Skocz do zawartości
Gość marekbie

[B5] Problem z hamulcami

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mam problem z hamulcami ale troche inny . U mnie na zimno czy cieplo , jadac ponizej pretkosci 120km. wszystko jest OK. Ale hamujac z pretkosci 120-150 pedal hamulca jest bardzo twardy i auto raczej zwalnia zamiast hamowac. Moze ktos spotkal sie z takim problemem? Dodam ze plyn hamulcowy jest nowy.

 

to proste slabe heble masz.... pewnie plyn juz nie najswiezszy i sie gotuje.... moze klocki kiepskie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf - artu napisal, ze plyn jest nowy :) Poza tym czy gotowanie sie plynu nie powinno objawiac sie "wpadaniem" pedalu hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Twardy pedał" jest oznaką niewłaściwą wartością podciśnienia w komorze serwa, stąd taka sugestia w tabeli usterek i niedomagań.

 

Przyczyn może być wiele:

 

-zawieszanie zaworka kierunkowego serwa (mechanicznie zużyty lub zabrudzony; przymarzanie)

- nieszczelność w połączeniu wywoływana poprzez ruch przewodu podciśnienia w chwili poruszania się silnika (przyspieszanie zwalnianie silnikiem, rozruch i wyłaczenie)

- mikropękniecia przewodu (mikropeknięcia zacieśniją się w chwili osiągniecia odpowiedniej wartosci podciśnienia)

 

Usterka taka jest skrajnie niebezpieczna, własciwie nie powinno się użytkować auta, w którym po wystąpieniu takiej usterki/niedomagania nie dokonano trafnej diagnozy i usunięcia przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość artu

Bardzo dziekuje za odpowiedz / podpowiedz. Ale zadziwiajacy jest fakt ze dzieje sie to powyzej pretkosci 120km. Przeciez przy 110km. drgania silnika sa takie same , zaworek i wszystko inne dziala tak samo (dziwne :kwasny: ). W kazdym razie sprawdze te elemety, i mam nadzieje ze odnajde usterke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem płyn hamulcowy w całym układzie i jak na razie od paru dni jest spoko.

Chciałem się zapytać, ile litrów płynu wchodzi do całego układu? Bo też planuje wymianę, ale nie wiem ile kupić ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krecichol

odpowietrz hamulczyki powinno pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem dzisiaj tarcze i klocki na nowe (tylko z przodu) i auto teraz zwalnia a nie hamuje. Czy muszą się dotrzeć zanim osiągną 100%-wą skuteczność czy powinienem może zmienić przód i tył jednocześnie (tył jest jeszcze ok.) czy jakaś inna przyczyna?

Przed wymianą hamulce były żyleta pomimo minimalnych wymiarów tarcz z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne zachowanie po wymianie elementów układu hamulcowego - mówiąc bezpośrednio klocków. Klocki muszą się dotrzeć. Istnieje wiele teorii "układania" nowych klocków i tarcz, większość z nich zabrania gwałtownego hamowania przez pierwsze 50-100 km, czyli obchodzić się delikatnie z pedałem hamulca, nie deptać w poszukiwaniu dawnej skuteczności.

Są też inne teorie, jak np non stop pałowanie po torze, ale te są w stanowczej mniejszości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są też inne teorie, jak np non stop pałowanie po torze, ale te są w stanowczej mniejszości.

 

Pozwole sobie na lekki OT - jest też teoria, która każe zakładać np nowe tarcze na uformowane klocki i na odwrót. Mnie czeka zmiana kompletu tarcz i klocków (przednia i tylna oś) - zastanawiam się jak do tego podejść. IMO ciężko założyć nową tarczę do zdartego klocka z rantem (sens?) lub formować nowe klocki na starej tarczy z pewnym wyżlobieniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja olewam te wszystkie teorie i jeżdżę normalnie z tym, że przez pierwsze 50 km rzeczywiście staram się nie hamować dynamicznie. Jak dotąd (nie licząc drobnych wpadek z np kiepskiej jakości klockami) wszystko jest w porządku. Wszak zdarza mi się bicie kierownicy podczas hamowania przy wyższych prędkościach ale znam tego przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił się problem z hamulcami i pedałem hamulca.Wszystko zaczęło się po wymianie klocków z tyłu.Na tarczach były lekkie ranty ale mechanik mówił że można jeszcze te jedne klocki na nich przejechać.Teraz pedał hamulca z rana jak auto postoi jest twardy jak cholera po kilku naciśnięciach jest ok ale naciskając pedał i trzymając noga czuć że pedał wpada dalej w podłogę. Ręczny jest słabszy niż przed wymianą. Czy to normalne zjawisko po wymianie klocków czy coś innego się zepsuło ?? Płynu hamulcowego nie ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich kolegów!

Ostatnio w swoim passacie wymieniałem komplet tarcz i klocków. Wcześniej mechanik stwierdził, że już im się należy. Po wymianie pojawił się problem. Pierwsze hamowania były delikatnie rzecz ujmując bardzo słabe mimo mocnego wciskania pedału hamulca. Gdy jadąc zaczynałem hamować pulsacyjnie po 3 naciśnięciu pedału stawał się on całkiem twardy. Mijały około 2s zanim hamowanie wracało do normy. (W niebezpiecznej sytuacji to wieczność). Do tego zauważyłem jeszcze jedną niepokojącą rzecz.Hamulec wchodzi jakoś głębiej niż przed wymianą. Przy gwałtownym wciśnięciu hamulca potrafi nawet wejść do podłogi! Hamuje przy tym całkiem dobrze. Włącza sie ABS ale mimo wszystko tak być chyba nie powinno. Gdy stoję na światłach przed skrzyżowaniem i trzymam nogę mocno na hamulcu pedał powoli wchodzi co raz głębiej aż dochodzi do podłogi. Cały układ był kilka razy odpowietrzany a poziom płynu hamulcowego jest odpowiedni. Mechanik mówił mi, że tak może na początku być po wymianie. Przejechałem już samochodem od wymiany około 200km i nadal jest to samo. Kto wie czego to może być wina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz sprawdził odpowietrzenie...a płyn hamulcowy - jest nowy, czy stary. Może pompa odmawia posłuszeństwa, ale jeżeli przed wymianą nic się nie działo to obstawiał bym nadal odpowietrzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był układ odpowietrzany kilka razy. Płyn jest częściowo stary. Przy odpowietrzaniu trochę zostało wyciśnięte z układu więc dolany został nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za ile kupłeś klocki, jeśli kupiłeś tanie podróbki to będą słabe hamulce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe tarcze i nowe klocki muszą się dotrzeć !! zwiększ odstęp za poprzedzającym autem ,często używaj hamulca tylko pamiętaj za tobą też ktoś jedzie , zrób tak jeszcze z 300km. Jak sie nie polepszy wpisz w szukajce "hamulce"i tam szukaj odpowiedzi na twoje problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko moim zdaniem jest ok tak sie zachowują hamulce po wymianie klocków i tarcz, wszystko sie musi ładnie ułożyć dlatego zalecana jest jazda około 500km spokojnie bez ostrych hamowań. Poczekaj aż sie wszytko ułoży i wtedy korzystaj w pełni ze swych hebelków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady...kolega zrobił już 200km jak przejedzie jeszcze 300km to będzie docierał klocki 500km to już lekka przesada. Zwłaszcza, że hamulec wpada w podłogę, a to nie jest normalne. Jeżeli płyn jest stary to może tu tkwi przyczyna - płyn wymieniamy raz na dwa lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

500 km potrzebuje nowa tarcz i nowy klocek żeby sie dobrze ułożyć i to nie jest żadna przesada oczywiście jeśli ktoś dba o hamulce, a w ciągu tych 200 km myślisz ile razy on hamował ?? przecież nie ma ciągle wciśniętego pedału hamulca takie jest moje stanowisko w tej sprawie...a co do pedału hamulca to faktycznie może być przyczyną stary płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi powiedział, że to może być kwestia vaccum pompa. Że może być słaba. Czy to może być tego kwestia? Wydaje mi się to trochę dziwne, że akurat osłabła w momencie wymiany klocków i tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności