Jump to content
Preziu

dodatkowe zegary (temp oleju, boost etc)

Recommended Posts

Panowie,

 

Jakies 3 slowa o dodatkowych zegarach (temp oleju, boost etc) prosze.

Przymierzam sie i nie wiem na co zwrocic uwage.

Chce zamontowac w slupku.

Jakies rady, jakie zegary, jakie czujniki, gdzie montowac etc ?

Przewerwtowalem forum ale nie znalalazlem zadnej konkretnej informacji.

Wolf Ty masz takei zegary. Jakies 3 slowa do Ojca prowadzacego ?? :rotfl:

Moze chcesz sprzedac przed sprzedaza Paska ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preziu :) cisnienie oleju juz sprzedałem. doladowanie praktycznie takze :)

 

pytanie ile chcesz zegarów...

ja sugeruje Boost i cisnienie oleju. Jesli chcesz trzeci to moze byc tmp oleju.

Jesli chcesz wersje "tanią" to kup AutoGauge ale z silnikiem krokowym. ceny od 200pln za sztuke. W boost wazna funkcja peak i warn.

Najtansza opcja sa zegary mechaniczne ale niestety moga nie dzialac zbyt dobrze. Moje o dziwo dzialaly 2 lata praktycznie idealnie.

 

mam dojscie do zegarów z silnikiem krokowym troche taniej niz na allegro.

 

aaaa przypomnilame sobie

W domu na polce lezy nie uzywany boost elektroniczny, jak bys chcial...

 

Doladowanie podlaczasz pod rurke idaca z kolektora do DV, cisnienie oleju wkrecasz przy podstawce filtr oleju. Mamy jedno wolne miejsce zaslepione srubka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pochwal się jak wyjdzie w ostateczności...

 

ja mam komplet auto gauge-a (boost, oil press, egt) na silnikach krokowych i są bardzo fajne -> tzn. czytelne i wyraźne, a do tego z opisywaną funkcją peak i głosowym powiadomieniem. Jedyna ich wada to to, że przy odpalaniu piszczą niesamowicie robiąc autotest i nie znalazłem do tej pory opcji, żeby to wyłączyć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze pytanie, jak i gdzie się przebijać od lewego słupka do komory silnika bo moje zegary już rok leżą w szafie ze słupkiem a zniechęca mnie tylko przeciąganie tego wszystkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jeszcze pytanie, jak i gdzie się przebijać od lewego słupka do komory silnika bo moje zegary już rok leżą w szafie ze słupkiem a zniechęca mnie tylko przeciąganie tego wszystkiego.

 

 

wykręcasz komputer w podszybiu, wyjmujesz go i masz już dojście z kablami od komory silnika do kabiny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ciagnalem prawa stroną, tnz za schowkiem. Mialem juz kiedys tam pociagniety kabel do wzmacniacza wiec przewodami od zegarów udałem się ta sama drogą.

Zasilanie bierzesz z radia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to jeszcze zapytam jak ściągnąć osłonę lewego słupka bo nigdzie opisu nie znalazłem ani zdjęcia osłony od strony wewnętrznej żeby zobaczyć gdzie tam są zaczepy czy inne ustrojstwo co to trzyma. Ściągam uszczelkę drzwi i pewnie przez tą szczelinę coś muszę pogmerać byle by nic nie połamać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ciagnalem prawa stroną, tnz za schowkiem

to sobie życia nie ułatwiasz ;)

przez obudowę sterownika silnika jest tyle miejsca, że można przeciągnąć słonia.

jak ściągnąć osłonę lewego słupka

delikatnie i z wyczuciem odginaj słupek aż strzeli pierwszy zaczep od góry... kolejne równie delikatnie i z wyczuciem. Nic w ten sposób nie połamiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

witka :)

kupiłem sobie voltomierz i teraz gdzie go podłączyć, w instrukcji pisze że pod ignition switch 12v(+) czyli przewód zapłonowy ze stacyjki :rolleyes:

czy ktoś wie który to bo żeby dostać się do kostki to trzeba kiere ściągać :eek: a może ktoś zna inny sposób

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli chodzi o sprzedajace DABTUNER to polecam Mariusza. Naprawde bardzo dobry sprzedawca. znam go juz kilka lat i w sumie kupilem od niego ponad 12 zegarów.... nie, nie mam ich wszystkich w swoim samochodzie :) :) :)

reklamacje sa zalatwiane od reki.

 

nie wiem jakiej wielkosci jest półka z 3bg ale w 3b jest za mala na zegary 52mm. Poza tym zegar jest zeby na niego patrzec i monitorowac silnik, a polka jest za nisko zeby latwo na nie lookac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po przymiarce panelu na słupku. Wszystko polakierowane i przyklejone do resztki oryginalnej osłony słupka. Jak kiedyś znajdę chwilę czasu to oprawię sobie tenże słupek skórą albo siakimś materiałem w kolorze tapicerki.

Jak ktoś na przyszłość będzie chciał ściągać osłonę słupka to już mogę podpowiedzieć, że wystarczy ściągnąć uszczelkę z drzwi z okolic słupka i poprostu pociągnąć osłonę słupka ku górze w kierunku osłony przeciwsłonecznej. Słupek trzyma sie na 4 uszach które zachodzą na kółka przymocowane do blachy słupka.

Niestety z powodu kłopotów z elektryką montaż zegarów znów się odwleka w czasie.

 

 

 

PS. Pytanie czy jest gdzieś miejsce oprócz oczywistego (korek spustu oleju w misce) gdzie można wkręcić czujnik temperatury oleju, oraz gdzie najlepiej wpiąć czujnik ciśnienia oleju?? Pytanie odnosi się tylko do diesli AVB, AWX i AVF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest prosport
PS. Pytanie czy jest gdzieś miejsce oprócz oczywistego (korek spustu oleju w misce) gdzie można wkręcić czujnik temperatury oleju, oraz gdzie najlepiej wpiąć czujnik ciśnienia oleju?? Pytanie odnosi się tylko do diesli AVB, AWX i AVF.

 

Polecam zastosować adapter pod filtr oleju, gdzie można zastosować czujniki ciśnienia i temperatury oleju. Moim zdaniem najprostszy sposób. Potem już tylko przewody do wskaźników i wszystko bangla :)

 

www.prosport-tuning.pl

BOOST, EGT, AFR, OIL PRESS............wskaźniki do PASSAT - a

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polecam zastosować

Myślę, że przez te 2 lata chłopaki coś wymyślili. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w podstawie filtra oleju powinienes miec wolne miejsca zaslepione srubka. Wykrecasz je i wkrecasz czujnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche odkopuje,

 

z innego forum: http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=55405&view=findpost&p=689446

 

Hej!

Myślę, że nie warto szukać miejsca gdzie napięcie nie będzie spadać. Ja mam podpięte wskaźniki w Audi A4 pod "główną szynę" czyli tam gdzie przychodzi napięcie z aku i rozchodzi się po całym pojeździe. Napięcie jest tam cały czas. Po przekręceniu kluczyka w pozycje 1 uruchamia się procedura startowa. Następnie podczas rozruchu silnika jest tak duży spadek napięcia(nawet na "głównej szynie"), że wskaźniki(zarówno Autogauge jak i Defi) widzą to jako wyłączenie i po uruchomieniu silnika procedura startowa również ponawia się. Jedyne co można zrobić to kabelek który podłącza się po stacyjce (który daje sygnał do uruchomienia wskaźników) podłączyć tam, gdzie napięcie pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika. Efekt tego będzie taki, że wskaźniki uruchomią się, a co za tym idzie uruchomią procedure startową dopiero po uruchomieniu silnika. Zasilanie główne wskaźnika zostaje bez zmian.

 

 

 

gdzie znalezc kabel w którym pojawia się napiecie czy masa po uruchomieniu silnika. Dotyczy problemu powyzej.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

radio

 

EDIT

a nie to po włączeniu zapłonu. Na wyjściu alternatora pojawi Ci się napięcie jak uruchomisz silnik;)

 

Ja tam mam podpięte pod radio i żadnych podwójnych procedur startowych nie mam. Przekręcam w zapłon i mam procedurę startową, zapalam i już żadnej powtórki z rozrywki nie mam.

Edited by the_undertaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto moje zabawki, jeszcze nie zalozone. poszukuje podpowiedzi co zalozyc jako 3 wskaznik, cisnienie oleju ?? czy moze woltomierz albo cos innego??

 

pzdr

20100829559.jpg

20100829562.jpg

20100829563.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy