pako1612 Zgłoś #421 Napisano 3 Września 2013 koledzy a piszczenie tylko przy skrecaniu obojetnie w ktora strone to moze byc spowodobane przytkanym tym wezykiem gumowym co idzie od rurki metalowej do zacisku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #422 Napisano 3 Września 2013 witam tez kiedys mialem problem z blokowanie hamulcy z tylu w b5 fl wymienilem tarcze klocki i od tamtej pory bylo ok ale tak jak Bifu pisze 3 x pedal w podloge twardy wody w serwi nie mialem hamulce z przodu zrobilem tloczki gumki i plyn chcialem tez przewody gumowe wymienic bo to groszowe sprawy a moga sie od srodka rozwarstic i przelot plynu moze byc ograniczony ale przy laczeniu z przewodem metalowym tak sie zapieklo ze za holere nie chcialo isc wiec zostawilem a raczej mechanik zostawil bo inaczej trzeba by te laczenia eliminowac i robic jakas rzezbe by to polaczyc na nowo uszczelnilem kruciec vacu hamulce sie troche poprawily ale nadal 4x pedal i twardy...WTF auto odpala normalnie nawet po dlugim postoju ale ja obstawiam na vacu i planuje powoli zmiane choc najpier zapytam mechanika o pomir vacuometrem a nie to zalatwie jakas uzywke ze szrotu na podmianke i zobacze jaki bedzie efekt bo jak narazie hamulce sie nie blokuja ale peadl twardy po kilku nacisnieciach co mnie bardzo irytuje poniewaz nie dziala prawidlowo jeżeli wolno tzn co ok. 1 sekundę naciskasz pedał na wolnych obrotach czy w czasie jazdy i robi się twardy to na 99,9% vacum a jeżeli raz za razem i pedał dopiero twardy się robi to nie szukaj winy na vacum bo kto hamuje tak pulsacyjnie + vacum nie nadąży siłą rzeczy narobić takiego podciśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #423 Napisano 4 Września 2013 Krzychu mam w domu b5 fl i mam tez a4b6 co prawda audi jest multitronik ale oba TDI ale w audi ile razy bym hamulca nie nacisnał czy to szybko kilka razy czy wolniej np w odstepie 1 sekundy np zjezdzajac z jakiejs duzej (dlugiej) gory to pedał jest za kazdym razem taki sam czyli wg mnie odpowiedni nic sie nie zmienia i hamulce sa za kazdym razem bardzo dobre nawet nie musze mocniej na pedal naciskac a w pasku tak nie jest czy nacisne 3 -4 razy jeden po drugim czy troche w wiekszych odstepach jadac z tej samej gory co audi to za 4 razem pedał jest tepy i trzeba go mocniej dociskac aby auto wychamowało a jak za 4 razem trzymam pedał w podłodze to na poczatku tępy a dopiero powoli jak by zaczal sie robic miekszy i bardziej wyczuwalny czyli wnioskuje ze vacum siada i słabo robi cisnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #424 Napisano 4 Września 2013 Możesz mieć uszkodzone serwo. Nieszczelność powstaje po naciśnięciu hamulca. Na plastikowym tłoku jest symering, który czasem się zabrudzi i wtedy wpuszcza powietrze. Często wystarczy samo wyczyszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #425 Napisano 4 Września 2013 OK dzieki za sugestie mozliwe ze to to co piszesz sprawdze pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #426 Napisano 6 Września 2013 .... zacznę od serwa bo wg mnie to ono jest głównym podejrzanym. Dam znać jakie będą efekty. Pzdr. A więc daję znać, nowe serwo już na pokładzie i rzeczywiście główny podejrzany okazał się winowajcą. Po wymianie serwa ( u mnie dwukomorowe z ESP ) oraz dolaniu płynu passat hamuje kiedy chcę ja a nie kiedy chce on. A żeby nie było to po przejechaniu się cały układ hamulcowy przelany i odpowietrzony, płynu dwie butelki 0.5l w zupełności wystarczą. Stare serwo było suche, ale po wylaniu z niego wody w zimie mocno już było skorodowane wewnątrz. Najważniejsze, że problem rozwiązany i wszystko działa jak należy. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #427 Napisano 18 Grudnia 2013 Cześć, U mnie z kolei jest następująca sytuacja: Po wymianie pompy vacum na Boscha problem twardego hamulca i cofającego się paliwa rozwiązany. Jednak pojawił się inny otóż czasem czuję że pedał jest twardszy niż innym razem(nie po pompowaniu, po prostu) wtedy też po wciśnięciu pedała dość agresywnie włącza się ABS a hamowanie jest BARDZO długie, jestem w 100% przekonany że samochód ma przyczepność i ABS nie powinien interweniować. Spotkał się ktoś z takim problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #428 Napisano 18 Grudnia 2013 przegubu nie wymieniałeś???? trzeba podobijać przednie czujniki abs, tak żeby były jak najbliżej koronki na przegubie, a ją wyczyścić dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #429 Napisano 18 Grudnia 2013 Z zawieszenia wymieniłem łącznik stabilizatora tylko. Nic więcej no i ta pompa.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżahym Zgłoś #430 Napisano 23 Grudnia 2013 (edytowane) Witam! Kilka dni temu zakupiłem Passata B5FL 2.8 4 motion i mam problem z hamulcami - otóż trzymają i to wszystkie 4. Cylinderki były przeglądane, płyn wymieniony, układ odpowietrzony, gumowe przewody wymienione i lipa! Jeżeli auto po stoi trochę dłużej to puszczają, ale po paru kilometrach znowu się grzeją. Jakieś sugestie?? Edytowane 23 Grudnia 2013 przez dżahym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #431 Napisano 25 Grudnia 2013 Jak trzmaja wszystkie to prawdopodobnie na cięgnie servo pompa nie ma luzu bo i może tam ktoś gżebał lub nie właściwie zamontowany czujnik stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kejkej Zgłoś #432 Napisano 27 Grudnia 2013 W dniu 6.09.2013 o 09:17, bifu napisał: A więc daję znać, nowe serwo już na pokładzie i rzeczywiście główny podejrzany okazał się winowajcą. Po wymianie serwa ( u mnie dwukomorowe z ESP ) oraz dolaniu płynu passat hamuje kiedy chcę ja a nie kiedy chce on. A żeby nie było to po przejechaniu się cały układ hamulcowy przelany i odpowietrzony, płynu dwie butelki 0.5l w zupełności wystarczą. Stare serwo było suche, ale po wylaniu z niego wody w zimie mocno już było skorodowane wewnątrz. Najważniejsze, że problem rozwiązany i wszystko działa jak należy. Pzdr. Mialem identyczny problem, w serwie byla wilgoc i rdza, a co za tym idzie blokowalo sie i auto samoczynnie hamowalo, pod koniec calkiem znacznie (spalanie 20/100 przy 60kmh). Polecam serwo TRW PSA743 (jest to dokladnie to samo co 8E0 612 105J, tyle ze PSA743 ma zerwana OEM naklejke, to ori tez bylo TRW) w odroznieniu do ASO da sie je kupic za bardzo rozsadne pieniadze! W katalogu IC sa tez inne rozmiary: 7/8, 8/9, 9 i 10 cali, to ostatnie jest jednokomorowe do przedliftow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżahym Zgłoś #433 Napisano 12 Stycznia 2014 Z braku czasu dopiero wczoraj podjąłem trop - i faktycznie: wystarczy podnieść stopą pedał hamulca i wtedy puszczają wszystkie. Cofnąłem też czujnik stopu do góry bo chyba za mocno dociskał do pedała hamulca. Pytanie do kolegów :czy jest tam jakaś regulacja na pedale, lub jak zwiększyć luz na cięgle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #434 Napisano 12 Stycznia 2014 Regulacja jest na ciegnie któro wchodzi w pedał hamulca bierzesz klucz 17i19 i lekko skracasz .Mialem podobny przypadek koła się blokowały po kilku kilometrach i padlo servo rozszczelniła się membrana tylna bo servo podwujne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekk20 Zgłoś #435 Napisano 8 Kwietnia 2014 Odświeżę troszkę temat. Mam nie tyle problem co wkurzające odgłosy podczas naciskania pedału hamulca. Od czasu do czasu gdy stoję np. na światłach i trzymam pedał hamulca wduszony słyszę jakieś falowanie w silniku, gdy uwolnię pedał hamulca przestaje. Hamulce sprawne jak naduszę mogą wywalić przez szybę. Czy ABS jest sprawny? Nie wiem, wydaje mi się że oba koła łapią podczas hamowania równocześnie więc cholera wie, może to tylko moje odczucie. Jakieś rady? Co może powodować takie falowanie, i jak mogę sprawdzić czy mam działający ABS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #436 Napisano 11 Kwietnia 2014 Odświeżę troszkę temat. Mam nie tyle problem co wkurzające odgłosy podczas naciskania pedału hamulca.Od czasu do czasu gdy stoję np. na światłach i trzymam pedał hamulca wduszony słyszę jakieś falowanie w silniku, gdy uwolnię pedał hamulca przestaje. Hamulce sprawne jak naduszę mogą wywalić przez szybę. Czy ABS jest sprawny? Nie wiem, wydaje mi się że oba koła łapią podczas hamowania równocześnie więc cholera wie, może to tylko moje odczucie. Jakieś rady? Co może powodować takie falowanie, i jak mogę sprawdzić czy mam działający ABS ? Z podciśnienia korzysta też EGR, może tu jest przyczyna, tym bardziej że od EGRu obroty mogą falować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekk20 Zgłoś #437 Napisano 13 Kwietnia 2014 Tylko że mi obroty nie falują przynajmniej na obrotomierzu i raczej to nie wina EGR. Chociaż warto sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #438 Napisano 9 Czerwca 2014 Witam. Panowie pomóżcie !!! Dwa tygodnie temu mechanik wymieniał przewody hamulcowe. Dzisiaj zauważyłem: Pedał hamulca za głęboko wchodzi podczas hamowania. Na zimnym silniku nie staje Jak go naciskam na zimnym silniku to twardnieje a później czuje w pedale przeskok i schodzi do dołu Podczas naciskania hamulca słychać uciekające powietrze. Przewody są całe, płyn hamulcowy nie ubywa, śladów wycieków brak Mechanik odpowietrzał, ale na wyłączonym silniku (wyczytałem, że też trzeba na włączonym) według mechanika to może być pompa, albo inne ustrojstwo, a nie chce być nie potrzebnie naciągany na częsci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #439 Napisano 9 Czerwca 2014 sprawdź przewody do serwa od vacum co idą, może zrobił się luz na grodzi, bądź kolanku. Jak nie zszedł cały płyn a dolewał to się na pewno nie zapowietrzył. Chyba że spratoczył robotę i masz zapowietrzone hamulce, ale na 100% byś powietrza nie słyszał, więc wspomaganie poprzez vacum jak wyżej sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diter Zgłoś #440 Napisano 14 Czerwca 2014 (edytowane) Witam, po wymianie klocków zaczęło blokować się tylne prawe koło po przejechaniu paru kilometrów. Zaznaczę, że przy wymianie wszystko było wyczyszczone i lekko chodziło. Wygląda to tak jakby po nagrzaniu się coś zaczynało blokować, ale po rozebraniu dalej lekko chodzi. Czy macie jakieś pomysły co to może jeszcze być? Edytowane 14 Czerwca 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach