Kuczi Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2006 WYMIANA TARCZY HAMULCOWEJ – TYŁ Demontaż 1. Podnieść samochód + porządnie zabezpiecz klinami koła przednie. 2. Zdjąć koło. 3. Odczepić linkę hamulca ręcznego 4. Odkręcić 2 śruby jarzma zacisku. 5. Podwiesić zacisk np do sprężyny drutem. 6. Zdjąć kapturek, zabezpieczenie. 7. Odkręcić nakrętkę piasty. 8. Wyjąć łożysko. 7. Zdjąć tarczę z piastę. Montaż W odwrotnej kolejności, dodatkowo: 1.Przesmarować piastę smarem uniwersalnym 2.Wymienić zawleczkę i wyregulować łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zbychol Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2006 Wymieniłem tarcze hamulcowe w Passacie B4 1996, Kombi. największym problemem jest odkręcenie śrub mocujące uchwyty do jarzma (ineczej nie ściagniesz tarczy). Są to śruby tz Imbusowe i musiałem grzać palnikiem żeby je odkręcić, ale udało mi się. Ponadto na starych tarczach od wewnętrznej strony były pierścienie od ABS-u. Wybiłem je ze starych, załozyłem na nowe tarcze. Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł i obawiam się że podczas jazdy może spaść z tarczy. I od tego czasu świeci mie się kontrolka od ABS-u. Może uszkodziłem czujnik (grzanie śrub palnikiem ?). CZy można zakupić nowe pierścienie, tego jeszcze nie wiem. Jak fachowo nazywają się te pierścienie. jak coś proszę o kontakt [email protected] GG 346430 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2006 Pierścieni raczej poszukaj na szrocie ze starą tarczą, nowe są b. drogie. Czujniki masz na Allegro po 24 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2006 Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł Fabrycznie są przyspawane w czterech miejscach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2007 Koledzy jedno pytanko no może dwa bo szykuję się do wymiany 2 tarcz 1 czujnika abs i wykręcenia urwanej śruby od tegoż czujnika. 1) wg rysunku odkręcamy 4-kę czy 5-kę razem z 4-ką czy oddzielnie pokolei? 2) to jak z tą przekładką pierścionka ABS na jakiś klej do metali go?? czy jak wejdzie na ścisło to będzie oki?? bo tarcz to bym raczej nie spawał chociaż może migomacikiem delikatnie przypiec można?? 3) czy dam radę od strony tarczy odwiercić urwaną śrubkę czujnika ABS czy szykować się na ściąganie całej piasty?? z góry dzięki za pomoc będę wiedział ile czasu może mi to zająć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2007 aktulanie jestem po wymianie lozysk z tyl. wybor padl na FEBI made in Germany 28PLN/szt(komplet) na szczescie udalo sie bez bulu odkrecic mocowanie zacioskow. choc pamietam jak kolega walczyl z tym w golfie GTI dobre 4h i dopiero palnik pomogl - niestety uszkodzil czujnik ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2007 jak wybić pierścienie od abs boje się że coś uszkodzę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba.mak1 Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2008 Jeden wszedł ciasno i trzymał się natomiast drugi luźno wszedł i obawiam się że podczas jazdy może spaść z tarczy. I od tego czasu świeci mie się kontrolka od ABS-u. Może uszkodziłem czujnik (grzanie śrub palnikiem ?). CZy można zakupić nowe pierścienie, tego jeszcze nie wiem. Jak fachowo nazywają się te pierścienie. GG 346430 Witam jestem wlasnie po wymianie klockow i tarcz (przod i tyl) mam takie same objawy jak kolega (swiecie sie caly czas kontrolka od ABSu) Problem byl z pierscieniem jeden wszedl bez problemu natomiast drugi mam wrazenie ze obciera troche Gdzie mozna kupic takowe pierscienie i w jakiej cenie?? Orietuje sie ktos?? Poprosze o info... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2008 Gdzie mozna kupic takowe pierscienie i w jakiej cenie?? W ASO, koszt jeżeli dobrze pamiętam to ok 25 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2008 Fabrycznie są przyspawane w czterech miejscach ?! ze jak? u mnie byly wcisniete tylko, nowe kosztuja grosze, dostepne z tego co wiem od reki w sklepie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba.mak1 Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2008 W ASO, koszt jeżeli dobrze pamiętam to ok 25 pln Serdeczne dzieki za odpowiedz a wiesz moze jak sie to fachowo nazywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2008 Koronka ABS'u jeśli dobrze pamiętam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 Mam pytanie. posiadam passata vr6 z 1995 roku i odkrecilem koło itd i śruba od pisaty (ta na klucz 27) jest u mnie przykrecona bardzo lekko, mozna bylo ją odkrecic ręką. Czy tak powinno być? Po wymianie tarczy dokrecic ją tak lekko jak była czy mocniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2009 Mam pytanie. posiadam passata vr6 z 1995 roku i odkrecilem koło itd i śruba od pisaty (ta na klucz 27) jest u mnie przykrecona bardzo lekko, mozna bylo ją odkrecic ręką. Czy tak powinno być? Po wymianie tarczy dokrecic ją tak lekko jak była czy mocniej? Musisz nakrętkę dociągnąć ile się da, a potem poluzować. Niektórzy mówią o 1/4 obrotu. Za oczywistość uważam że do nowych tarcz dałeś nowe łożyska!! Tarcza ma się obracać lekko, i po założeniu koła może występować lekko wyczuwalny luz. Przed odkręceniem zabezpiecza koszyczek i zawleczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #15 Napisano 6 Lipca 2009 Oczywiście, głównie chodziło o wymiane łozysk bo słychac było niepokojące odgłosy a tarcze i klocki to przy okazji bo stare były w niezbyt dobrej kondycji. Wielkie dzieki za odpowiedz. Właśnie o to mi chodziło. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2011 A ja mam pytanie, mam zardzewiałe tarcze i zapieczone zaciski z tyłu w mym passacie. Posiadam prawie nowe tarcze (9,5mm) z golfa mk3, zaciski też z golfa mk3 (wszystko z GT z tarczami 226) I chciałbym się upewnić czy: Tarcze z golfa III i zaciski będą pasować to moijego passata - ten sam rozstaw - drugie pytanie, to czy jest różnica między tarczami pod ABS i bez ABSu, bo w golfie nie miałem a w passacie mam i nie wiem czy wystarczy pierscien przełożyć, czy całkiem nowa tarcza? Z góry dzięki pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2011 wystarczy przelozyc pierscien reszta pasuje bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #18 Napisano 16 Września 2011 mam jeszcze kilka pytan, bo jutro się za to zabieram: - łożysko dokręcać tak na "oko" czy jakoś konkretnie? -czy jak odłącze Akumulator to będą jakieś błędy ABSu - koronka absu jest jakoś mocowana, czy poi prostu na wcisk? -ile dać smaru do łożysk Z góry dzięki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #19 Napisano 16 Września 2011 Lozysko dokrecam na maksa pozniej odkrecam o 90 stopni krece tarcza troche i znow zakrecam na maksa a pozniej znow o 90 stopni i po kilkunastu km sprawdzenie luzu bledow nie powinno byc jak odlaczysz akumulator, nawet jak go nie odlaczysz to tez nie powinno byc koronka jest nabijana na tarcze od strony czopa, ciezko ja zbic. Generalnie chyba groszowa sprawa kolo 15 zl za sztuke nowa. smaru daj jak najwiecej najlepiej powciskaj w lozyska i poobracaj nimi zeby smar wszedl pod walki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #20 Napisano 16 Września 2011 Co do luzu, poszukaj na forum, była już dyskusja nad tym kilka razy i zostało dokładnie opisane jak się luz ustawia. Najlepiej przy przykręconym kole. Śrubę się dokręca i potem popuszcza, aż będzie wyczuwalny mały luz, podkładka pod nakrętką powinna dać się przesuwać śrubokrętem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach