Jump to content
Preziu

dodatkowe zegary (temp oleju, boost etc)

Recommended Posts

ciśnienie oleju IMO bardzo fajne jeśli chcesz testować różne oleje i/lub orientować się kiedy "już można", a kiedy jeszcze nie... ;) Podobne wskazanie da temperatura oleju, ale nie dowiesz się kiedy siądzie ciśnienie jak turbo zassie cały olej przy ostrej jeździe ;)

 

I pozbądź się tych daszków, bo to nie semafory. Daszki tylko jeszcze bardziej ograniczą Ci pole widzenia przy skręcie w lewo. Zegary są same z siebie tak jasne, że nawet w pełnym słońcu tych "daszków" nie potrzeba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz ja mam takie pytanie - moj wskaznik temp oleju zaczal szwankowac. Ale po kolej - jak tylko zaczeły sie upały na dworzu zauważyłem że wskazniek dziwnie działa - po odpalniu auta kiedy olej jest zimny pokazuje dobrze - jednak jak juz złapie temp roboczą albo jak np pojezdze z godzine zaczyna wariowac. Wskazówka działa jak chce - np. stoi na 80st po chwili spadnie do zera zeby zaraz skoczyc na 90. Mało tego podczas jazdy po nierównościach potrafi mignać tarcza tak jakby nie było zasilania - wskazowka skoczy na 0 i po chwili na jakas wartosc. Sprawdzałem juz przewody nic nie jest luzne - styk jest. Usterka ta dzieje sie tylko jak jest goraco na dworze - teraz kiedy praktycznie pada nic sie z nim nie dzieje. Czy wpływ moze miec miejsce jego zamontowania? lewa strona obudowy zegarów auta. Obok mam jeszcze bosta ale ten działa b.dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja też podepnę się pod temat.

Chciałbym zamontować zegary w słupku ale mam tam kurtynę...

Czy ktoś to montował w przypadku kiedy w słupku jest jasiek :?:

Czy można to zrobić - w sensie czy nie ma przeciwwskazań :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no raczej są... bo ktoś Ci w drzwi wjedzie, a Ty dostaniesz w oko obudową od zegarka zdetonowaną małym ładunkiem wybuchowym. Ja bym kombinował z kurnikiem na obudowie kolumny kierownicy albo gdzieś pod klimatronikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bym kombinował z kurnikiem na obudowie kolumny kierownicy albo gdzieś pod klimatronikiem.

 

Albo tak:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1041584#post1041584 :brawo

Też mam kurtynkę i nie chciałbym oberwać wskaźnikiem, a przy okazji nie ogranicza widoczności jak na słupku. No chyba że chcesz wiecej niz 2 zegary

Edited by darek_tz

Share this post


Link to post
Share on other sites
no raczej są... bo ktoś Ci w drzwi wjedzie, a Ty dostaniesz w oko obudową od zegarka zdetonowaną małym ładunkiem wybuchowym.

Tego się obawiałem właśnie :( :(

Tak - widziałem ten temat - właśnie mam rozkminkę z tymi zegarami :)

chyba że chcesz wiecej niz 2 zegary

Myślałem o 3 ...

Boost, Temp. oleju i EGT.

 

No nic - jak już coś wydumam to się na pewno pochwalę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatkowe zegary nie powinny zaszkodzić bo poducha, jest w suficie, a nie w słupku, ale to każdy może sam ocenić oglądjąc ten film-wybuch kurtyny jest przy końcu:

[ame]

[/ame]

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy potrzebuję pomocy w podpięciu zegara afr. Powiedzcie mi czy on idzie w sondę czy w kompa do któregoś pinu? dodam, że to tylko jeden kabelek.... ;)

z góry thanks.

czytałem że jeśli już miałoby to być w sondzie lambda to musi być ona szerokopasmowa a nie wąskopasmowa. I teraz tu pytanie - gdzie co jak i po ilu ;) ?? i czy faktycznie da sie go podpiąć pod ecu/??

Edited by pobs

Share this post


Link to post
Share on other sites

pobs, mi się zawsze wydawało, że dopiero od 2003 w VW były sondy szerokopasmowe. Dowiedziałem się podczas strojenia, że nie do końca, bo nawet mój 2001 takową miał. Więc - pozostaje Ci odkręcenie zbiorniczka wyrównawczego i wpięcie się w pin sondy - we wtyczce są chyba 4 piny, więc długo szukać nie będziesz. Jeśli faktycznie sonda jest hi-band, to powinieneś mieć konkretną wartość na wyświetlaczu i koniec...

Share this post


Link to post
Share on other sites
odkręcenie zbiorniczka wyrównawczego
marku pokieruj mnie trochę ;) - i który zbiorniczek wyrównawczy chodzi.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
marku pokieruj mnie trochę - i który zbiorniczek wyrównawczy chodzi.....

sorka, chodzi o zbiorniczek cieczy chłodzącej (trzy śruby krzyżak) - odchylisz go do góry i będziesz miał pełen dostęp do wtyczki idącej do sondy - to miejsce, z którego (wg mnie) najwygodniej ukraść sygnał AFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sygnał sondy można również wziąć z wtyczki od komputera , tylko trzeba miernikiem zmierzyć który to kabel wiem tylko ,że jest koloru fioletowego ale pinu nie pamietam

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie tak kombinowałem, że na bank bedzie szedł sygnał do kompa informujący o jakości mieszanki. Jutro będę próbował z tymi pinami z sondy i zobaczymy jak szybko się wstrzelę. Wymieniam zegary, gdyż w starych zaczęło padać podświetlenie, a AFR będę potrzebował, bo biorę się z powrotem za smt6 i delikatne spalanie rzędu 16-17 litrów :P .

Wtryski robią swoje, i zalewają cylindry (tak myślę) więc w tym roku albo mocniej dmuchnę, albo czas na zmiany ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sygnał jest ;) pierwszy kabel z lewej :) trawiony za 1 razem. Co mnie wcale nie zaskoczyło to to, że mieszanka jest w górnym limmicie, natomiast ma dość spore wachania.

szukałem jeszcze dzisiaj w którym miejscu jest ta @zaś[email protected] śrubka przu filtrze oleju do czujnika temp. oleju ale nie moglem go znaleść :wstyd: może ktoś ma jakieś foto podglądowe??

Share this post


Link to post
Share on other sites
szukałem jeszcze dzisiaj w którym miejscu jest ta @zaś[email protected] śrubka przu filtrze oleju do czujnika temp. oleju ale nie moglem go znaleść może ktoś ma jakieś foto podglądowe??

to w TDI chyba ;) W benzyniakach trzeba się ratować taką podkładką, w którą wkręcasz czujnik ciśnienia, temperatury, a przy okazji może tez być używana jako trójnik do chłodnicy oleju...

 

GReddy_12002801N_1.jpg

(coś w ten deseń).

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Tdi masz z lewej strony podstawy filtra w poprzecznych a we wzdluznych to od przodu :) jesli dobrze pamietam to jest na imbusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiecie jak to cusik może się po ang. nazywać? :wstyd:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobs jak sie juz uporasz u siebie z tym to wiesz w TDI tez bym tak chcial :)

A powaznie to mam zamiar zapodac boost i cisnienie oleju, jak tylko turbafke wsadze.

Chetnie bym zobaczyl jak to podpioles u siebie.

Pozdro prezesie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak to się mówi powoli małymi kroczkami do celu ;) - u ciebie będzie łatwiej z jednym czujnikiem jeżeli chodzi o olej, bo już widzialem jak to wygląda w TDI ;)

u mnie już prawie po sprawie, jeszcze tylko detale i pociągnąć kable przez ecu. no i do lata. wiecj juz nic nie robie jezeli pasek pojdzie na sprzedaz pod koniec wakacji. A jak zostanie to będzie zabawa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy