kenor18 Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2008 mam pytanko robiłem troche przy układzie chłodzenia.Chyba sie zapowietrzył temperatura głupieje ponad 100C i grzac nie chce tylko jak go docisne mocno gazem.Myśle ze wystarczy odpowietrzyc chyba ze cos popsułem.W jaki sposób najlepiej odpowietrzyc Układ??? Sprecyzowałem za Ciebie tytuł wątku. Następnym razem śmiało, pełnymi zdaniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2008 powoli odlacz ten na krućcu i zobacz czy jest płyn jezeli go tam nie ma to powoli wlej jakas ilosc i zalacz odpol motor i tak do skutku byc moze jest zapowietrzony ja tak mialem jak mechanik robil mi remont glowicy, w zbiorniczku wyrownawczym plyn byl natomiast w ukladzie brak i po kilku dolewkach przez waz wszystko wrocilo do normy.Otwoz rowniez pokretlo nagrzewnicy na full i dmuchawe i az pusci termostat i zalacza sie wiatraki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2008 Ten układ sam się odpowietrza. Należy tylko po naprawach kontrolować stan płynu. Po rozgrzaniu do temperatury otwarcia termostatu płyn będzie się prtzedostawał do całego układu chłodzenia, należy tylko kontrolować stan płynu i uzupełniać go. Ale na zimnym silniku!!! Nie dolewaj zimnego do rozgrzanego silnika. A zanim się odpowietrzy może jakiś czas potrwać. Ja też jakiś czas temu wymieniałem termostat i spuściłem cały płyn przy okazji. Wymieniłem i samo się odpowietrzyło elegancko. I oczywiście przy otwartej nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2008 Nagrzewnica jest cały czas otwarta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2008 to znaczy co oznacza otwarta ze jest na maxa ustawiona aby grzała?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2008 Płyn cały czas przez nią przepływa a sterowanie grzaniem odbywa się przy pomocy klapek. Zawór od nagrzewnicy mam w polonezie i nie jest to najlepsze rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rrudi Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2008 U mnie po wymianie termostatu również układ się zapowietrzył i temperatura skoczyła na 110 stopni . Moja rada na to jest prosta gaz do dechy kilka razy i samo się odpowietrz zawsze pomagało.Spróbuj . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2008 Otwoz rowniez pokretlo nagrzewnicy na full i dmuchawe i az pusci termostat i zalacza sie wiatraki. po co? żeby nagrzewał się pół dnia? ogrzewanie na zero, wentylator na zero, nagrzewnica nie ma zaworu jak zauważył The_Saint korek w zbiorniczku na bok, odpalić motor i trzymać obroty koło 2500, dolewać ubytki do momentu kiedy przestanie ubywać płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2008 po co? żeby nagrzewał się pół dnia?ogrzewanie na zero, wentylator na zero, nagrzewnica nie ma zaworu jak zauważył The_Saint korek w zbiorniczku na bok, odpalić motor i trzymać obroty koło 2500, dolewać ubytki do momentu kiedy przestanie ubywać płynu A jak za bardzo ubywa to sprawdzić czy nie ma kałuży pod autem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2008 Dzieki za pomoc wszystko wruciło do normy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2008 Tylko nie paluj za mocno ja u siebie po wymianie termostatu i uszczelki pod glowica (bo zachcialo mi sie jechac na walnietej pompie wody do sklepu po nowa ) to odpowietrzalo mi sie prawie 30 min ogrzewania zero glowica goraca chwycic nie mozna ale w koncu przeszlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2008 Kazdy posiadacz Passata wie ze jest to system samoodpowietrzajacy ale jak plyn jest oprozniony z calego systemu powstaje poduszka powietrzna i pompa wody mieli powietrze wiec trzeba znalezc inny sposob oby plyn wszedl w caly uklad chlodzenia a ten sposob ktory wczesniej napisalem dało efekt pozytywny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrju162 Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2012 Witam. Jestem posiadaczem Passata B5 FL Variant z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI AVF. Mam takie pytanie: ile trzeba przejechać mniej więcej kilometrów, żeby układ się sam odpowietrzył? W warsztacie nalali mi trochę ponad Max do zbiorniczka wyrównawczego i teraz nie wiem czy spuścić trochę, żeby było nieco poniżej Max czy poczekać aż się odpowietrzy i ten nadmiar pójdzie w układ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 31 Grudnia 2012 Po 1 zły dział kolego ANDRZEJ Po 2 układ dobrze zalany powinien odpowietrzyć się na postoju po 2 załączeniu wentylatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrju162 Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2012 Którego wentylatora? tego od klimy? Bo ten główny to mi się kręci cały czas na wisko. A w ogóle TDIka rozgrzać do stanu, żeby się włączył wentylator od klimy to wydaje mi się, że ciężko będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 31 Grudnia 2012 Tak ten wentylator na wisko (możesz go zatrzymać jak masz wisko sprawne przed otworzeniem się termostatu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrju162 Zgłoś #17 Napisano 31 Grudnia 2012 To jak on ma się załączyć, skoro kręci się cały czas? przepraszam, że takie pytania zadaję ale jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową. U mnie w ogóle wskaźnik temperatury dochodzi tylko do około 87 stopni. Nie wiem czy może mieć na to wpływ, że mam nalane płynu ponad Max czy to, że jest zapowietrzony? Bo ostatnio zmieniałem czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 31 Grudnia 2012 Podepnij auto pod kompa VAG i sprawdź czy dochodzi do 90*C jeśli tak (czyli na zegarach 87*C a na VAG 90*C )to czujnik jest ok i wtedy powinno załączyć się wisko "zlepić" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrju162 Zgłoś #19 Napisano 31 Grudnia 2012 A może pomożesz mi w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/29747-Czujnik-temperatury-silnika/page15 bo w sumie to jest dla mnie większy problem ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endrju162 Zgłoś #20 Napisano 2 Stycznia 2013 A ja gdzieś czytałem, że układ chłodzenia w VW odpowietrza się samoczynnie bez żadnych kombinacji. To prawda? czy zbyt wysoki poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym może mieć wpływ na niedogrzanie silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach