Jump to content
Guest ghazi

Jak wytłumić B5?

Recommended Posts

Witam.

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc pozwólcie że się podepne.

 

Mianowicie mam taki problem

 

Wymieniłem głośniki tył i przód na nowe i problem polega na tym że jak pochyle się nad kierownicę bass jest aż miło słuchać a jak oprę się o siedzenie ginie i go nie ma.

 

Czym może być to spowodowane? Prosił bym o radę.

 

Pozdrawiam Mariusz.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza myśl. Faza głośników. Możliwe że jeden z głośników jest w przeciw fazie.

Druga myśl. Głośniki z tyłu. Jeśli wszystko masz dobrze podłączone to ustaw fader na sam przód a potem na tył. Zobacz jaki będzie efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś używał to pod plastikową osłonę przykręcaną na silnik ?

Wytrzyma dłużej niż rok ?

 

https://www.bitmat.pl/Maty-wygluszajace/Wygluszenie-komory-silnika/GMS-011A-Pianka-mata-wygluszajaca-10-mm--do-maski-komory-silnika-25x100cm

 

 

Stara gąbka pokruszyła się na amen i ją wyrzuciłem. Nową bym podkleił od spodu na osłonę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używałem maty firmy Apama. miałem grubość 10mm, kleiłem ją w 2011r. więc jest tam już 5 lat i żadnych problemów. Trzyma się idealnie.

Zobacz post #12 http://forum.vw-passat.pl/threads/102208-Wygłuszenie-pokrywy-silnika-AFN?p=1491800#post1491800

A wygląda to tak mata_apama.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brałem od bitmat.pl taka gabke z warstwą aluminiowa dałem ponad 50zł za nieco więcej niż powierzchnia osłony, ale nie pamiętam która to dokładnie. Trzyma trzeci rok chyba i nic jej nie dolega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki koledzy. Coś wybiorę z oferty bo jest kilka różnych rodzajów. Chodziło mi tylko o to czy te gąbki / maty wytrzymują bez problemu warunki pod maską.

 

Troszkę się pobawiłem i stopniowo sobie będę okładał resztę nadkoli. 

 

Koszta mogły by się wydawać mniejsze ale niestety całkiem droga sprawa.

 

Na jedno nadkole poszło:

5 płatów 25x50cm maty AB-25   Alubutyl 2,5mm   - 55zł

4 płaty  25x100cm  pianki kauczkowo - gumowej K13S 13mm - 60 zł

 

Waga nadkola wzrosła z 1 KG do 3,5 KG

 

 

 

6a5bf12fbc283003med.jpg

8d973d16a949ed53med.jpg

 

 

c11af57853320b86med.jpg

36ee1fe728232eadmed.jpg

 

 

76f76353ac7dc479med.jpg

ccbbf05b75d266f2med.jpg

 

 

 

Efektów jeszcze nie znam bo nie testowałem ale nie liczę chyba na efekty kiedy pozostałe nadkola nie są wygłuszone.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, że problem niezwiązany z car-audio, a raczej głośną pracą kół? Dla kontrastu spytam - opony z którego roku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co ogólnie zawsze mi troszkę dokuczał szum opon przez te 3 lata jak mam paska. W tym roku kupiłem sobie nówki opony  Goodyear EfficentGrip. Przy zakupie kierowałem się jak najniższym hałasem według etykiety EU i kupiłem takie https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-v-mfs-#157994626

 

Różnica była znaczna, na nowym cichym odcinku asfaltu auto było wręcz super ciche pod tym względem ale nie zawsze i nie wszędzie taki asfalt leży. Niektóre nadal niemiłosiernie szumią i nie ma na to rady ale ok. Nic z tym przecież nie zrobię.   Na śniegu i na deszczu nadal dziwnie dokuczliwy był ten szum opon. 

 

Później wpadłem na posty kolegów z forum który montowali sobie te dodatkowe uszczelki które były wypuszczane tylko w V6 i pewnie W8. 

Kupiłem sobie 2 komplety no i montuje.  No i przy montażu okazała się taka rzecz:

 

4947563a7e5369f0med.jpg

Na tym zdjęciu widać uszczelkę o której mówię ( mam drugi komplet na sprzedanie :hyhy )   i widać wnękę błotnika. Dopiero teraz po trzech latach jak wsadzałem w te szpary głowę przy montażu uszczelek zdałem sobie sprawę, że nie mam zaślepki-wygłuszenia  przy moim błotniku co w połączeniu z lekko przydziórawym nadkolem powodowało moim zdaniem te szumy na które zawsze narzekałem.     Na zdjęciu zawiasy chwilowo upaprane na bogato w smarze litowym ponieważ wcześniej były wysuszone benzyną ekstrakcyjną. 

 

 

Kupiłem tą zaślepkę, ale do jej montażu trzeba zdjąć nadkole więc głupotą było by tego nadkola nie wygłuszyć no i efekty pracy widać wyżej. 

Cześć nr 4  

 

9250170.jpg

 

Zaślepka też przyjęła warstwę maty + pianki, wszelkie szczeliny wypełnione aby był super styk z karoserią  i jest już zamontowana.  Jutro zamontuje to nadkole i stopniowo będę wygłuszał kolejne jeżeli odczuję jakąkolwiek różnicę, choćby minimalną. 

 

 

Edited by StreamHD
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego wytłumiłeś nadkola a nie blachy? Moim zdaniem straciłeś czas i kasę, bo efekt nie będzie zadowalający. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaglądałem we wnętrze błotnika i jakoś nie widzę sensu takiej operacji.  Stworzył by się kanał ze ściankami wyłożonymi matą ale w środku błotnik nadal jest pusty i dźwięk ma swobodę ruchu.  Hamuje go tylko ta zaślepka o której mówiłem wyżej więc zdecydowałem na nadkole + zaślepka.    Co by nie mówić to nadkole w pasku ma sporawe rozmiary i ładnie izoluje koło. 

 Druga sprawa, że nie wydaje mi się aby maty tam potrzymały dłużej niż rok. Mróz, wilgoć, upał i wibracje non stop  i coś tak czuje, że odpadną.

 

Mogę oczywiście się mylić w obu sprawach.

 

Teraz info do ludzi którzy by się decydowali:

Ja kupiłem piankę 13mm. Byłem w pełni świadom tego, że trzeba będzie rzeźbić na wymiar i wiedziałem, że będę siedział pół dnia i rzeźbił aby nadkole spasowało się jak nalezy. 

Co się okazało to musiałem drzeć piankę na całym nadkolu i zostawić jej cienką warstwę więc kasa poszła w błoto i trzeba było brać cieńsze wersje. 

 

Mata alubutylowa niech będzie te 2,5mm ale warstwa pianki musi być jak najmniejsza. Coś z przedziału 3-6 mm MAX.  Z 13mm darłem na spokojnie połowę grubości aby nadkole wpasowało się we wnękę a i tak kurew nasadziłem na bogato przy montażu.

 

 

Koniec końców w tej chwili nie wypowiadam się czy praca coś dała.  Zbyt mało przejechałem aby ocenić a po drugie sądzę, że jedynie dobry efekt osiągniemy wsiadając do auta ze zrobionymi wszystkimi nadkolami ale to chyba jasne. 

 

Będę stopniowo brał się za kolejne nadkola ale tym razem zrobię pozostałe 3 na raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie o to mi chodzi. Pianką wygłuszasz, ale matą butylową przede wszystkim wytłumiasz drgania. Plastik jeszcze w takim kształcie i elastyczności jak nadkole raczej nie przenosi drgań i nie ma chyba za bardzo sensu kleić na niego butylu. Natomiast jak najbardziej jest sens kleić go na blachy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, to jest główna rola mat ale według mojej wiedzy to alubutyl także tłumi część częstotliwości i chciałem to zrobić raz a porządnie, dlatego poszła mata + pianka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin zgadzam się z tobą na 110% :). Ale czemu plastki? W dodatku połączone z nadwoziem kilkoma elastycznymi mocowaniami. Jestem pewien, że kawałki butylu przyklejone choćby do błotników od wewnątrz dałyby lepszy  efekt. Co do pianki, całkowita zgoda, że zrobią robotę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jak pisałem wyżej, jakoś tego nie widzę, żeby oklejać błotniki po ściankach a wnętrze i tak w środku puste i hałas swobodnie idzie. Wolałem nadkola dać na grubo i zaślepkę błotnika. Wkońcu to one zablokują hałas aby nie poszedł w błotnik i zaślepka aby nie wyszedł z błotnika.  Tak ja to rozumiem. 

Edited by StreamHD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy efekt da wyklejenie zarówno blaszanej części nadkola jak i plastikowego nadkola. Wydaje mi się , że wygłuszenie samych nadkoli czy samej blaszanej wnęki nadkola nie zadziała do końca tak jak powinno. Ja osobiście bym wygłuszał jedno i drugie. Na blachę można przetestować Pastę CTK http://www.caraudiosklepy.pl/ctk-defender-pasta-do-wygluszania-podlogi-i-nadkoli-p2147.html a nadkola wykleić matą i pianką . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym nadkola jak najbardziej potraktował pianką, a blachy właśnie matami albo pastą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadkole również warto wykleic mata.Sama pianka "całości"hałasu nie wyeliminuje, Mata oprócz tłumienia drgań również cześć hałasu pochłonie. Napewno nie zaszkodzi a efekt będzie lepszy . Jak robić to raz a porządnie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, matlis napisał:

 Na blachę można przetestować Pastę CTK http://www.caraudiosklepy.pl/ctk-defender-pasta-do-wygluszania-podlogi-i-nadkoli-p2147.html a nadkola wykleić matą i pianką . 

Nie kuś :hyhy

 

Gdyby dało jakikolwiek efekt i wystarczyła puszka na całe auto to warto skoro i tak się robi nadkola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że puszka to na pewno będzie mało:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz doświadczenie z takimi wynalazkami? Efekty są na poziomie placebo czy ludzie potwierdzają, że to działa ?  Słyszałeś coś od kogoś kiedyś ?

Edited by StreamHD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy