Skocz do zawartości
Gość aikonnn4e

Drążek kierowniczy Passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie była to wina łączników stabilizatora. Wymiana łatwa.

Albo tulei stabilizatora. Wymiana trudna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otto, pojedź na stację diagnostyczną i niech diagnosta sprawdzi na szarpakach gdzie są luzy i co do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tuleje stabilizatora mam wymienione bo były już wyrobione podejrzewam te końcówki stabilizatora albo tylna tuleja metalowo-gumowa wahacza przedniego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że moje pytanie jest adekwatne do tematu:

Od jakichś 2 miesięcy mam przerwaną osłonę gumową drążka i podczas próby ustawiania zbieżności mechanicy powiedzieli, abym wymienił drążek. Ja w domu luzów na przegubie kulowym nie czuję, więc wymienię końcówki drążków (delikatny luz jest) i tą porwaną osłonę. W sklepie powiedzieli mi, że są 2 osłony (na przekładnię TRW i ZF-bodajże) Która osłona może być u mnie właściwa? B3 1.6td z wspomaganiem rocznik 1991 przy przegubie kulowym 6-kątna śruba. Jedna osłona jest jakby trochę krótsza, o budowie stożkowatej (wyraźnie rozszerza się w jedną stronę), a druga o podobnej grubości na całej długości i właśnie zauważalnie dłuższa. Pewnie na odległość ciężko coś powiedzieć, ale może...... Zrozumcie żona nie schodzi do garażu, rzadko nosi mini, z kolei bieliznę zawsze (efekt wcześniejszego przeziębienia pęcherza). :) Trzeba jednak przyznać, że w pasacie na tylnej kanapie jest baaardzo dużo miejsca. W bmw e36 było go znacznie mniej (miejsce wcześniejszego przeziębienia pęcherza) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem pękniętą tą osłonę, też jeździłem tak jakiś czas, bo wymiana jest wyjątkowo upierdliwa. I też musiałem potem wymieniać drążek, bo na przeglądzie na szarpakach wyszedł luz, minimalny, ale był... także ja bym wymienił drążki, albo chociaż ten jeden który lata.

ZF ma użebrowanie na korpusie, TRW (XTR) nie

maglownica.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc. Z tego co widzę na zdj to mam użebrowioną, a więc ZF. A do przekładni na własną rękę warto trochę smaru wrzucić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przymierzam sie do wymiany drazka .nie da sie wykrecic starego drazka bez wybijania koncowki drazka z ramienia zwrotnicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przymierzam sie do wymiany drazka .nie da sie wykrecic starego drazka bez wybijania koncowki drazka z ramienia zwrotnicy ?

 

nie, chyba że całą zwrotnice odkręcisz :D

 

odkręć nakrętkę drążka, wybij go i odkręć drążek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jednak udalo mi sie wymienic drazek bez wybijania koncowki.Po wykreceniu drazka z maglownicy bez problemu wykrecilem go z koncowki potem podmiana i skrecanie w odwrotnej kolejnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie. miesiac temu wymienialem z jednej strony sworzen wahacza, koncowke i drozek. przed wymiana przy skrecaniu w jedna strone czulem opoór a pozniej przeskok, gdy sie wszystko roz*****o nie bylo przeskoku, po wymianie wczesniej wymienianych elementów przeskoki wrocily i teraz znowu mam do wymiany duzo części. wie ktoś skąd mogły pochodzic przeskoki? przed naprawa bylem na naprawde dobrej stacji diagnostycznej i wymienilem co kazali. myslalem o łożysku amortyzatora ale ludzie mowia ze od tego raczej by drazka nie zniszczyło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienialem z jednej strony sworzen wahacza, koncowke i drozek. przed wymiana przy skrecaniu w jedna strone czulem opoór a pozniej przesko

Okey wymieniłeś na nowe i znów są wybite?

Zajrzałeś podczas wymiany do łożyska?

Dziwne że nie wymieniłeś przy okazji sworznia zwrotnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tez bylo ok albo zmienialem, nie pamietam robil to mechanik. jakies innne pomysly? a kolumna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tez bylo ok albo zmienialem, nie pamietam robil to mechanik. jakies innne pomysly? a kolumna?

 

Jak robił mechanik to może robił ale nie wszystko mechanicy tak maja co powie nie zawsze prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zużycie drążka i sworzni maja największy wpływ dziurawe drogi potem np, krzywa felga(boczne bicie), krzywa półoś luzy w zawieszeniu ale nie po miesiącu jazdy.

Na szarpanie kierownicą podczas skrętu może mieć wpływ lużny pasek na pompie wspomagania, rozsypany rozdzielacz na maglu, pęknięta sprężyna i rozsypane łożysko na amortyzatorze.

Póki nie rozbierzesz mcphersona i nie zajrzysz do łożyska to na nic gdybanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że Twój mechanik założył TOPRANA albo inne chinskie g...no i masz efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dopisac ze w momncie gdy czuc opor i przeskok widac golym okiem jak podnosi sie plastik za kierownica(tam gdzie włącznik awaryjnych)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij ten plastik i kierownice i zobacz może łożysko ci sie tam popsuło ale bardzo w to wątpię.

Edytowane przez Józefoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki odgrzewam, a mianowicie jak poznać że drążek jest do wymiany, pytam bo dziś sprawdzałem końcówki i o dziwo są bez luzu (TRW ale nie wymieniałem ani razu, paska mam 4 rok) ale z prawej strony cisza i nie czuć nic za to z lewej gdy porusza sie kierownica szybko słuchać stuki nie na końcówce bo ta jest dobra a gdzieś głębiej powiem tak nawet delikatnie czuć to w podłodze pod pedałami, czy to może byc drążek czy raczej szukać gdzieś indziej. Nie maiłem możliwości za bardzo się tam pogimnastykowac bo do kanału dzieli mnie 100 m błota a pogoda nie rozpieszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dwie osoby, jedna robi kierownicą krótkie ruchy lewo-prawo (silnik wyłączony żeby było bez wspomagania)a Ty chwytasz ręką za drążek i już wiesz po której stronie jest luz, następnie palcem dociskasz osłonę w miejscu przegubu na drążku (między kulą a "obudową") i diagnozujesz go na 100% :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dwie osoby, jedna robi kierownicą krótkie ruchy lewo-prawo (silnik wyłączony żeby było bez wspomagania)a Ty chwytasz ręką za drążek i już wiesz po której stronie jest luz, następnie palcem dociskasz osłonę w miejscu przegubu na drążku (między kulą a "obudową") i diagnozujesz go na 100%

 

No to chyba wymiana nieunikniona :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności