Jump to content
Guest ghazi

Jak wytłumić B5?

Recommended Posts

Przyznam, że art bardzo ciekawy, czytałem go wcześniej. Jednak są na forum maniacy car audio i chciałbym wiedzieć, jak oni wygłuszyli swoje drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A są tacy, są :)

 

Wyobraz sobie ze z drzwi chcesz zrobić glosnik...

Jak wyglada głośnik? Zamknięty albo przeważnie br.

Glosnik musi być stabilnie zamocowany. Przynajmniej drewniane pierścienie a nie na plastikach. U mnie na przyklad jest mocowane na stalowych pierscieniach.

Tzw. Ściana dźwiękowa (blachy podnośnika szyb) najważniejsza. Tu można ostro jechać, kłaść powiedzmy 2 warstwy dobrego alubutylu na obie strony. Na środek drzwi wystarczające bedą 2 warstwy alubutylu. W wewnatrz drzwi kladziemy mate oca (open cell absorber) i Mając to zrobione jest już dobra baza do dalszych działań. Pierścienie do blachy stabilnie przymocowane najlepiej jeszcze zaszpachtlowac i jest super.

To jest ta łatwa opcja, ta druga to budowa zamkniętej obudowy w drzwiach. Wycinanie tapicerki, obklejanie taśmą i laminowanie gfk.

 

Nie zapomnijmy jeszcze o uciszeniu tapicerki w samochodzie...ale o to nie chodziło tu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Jest jednak pewna sprawa, która mnie nurtuje od początku pomysłu poprawy audio. Czy jeśli nałożymy po dwie warstwy maty tłumiącej na każdą stronę blachy działowej, to czy nie będzie to potem przeszkadzało w działaniu mechanizmów (choćby podnoszenia-opuszczania szyb) i czy boczek będzie miał jeszcze na tyle miejsca, żeby domknąć się na wszystkie zatrzaski bez konieczności podcinania czegoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba tak klasc zeby pasowalo. niestety najslabszym ogniwem sa zatrzaski tapicerki...sam jeszcze optimum nie znalazlem. co do podnoszenia szyb; jest sporo powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie czy do wygłuszenia drzwi z przodu od środka trzeba wyciągać szybę czy można ją przymocować żeby nie opadła i też da radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkręcasz śrubki żeby można było prowadnicę na dół opuścić i szyba do góry i potem montaż na taśmę i jest dobrze ja tak zrobiłem jak któryś raz z rzędu rozbierałem drzwi... Dla pewności to bym wyjął tą szybę i odłożył w bezpiecznym miejscu :rumieniec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam wole właśnie jej nie ruszać bo znając moje szczęście szybko musiałbym nowej szukać :P Dzięki za odpowiedź :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a można prosić o linki co polecacie na wygłuszenie drzwi maty jakie do środka i jakie maty na blachę przylegając do drzwi.

 

Bo na alledrogo tego pełno i ciężko stwierdzić co jest dobre a i co się sprawdza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy a można prosić o linki co polecacie na wygłuszenie drzwi maty jakie do środka i jakie maty na blachę przylegając do drzwi.

 

Bo na alledrogo tego pełno i ciężko stwierdzić co jest dobre a i co się sprawdza

 

Albo polimerowe gładkie TAKIE

Albo z filcem TAKIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

dużo ludzi poleca wygłuszyć soudaband tanie dobre co myślicie.

Czy maty http://www.wyciszamy.net/Mata-bitumiczna-standardowa/p11/k23 będą lepsze

 

 

czy ktoś używał tych mat http://www.bitmat.pl/pl/p/GMS-07-xl-GMS-04-WYGLUSZENIE-WYCISZENIE-DRZWI-SAMOCHODU/203

 

czy lepsze bedą http://www.bitmat.pl/pl/p/STP-SILVER-maty-wygluszajace-butylowe-alubutyl-wygluszenie-drzwi/153

Edited by grbrandys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy passat seryjnie posiadał jakieś wygłuszenie w boczkach drzwi?

 

bo przy naprawie mechanizmu prowadnicy szyby tylniej nie zauważyłem kompletnie nic nawet budżetowej foli itp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem matę GMS do wygłuszenia pokrywy silnika i jak pisał sprzedawca wytrzyma ona 210* C, a jaka może być temperatura tam pod tą całą plastikową osłoną? by się ta mata nie spaliła jak np będę autem podróżował autem 12h bez wyłączania silnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

210 tam na pewno nie ma, skoro plastikowa osłona wytrzymuje bez problemy to ta mata tym bardziej wytrzyma;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest tu ktoś z opolskiego z okolić Opola kto wygłuszał swój samochód i ma w tym jakieś pojęcie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest sens kupić jakieś tańsze maty wygłuszające i tylko zdemontować boczki od drzwi i na tą blachę cokolwiek nakleić? czy będzie jakaś różnica

 

myślałem jeszcze o nadkolach ale czy jest sens....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odkopie temat ale znalazłem dobry filmik pokazujący co daje wygłuszenie blach.

To mnie przekonało żeby się wziąć za swoje drzwi... i pewnie na drzwiach się nie skończy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz wyobraź sobie że masz dokładnie całą powierzchnię drzwi wygłuszoną. Inaczej wytłumacz przyszłemu kupcowi że to nie jest centymetr tynku na drzwiach tylko wygłuszenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trochę odkopie temat ale znalazłem dobry filmik pokazujący co daje wygłuszenie blach.

To mnie przekonało żeby się wziąć za swoje drzwi... i pewnie na drzwiach się nie skończy;)

 

No ale w passku i w kazdym innym aucie takiego podzwieku/rezonansu nie ma, bo jakies tam elementy wygluszenia sa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ale w passku i w kazdym innym aucie takiego podzwieku/rezonansu nie ma, bo jakies tam elementy wygluszenia sa

zawsze można poprawić podczas jazdy ma ciszej w aucie niż w autach wyższej klasy . Auto wytłumione matami profesjonalnymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy