Gość uish Zgłoś #1 Napisano 8 Kwietnia 2008 Witam. Szukam osoby, która wymieniała piasty z tyłu w B5:cool:. Jak wiemy nie da się tam wymienić samych łożysk, trzeba inwestować w piastę, dość spory koszt. Można na giełdzie kupić używane, tak też zrobiłem ale wytrzymały 30tyś. Chciałbym teraz kupić nowe piasty. Można znaleźć na allegro piasty do tego autka, ale są one bez czujników ABS. Jak kupowałem na giełdzie to koleś sprzedał mi te piasty z czujnikami ABS. I teraz nie wiem czy te czujniki da się wyjąć, czy nie ma z tym problemów. Kiedyś w B4 chciałem wymienić czujnik ABS i skończyło się tym że go połamałem:mad:, bo był albo jakoś wprasowany, albo zapieczony. Tak czy owak moje pytanie: Czy można wyjąć te czujniki ABS ze starej piasty i jak to zrobić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #2 Napisano 8 Kwietnia 2008 Witam. Szukam osoby, która wymieniała piasty z tyłu w B5:cool:. Jak wiemy nie da się tam wymienić samych łożysk, trzeba inwestować w piastę, dość spory koszt. Można na giełdzie kupić używane, tak też zrobiłem ale wytrzymały 30tyś. Chciałbym teraz kupić nowe piasty. Można znaleźć na allegro piasty do tego autka, ale są one bez czujników ABS. Jak kupowałem na giełdzie to koleś sprzedał mi te piasty z czujnikami ABS. I teraz nie wiem czy te czujniki da się wyjąć, czy nie ma z tym problemów. Kiedyś w B4 chciałem wymienić czujnik ABS i skończyło się tym że go połamałem:mad:, bo był albo jakoś wprasowany, albo zapieczony. Tak czy owak moje pytanie: Czy można wyjąć te czujniki ABS ze starej piasty i jak to zrobić. Pozdrawiam Hej, kupujac oryginalnie lozysko czy tez piaste, w zestawie nie otrzymujesz czujnikow. Czujniki sie wyciaga, aczkolwiek jest to dosc ciezkie (duuuuzo wd40 czy czego w tym rodzaju) do zrobienia, przez caly ten syf, ktory tam sie zbiera- trzeba uwazac by nie pokruszyc plastiku tych czujnikow. Jesli dobrze pamietam to nie da sie odlaczyc kabli (przy czujniku) i tez trzeba uwazac by ich nie uszkodzic. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uish Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2008 dzięki bardzo. Rozwiałeś moje wątpliwości. Mam stare pisty z czujnikami. wrzucę je dzisiaj do pepsi, do soboty powinny odejść, a w wekend wymiana. Jak już wymienię to zrobię jakieś zdjęcia dla przysżłych pokoleń zmagających się z piastami. Pozdrawiam uish Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych58 Zgłoś #4 Napisano 5 Września 2008 prawdopodobnie w moim Passacie huczy łożysko w lewym tylnym kole . Czy jest możliwość wymiany samego łożyska czy trzeba wymienić całą piastę? To co wyczytałem wcześniej nie nastraja optymistycznie, jak się do tego zabrać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uish Zgłoś #5 Napisano 7 Września 2008 Niestety trzeba wymienić całą piastę, jest odrobinę dłubania ale wbrew pozorom jest to łatwiejsze i szybsze niż wymiana łożyska. Jednak przed wymianą proponuję przełozyć koło, bo może być tak że wyją Ci opony, albo są źle wyważone, jak zmienisz koło i dźwięk będzie dochodził nadal taki sam z tego samego miejsca to faktycznie musisz wymienić piastę. Koszt 160 pln plus jakaś godzinka dłubania zobacz http://www.moto.allegro.pl/item425076045_lozysko_z_piasta_tyl_audi_a6_passat_b5_sklep.html Ja kupiłem takie póki co zrobiłem na nich jakieś 20 tyś, nie potrafię więc powiedzieć na ile staczy, ale wg mnie nawet jeśli kupisz oryginał w serwisie VW i zapłacisz conajmniej 3 razy tyle to niewiele zrobisz na nich więcej kilometrów. Aha jedna wskazówka jeżeli słyszysz jako kierowca wycie z tyłu z prawej strony to najprawdopodobniej jest to lewa piasta. A tak wogóle to jak wymieniasz to najlepiej obie odżałować te 160 pln i mieć z głowy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #6 Napisano 7 Września 2008 Piastę wymienia się bardzo prosto, nie powinno być żadniego problemu z wymianą. Czujniki się odpina i też bardzo prosto się wymienia, raczej nic nie można tam urwać. Nie kupuj piast używanych, nowe są tanie choć to zamienniki. Przed wymianą zaopatrz się w dobrego imbusa nie z tych tanich za parę złotych, musi być twardy. Nie pamiętam czy to miałbyć 6 czy 8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych58 Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2008 Szum (prawdopodobnie łożyska) słychać z lewej strony siedząc na tylnej kanapie. Z miejsca kierowcy szum jest o wiele mniejszy a nasila się przy pokonywaniu zakrętów. Podejrzewam łożysko dlatego moje pytanie o sposób wymiany. Dziękuję za porady i wyjaśnienia!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xaar Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2014 Czy wymieniając dwie piasty z tyłu trzeba zrobić zbieżność/ustawić kąty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2014 nie trzeba. Porządnie wyczyść belkę szczotką na wiertarce i będzie ok. Zbieżność dobrze jest skontrolować. To dobry moment na ewentualną korekcję podkładkami z puszki po piwie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xaar Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2014 nie trzeba. Porządnie wyczyść belkę szczotką na wiertarce i będzie ok. Zbieżność dobrze jest skontrolować. To dobry moment na ewentualną korekcję podkładkami z puszki po piwie Ok, dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #11 Napisano 4 Listopada 2014 hej mam pytanko czy jest więcej niż jeden rodzaj piast do b5-ki na allegro są piasty niby do wszystkich rodzajów byłem pytać w sklepie to 100 pytan do a jaki silnik rocznik sedan kombi i sam nie wiem . Nie chce kupowac i potem odsyłac pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #12 Napisano 5 Listopada 2014 Do OŚKi jeden typ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papug013 Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2016 Żeby wymienić piastę koła tylnego to niepotrzebny jest czasem imbus 9mm ? bo jutro zamierzam zdemontować piastę a mam tylko standardowy 8 i 10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #14 Napisano 18 Lipca 2016 Witam Imbus 8 , tylko dobrej jakości i najlepiej taki do założenia na grzechotkę. Nawet podchodząc do wymiany z dobrym kluczem miej pod ręką młotek i majzel :gwizdze pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papug013 Zgłoś #15 Napisano 6 Sierpnia 2016 no fakt to chyba była 8 imbus bo 9 nie chciała wejść a 8 się przekręcała tak ją rdza zjadła. Bo calowych by chyba nie zastosowali. Te śruby to masakra żeby odkręcić bo tak łepki w środku skorodowały ze nie było jak odkręcić. a wystarczyło jakieś zaślepki zastosować bądź sylikonem zaśfaksowac żeby rdza nieprzeżarła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach