Skocz do zawartości
Kuczi

Wymiana tarczy tył

Rekomendowane odpowiedzi

WYMIANA TARCZY HAMULCOWEJ – TYŁ

 

Demontaż

 

1. Podnieść samochód + porządnie zabezpiecz klinami koła przednie.

2. Zdjąć koło.

3. Odczepić linkę hamulca ręcznego

4. Odkręcić 2 śruby jarzma zacisku.

5. Podwiesić zacisk np do sprężyny drutem.

6. Zdjąć kapturek, zabezpieczenie.

7. Odkręcić nakrętkę piasty.

8. Wyjąć łożysko.

7. Zdjąć tarczę z piastę.

 

Montaż

 

W odwrotnej kolejności, dodatkowo:

 

1.Przesmarować piastę smarem uniwersalnym

2.Wymienić zawleczkę i wyregulować łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbychol

Wymieniłem tarcze hamulcowe w Passacie B4 1996, Kombi. największym problemem jest odkręcenie śrub mocujące uchwyty do jarzma (ineczej nie ściagniesz tarczy). Są to śruby tz Imbusowe i musiałem grzać palnikiem żeby je odkręcić, ale udało mi się. Ponadto na starych tarczach od wewnętrznej strony były pierścienie od ABS-u. Wybiłem je ze starych, załozyłem na nowe tarcze. Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł i obawiam się że podczas jazdy może spaść z tarczy. I od tego czasu świeci mie się kontrolka od ABS-u. Może uszkodziłem czujnik (grzanie śrub palnikiem ?). CZy można zakupić nowe pierścienie, tego jeszcze nie wiem. Jak fachowo nazywają się te pierścienie. jak coś proszę o kontakt

[email protected]

GG 346430

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścieni raczej poszukaj na szrocie ze starą tarczą, nowe są b. drogie. Czujniki masz na Allegro po 24 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł

Fabrycznie są przyspawane w czterech miejscach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jedno pytanko no może dwa bo szykuję się do wymiany 2 tarcz 1 czujnika abs i wykręcenia urwanej śruby od tegoż czujnika.

1) wg rysunku odkręcamy 4-kę czy 5-kę razem z 4-ką czy oddzielnie pokolei?

2) to jak z tą przekładką pierścionka ABS na jakiś klej do metali go?? czy jak wejdzie na ścisło to będzie oki?? bo tarcz to bym raczej nie spawał chociaż może migomacikiem delikatnie przypiec można??

3) czy dam radę od strony tarczy odwiercić urwaną śrubkę czujnika ABS czy szykować się na ściąganie całej piasty??

z góry dzięki za pomoc będę wiedział ile czasu może mi to zająć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

aktulanie jestem po wymianie lozysk z tyl. wybor padl na FEBI made in Germany 28PLN/szt(komplet)

 

na szczescie udalo sie bez bulu odkrecic mocowanie zacioskow. choc pamietam jak kolega walczyl z tym w golfie GTI dobre 4h i dopiero palnik pomogl - niestety uszkodzil czujnik ABS :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inuit

jak wybić pierścienie od abs boje się że coś uszkodzę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł i obawiam się że podczas jazdy może spaść z tarczy. I od tego czasu świeci mie się kontrolka od ABS-u. Może uszkodziłem czujnik (grzanie śrub palnikiem ?). CZy można zakupić nowe pierścienie, tego jeszcze nie wiem. Jak fachowo nazywają się te pierścienie.

GG 346430

 

Witam

jestem wlasnie po wymianie klockow i tarcz (przod i tyl) mam takie same objawy jak kolega (swiecie sie caly czas kontrolka od ABSu) Problem byl z pierscieniem jeden wszedl bez problemu natomiast drugi mam wrazenie ze obciera troche :( Gdzie mozna kupic takowe pierscienie i w jakiej cenie?? Orietuje sie ktos??

Poprosze o info...

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie mozna kupic takowe pierscienie i w jakiej cenie??

 

W ASO, koszt jeżeli dobrze pamiętam to ok 25 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fabrycznie są przyspawane w czterech miejscach

 

?! ze jak? u mnie byly wcisniete tylko, nowe kosztuja grosze, dostepne z tego co wiem od reki w sklepie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ASO, koszt jeżeli dobrze pamiętam to ok 25 pln

 

Serdeczne dzieki za odpowiedz a wiesz moze jak sie to fachowo nazywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koronka ABS'u jeśli dobrze pamiętam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. posiadam passata vr6 z 1995 roku i odkrecilem koło itd i śruba od pisaty (ta na klucz 27) jest u mnie przykrecona bardzo lekko, mozna bylo ją odkrecic ręką. Czy tak powinno być? Po wymianie tarczy dokrecic ją tak lekko jak była czy mocniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie. posiadam passata vr6 z 1995 roku i odkrecilem koło itd i śruba od pisaty (ta na klucz 27) jest u mnie przykrecona bardzo lekko, mozna bylo ją odkrecic ręką. Czy tak powinno być? Po wymianie tarczy dokrecic ją tak lekko jak była czy mocniej?

Musisz nakrętkę dociągnąć ile się da, a potem poluzować. Niektórzy mówią o 1/4 obrotu. Za oczywistość uważam że do nowych tarcz dałeś nowe łożyska!! Tarcza ma się obracać lekko, i po założeniu koła może występować lekko wyczuwalny luz. Przed odkręceniem zabezpiecza koszyczek i zawleczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, głównie chodziło o wymiane łozysk bo słychac było niepokojące odgłosy a tarcze i klocki to przy okazji bo stare były w niezbyt dobrej kondycji. Wielkie dzieki za odpowiedz. Właśnie o to mi chodziło.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, mam zardzewiałe tarcze i zapieczone zaciski z tyłu w mym passacie.

Posiadam prawie nowe tarcze (9,5mm) z golfa mk3, zaciski też z golfa mk3 (wszystko z GT z tarczami 226)

 

I chciałbym się upewnić czy:

Tarcze z golfa III i zaciski będą pasować to moijego passata - ten sam rozstaw

- drugie pytanie, to czy jest różnica między tarczami pod ABS i bez ABSu, bo w golfie nie miałem a w passacie mam i nie wiem czy wystarczy pierscien przełożyć, czy całkiem nowa tarcza?

 

Z góry dzięki pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy przelozyc pierscien reszta pasuje bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze kilka pytan, bo jutro się za to zabieram:

- łożysko dokręcać tak na "oko" czy jakoś konkretnie?

-czy jak odłącze Akumulator to będą jakieś błędy ABSu

- koronka absu jest jakoś mocowana, czy poi prostu na wcisk?

-ile dać smaru do łożysk

 

Z góry dzięki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lozysko dokrecam na maksa pozniej odkrecam o 90 stopni krece tarcza troche i znow zakrecam na maksa a pozniej znow o 90 stopni i po kilkunastu km sprawdzenie luzu

bledow nie powinno byc jak odlaczysz akumulator, nawet jak go nie odlaczysz to tez nie powinno byc

koronka jest nabijana na tarcze od strony czopa, ciezko ja zbic. Generalnie chyba groszowa sprawa kolo 15 zl za sztuke nowa.

smaru daj jak najwiecej najlepiej powciskaj w lozyska i poobracaj nimi zeby smar wszedl pod walki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do luzu, poszukaj na forum, była już dyskusja nad tym kilka razy i zostało dokładnie opisane jak się luz ustawia. Najlepiej przy przykręconym kole. Śrubę się dokręca i potem popuszcza, aż będzie wyczuwalny mały luz, podkładka pod nakrętką powinna dać się przesuwać śrubokrętem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności