Skocz do zawartości
kenor18

Odpowietrzanie układu chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

akurat z tym korkiem w b3 to prawda. można jeździć bez i nic mu nie będzie. sprawdzone na sobie.

 

ty masz coś nie halo z chłodzeniem. głowicę masz całą? pompę wody sprawdzić, ale może być jakieś pęknięcie do kanału wodnego i dlatego masz ciśnienie w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wymieniona na nową

 

jest sposób na sprawdzenie pompy bez jej wyciągania???

 

wiem, że jak by była pompa padnięta to nie było by ogrzewania w aucie a ono jest bardzo dobre a jak na otwartym zbiorniku przy gazuje to poziom płynu w zbiorniczku obniża się i jak schodzi z obrotów to wraca do pierwotnego poziomu

 

jak by faktycznie układ był zapchany jakimś syfem to jest sposób na jego przeczyszczenie?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy bieg wentylatorów powinien się wlączyć ( o ile dobrze pamietam) już przy 95 stopniach.

No i zdarzają się takie rodzynki że ktoś grzebał w elektryce i wentylator zamiast zasysać powietrze to je wydmuc***e....

Obadaj elektrykę termowłącznika w chłodnicy i kierunek obrotów wentylatora.

 

---------- Dodano o 23:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:09 ----------

 

akurat z tym korkiem w b3 to prawda. można jeździć bez i nic mu nie będzie. sprawdzone na sobie.

Zgodzę się jeśli temp na zegarach nie przekroczy 80 stopni.

Przy 90 płyn sie zagotuje i .... troszkę go wypłynie....a to pierwszy stopień do uśmiercenia uszczelki pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgodzę się jeśli temp na zegarach nie przekroczy 80 stopni.

 

Tez się zgadzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak obadać tą termo elektrykę tego włącznika w chłodnicy???na rezystancję omomierzem????

 

wczoraj zostawiałem auto na postoju i dwa razy włączył się wiatrak i schładzał, wydaje mi się, że tylko na pierwszym biegu pracował, ale schłodził do 90 stopni

 

jak sprawdzić czy działa drugi bieg???

 

można wypłukać układ chłodzenia jakimś BEZPIECZNYM preparatem???

 

co z tą pompą, można sprawdzić bez wyciągania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak obadać tą termo elektrykę tego włącznika w chłodnicy?

Mostkujesz piny we wtyczce włacznika, pierwszy to zasilanie drugi to pierwszy bieg trzeci pin to drugi bieg...przygotuj zapasowy bezpiecznik 30A bo zwykle sie upala podczas tej czynności.

 

że tylko na pierwszym biegu pracował

Zaobserwuj przy jakiej temp. sie włącza, z reguły na postoju jeśli układ chłodzenia jest sprawny drugi bieg sie nie właczy, pierwszy da sobie radę.

Temp włączania I biegu to 92-97 stopni

wyłączania to 84-91 stopni

Temp włączania II biegu to 99-105 stopni

wyłączania 91-98 stopni.

Sprawdź kierunek obrotu wentylatora, ma dmuchać w stronę silnika.

 

 

można wypłukać układ chłodzenia jakimś BEZPIECZNYM preparatem???

Ja Ci nie podpowiem, nogdy nie zalewałem wodą tak wieć nigdy nie płukałem, nowy płyn powinien pomóc.

Okres max sprawności płynu to około 5 lat.

 

co z tą pompą, można sprawdzić bez wyciągania?

Jedynie co możesz sprawdzicć to czy lekko sie kręci, jesli popekały łopatki na wirniku (nie są metalowe) to tylko przez demontaż to sprawdzisz.

 

Najgorsze jest to ze wentylator ma troszkę inną elektryke na zapłonie a inną po wyłączeniu zapłonu-ale tym sie nie sugeruj... najważniejszy jest ten po zapłonie....między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest też czujnik przegrzania komory silnika, zdjecie z niego kabelka i przyłożenie do masy powinno właczyc wentylator na I biegu.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn wymieniłem jak go kupiłem jakiś rok temu

 

a te piny przy czujniku mostkuje na zapłonie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a te piny przy czujniku mostkuje na zapłonie???

z tego co pamiętam to dochodzi tam zawsze plus ale zaraz zobaczę w schemat..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co pamiętam to dochodzi tam zawsze plus ale zaraz zobaczę w schemat..

Zawsze jest plus więc nie musisz na zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugiego biegu raczej nigdy w normalnej eksploatacji sprawnego b3 nie zobaczysz, bo nie powinien osiągnąć temperatury, przy której się załączy.

 

wentylator sprawdzasz mostkując we wtyczce zewnętrzny na zmianę z jednym lub drugim pinem. termowłącznik sprawdzasz miernikiem, tylko za cholerę nie pamiętam czy działał opornościowo czy stykowo [bimetal]. w każdym bądź razie 100 lat temu się tym bawiłem.

 

odnośnie jazdy bez korka - zapraszam na pokaz. mogę was powozić kilometrami i nie ujrzycie ani gotującej się wody ani uciekającego płynu. taki jego urok. temperaturę też mogę zmierzyć, żeby pokazać sprawny termostat. choć w sumie to diesel. benzyniaki zawsze jakieś zepsute były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
benzyniaki zawsze jakieś zepsute były.

Tak, jasne...

...z tego co ja wiem to "diesle" zawsze cierpiały na niedogrzanie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pietka 86 , Twój przypadek sugeruje mi walniętą uszczelkę pod głowicą , lub uszkodzoną głowicę .

Układ chłodzenia powinien się odpowietrzyć sam, bez zciągania węży .

Jeśli by była uszkodzona pompa wody , to nie przejechałbyś nawet 10 km, a temp. wzrosłaby ponad 100 -120 *C , i płyn by wykipiał ...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a napiszcie jeszcze jaką u Was trzyma temperaturę?????

 

przekracza 90 stopni podczas szybkiej jazdy???? bo w mieście rozumiem, że może przekroczyć i wentylator się włączy

 

zaobserwujcie i napiszcie proszę

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a napiszcie jeszcze jaką u Was trzyma temperaturę?????

 

U mnie w czasie jazdy czy w mieście czy poza okolice 90, wiadomo jak się stoi w korku to skoczy na chwile i wraca na 90, a Piotr zmierzyłeś termometrem temperaturę czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nie mierzyłem termometrem, mogę sprawdzić jeszcze dzisiaj,ale wydaje mi się, że jest ok bo na postoju temperatura podchodzi pod 100 i załącza się wentylator i schładza do ok 85-90

 

podczas spokojniej jazdy tzn. tak 80 na 5 biegu temperatura nie przekracza 90 stopni, podchodzi do 90 i za chwilkę spada do ok 85 i tak w koło, problem jest podczas większego obciążenia silnika tzn. przy jeździe z przyczepką lub przy prędkości powyżej 110, wtedy temperatura podchodzi do 100-105 i cały czas tak trzyma....wtedy po takiej jeździe jak się zatrzymuje i zaglądam pod maskę to węże są twarde....nie wiem co z nim jest, może faktycznie uszczelka pod głowicą jest gdzieś delikatnie walnięta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaglądam pod maskę to węże są twarde....nie wiem co z nim jest, może faktycznie uszczelka pod głowicą jest gdzieś delikatnie walnięta

 

Raczej na pewno może uszczelka a może głowica jest pęknięta - pewnie skończy się na zdjęciu głowicy i sprawdzeniu jej szczelności a przy okazji uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może Ty masz za małą chłodnicę założoną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może Ty masz za małą chłodnicę założoną??

 

O Łukasz bardzo dobre pytanie!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperaturę mierzyłem, na zegarach wskazówka temperatury była prawie na środku a płyn miał 88 stopni

później chciałem na otwartym zbiorniczku zobaczyć jak temperatura będzie się podnosić i zaczął się poziom płynu podnosić i zaczęło wywalać......

 

chłodnica ok bo założyłem taką samą jaka była a większa by tam nie weszła...

 

a myślicie, że jak by pompa była uszkodzona to mogła by robić obieg a pod większym obciążeniem sobie nie radzić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczął się poziom płynu podnosić i zaczęło wywalać......

oj oj, szukałem innych przyczyn ale chyba jednak będziesz musiał głowicę dźwigać...

 

chłodnica ok bo założyłem taką samą jaka była a większa by tam nie weszła...

to zależy czy by nie weszła większa... jaki Twoja ma rozmiar??

 

 

a myślicie, że jak by pompa była uszkodzona to mogła by robić obieg a pod większym obciążeniem sobie nie radzić????

mogłaby. kiedy pompę zmieniałeś?? albo może wiesz kiedy poprzedni właściciel zmieniał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności