie zalewałem wodą tak wieć nigdy nie płukałem, nowy płyn powinien pomóc. Okres max sprawności płynu to około 5 lat. co z tą pompą, można sprawdzić bez wyciągania? Jedynie co możesz sprawdzicć to czy lekko sie kręci, jesli popekały łopatki na wirniku (nie są metalowe) to tylko przez demontaż to sprawdzisz. Najgorsze jest to ze wentylator ma troszkę inną elektryke na zapłonie a inną po wyłączeniu zapłonu-ale tym sie nie sugeruj... najważniejszy jest ten po zapłonie....między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest też czujnik przegrzania komory silnika, zdjecie z niego kabelka i przyłożenie do masy powinno właczyc wentylator na I biegu. Edytowane 26 Lutego 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #47 Napisano 26 Lutego 2013 płyn wymieniłem jak go kupiłem jakiś rok temu a te piny przy czujniku mostkuje na zapłonie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #48 Napisano 26 Lutego 2013 a te piny przy czujniku mostkuje na zapłonie??? z tego co pamiętam to dochodzi tam zawsze plus ale zaraz zobaczę w schemat.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #49 Napisano 26 Lutego 2013 z tego co pamiętam to dochodzi tam zawsze plus ale zaraz zobaczę w schemat.. Zawsze jest plus więc nie musisz na zapłonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #50 Napisano 26 Lutego 2013 drugiego biegu raczej nigdy w normalnej eksploatacji sprawnego b3 nie zobaczysz, bo nie powinien osiągnąć temperatury, przy której się załączy. wentylator sprawdzasz mostkując we wtyczce zewnętrzny na zmianę z jednym lub drugim pinem. termowłącznik sprawdzasz miernikiem, tylko za cholerę nie pamiętam czy działał opornościowo czy stykowo [bimetal]. w każdym bądź razie 100 lat temu się tym bawiłem. odnośnie jazdy bez korka - zapraszam na pokaz. mogę was powozić kilometrami i nie ujrzycie ani gotującej się wody ani uciekającego płynu. taki jego urok. temperaturę też mogę zmierzyć, żeby pokazać sprawny termostat. choć w sumie to diesel. benzyniaki zawsze jakieś zepsute były. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #51 Napisano 26 Lutego 2013 benzyniaki zawsze jakieś zepsute były. Tak, jasne... ...z tego co ja wiem to "diesle" zawsze cierpiały na niedogrzanie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #52 Napisano 26 Lutego 2013 Kolego pietka 86 , Twój przypadek sugeruje mi walniętą uszczelkę pod głowicą , lub uszkodzoną głowicę . Układ chłodzenia powinien się odpowietrzyć sam, bez zciągania węży . Jeśli by była uszkodzona pompa wody , to nie przejechałbyś nawet 10 km, a temp. wzrosłaby ponad 100 -120 *C , i płyn by wykipiał ... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #53 Napisano 27 Lutego 2013 a napiszcie jeszcze jaką u Was trzyma temperaturę????? przekracza 90 stopni podczas szybkiej jazdy???? bo w mieście rozumiem, że może przekroczyć i wentylator się włączy zaobserwujcie i napiszcie proszę pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #54 Napisano 27 Lutego 2013 a napiszcie jeszcze jaką u Was trzyma temperaturę????? U mnie w czasie jazdy czy w mieście czy poza okolice 90, wiadomo jak się stoi w korku to skoczy na chwile i wraca na 90, a Piotr zmierzyłeś termometrem temperaturę czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #55 Napisano 27 Lutego 2013 w sumie to nie mierzyłem termometrem, mogę sprawdzić jeszcze dzisiaj,ale wydaje mi się, że jest ok bo na postoju temperatura podchodzi pod 100 i załącza się wentylator i schładza do ok 85-90 podczas spokojniej jazdy tzn. tak 80 na 5 biegu temperatura nie przekracza 90 stopni, podchodzi do 90 i za chwilkę spada do ok 85 i tak w koło, problem jest podczas większego obciążenia silnika tzn. przy jeździe z przyczepką lub przy prędkości powyżej 110, wtedy temperatura podchodzi do 100-105 i cały czas tak trzyma....wtedy po takiej jeździe jak się zatrzymuje i zaglądam pod maskę to węże są twarde....nie wiem co z nim jest, może faktycznie uszczelka pod głowicą jest gdzieś delikatnie walnięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #56 Napisano 27 Lutego 2013 zaglądam pod maskę to węże są twarde....nie wiem co z nim jest, może faktycznie uszczelka pod głowicą jest gdzieś delikatnie walnięta Raczej na pewno może uszczelka a może głowica jest pęknięta - pewnie skończy się na zdjęciu głowicy i sprawdzeniu jej szczelności a przy okazji uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #57 Napisano 27 Lutego 2013 a może Ty masz za małą chłodnicę założoną?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #58 Napisano 27 Lutego 2013 a może Ty masz za małą chłodnicę założoną?? O Łukasz bardzo dobre pytanie!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #59 Napisano 27 Lutego 2013 temperaturę mierzyłem, na zegarach wskazówka temperatury była prawie na środku a płyn miał 88 stopni później chciałem na otwartym zbiorniczku zobaczyć jak temperatura będzie się podnosić i zaczął się poziom płynu podnosić i zaczęło wywalać...... chłodnica ok bo założyłem taką samą jaka była a większa by tam nie weszła... a myślicie, że jak by pompa była uszkodzona to mogła by robić obieg a pod większym obciążeniem sobie nie radzić???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #60 Napisano 27 Lutego 2013 zaczął się poziom płynu podnosić i zaczęło wywalać...... oj oj, szukałem innych przyczyn ale chyba jednak będziesz musiał głowicę dźwigać... chłodnica ok bo założyłem taką samą jaka była a większa by tam nie weszła... to zależy czy by nie weszła większa... jaki Twoja ma rozmiar?? a myślicie, że jak by pompa była uszkodzona to mogła by robić obieg a pod większym obciążeniem sobie nie radzić???? mogłaby. kiedy pompę zmieniałeś?? albo może wiesz kiedy poprzedni właściciel zmieniał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach