Skocz do zawartości
Gość mc09

Gryzący dym

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mc09

Witam!

 

U mnie jak odpale auto to widać siwy dymek, który jest bardzo gryzący (czytaj: śmierdzący i ostry). Nadmieniam, że wymieniłem pompowtryskiwacz na czwartym cylindrze i spalanie znacznie się poprawiło. Ale dalej czuć te śmierdzące spaliny. Jak siedzę w aucie na pastoju i otworze drzwi to zaraz mam taki smród w kabinie że się można porzygać. W trakcie jazdy po wciśnięciu więcej gazu nie wiadać aby auto kopciło. Wymieniłem też zawór EGR na nowy oryginalny. Zjawisko to występuje również po odpaleniu auta gdy na dworze jest temeratura np 10 stopni, więc wykluczam świece żarowe. Po wymianie pompowtrysku czuć również na początku delikate falowanie obrotów (brdzo minimalne) i wówczas spalanie na postoju w l/h zmienia się z 0,9 do 1,1. Jak trochę przegazuję to po pewnym czasie obrotyu się stabilizują i spalanie pokazuje 0,7 - 0,8 l/h.

Może ktoś ma jakiś pomysł w czym jest problem.

 

Zaobserwowałem jeszcze jedną prawidłowość. Mianowicie ten siwy dym nie pojawia się od razu po odpaleniu zimnego silnika. Jak odpale zimny silnik to jest ok. nie widać żadnego dymu, spalanie chwilowe na postoju 0,7. Nastepnie po pewnym czasie ok. 2 min pojawia się ten biały dym wzrasta spalanie chwiilowe do 1,0 i tak jest przez ok 2 - 3 min. Poźniej jak troche przegazuje czy przejadę się kawałek wszystko wraca do normy - brak siwego dymu, spalanie chwilowe na postoju 0,7. Za każdym razem jest tak samo. Na VAGu żadnych błędów nie pokazuje i wszystko wydaję się w porządku, płynu chłodzacego nie ubywa.

Edytowane przez Duży
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ok 2min na postoju zamyka się EGR, po przegazowaniu znowu recyrkulacja spalin i po 2min znowu sygnał zamknięcia. Może tutaj jest coś na rzeczy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mc09

Nie sądze, po lekkim przegazowaniu od razu nie wraca do normalnego spalania tylko po jakimś czasie. Na początku myślałem tak samo jak ty, ale okazało się że to nie jest przyczyną, zwłaszcza że EGR wymieniałem na nowy bo ciekł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam identyczne objawy jak kolega ze Szczecina mc09. Wszystko zaczeło sie niecały rok temu, kiedy próbowałem odpalic auto na prawie 30 stopniowym mrozie (mialem z tym naprawde ogromny problem)- kiedy juz odpalil chodzil przez jakis czas na nierównych obrotach kłębiąc za sobą niemilosiernie gryzący smród. Dodam ze nigdy pod tym względem nie mialem problemu. Zawracam glowę ponieważ swąd powrócił od kilku dni i to nie tylko chwile po odpaleniu dymu ni ma a "pachnie". W czerwcu dolałem również g12 lecz teraz po wymianie poziom płynu chł. w zbiorniczku ani drgnie. Olej czyściutki. Wymieniłem simering przy turbinie (pierwszy wąż idący do ic), została jeszcze nieszczelność dolnego węża przy samym ic, może w tym problem (lewe powietrze). Już sam nie wiem..

Wiosną miałem powódź w aucie skonczyło sie wymianą komfortu i skasowaniem bledu ..sterowania silnikiem.Teraz vag nic nie pokazuje.

Podrzućcie cos w czym moge jeszcze poszperac. please

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djpawcio1

witam u mnie podobnie ja uwazam ze moje spaliny tez za mocno smierdza dymek tez bialy pozatym ma falujace obroty i to denerwuje bo czuc drgania pozatym mam tak ze co jakis czas jak jade auto na biegu jalowym wskakuje na 2l /h i zaczyna zarypiscie dymic na niebiesko mechanik nowil ze to najprawdopodobniej blokuje sie pompowtrysk i leje za duzo paliwa na gar i dlatego niebieski dym bo paliwo nie spala sie pozatym silnik buczy jakby byl 2.5 tdi jestem ze stargardu szczecinskiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie niezły kotlet odgrzewany, ale "objawy" bardzo podobne.

Pacjent to AVF 2005 r. a objawy chorobowe są takie, że strasznie dymi i dość intensywnie śmierdzi owy dym. Świece żarowe są nowe, żadnych błędów na VAG'u, oleju ani nie ubywa ani nie przybywa, podobnie z płynem chłodniczym, pompki w normie bo na rozgrzanym silniku 3 mają coś około +/- 0,20, jedna zaś -0.46.

Czasami jak koledzy wyżej pisali ma czkawkę, tzn. lekko poszarpuje przy niewielkim dodawaniu gazu. Trochę poci się EGR.

Pasek dymi również w dni ciepłe, jest to "mniejsze" dymienie, ale jest. Turbo jest po kompletnej regeneracji. A żeby było śmieszniej wszystko działa, jeździ jak należy.

Ogólnie ta przypadłość nie przeszkadza, ale jak coś trzeba wyjąć/włożyć do bagażnika to wk...........wia niemiłosiernie bo śmierdzi prosto w twarz.

Może ktoś z Was Drodzy Forumowicze przerabiał podobny przypadek i wyszedł z tej walki zwycięsko a chciałby się podzielić lekarstwem na tą dolegliwość. Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasami jak koledzy wyżej pisali ma czkawkę, tzn. lekko poszarpuje przy niewielkim dodawaniu gazu.
Wykonaj logi grupy 13, 18, 23, najlepiej gdyby załapały tą czkawkę. Wstaw w odpowiednim dziale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem bardzo podobnie.

Wymiana uszczelnień na pompowtryskach pomogła.

 

Krzysiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompki są ok to najprawdopodobniej wytarte krzywki i szklanki, ( zawory nie otwierają się tyle ile powinny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich podepnę się pod temat, ponieważ moje objawy są identyczne gryzący duszący wręcz dym o zapachu nieprzepalonego paliwa

bardzo ciężki rozruch. Podczas rozruchu rano silnik pracuje jakby na 2 cylindry po 5 sek.łapie na 3 i po kolejnych pięciu łapie na 4, dym nie do zniesienia. po około 1,5min. do 2min. przestaje dymić i pracuje jakby nigdy nic, dodam że gumki wymienione na nowe, podstawowa regulacja oczywiście, wałek perfekcyjny ,Krzywki itp;. gniazda PD jak nowe, pacjent PASSATT B5 FL 2004r. 280000tyś. Dodam że wcześniej przed wymianą gumek w ogóle nie dało się uruchomić samochodu. Moje spostrzeżenia to dość duży nagar na końcówkach PD temperatura na zimnym rano silniku i wartości PD

 

20160219_155232.jpg

20160219_155200.jpg

tu po kilku minutach pracy auta temp. około 90 stopni.

20160219_160734.jpg

20160219_160743.jpg

Jak będzie trzeba to zrobię logi, ale może już ktoś już na tym etapie wypowie się które do regeneracji?

Z góry dzięki.

P.S. Świeży nabytek:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie odpalanie przynajmniej dla mnie wygląda na zapowietrzanie układu. Usunąłeś zadry w gniazdach przed wrzuceniem PDków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak badane organo-leptycznie na moje oko jest ok. Zamieniałem też PD-ki miejscami oringi nie draśnięte, pompki wchodzą z należytym oporem,Ale masz rację rano po przekręceniu kluczyka słychać przy pompie w zbiorniku jakby przelatujące pęcherzyki powietrza, po kilku przekręceniach kluczyka jest już prawidłowo kurcze może pompa tandemowa? się powoli kończy?

Ale fakt że czuć smród nieprzepalonej wachy i gryzący dym pozostaje do dalszej analizy. :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wartościach w 13 kanale jak to na zimnym to nie najlepiej wygląda, na ciepłym jest tak samo ? Bo inaczej to PD do sprawdzenia na maszynie tu może być przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk to norma, zawsze jest w PD.

 

Tak badane organo-leptycznie na moje oko jest ok. Zamieniałem też PD-ki miejscami oringi nie draśnięte, pompki wchodzą z należytym oporem,Ale masz rację rano po przekręceniu kluczyka słychać przy pompie w zbiorniku jakby przelatujące pęcherzyki powietrza, po kilku przekręceniach kluczyka jest już prawidłowo kurcze może pompa tandemowa? się powoli kończy?

Ale fakt że czuć smród nieprzepalonej wachy i gryzący dym pozostaje do dalszej analizy. :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dev14 czy polecasz kogoś (zakład) co robi to w miarę uczciwie? Ile taka operacja sprawdzenia samego może kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że Ci co maja problem z nierównomierną pracą zimnego silnika i gryzącym dymem, to raczej na 100% nie uzyskają odpowiedzi na tym forum ponieważ więcej jest postów typu: ,, Panowie jak rano odpalam to....'' lub ,, U mnie ten sam objaw...'' itd;. itp;. na każdym forum vw golf, a4 club, alhambra forum;. itd;. wszystko du....a. więc śmiecić nie ma sensu odpowiedzi typu, ,,u mnie była padnięta przepływka''

,, u mnie winowajcą są świece'' ,, u mnie nastawnik'' hallo!!! nastawnik w PD???? kur....a co to jakieś jaja? nikt nie jest w stanie powiedzieć co się zesr....ło że wali z rury dym i nierówno pracuje silnik???? żenada. A może znajdzie się odważny i wymieni całą listę dolegliwości z tym problemem związaną. Chyba że ta wiedza to tajemnica wykradziona przez nielicznych z sejfów NASA? Jestem wk.....ny i poirytowany. Najlepiej na tym forum może wymieniać swoje doświadczenia jakiego wosku używać do nabłyszczania kołpaków halo! jest tam kto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się tak perzysz kolego. Myślisz że na forum są wróżbici. Dałeś zdjęcia pompek na niedogrzanym silniku, z nich widać że 4 pompka jest na wykończeniu lub jest źle ustawiona. Kolega dev14 ci to zasugerował. Sprawdź też synchro rozrządu (blok 4 kolumna 4) to też morze być przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co się tak perzysz kolego. Myślisz że na forum są wróżbici. Dałeś zdjęcia pompek na niedogrzanym silniku, z nich widać że 4 pompka jest na wykończeniu lub jest źle ustawiona. Kolega dev14 ci to zasugerował. Sprawdź też synchro rozrządu (blok 4 kolumna 4) to też morze być przyczyna.

 

No nie .... tak bardzo to się nie perzę, bo jeszcze trafiam palcami w klawiaturę ;-) (jak nie walniesz pięścią w stół to nożyc nie usłyszysz) trafne spostrzeżenie co sądzisz o pompce nr 2 też daje do myślenia? zdjęcia 2 pierwsze; zimny silnik 2 następne,rozgrzany do 90*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka nr 2 też nie ciekawa. A co z tym synchro wiem że przy jego ustawianiu zmieniają się korekcje pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd poprawię jutro i dam znać, puki co znalazłem 3 świece do wymiany, rano zamówię, może sprawa dymu się wyjaśni, zamówiłem dzisiaj suwmiarkę L-500mm do perfekcyjnego ustawienia pompek i czujnik zegarowy. Szklanki od razu sprawdzę bo ni ma h...a ale muszę się z tym uporać do końca tyg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności