Skocz do zawartości
Kuczi

Wymiana tarczy tył

Rekomendowane odpowiedzi

pytam o te bo na te mam dorbą cenę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytam o te bo na te mam dorbą cenę

Też kupowałem kiedyś bo cena była "dobra" i co...po jakimś czasie przy hamowaniu chciało mi kierownicę wyrwać....winą było wykonanie i kiepski materiał, co jakiś czas trzeba było przetaczać bo się non stop wichrowały....

Wygląd to nie wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ATE juz nie kupie bo po pół roku wyglądaja jak moje stare 8 letnie,natomiast na przód kupiłem boscha i jestem z nich zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też kupowałem kiedyś bo cena była "dobra" i co...po jakimś czasie przy hamowaniu chciało mi kierownicę wyrwać....winą było wykonanie i kiepski materiał, co jakiś czas trzeba było przetaczać bo się non stop wichrowały....

Wygląd to nie wszystko...

 

mnie wyglada nie interesuje bo i tak ich nie widać;) pytam co najlepiej wychodzi, jeżeli te nie to poszukam na przód lepszych;)

 

pytanko, potrzebuje numerka z etki do tylnych łożysk, i pytanko czy jest jakies zalecenie co do wymiany płynu hamulcowego?

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest jakies zalecenie co do wymiany płynu hamulcowego?
Co 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to musze wymienić płyn również a to już więcej zabawy;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie to musze wymienić płyn również a to już więcej zabawy

Wymiana płynu to najprostsza sprawa, odkręcasz wszystkie zaciski i sobie spłynie....najgorsze jest to że w każdym zacisku zebrał się przez lata osad....samo wylanie z nich płynu nie usunie zabrudzeń...jeśli ich nie rozbierzemy to musimy zdemontować i płukać przez odpowietrznik i otwór po wężu świeżym płynem.

W samej pompie też jest ten osad ale rozbierania pompy nie zalecam, przewentyluje się sama.

W sumie faktycznie ...jest trochę dłubania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie powinno się wymieniać płynu w ten sposób że wyciąga się go strzykawką ze zbiorniczka ile się da, poźniej odkręca się lewy tylny odpowietrznik, dolewajac przy tym świeżego płynu, spuszcza się stary do momentu pojawienia nowego i tak poźniej prawe tylne, prawe przednie i lewe przednie? nie ma za bardzo czasu na bawienie się w płukanie zacisków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma za bardzo czasu na bawienie się w płukanie zacisków...

To ty pierwszy wspomniałeś o zabawie.;)

 

a nie powinno się wymieniać płynu w ten sposób że....

Oczywiście ze można, i jest to szybki sposób... jak odpowietrzanie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie;) to tak też zrobię;) z 1,5litra powinno podobno wejsc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z 1,5litra powinno podobno wejsc

podobno 0,9 litra... ale jak się to ma w praktyce to nie pamiętam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem narazie tarcze z przódu masakra... O ile zacisk i jarzmo poszły wmiare ok, penetrator szybko zadziałał to żeby odkrecic tarcze od piasty (przeje****) nie wiem co za idiota wymyślił żeby śrubką na krzyżak dokręcać tarcze. Obie śruby zapieczone i z jeden i drugiej strony, trzeba było je rozwiercać i przegwintowywać dziury w piastach bo inaczej ani rusz;p a tarcze i klocki były dziwnie zużyte, o ile ta strona od zewnątrz całkiem normalnie się zużywała tak ta od wewnątrz o wiele bardziej i to była wytarta tak na środku a nie na całej długości;/ poźniej dam zdjęcia. Za tył to chyba pojade do mechanika bo coś czuje że tam to dopiero będzie męka pańska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli śrubka w tarczy nie była dawno odkręcana, i przy dokręcaniu nie była odpowiednio zabezpieczona antykorozyjnie to takie problemy mogą być. Moim zdaniem to bardzo przydatny patent, bo podczas zmiany kół tarcza sztywno się trzyma piasty. To że od wewnątrz jest bardziej wytarta jest normą, działa tam większa siła bo z tej strony jest tłoczek. Z tyłu wymiana tarcz to bajka, nie ma tam już tych "upierdliwych" śrub, dochodzi tylko łożysko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no a śruba od jarzma?;p jak wymienialiśmy klocki to z ceglarzem ciężko było ją ruszyć;p a i cylinderek się wkręca nie wcika;D

 

p.s. może jesteś chętny pomoc przy wymienie:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może jesteś chętny pomoc przy wymienie

 

Czemu nie! Najlepszy jestem w staniu, nadzorowaniu i picu piwa :wojak

 

Jak śruba od jarzma była jakiś czas temu ruszana to teraz powinna pójść bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ta byla ale druga nie;D no to wiesz dobre towarzystwo i pojdzie szybko;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tarcz z tylu jest troszke bardziej pracochlonne ale komplet porzadnych kluczy, penetrator i wszystko pojdzie jak splatka:)

Ja jak wymieniam tarcze z tylu, wymieniam razem z lozyskami wiec wybijanie starych odpada:) Dobrze jest sprawdzic czop piasty i jej loza lozysk. Zurzyte wymienic oczywiscie.

Do wkrecenia tloczka mozesz uzyc scisk stolarski i kleszcze nastawne. Uwazaj jak bedziesz krecil tloczkiem tymi kleszczemi zebys nie uszkodzil gumki:P

No i to tyle chyba. Do odkrecania srub lepiej uzywac przedluzacza (rurka czy drugi klucz) niz mloteka:)

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro zabieram sie z rana za wymiane tarcz, kupiłem wszystko tylko trzeba mi wiedzieć jakich kluczy potrzebuje żeby poźniej jaj nie było jak sie zabiore a zbraknie mi np jednego;) wiem ze 13,15,22, no i imbusa do jarzma ale jaki rozmiar, i imbus czy torx?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imbus, chyba 8mm. Ale weź 6, 8 i 10 :D

Weź też coś do wbicia bierzni łożysk i zbicia pierścienia ABSu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności